Resultat: .
0%
röster
2011-10-16, 00:00
Medlem
En detalj som jag gillar skarpt är att morgondagens Derby della Capitale spelas som kvällsmatch! 20:45 smäller det. Stora matcher ska spelas på kvällen, basta.
2011-10-16, 00:36
Medlem
zachs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David Prutton
Vafan, när man som jag är lite "Romanista-light".......¨

....jag gillar ju Lazio med i år!

Haha, hur i helvete är det ens möjligt? Kan någon försöka förklara det? Är det straffbart förresten?

JA.

Det enda som räddar dig från att stenas är sättet du markerade första bokstaven i:

Citat:
Derbyna

Lördagsöl och sovande familj betyder som så ofta meningslöst filosoferande på flashback...

Kan inte komma ifrån det att jag gillar vår nya president. Hans tankar. Franco Sensi är väl förvisso fortfarande den ultimata presidenten för en röd-gul, men baksidan av hans ledande va att ju mer han styrde med hjärtat, desto mer gick det åt helvete, och det va jävligt tilltalande långa stunder och för utomstående säkert charmigt... men ohållbart. Den som fortfarande vill leva i illusionen att klubbar i Serie A inte är företag får väl göra det, men Franco S va totalt oförmögen att leda företaget Roma. Trots hans passion och glöd.
Och att efter honom (jaja, jag har hört talas om Rosella The Milf...) få in en amerikan känns rätt så mycket upp och ner. Och samtidigt så jävla rätt.

Thomas pratar ofta om Roms dragningskraft. Att alla i världen känner till staden, att alla (enl TdB) en gång vill resa till Rom, och vill att vi därför per automatik ska begripa potenialen i klubben. Och givetvis så har han en stor poäng där. Rom lockar årligen 10 miljoner turister och är därmed den tredje mest besökta staden i Europa och är den enda staden i världen med 2 sevärdheter på topp 40 över världens mest besökta platser.
Men den poängen såg onekligen inte Franco S. Eller åtminstone kunde han inte utnyttja möjligheterna det innebar.

(ex - Roma finns nu på twitter, facebook och har en engelsk hemsida – under Sensifamiljens år vid rodret så kunde inte en käft på Trigoria engelska och hemsidan va på enbart italienska + ett mindre tappert försök att göra en kinesisk variant)

Givetvis är framgångar på planen ett måste. I det långa loppet. Men långsiktigheten i allt det här går inte att missa. Och prioriteringsordningen är rätt tydlig. 1, optimera inkomsterna (ny arena, ny tröjsponsor, locka till sig fler fans - gärna utländska och kapitalstarka turister), sen kommer ingenting, sen ingenting, sen ingenting och sen som bäst på typ plats nr 5 kommer att skapa ett vinnande lag.
Frustrerande för en gloryhunter till supporter. Men så jävla rätt.

Det har pratats om att bygga om Olimpico. Har tom läst Thomas oxå vill det. Men har hört honom säga det motsatta. Olimpico och hela olympiaområdet tillhör Coni och kommer rustas för att få OS 2020. Vart Roma tar vägen vet ingen, men en inte särskilt vågad gissning är att man hamnar i EUR. Trots historiken så är det ett rätt trivsamt område, som i sig lockar turister och man kan ta tunnelbanan ända ut dit (till skillnad från Olimpico som tvingar besökare att göra en rätt obekväm resa med buss alt tunnelbana+spårvagn). Och gissningsvis så dras det i rätt många trådar för att få det att hända nu. Ordet om har inget utrymme här, klubben köptes inte för att stanna på Olimpico.
Klubben köptes för att gå framåt. Och oavsett hur det går för LE och i derbyt – framåt kommer vi gå!

Kommer sällan nåt vettigt hur fylleinlägg, känner inlägget inte har nån poäng eller så men bjuder på det...
2011-10-16, 00:50
Medlem
zachs avatar
Föresten så...

Citat:
Orkar Zlatan spela, hittar han "motivationen"?

Zamparini: "Ibra och Cassano vill bara ha högre lön. Det enda de tröttnat på är att tjäna för lite."

2011-10-16, 11:03
Medlem
David Pruttons avatar
Man får väl ändå medge att Zlatan gav ett litet svar på tal igår.
Även om det såg rätt illa ut för Milan fram till ledningsmålet, det var inte direkt hög svansföring som gällde, märks tydligt att de famlar fortfarande.

Sedan kom 1-0 målet i psykologiskt rätt tillfälle, sedan rann det bara på.

Palermo tycker jag annars är märkliga, hemma på La Favorita presterar de alltid men borta verkar de knappt försöka ens. Sådant gillar inte jag.

Jämför med Parma!
Tyvärr såg jag inte matchen själv så kan inte bedöma insatsen, mer än att det givetvis var förbannat starkt att åka hem från Neapel med tre poäng. Sinnessjukt att Modesto och Gobbi var målskyttarna med, oddsen på det?

Kort om Inter med.
Herregud, det kommer bli en fruktansvärd säsong - ingenting fungerar för dem och Ranieri förefaller inte direkt ha någon masterplan som ska rädda dem.

Kanske är orättvist att göra honom till någon slags syndabock, men den där Nagatomo? Vad i helvete gör han på plan match efter match?
2011-10-16, 12:14
Medlem
Fula Gubbens avatar
Citat:
Kort om Inter med.
Herregud, det kommer bli en fruktansvärd säsong - ingenting fungerar för dem och Ranieri förefaller inte direkt ha någon masterplan som ska rädda dem.

Kanske är orättvist att göra honom till någon slags syndabock, men den där Nagatomo? Vad i helvete gör han på plan match efter match?

Det ser faktiskt riktigt jävligt ut för Inter. Sättet som man tappade gårdagens match är väldigt typiskt för lag med problem -- först en skakig ledning, och sen skakar bygget sönder helt, och man släpper in 2 snabba. Precis så här såg Djurgårn ut när det gick som allra sämst i våras--alla gick bara omkring och väntade på baklängesmålen.

Även om Gasperini var ett dåligt tränarval så tror jag inte någon väntat sig en så här dålig start för de blåsvarta, som trots allt har ett på papperet riktigt bra lag. Vad göra? Kan man göra något innan vinteruppehållet?

Ingen skugga över Parma, men det hade varit kul att se Napoli segla ifrån i toppen och sätta press på de anda lagen, inkl Milan. Nu får vi se om Juventus utnyttjar läget att kliva in i vinnarhålet. Den gamla Flashback-regeln säger att scudetton hänger på bortamötet med Chievo.

In med Quaglia nu för fan!

- F.G

PS säger inget om Derbyt alls
2011-10-16, 12:22
Medlem
snillet_1s avatar
Palermo var fullkomligt under isen igår och skänkte mer eller mindre bort matchen gratis. Som Prutton sade, de verkade inte ens försöka.

Sedan så saknar ju Inter all form av kreativitet på mitt mittfältet när Sneijder inte kan spela. Cambiasso, Muntari och Zanetti är mycket men de är knappast några som drar igång fina anfall, och Cambiasso har tappat en hel del tycker jag. Ser ruskigt trög ut i sidled...
2011-10-16, 14:17
Medlem
Calogeros avatar
Kul att pazza Inter är tillbaka. En era som nu varat i 6 år som man måste räkna som klubbens mest framgångsrika är nog definitivt över nu. Nu såg jag aldrig matchen igår, Catania borta är ju aldrig någon enkel match men vadfan..Om inte ens Ranieri kan få igång det här igen, vem skall då göra det?
Utan att ha sett gårdagens match så måste jag fråga mig varför man inte utnyttjar Zarates kvalitéer mer. Fick han någon speltid igår? Zaraté och Sneijder är väl egentligen det enda Inter har av det kreativa verket.

Milans match såg jag däremot och det var definitivt ett steg framåt för rossoneri. Förvisso är det sant att det fortfarande såg stabbigt och inte helt hundraprocentigt ut, men en relativt överlägsen seger och ett anfallspar som såg ut att vara på humör är något som Milan kommer behöva hitta tillbaka från förra säsongen fler gånger. Trots allt är det svårt att föreställa sig vilka framgångar Milans anfall hade haft ifall man fick understöd av, säg Jovetic eller Hernanes. Något att vänta i Januari?

6,5 H kvar.

2011-10-16, 15:06
Medlem
Ozknybergs avatar
Jag har förtroende för Ranieri, det man är mest besviken över är hur spelarna agerar. Är dom inte bättre än så här? Inter har nu gått från tränarna Benitez, Leo, Gasperini och nu Ranieri utan att det tycks se bättre ut, är tränarna så pass dåliga eller är det spelarna som är slöa och mätta? Visst, när Sneijder är skadad och inte spelar så har man noll kreativitet på mittfältet där ingen utav spelarna kan slå den där avgörande passningen i djupled. Ranieri ställde upp mittfältet så här igår;

Zanetti - Cambiasso - Muntari

Stankovic spelade som en trequartista men var totalt osynlig, blev sedan utbytt mot bollkladdren Alvarez (Jag måste erkänna att 4522 börjar få rätt angående denna argentinare) men tänker ge honom denna säsong på sig att bevisa något innan motorsågen tas fram. Dock, 120 mille för honom är fan ett skämt. Nåväl, detta mittfält alltså, vem ska slå passningarna? Dejan skulle kunna göra det om han inte var totalt värdelös som han har varit ett tag nu, åldern har helt enkelt tagit ut sin rätta och han gör nog inte många säsonger till.

Skadelistan växer sig allt större - nu blir Forlán borta i ca 2 månader och Samuel drog på sig en skada igår. En viktig match mot Lille i CL står närmast på schemat och visst fan skulle man vilja se en vinst även fast man inte orkar bry sig riktigt om CL spelet denna säsong eftersom att man vet att Inter inte kommer att gå långt utan man måste börja fokusera på ligaspelet och börja ta poäng där, fortsätter dessa poängtapp och förluster så kommer man till och med att missa en CL plats till nästa säsong.

Vad tänker ni kära flashbackare? Kom med lite synpunkter till en Interista som har det kämpigt i nuläget. Är det spelarna det är fel på eller är det tränarna? Eller är det både och? Eller något annat kanske?

Citat:
Ursprungligen postat av Calogero
Utan att ha sett gårdagens match så måste jag fråga mig varför man inte utnyttjar Zarates kvalitéer mer. Fick han någon speltid igår? Zaraté och Sneijder är väl egentligen det enda Inter har av det kreativa verket.

Zarate fick komma in igår och det första han gjorde var att dyka inne i straffområdet, solklar filmning och ett gult kort på det.
2011-10-16, 15:12
Medlem
menopels avatar
Synd att Totti missar derbyt, gäller för De Rossi att elda upp de nya spelarna istället. Mycket snack om att derbyt svalnat. Det kan måhända stämma men denna match är den som spelar roll i Rom. Kommer ihåg derbyt för något år sen när Cassetti avgjorde med ett mål i 80:de minuten eller nåt sånt och allt snack i Roma-lägret om hur dålig han var, bara dog ut under en period ...

Kan även notera att vi kan se fram emot Totti i fler Derbyn framöver:
http://fotboll.expressen.se/internationellt/1.2592987/totti-jag-vill-spela-till-jag-ar-40-ar
2011-10-16, 15:53
Medlem
Calogeros avatar
Zarate fick komma in igår och det första han gjorde var att dyka inne i straffområdet, solklar filmning och ett gult kort på det.[/quote]

Haha, den spelaren känner man igen. Filmningar, saluto romano och sexylips(länk) till trots; Zaraté är mycket välbehövlig i ett stelt Inter.

http://www.sportlive.it/pictures/20090226/mauro_zarate-hot.jpeg
2011-10-16, 17:04
Bannlyst
FT Cesena 0 - 0 Fiorentina
FT Atalanta 0 - 0 Udinese
FT Cagliari 0 - 0 Siena
FT Chievo 0 - 0 Juventus
FT Genoa 0 - 0 Lecce
FT Novara 0 - 2 Bologna

Inte konstigt att folk inte följer ligan och BL gått om serie a
2011-10-16, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tony-Soprano
FT Cesena 0 - 0 Fiorentina
FT Atalanta 0 - 0 Udinese
FT Cagliari 0 - 0 Siena
FT Chievo 0 - 0 Juventus
FT Genoa 0 - 0 Lecce
FT Novara 0 - 2 Bologna

Inte konstigt att folk inte följer ligan och BL gått om serie a
Menar du att det här är ett slags normaltillstånd för Serie A?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in