Resultat: .
0%
röster
2010-09-10, 15:48
Medlem
Markmags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roma-Termini
Fick precis reda på att det nya numret av Calcio Italia har kommit ut till vissa pressbyrå-butiker här i Svierge! Det är ett preview nummer inför säsongen och de behandlar samtliga lag, laguppställningar, nyckelspelare med mera. Väldigt intressant att läsa, själv ska man kila ner till stan och köpa mig ett ex nu direkt! Här kan ni se vart er närmaste affär finns: http://www.press-stop.se/kiosken/

Finns det med något om Serie b i den?
2010-09-10, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Markmag
Finns det med något om Serie b i den?

Lite grann, inte mycket. Spelschemat för Serie B och 1-2 artiklar om säsongen som kommer.
2010-09-10, 19:54
Medlem
Sia-Inters avatar
Citat:
Lite grann, inte mycket. Spelschemat för Serie B och 1-2 artiklar om säsongen som kommer.
Ingen Maicon och ingen Motta i truppen mot Udinese... Suck
2010-09-10, 20:10
Medlem
http://www.football-italia.net/sep10q.html

Herregud.. Inga smidiga uttalanden av Quagliarella. Folket i Napoli lär nog knappast förlåta honom nu. Sådär gör man bara inte. Extra konstigt när Fabio själv är född i ett område utanför Neapel och borde kunna förstå att man ALDRIG går till något lag i norr. Inte nog med det, sen strör han salt i såren hos alla fans med såna där uttalanden. Konstigt och dåligt.
2010-09-10, 20:41
Medlem
Snart dags för andra omgången.

Jag nämnde i min inför rapport att Lopez, efter tolv säsonger i Cagliari, inte fick förnyat kontrakt och att det nu innebar att Cagliari nu inte har några spelare från Uruguay. Men trots erbjudanden om kontrakt med flera lag i Uruguay så väljer han att stanna på Sardinien. Jag ser fram emot att han kommer att spela en roll i klubben.

En annan trotjänare är kapten Conti, som spelat i Cagliari sedan 1999. 296 matcher och 29 mål. Anledningen till att jag nämner antalet mål är att det är lite kul att han gjort mål mot Roma de två senaste säsongerna. Förra årets match ledde Roma med 0-2 efter 90 minuter, men två härliga mål på övertid där Conti gjorde det sista återställde ordningen.Han gör livet svårt för sin pappa.

Jag har rabblat Cagliaris statistik mot Roma tidigare (då några romanisti påpekade den lätta inledningen av säsongen), så jag påminner bara lite kort att senaste gången Roma vann på Sardinien var 1995.
2010-09-10, 21:13
Medlem
Sia-Inters avatar
Citat:

Herregud.. Inga smidiga uttalanden av Quagliarella. Folket i Napoli lär nog knappast förlåta honom nu. Sådär gör man bara inte. Extra konstigt när Fabio själv är född i ett område utanför Neapel och borde kunna förstå att man ALDRIG går till något lag i norr. Inte nog med det, sen strör han salt i såren hos alla fans med såna där uttalanden. Konstigt och dåligt.

Alltså... Dagens fotbollsspelare.. Som att det inte räcker med näsan som ordbajsar dag ut och dag in.. Visa lite hjärta fan..
2010-09-10, 22:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Sia-Inter
Alltså... Dagens fotbollsspelare.. Som att det inte räcker med näsan som ordbajsar dag ut och dag in.. Visa lite hjärta fan..

1. Att syditalienare går till klubbar i norr lär knappast vara något ovanligt, utan närmare undersökning kan jag räkna upp flera: Gennaro Gattuso, Marco Borriello, Quagliarella (som började sin karriär i Torino) Antonio di Natale m.fl.

2. I syditalien är Juventus i princip den största klubben eller minst näst störst i alla regioner, att Quagliarella tycker Juventus är den finaste klubben kan mycket väl bero på att han gillat klubben som ung eller hans familj t.ex.
2010-09-10, 22:57
Medlem
4522s avatar
Citat:

I det här fallet är det inte så värst lustigt, han växte ändå upp i Turin, utvecklades som fotbollsspelare i staden och slipade bort "terrone"-stämpeln en aning. Han kände ju även Marotta sedan innan, som han säger i artikeln. Visst är det charmigt med spelare som stannar i sina klubbar karriären ut men många är inte den typen. Och vilken kategori Quagliarella tillhör är ingen vild gissning.

Jag tror dock att det ligger lite mer bakom. För jag har hört, men ännu inte kunnat bekräfta det, att han var riktigt jävla obekväm i Napoli. Han hade stora problem med vissa individer och det ledde till en hel del ansträngda relationer som kvävde honom. Vilket även kunde spegla av sig på planen. När sedan Cavani plockades in, ja, då var väl valet ganska enkelt.

Match imorgon, Inter borta. Där ifrån har man allt annat än goda minnen.
2010-09-10, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Han gör livet svårt för sin pappa.

Och inte gör han det lättare när han började bråka med Totti 08/09-säsongen, som tur nog så redde de ut det senare genom telefon enligt Totti.

Kommer ihåg Brunos blick när Daniele Conti bombade in ett mål i krysset från 30+ meter mot oss, undrar vad han tänkte på!
2010-09-10, 23:01
Medlem
zachs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Jag har rabblat Cagliaris statistik mot Roma tidigare (då några romanisti påpekade den lätta inledningen av säsongen), så jag påminner bara lite kort att senaste gången Roma vann på Sardinien var 1995.

Jadu, matcher på Sardinien är ju inge lätta uppgifter. Kommer ihåg när man invigdes i calcions heliga värld, ser jag tillbaka på den tiden nu så upplevde jag nog dåtiden som att ni var lika starka hemma som Zeman alltid varit, typ. Stämmer väl kanske inte helt, men som du mycket vänligt (... ) påpekar så var det ett tag sen vi var dit och vann. Konstigt nog (no offence, men vi är ju trots allt det näst bästa laget i Italien de senaste åren...). Men Daniele borde hämtats hem för länge sen, samma med (nu förvisso sålda) Pepe som tidigare var rätt jobbig att möta.

Har dock en annan sak på hjärtat... Min äldsta son (4) måste få en Romatröja. Alltså en med hans namn på. Finns det någon som vet vart man ska vända sig för att lösa sånt? Har mailat Romastore men deras service får ju SJ att framstå som världsledande på området så går bet där.
2010-09-10, 23:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av zach
Jadu, matcher på Sardinien är ju inge lätta uppgifter. Kommer ihåg när man invigdes i calcions heliga värld, ser jag tillbaka på den tiden nu så upplevde jag nog dåtiden som att ni var lika starka hemma som Zeman alltid varit, typ. Stämmer väl kanske inte helt, men som du mycket vänligt (... ) påpekar så var det ett tag sen vi var dit och vann. Konstigt nog (no offence, men vi är ju trots allt det näst bästa laget i Italien de senaste åren...). Men Daniele borde hämtats hem för länge sen, samma med (nu förvisso sålda) Pepe som tidigare var rätt jobbig att möta.

Har dock en annan sak på hjärtat... Min äldsta son (4) måste få en Romatröja. Alltså en med hans namn på. Finns det någon som vet vart man ska vända sig för att lösa sånt? Har mailat Romastore men deras service får ju SJ att framstå som världsledande på området så går bet där.

kappastore.
2010-09-11, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ForvirradUnge
Och inte gör han det lättare när han började bråka med Totti 08/09-säsongen, som tur nog så redde de ut det senare genom telefon enligt Totti.

Kommer ihåg Brunos blick när Daniele Conti bombade in ett mål i krysset från 30+ meter mot oss, undrar vad han tänkte på!

Två legender.
http://www.youtube.com/watch?v=8DkAhDFwFvY

Båda är stenhårda.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in