Resultat: .
0%
röster
2011-09-21, 14:31
Medlem
Fula Gubbens avatar
Full omgång redan ikväll, är det för att ta igen förseningen i starten?

Hur som helst så TV-sänds Milan-Udinese, och det här ser jag som det definitiva beskedet kring rossoneri hösten 2011, efter en svårbedömd start. 20.45.

Massor med andra intressanta matcher också.

- F.G
2011-09-21, 14:33
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Ni snackar Delio Rossi och Ranieri; jag säger Ancelotti! Han passar perfekt in stjärntyngda lag som Inter.

Saknar man respekt för tränare som Benitez och Gasperini kan jag inte se varför Delio Rossi och Ranieri skulle innebära någon vidare förstärkning, däremot Ancelotti som i min mening är på en annan nivå än de tre sista åtminstone...

Kom förresten på att det möjligen är så att tanken är att Guardiola ska ansluta från Barcelona i sommar? Då är ju Ancelotti ingen bra idé förstås.... Själv vill man ju se honom i Roma, Ancelotti.

Vad gäller matcher ikväll tycker jag Cesena-Lazio och Chievo-Napoli blir intressanta värdemätare. De två första lagen ser rätt bra ut i år men Lazio svajade till mot Genoa och det verkar turbulent kring Reja (varför ogillar man honom?)?

Chievo är en seg bortamatch men vad jag förstått saknas Pellissier ikväll så Napoli bör ta en seger och tuffa vidare mot Scudetton...
Senast redigerad av snillet_1 2011-09-21 kl. 14:38.
2011-09-21, 14:35
Medlem
Runkles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Inget helt lätt val som Moratti står inför, Delio Rossi hade nog varit rätt val just i det här läget. Det känns som att Inter behöver en inspiratör och någon som verkligen kan förmedla det underbara med fotbollen. Då känns han mer som en känslomänniska än exempelvis Ranieri. Fast med tanke på hur försvaret har sett ut hittills och hur det såg ut i Palermo så måste man höja ett varningens finger. Lägg där till att det egentligen blir samma karriärsteg för Delio Rossi som det var för Gasperini. Risky business.

Om man bara vill satsa på damage control så känns dock Ranieri som ett bra val. Alla vet att han inte vinner något, däremot kan han hinna med att styra upp en eftertraktad CL-plats. Han är definitivt ett säkrare kort och bidrar nog med mer stabilitet till laget. Till syvende sist så hamnar valet i vad Moratti anser vara det stora problemet. Saknas motivationen hos spelarna anställs Delio Rossi, saknas stabilitet och en idé så anställer han Ranieri istället.

Jag personligen hade hellre sett en utländsk korttidslösning som sitter tills ett STARKT namn är hemma.

Noterar även att andelen interisti som skriver här inne har minskat dramatiskt.

Tar mig i kragen och ändrar på situationen!

Ang tränarbyte så tycker jag dina teorier och åsikter är både rimliga och känns troliga. Som interista ser jag gärna stabilitet nu, och slipper helst en till chansning med en Baggio eller Figo. Det skulle bara gå ännu mer käpprätt åt helvete. Delio Rossi är också en chansning som tidigare nämnts, men känns som en bättre långsiktig plan än Ranieri. Hur pass mycket sanning det ligger i Pep-ryktena fr.o.m. nästa säsong är ju svårt att sia om nu. Och en del av mig kan tycka att det skulle va skönt att knyta till sig en duglig tränare redan nu, så man slipper samma scenario som i sommar.

Min personliga favorit är Carlo Ancelotti, även om han är starkt förknippad med Milan för min del. Men han är proffessionell och det funkade med Leonardo. Ancelotti är väl även "bara" expertkommentator i tv för tillfället? Vilket kan öppna för att han vill ta chansen.

Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben
Såg tyvärr inte matchen (var sändes den?) och missade Grande Novara igen, men jag tvivlar inte på att vissa spelare i Inter avsiktligt underpresterat för att få bort Gasperini. Enligt Aftonhoran så hade Cambiasso öppet utmanat Gasp i omklädningsrummet och sagt att "vi spelar med fyrbackslinje, så är det". Stenhårt.

Stackars Forlan och Zarate måste undra vad det är för jävla klubb de hamnat i.

Tror att en blivande tränares viktigaste uppgift blir att få med sig Cambiasso och Sneijder på sin sida, så man får en stabilitet och kan börja utnyttja det stora fotbollskunnande som trots allt finns i laget.

Högintressant start på säsongen! Minns att Gasperini fick sparken från Genoa av liknande skäl -- dvs en taktik som spelarna inte förstod eller stod bakom -- förra hösten. Dags att varva ned.

Ranieri tror jag inte alls vore en bra lösning; inte fan gjorde han ett särskilt bra jobb i Roma, trots att det var hans drömuppdrag.

- F.G

Såg tyvärr eländet till match (som inte sändes på tv). Och man kan väl sammanfatta det med ett ord: KATT-A-STROF. Föga oväntat om man sett resultatet. Ett oinspirerat Inter som inte kommer nånvart mot Novaras handbollsförsvar, man klarar knappt av att rulla boll på mittplan. Försvaret har enorma problem att hantera en medelmåtta som Morimoto, som fick göra lite vad han ville.

Sedan tror jag att Cuchu incidenten utspelade sig på plan, om jag inte förstått helt fel så ska det finnas rörliga bilder på när han uppmanar Ranocchia att spela med fyra backar.
2011-09-21, 14:55
Medlem
Marco Branca har vunnit 5 ligatitlar, 4 cup-titlar, 4 Supercup-titlar, 1 CL-titel och en 1 VM för klubblag-titel.

Men nu är det dags att lyckas med en tränaranställning igen, och det måste vara ett stort namn som spelare/supportrar/Moratti accepterar.

Benitez hade fel personlighet, Leonardo hade rätt personlighet men saknade erfarenhet, och Gasperini var inte ett tillräckligt stort namn för att spelarna/supportrarna/Moratti skulle ge honom en riktig chans.

Ranieri har lyckats bra i början av sina uppdrag i Roma/Parma/Juventus, med tanke på det så kanske det vore en möjlig lösning att skriva kontrakt med honom resten av säsongen för att sedan anställa Hiddink 2012.

Delio Rossi är inte ett tillräckligt stort namn i dagsläget, nu handlar det om att skicka rätt signaler.
2011-09-21, 14:58
Medlem
doedskarpens avatar
Citat:
Såg tyvärr inte matchen (var sändes den?) och missade Grande Novara igen, men jag tvivlar inte på att vissa spelare i Inter avsiktligt underpresterat för att få bort Gasperini. Enligt Aftonhoran så hade Cambiasso öppet utmanat Gasp i omklädningsrummet och sagt att "vi spelar med fyrbackslinje, så är det". Stenhårt.

Tror att en blivande tränares viktigaste uppgift blir att få med sig Cambiasso och Sneijder på sin sida, så man får en stabilitet och kan börja utnyttja det stora fotbollskunnande som trots allt finns i laget.
Den visades inte på någon svensk kanal, så jag fick se den på en halvkass stream.

Om Inter avsiktligt spelade dåligt eller inte är svårt att säga, men bra var dom då inte. Men Novara spelade smart och gjorde inte deras jobb speciellt enkelt. Matchbilden kändes lite som Napoli - Milan, där hemmalaget låg djupt med mycket folk mot ett Inter som hade allt spel och bollinnehav, men helt saknade idéer i sista tredjedelen. När Inter sedan tappade bollen så blixtrade Novara till med kontringar mot en ganska förvirrad backlinje (som i alla fall såg ut som en trebackslinje).

Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Ni snackar Delio Rossi och Ranieri; jag säger Ancelotti! Han passar perfekt in stjärntyngda lag som Inter.

Saknar man respekt för tränare som Benitez och Gasperini kan jag inte se varför Delio Rossi och Ranieri skulle innebära någon vidare förstärkning, däremot Ancelotti som i min mening är på en annan nivå än de tre sista åtminstone...
Jag tror att Ancelotti är helt utesluten på grund av kopplingen till Milan. Tror till och med han gick ut officiellt och sa det under sommaren när han ryktates att ta över Inter? Borde inte vara så svårt att googla fram i sådana fall.
Senast redigerad av doedskarpen 2011-09-21 kl. 15:04.
2011-09-21, 16:25
Medlem
Cambijaos avatar
Juande Ramos skulle varit perfekt för Inter. Underskattad coach som oftast gjort bra ifrån sig. Var strålande i Real, Sevilla och Tottenham(Inte hans fel att de säljer, Keane, Defoe och Berbatov utan att köpa någon ny anfallare)
2011-09-21, 17:06
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:

Högintressant start på säsongen! Minns att Gasperini fick sparken från Genoa av liknande skäl -- dvs en taktik som spelarna inte förstod eller stod bakom -- förra hösten. Dags att varva ned.

Ranieri tror jag inte alls vore en bra lösning; inte fan gjorde han ett särskilt bra jobb i Roma, trots att det var hans drömuppdrag.

- F.G

Undrar vilken klubb som vill pröva Gasperini efter hans två senaste katastrofsäsonger som tränare? Jag såg inte heller Novara-Inter, däremot Novaras förlustmatch borta mot Cagliari, 1-2. Såg rätt lovande ut ändå i den matchen, många laglojala och hårt arbetande spelare. Ser nu i Goals spelarbetyg efter Novara-Intermatchen att Zanetti, Sneijder och Cambiasso är de som kommer undan med någorlunda vitsord, medan Milito, Forlan och unge debutanten Castaignos tydligen var helt igenom misslyckade:

http://www.goal.com/en/match/65076/novara-vs-inter-milan/player-ratings

Vinst är ett måste för Milan i kväll. Juve bör slå Bologna hemma, och jag blir inte det minsta förvånad om Napoli tar alla tre poäng borta mot Chievo. Palermo och Genoa borde kunna vinna sina hemmamatcher mot Cagliari resp. Catania, men de kan få nöja sig med oavgjort
.
2011-09-21, 19:32
Medlem
Marcens avatar
Ranieri tycks vara i stort sett klar för Inter, enligt italienska medier.

Vad hade hänt om Mourinho stannat? Hade framgången fortsatt?
2011-09-21, 19:51
Medlem
Baccalieris avatar
Varför ligger Atalanta på -2? ny mutskandal?
2011-09-21, 19:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Baccalieri

Var någon spelskandal tror jag eller något sådant dvs uppgjorda matcher (?). De inledde med -6.
2011-09-21, 19:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Baccalieri

De startade säsongen med -7 poäng eller nåt.
2011-09-21, 20:21
Bannlyst
Hur länge blir Zlatan borta? Samt vann Allegri årets tränare förra säsongen? Var det isåfall 3de gången i rad?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in