Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-06-30, 16:54
Medlem
Lättsaltade chips framhäver istället smaken på dippen, jag brukar äta Grillchips med dilldipp, lättsaltade med Ranchdip eller Sourcream med valfri dip. så jag äter olika nästan varje gång. Så vem är jag?
Citera
2010-06-30, 16:58
Medlem
Snookis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vondodenburg
det jag går efter i första hand är att äta de chips som känns bäst för kroppen, alltså väljer jag OLWs chips eftersom de inte innehåller så skadliga ämnen som Estrellas gör.

Källa på det?
Citera
2010-06-30, 17:02
Medlem
Mrtn31s avatar
Jag är ingen rutinerad chipsätare och jag käkar Grill för att det är godast helt enkelt. Jag har smakat alla chipssorter som nämns i tråden men jag tycker de flesta smakar för mycket.
Citera
2010-06-30, 17:03
Medlem
Mycket Pringels (svarta) även en hel del Soucream & Onion från OLW. Fast Doritos Cheese är ju egentligen godast dock hamnar dom oftast åt sidan Pga Pringels Hot N Spicy. Blir att testa grillchips eller dillchips nästa gång, givetvis med en god dipp.
Citera
2010-06-30, 17:05
Medlem
zyzs avatar
Vinäger. Hehe.
Citera
2010-06-30, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av _Baste_
Jag hatar folk som köper Sourcream and onion

Jag tycker inte om att du hatar mig på FB - här ska man bli älskad och accepterad oavsett vad man äter...
Citera
2010-06-30, 17:09
Bannlyst
Hot sweet chili chips, lantchips (speciellt gräddfil nomnom), flamin hot cheez crunsherz, cheez ballz och peppar chips är det jag brukar variera mellan. Skulle vilja testa Spicy mexican & sourcream chipsen från estrella men har ej sett dem i affärerna här än
Jag köper oftast 2 påsar de gångerna jag köper och favoriten är lantchips sen de kom
Citera
2010-06-30, 17:11
Medlem
miklons avatar
Jag tycker att det är intressant att ts helt och hållet väljer att bortse från den nog så viktiga faktorn dipp. Själv tycker jag att chips överlag är rätt trist om de inte avnjuts med dipp och då ska det självklart vara vicknings-chips (dvs lättsaltade).

Edit: Jag kan väl även tillägga att jag tycker att grill och dill bör in i samma kategori som sourcream and onion, dvs kategorin "smaker som funnits sedan hedenhös". Gemensamt för alla är att de nog företrädelsevis köps av vanemänniskor som vill veta vad de får.

När det gäller vinäger-chips så tror jag att ts tes stämmer bra, de köps av människor som vill vara lite lagom annorlunda så där och som vill uttrycka en "egen" smak. Dessa människor dricker naturligtvis inte läsk eller någon vanlig folköl till sina chips, nej, det ska vara någon udda öl från Systembolagets beställningssortiment.
Senast redigerad av miklon 2010-06-30 kl. 17:14.
Citera
2010-06-30, 17:12
Medlem
kebabmammans avatar
Mycket rolig tråd, mycket!

Har så jävla svårt att välja chips. Inget jag suktar efter.
Jag är ansedd vara en kul prick men jag varierar mitt chipsätande.
Det brukar bli en påse grillchips eller lantchips. Om jag dippar med sambal så är det lättsaltade, har dåliga minnen av vinäger chips så vet inte om jag vill pröva igen, fast ändå vill jag, typ som oliver. Jag tycker inte om dom men äter dom ändå för att, jag vet inte varför.
Senast redigerad av kebabmamman 2010-06-30 kl. 17:17.
Citera
2010-06-30, 17:16
Medlem
kebabmammans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miklon
Jag tycker att det är intressant att ts helt och hållet väljer att bortse från den nog så viktiga faktorn dipp. Själv tycker jag att chips överlag är rätt trist om de inte avnjuts med dipp och då ska det självklart vara vicknings-chips (dvs lättsaltade).

Dipp är en självklarhet! Och jag brukar äta Vicknings-chips även utan dipp men det händer inte ofta..
Jag gillar inte dippmixerna så jag gör min egen med vitlök, cayennepeppar, sambal oelek, grillkryda och salt. Bara att blanda med gräddfil och voíla! Dippar fan allt i det. Gäller att skjuta lite ifrån höften.
Citera
2010-06-30, 17:18
Medlem
endymions avatar
Så fort jag såg topic på denna tråd visste jag exakt vilken som skulle komma "sist" och "näst-sist". I alla "tester" så är sakerna som är mest basic dom som är tråkiga.

Dom flesta som köper lättsaltade chips köper det oftast för dom är basic och alla i familjen kan äta dom. Sen även dom som vill få ut mest smak utan dipen dom köpt.

Kör själv sourcream för jag tycker den håller i längden. Dvs. vissa smaker tröttnar man på efter 10chips.
Citera
2010-06-30, 17:22
Medlem
miklons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kebabmamman
Dipp är en självklarhet! Och jag brukar äta Vicknings-chips även utan dipp men det händer inte ofta..

Även jag kan faktiskt äta vicknings-chips utan dipp, även om jag tycker att man tröttnar rätt fort då. Dock kan det vara väldigt gott att sitta och vräka i sig om man sitter och pimplar öl.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in