Resultat: .
0%
röster
2010-09-11, 02:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roma-Termini
http://www.football-italia.net/sep10q.html

Herregud.. Inga smidiga uttalanden av Quagliarella. Folket i Napoli lär nog knappast förlåta honom nu. Sådär gör man bara inte. Extra konstigt när Fabio själv är född i ett område utanför Neapel och borde kunna förstå att man ALDRIG går till något lag i norr. Inte nog med det, sen strör han salt i såren hos alla fans med såna där uttalanden. Konstigt och dåligt.

"The most glorious shirt that exist", säger Quagliarella. En tröja som det står Bet Clic på alltså. Vad glamouröst. Det låter som nån vätska mot akne. Eller ännu värre, ett vadslagningsbolag. När dom möter Udinese tvingas man byta till det grådassiga reservstället. En tröja som ser urtvättad ut med en fet logga som säger Bet Clic. Glamouröst sa Bill. Jätteglamouröst sa Bull.

Citat:
Ursprungligen postat av 4522
I det här fallet är det inte så värst lustigt, han växte ändå upp i Turin, utvecklades som fotbollsspelare i staden och slipade bort "terrone"-stämpeln en aning. Han kände ju även Marotta sedan innan, som han säger i artikeln. Visst är det charmigt med spelare som stannar i sina klubbar karriären ut men många är inte den typen. Och vilken kategori Quagliarella tillhör är ingen vild gissning.

Jag tror dock att det ligger lite mer bakom. För jag har hört, men ännu inte kunnat bekräfta det, att han var riktigt jävla obekväm i Napoli. Han hade stora problem med vissa individer och det ledde till en hel del ansträngda relationer som kvävde honom. Vilket även kunde spegla av sig på planen. När sedan Cavani plockades in, ja, då var väl valet ganska enkelt.

Vad som berättats för mig så hade han gjort sig omöjlig hos personer i La Societá (alltså klubben, föreningen) så jag tolkar det som lagledning eller klubbledning, inte personer i spelartruppen.

Vi satt & kollade på lite Norrköpingsklipp ikväll. Kungarna av Turin har verkligen de glamourösaste tröjor man kan tänka sig. Så jävla läckra, La Granata. Pelle Blohm krigade på bra & chockade dem på Parken i första mötet. Nere i La Granatas borg stod sig Peking dock lika slätt som en hopknycklad Juvetröja i en tvättkorg. Carlos Aguilera avslutar showen med ett skott i krysset.

http://www.youtube.com/watch?v=k8yDcplHiss

EDIT: Ja, jag vet att glorious inte översätts till glamourös men det lät roligare att kalla "Kungen av Castellamare"s nya tröja så.
Senast redigerad av Vivoli 2010-09-11 kl. 02:56.
2010-09-11, 10:09
Medlem
Sia-Inters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santacroce
1. Att syditalienare går till klubbar i norr lär knappast vara något ovanligt, utan närmare undersökning kan jag räkna upp flera: Gennaro Gattuso, Marco Borriello, Quagliarella (som började sin karriär i Torino) Antonio di Natale m.fl.

2. I syditalien är Juventus i princip den största klubben eller minst näst störst i alla regioner, att Quagliarella tycker Juventus är den finaste klubben kan mycket väl bero på att han gillat klubben som ung eller hans familj t.ex.

Detta är jag helt med dig på, men det är ett onödigt och sliskigt uttalande speciellt mot de fans som grät tårar av guld när han återvände "hem". Han pissar ned fansen med det där uttalandet så.. Men men. Snart Calcio.. Udinese innebär alltid trubbel, eller låt oss komma ihåg...

Senaste matcherna:
Säsongen 2009/2010
Udinese-Inter 2-3, Udine med ribbskott i 94e typ...
Inter-Udinese 2-1 Sneijder avgör i 93e, Di natale missar friläge precis innan

Säsongen 08/09
Udinese-Inter 0-1 självmål av Isla
Inter-Udinese 1-0 Cruz mål i 91a

Säsongen 07/08
Inter-Udinese 1-1 Självmål av Cordoba i 93
Udinese-Inter 0-0 Efter att Ibra fått ett felaktigt bortdömt mål..

Någon som vågar betta emot en spännande match ikv?
Senast redigerad av Sia-Inter 2010-09-11 kl. 10:17.
2010-09-11, 10:58
Medlem
Inter-Udinese kommer att sluta 1-1, sanna mina ord!
2010-09-11, 11:25
Medlem
Snoppzors avatar
Spekulerade tidigare i veckan om huruvida Castellini skulle kastas in för Roma nu när Riise är borta, varpå någon hävdade att det inte var fallet. Nu verkar det hur som helst att det blir verklighet ikväll mot Cagliari. Må detta hålla.
2010-09-11, 13:31
Medlem
4522s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jackbob
Inter-Udinese kommer att sluta 1-1, sanna mina ord!

Men sen är du en sann optimist också. Jag skulle säga närmare 3-0 än 1-1. Har du sett vilken backlinje Guidolin tänkt att mönstra? En trebackslinje med Zapata - Mehdi Benatia/Angella (!!!) - Domizzi. Nu vet ju alla att Pasquale och kompani ska täcka upp kanterna men det är ändå skrämmande dåligt. Benatia eller Angella liksom, snälla Coda, kom tillbaka. Hoppas dock på att Angella spelare istället för marockanen.
2010-09-11, 14:07
Medlem
Sia-Inters avatar
Citat:
Men sen är du en sann optimist också. Jag skulle säga närmare 3-0 än 1-1. Har du sett vilken backlinje Guidolin tänkt att mönstra? En trebackslinje med Zapata - Mehdi Benatia/Angella (!!!) - Domizzi. Nu vet ju alla att Pasquale och kompani ska täcka upp kanterna men det är ändå skrämmande dåligt. Benatia eller Angella liksom, snälla Coda, kom tillbaka. Hoppas dock på att Angella spelare istället för marockanen.
Är mest intresserad av att se vad vi gick miste om i Inler.. En affär som kunde ha gjorts men som inte gjordes, gillar honom otroligt mycket.
2010-09-11, 14:32
Medlem
Citat:
När du lägger upp det på det där sättet så är det klart att det blir svårt att fortsätta vara optimistisk.

Angella och Benatia, ja. Från Serie B respektive Ligue 2 direkt till San Siro.
2010-09-11, 14:38
Medlem
4522s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sia-Inter
Är mest intresserad av att se vad vi gick miste om i Inler.. En affär som kunde ha gjorts men som inte gjordes, gillar honom otroligt mycket.

Inler är en komplett mittfältare och min stora favorit i Udinese. Han kan vara helt makalöst bra. Det är något märkligt, men jag har märkt att jag har en rätt svår dragning till "defensiva" mittfältare som även har känsliga fötter och ett vasst spelsinne. Inler, Huddlestone, Palombo osv. Det är en sådan härlig kontrast på något sätt, först kötta ner motståndaren och sedan slå iväg matchens känsligaste passning.

Citat:
Ursprungligen postat av Jackbob
När du lägger upp det på det där sättet så är det klart att det blir svårt att fortsätta vara optimistisk.

Angella och Benatia, ja. Från Serie B respektive Ligue 2 direkt till San Siro.

Jag ser hellre Angella, han har ändå varit ordinarie i en klubb och även spelat några ungdomslandskamper. Fast många tror att det blir Benatia istället. Det känns extremt, jävla osäkert det där. Alltid dessa försvarsproblem.
Senast redigerad av 4522 2010-09-11 kl. 14:41.
2010-09-11, 14:43
Medlem
Villons avatar
Citat:
Inler är en komplett mittfältare och min stora favorit i Udinese. Han kan vara helt makalöst bra. Det är något märkligt, men jag har märkt att jag har en rätt svår dragning till "defensiva" mittfältare som även har känsliga fötter och ett vasst spelsinne. Inler, Huddlestone, Palombo osv. Det är en sådan härlig kontrast på något sätt, först kötta ner motståndaren och sedan slå iväg matchen känsligaste passning.
Inte ett dugg märkligt, det är ju de här spelarna som är fotbollens verkliga fältherrar. Min stora favorit Ruben Baraja drog väl lite mer åt tvåvägshållet än vad som är vanligt i italien, men generellt sett är den här spelartypen också min favorit.
2010-09-11, 14:51
Medlem
Sia-Inters avatar
Citat:
Inler är en komplett mittfältare och min stora favorit i Udinese. Han kan vara helt makalöst bra. Det är något märkligt, men jag har märkt att jag har en rätt svår dragning till "defensiva" mittfältare som även har känsliga fötter och ett vasst spelsinne. Inler, Huddlestone, Palombo osv. Det är en sådan härlig kontrast på något sätt, först kötta ner motståndaren och sedan slå iväg matchens känsligaste passning.

Sant som fan det där. Hoppas du diggar Thiago Motta
2010-09-11, 15:21
Medlem
Jag ska i alla fall slänga upp något trevligt från Juventus-håll också. Hade tänkt dra upp den här fina hyllningen till legenden Mauro Camoranesi igår men jag blev distraherad av Quagliarella-artikeln & glömde bort det. Camoranesi har utan tvekan varit en av ligans mest färgstarka profiler under 2000-talet. Nu har dock hans tid i Juve kommit till vägs ände.

http://www.svenskafans.com/italien/juventus/artikel.asp?id=369733

Cesena möter Milan idag. På högersidan spelar Ezequiel Schelotto som liksom Camoranesi har förflytet i argentinska Banfield. Möjligen att han även kan efterträda Camoranesi i italienska landslaget då han har medborgarskap & redan lirat med U21. Schelottos spelstil & kvaliteter påminner ganska mycket om Camoranesi trots att deras utseende skiljer sig markant då Schelottos är lång med moderiktig frisyr.

Bisarrt att Zlatan tjänar mer än hela Cesenas trupp!!

Citat:
Ursprungligen postat av Villon
Inte ett dugg märkligt, det är ju de här spelarna som är fotbollens verkliga fältherrar. Min stora favorit Ruben Baraja drog väl lite mer åt tvåvägshållet än vad som är vanligt i italien, men generellt sett är den här spelartypen också min favorit.

Fast de flesta italienska mittfältare är väl sådana typer: Alessio Tacchinardi, Daniele De Rossi, Demetrio Albertini etc
2010-09-11, 15:23
Medlem
Ozknybergs avatar
Citat:
Jag ser hellre Angella, han har ändå varit ordinarie i en klubb och även spelat några ungdomslandskamper. Fast många tror att det blir Benatia istället. Det känns extremt, jävla osäkert det där. Alltid dessa försvarsproblem.

Udineses akilleshäl har väl alltid varit försvaret va?
Läste att Udinese samt Guidolin troligtvis väljer att satsa på en trebackslinje mot Inter på bortaplan vilket är oerhört vågat, men samtidigt ganska så fräckt.

Är sjukt nervös inför denna match, måtte det bli tre poäng idag då det har varit lite knackigt med resultaten dom två senaste matcherna (tänker på Atletico och Bologna) så det vore guld värt med tre poäng hemma på Meazza och att Benitez får vinna.
Maicon verkar skadad eller nått då han inte ska vara med, har inte fått reda på ännu varför han inte är med, kanske någon här vet?
Hur som helst så är det ett grymt stort avbräck.
På med Intertröjan snart och börja ladda!
Förresten, grattis till Dejan Stankovic som fyller 32 år idag!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in