Resultat: .
0%
röster
2012-07-04, 16:02
Medlem
FabioAugustos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Det du skriver utesluter väl inte att man kan kalla honom best?

Det lilla jag sett av honom kvalificerar i alla fall under den etiketten, verkar dessutom vara extremt solitt bygd och snudd på ostoppbar när han går in i närkamperna.
Njä, men skulle man definiera honom så vore inte "riktig best" det bästa facket.
2012-07-04, 19:35
Medlem
Udinese släpper alla sina spelare igen. Lycka till i CL.
2012-07-04, 20:05
Medlem
Vidfamnes avatar
Di Natale har förlängt sitt kontrakt med udinese till 30 juni 2014.

http://www.tuttomercatoweb.com/?action=read&id=365856
2012-07-05, 12:39
Medlem
menopels avatar
Galliani har ju hävdat att deras marknad är stängd, ingen ska ut eller in. Låter inte särskilt troligt eller?

Sabatini har ju tidigare hävdat att Roma ska värva ett par "stjärnspelare" under mercaton, men frågan är vad man kan sikta in sig på då. Bradley låter som en kul värvning, men knappast någon som övertygar fansen.
2012-07-05, 13:08
Medlem
Marcens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av menopel
Galliani har ju hävdat att deras marknad är stängd, ingen ska ut eller in. Låter inte särskilt troligt eller?

Han sa i samma veva något i stil med att ingen kommer om ingen går, Robinho hänger ju lite löst och som 4522 nämnt i annan tråd - Ganso har inte kritat på nytt kontrakt. Robinho vill ju som bekant tillbaka till Santos innan karriären är över och Ganso vill slå i Europa. Perfekt läge!
2012-07-05, 13:42
Medlem
Vidfamnes avatar
Och så var det klart att Miguel Veloso kommer att lämna Genoa för spel i Dinamo Kiev, otroligt tråkigt enligt mig då denna spelare tillförde mycket när väl genoa fungerade.

http://www.tuttomercatoweb.com/?action=read&id=366170
2012-07-05, 15:06
Medlem
Marcens avatar
Milans PR-chef i uttalande idag: "Berlusconi and Allegri have planned a great strategy for the transfer market. Milan will be competitive on all fronts."
2012-07-05, 15:50
Medlem
TheDarkKniggits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ssl
Udinese släpper alla sina spelare igen. Lycka till i CL.

Skitbra, snart är det bara 2 CL-platser till Serie A...
2012-07-05, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheDarkKniggit
Skitbra, snart är det bara 2 CL-platser till Serie A...
Verratti är tydligen nära PSG samtidigt som Astori är klar för Spartak Moskva. €12.5m + bonusar är priset för den sistnämnda. Min älskade calcio blöder...

http://www.tuttomercatoweb.com/?action=read&id=366223
2012-07-05, 16:28
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av menopel

Sabatini har ju tidigare hävdat att Roma ska värva ett par "stjärnspelare" under mercaton, men frågan är vad man kan sikta in sig på då. Bradley låter som en kul värvning, men knappast någon som övertygar fansen.

Roma sägs vara ute efter Bastos och Bosingwa. Den förstnämnde blir nog svår att få men portugisen...
2012-07-05, 16:29
Medlem
Klopeks avatar
Isla, Asamoah, Giovinco och nu Lucio för klar för Juventus.

Jävlar vilken trupp vi kommer ha nästa säsong. Nu fattas bara en riktigt vass anfallare. Hoppas Juve har pengar kvar att lägga på en riktig målsprutare?
2012-07-05, 16:39
Medlem
De 10 som betytt mest för vårt italienska intresse
Efter att ha läst boken "De 50 som betytt mest", där de som haft störst inverkan på mänskligheten rankas, så tänkte jag köra en "De 10 som betytt mest för vårt intresse för italiensk fotboll". Vilken spelare var det som från början fick er att intressera er för italiensk fotboll? Jag är alltså intresserad av att veta vilka som påverkat trådens läsare mest. Det behöver inte vara den förste idolen utan kan även vara någon som senare fått en att verkligen vilja lära känna Serie A på djupet.

Jag kommer att läsa igenom svaren i tråden för att sedan, dagen före premiären, hälsa folk välkomna till en ny säsong med orden "-Det är dessa 10 män som gjort att vi sitter här idag".
Ni behöver inte citera hela mitt inlägg för jag läser igenom alla poster.

Utgångslistan ser ut så här, dvs de 10 som jag tror har påverkat folk i tråden mest (ej ranking):
Roberto Baggio, Paolo Maldini, Ronaldo, Zinedine Zidane, Francesco Totti, Gabriel Batistuta, Diego Maradona, Nils Liedholm, Giuseppe Giannini, Zlatan Ibrahimovic.

Liedholm finns med för att han varit den givna länken mellan Sverige & Italien genom sin sagolika karriär som spelare & tränare. Omedvetet har vi nog alltid betraktat Italien som "fotbollslandet" även innan vi gick på djupet med intresset.

Giuseppe Giannini finns med då han representerar hela kliché-bilden av den italienske registan med "Serie A-frisyr" & elegant bollkontroll med gester & rubbet. Ronaldo var säkert mångas idol. Maldini har säkert varit ett föredöme för de som främst följde annan fotboll än Serie A men ändå alltid högaktat italiensk fotboll.

Personligen så är Ruud Gullit mannen som ligger bakom allt för mig men frågan är om det gäller även andra. Efter Gullit blev det Maradona & Batistuta då jag gick in djupare i fotbollen.

Bubblare är kanske Gunnar Nordahl, Marco Van Basten, Paolo Rossi, Glenn Strömberg, Tomas Brolin, Franco Baresi etc

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in