Citat:
Ursprungligen postat av Roma-Termini
http://www.football-italia.net/sep10q.html
Herregud.. Inga smidiga uttalanden av Quagliarella. Folket i Napoli lär nog knappast förlåta honom nu. Sådär gör man bara inte. Extra konstigt när Fabio själv är född i ett område utanför Neapel och borde kunna förstå att man ALDRIG går till något lag i norr. Inte nog med det, sen strör han salt i såren hos alla fans med såna där uttalanden. Konstigt och dåligt.
Herregud.. Inga smidiga uttalanden av Quagliarella. Folket i Napoli lär nog knappast förlåta honom nu. Sådär gör man bara inte. Extra konstigt när Fabio själv är född i ett område utanför Neapel och borde kunna förstå att man ALDRIG går till något lag i norr. Inte nog med det, sen strör han salt i såren hos alla fans med såna där uttalanden. Konstigt och dåligt.
"The most glorious shirt that exist", säger Quagliarella. En tröja som det står Bet Clic på alltså. Vad glamouröst. Det låter som nån vätska mot akne. Eller ännu värre, ett vadslagningsbolag. När dom möter Udinese tvingas man byta till det grådassiga reservstället. En tröja som ser urtvättad ut med en fet logga som säger Bet Clic. Glamouröst sa Bill. Jätteglamouröst sa Bull.
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
I det här fallet är det inte så värst lustigt, han växte ändå upp i Turin, utvecklades som fotbollsspelare i staden och slipade bort "terrone"-stämpeln en aning. Han kände ju även Marotta sedan innan, som han säger i artikeln. Visst är det charmigt med spelare som stannar i sina klubbar karriären ut men många är inte den typen. Och vilken kategori Quagliarella tillhör är ingen vild gissning.
Jag tror dock att det ligger lite mer bakom. För jag har hört, men ännu inte kunnat bekräfta det, att han var riktigt jävla obekväm i Napoli. Han hade stora problem med vissa individer och det ledde till en hel del ansträngda relationer som kvävde honom. Vilket även kunde spegla av sig på planen. När sedan Cavani plockades in, ja, då var väl valet ganska enkelt.
Jag tror dock att det ligger lite mer bakom. För jag har hört, men ännu inte kunnat bekräfta det, att han var riktigt jävla obekväm i Napoli. Han hade stora problem med vissa individer och det ledde till en hel del ansträngda relationer som kvävde honom. Vilket även kunde spegla av sig på planen. När sedan Cavani plockades in, ja, då var väl valet ganska enkelt.
Vad som berättats för mig så hade han gjort sig omöjlig hos personer i La Societá (alltså klubben, föreningen) så jag tolkar det som lagledning eller klubbledning, inte personer i spelartruppen.
Vi satt & kollade på lite Norrköpingsklipp ikväll. Kungarna av Turin har verkligen de glamourösaste tröjor man kan tänka sig. Så jävla läckra, La Granata. Pelle Blohm krigade på bra & chockade dem på Parken i första mötet. Nere i La Granatas borg stod sig Peking dock lika slätt som en hopknycklad Juvetröja i en tvättkorg. Carlos Aguilera avslutar showen med ett skott i krysset.
http://www.youtube.com/watch?v=k8yDcplHiss
EDIT: Ja, jag vet att glorious inte översätts till glamourös men det lät roligare att kalla "Kungen av Castellamare"s nya tröja så.
Senast redigerad av Vivoli 2010-09-11 kl. 02:56.
Senast redigerad av Vivoli 2010-09-11 kl. 02:56.