Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Inget helt lätt val som Moratti står inför, Delio Rossi hade nog varit rätt val just i det här läget. Det känns som att Inter behöver en inspiratör och någon som verkligen kan förmedla det underbara med fotbollen. Då känns han mer som en känslomänniska än exempelvis Ranieri. Fast med tanke på hur försvaret har sett ut hittills och hur det såg ut i Palermo så måste man höja ett varningens finger. Lägg där till att det egentligen blir samma karriärsteg för Delio Rossi som det var för Gasperini. Risky business.
Om man bara vill satsa på damage control så känns dock Ranieri som ett bra val. Alla vet att han inte vinner något, däremot kan han hinna med att styra upp en eftertraktad CL-plats. Han är definitivt ett säkrare kort och bidrar nog med mer stabilitet till laget. Till syvende sist så hamnar valet i vad Moratti anser vara det stora problemet. Saknas motivationen hos spelarna anställs Delio Rossi, saknas stabilitet och en idé så anställer han Ranieri istället.
Jag personligen hade hellre sett en utländsk korttidslösning som sitter tills ett STARKT namn är hemma.
Noterar även att andelen interisti som skriver här inne har minskat dramatiskt. 
Tar mig i kragen och ändrar på situationen!
Ang tränarbyte så tycker jag dina teorier och åsikter är både rimliga och känns troliga. Som interista ser jag gärna stabilitet nu, och slipper helst en till chansning med en Baggio eller Figo. Det skulle bara gå ännu mer käpprätt åt helvete. Delio Rossi är också en chansning som tidigare nämnts, men känns som en bättre långsiktig plan än Ranieri. Hur pass mycket sanning det ligger i Pep-ryktena fr.o.m. nästa säsong är ju svårt att sia om nu. Och en del av mig kan tycka att det skulle va skönt att knyta till sig en duglig tränare redan nu, så man slipper samma scenario som i sommar.
Min personliga favorit är Carlo Ancelotti, även om han är starkt förknippad med Milan för min del. Men han är proffessionell och det funkade med Leonardo. Ancelotti är väl även "bara" expertkommentator i tv för tillfället? Vilket kan öppna för att han vill ta chansen.
Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben
Såg tyvärr inte matchen (var sändes den?) och missade Grande Novara igen, men jag tvivlar inte på att vissa spelare i Inter avsiktligt underpresterat för att få bort Gasperini. Enligt Aftonhoran så hade Cambiasso öppet utmanat Gasp i omklädningsrummet och sagt att "vi spelar med fyrbackslinje, så är det". Stenhårt.
Stackars Forlan och Zarate måste undra vad det är för jävla klubb de hamnat i.
Tror att en blivande tränares viktigaste uppgift blir att få med sig Cambiasso och Sneijder på sin sida, så man får en stabilitet och kan börja utnyttja det stora fotbollskunnande som trots allt finns i laget.
Högintressant start på säsongen! Minns att Gasperini fick sparken från Genoa av liknande skäl -- dvs en taktik som spelarna inte förstod eller stod bakom -- förra hösten. Dags att varva ned.
Ranieri tror jag inte alls vore en bra lösning; inte fan gjorde han ett särskilt bra jobb i Roma, trots att det var hans drömuppdrag.
- F.G
Såg tyvärr eländet till match (som inte sändes på tv). Och man kan väl sammanfatta det med ett ord: KATT-A-STROF. Föga oväntat om man sett resultatet. Ett oinspirerat Inter som inte kommer nånvart mot Novaras handbollsförsvar, man klarar knappt av att rulla boll på mittplan. Försvaret har enorma problem att hantera en medelmåtta som Morimoto, som fick göra lite vad han ville.
Sedan tror jag att Cuchu incidenten utspelade sig på plan, om jag inte förstått helt fel så ska det finnas rörliga bilder på när han uppmanar Ranocchia att spela med fyra backar.