Resultat: .
0%
röster
2010-11-10, 18:01
Medlem
zachs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David Prutton
Likt förbannat är du härinne och försöker piska upp någon slags stämning från Laziolägret som inte existerar, åtminstone inte här?
Jobbigt att vara Romanista nu när ingen bryr sig kanske?

Nejdå, jag svarade på påhoppet, vilket inte kan ses som omotiverat? Och stämningen i Laziolägret är jag välbekant med, så jo, den existerar definitivt. Inget nytt under solen förvisso...

Har faktiskt oavsett skador svårt att se Milan köra över Inter. Om nu inte Milans anfall överträffar sig själv, för den delen får ju som vanligt bära en rätt stor del av ansvaret, då resten av laget med få undantag är rätt så mediokert. Men utan Samuel och Maicon så skulle jag vilja (eller nä... föredrar ju Milanvinst) se Zanetti och Cordoba istället, och med tanke på Maicons begränsade defensiv så känns det inte som man just defensivt förlorat särskilt mycket. Offensivt är en annan femma, men tämjer dom Milans anfall så tror jag Inter tids nog petar in nån boll.
Å andra sidan så är ju ett derby alltid ett derby.
2010-11-10, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zach
Nejdå, jag svarade på påhoppet, vilket inte kan ses som omotiverat? Och stämningen i Laziolägret är jag välbekant med, så jo, den existerar definitivt. Inget nytt under solen förvisso...

ha ha.
2010-11-10, 19:38
Medlem
Läste en artikel där Pastore sade att han tyckte att Messi skulle ansluta till Palermo och lira med dom. Då slog det mig, varför gör inte stora spelare så oftare att dom går till en mindre klubb, vinner ligan med dom och i princip blir legender där, samtidigt som dom bevisar att dom är världens bästa spelare? Som när Maradona vann ligan med Napoli.
2010-11-10, 19:42
Medlem
David Pruttons avatar
Spännande få se Milan ikväll, tror likt många andra att det blir en överkörning, faktiskt.

Någon som har en trevlig länk till startelvan?
2010-11-10, 19:51
Medlem
4522s avatar
Citat:
Spännande få se Milan ikväll, tror likt många andra att det blir en överkörning, faktiskt.

Någon som har en trevlig länk till startelvan?

Menar du att Palermo skulle bli överkörda?
2010-11-10, 19:54
Medlem
David Pruttons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Menar du att Palermo skulle bli överkörda?

Ja, jag tror faktiskt det.
2010-11-10, 19:56
Medlem
Inter har blivit sämre sedan Rafel bentiz kommit in som tränare för Inter
Man måste göra något drastiskt SPARKA BENTIZ
2010-11-10, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inter93
Inter har blivit sämre sedan Rafel bentiz kommit in som tränare för Inter
Man måste göra något drastiskt SPARKA BENTIZ

Vem är denna Bentiz?

Menar du Benitez tycker jag han ska sitta kvar i många, många år framöver...
2010-11-10, 20:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pellebelle
Läste en artikel där Pastore sade att han tyckte att Messi skulle ansluta till Palermo och lira med dom. Då slog det mig, varför gör inte stora spelare så oftare att dom går till en mindre klubb, vinner ligan med dom och i princip blir legender där, samtidigt som dom bevisar att dom är världens bästa spelare? Som när Maradona vann ligan med Napoli.

Intressant tanke, hade varit trevligt men det funkar inte riktigt så. Napoli var ett annat lag när Maradona spelade där. Om Messi ansluter till Palermo så kommer dom knappast vinna Serie A för det, säkerligen inget spel i CL iheller. Stora spelare har inget att vinna på att dra till en mindre klubb för att bli legender när dom kan bli legender i stora klubbar där dom har chans till titlar och stora summor pengar istället.

På vilket sätt visar dom att dom är världens bästa spelare genom att gå till en sämre klubb?
2010-11-10, 20:14
Medlem
Citat:
Ja, jag tror faktiskt det.

Ha i åtanke att Milan brukar ha svårt mot Palermo. Palermos offensiv kan väl ställa till det rejält för Milan. Eftersom vår backlinje tyvärr inte är den bästa.

Blir en intressant match hur som helst.

F.Ö så har det kommit fram nyheter att Pirlo kan ha fått en liten skada och derbyt kan vara i fara.
Vore åt helvete om Pirlo missar derbyt.
2010-11-10, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J-dilla
På vilket sätt visar dom att dom är världens bästa spelare genom att gå till en sämre klubb?
Omgivningen består inte av Xavi, Iniesta och dom andra dvärgarna. I nu läget lyfter ingen på ögonbrynen ifall Messi skulle göra 7 mål mot Levante, men tro fan man hade gjort det om Messi spelat i Levante och gjort 7 mål på Barcelona efter att ha snurrat upp Pique till korvkiosken. Om Messi skulle gå till Palermo och göra lika många mål där som han gör i Barcelona varje säsong, och vinna ligan åt dom, så skulle i alla fall jag anse att det var en större bedrift än att tjonga in 70 mål i la liga mot Hercules och vinna ligan för Barcelona.
Senast redigerad av Pellebelle 2010-11-10 kl. 20:27.
2010-11-10, 20:25
Medlem
David Pruttons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tha-rock
Ha i åtanke att Milan brukar ha svårt mot Palermo. Palermos offensiv kan väl ställa till det rejält för Milan. Eftersom vår backlinje tyvärr inte är den bästa.

Blir en intressant match hur som helst.

F.Ö så har det kommit fram nyheter att Pirlo kan ha fått en liten skada och derbyt kan vara i fara.
Vore åt helvete om Pirlo missar derbyt.

Absolut, är ingen Milanfan, men jag tror att ni kan få lite utdelning ikväll.
Vi ser snart, min magkänsla (vad fan den nu är värd) säger en klar etta.
Utvärdering senare.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in