Resultat: .
0%
röster
2011-09-21, 21:37
Medlem
Om det fortsättar såhär så kanske Inter ska ha is i magen och snart kan få tillbaka Mou.
2011-09-21, 22:02
Medlem
David.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av minipanini
Om det fortsättar såhär så kanske Inter ska ha is i magen och snart kan få tillbaka Mou.

Jag låg och bollade idén med mig själv igår i sängen, och ärligt talat så kändes det just för stunden inte alltför långsökt (åtminstone inte med Serie A-diggar-mått mätt). Men eftersom min anglofil till broder givetvis inte alls förstod vad jag dillade om när ämnet väl kom på tals idag, så trodde jag att jag hade tänkt klart den tanken.

Men!

"Mourinho ringde mig och sade åt mig att stanna." - Wesley Sneijder 3 September 2011.

Jag tror att vi är någonting på spåret - eller någon.
2011-09-21, 22:39
Medlem
Vafan i helvete… män klädda i rosa med lustiga frisyrer…

Hade dukat upp med goda ostar ett gott vin, lite salami osv… familjen gått och lagt sig…

24 sekunder in matchjäveln leder Palermo. Jag hade fan inte fått ordning på streamen. 4 minuter in i matchen stod det 2-0, och jag tänkte snabbt svepa flaskan och gråta ut med kudden. Kanske hinna med en våldtäktsdusch innan…

Nå, målet dömdes bort och det såg lite bättre ut. Tills 15:e minuten då jag började halsa direkt ur min Amarone, 2-0… Vafan utklassning…

Tömde flaskjäveln och skulle ta min dusch… men Cagliari började tugga sig in i matchen mot slutet av första… även om Miccoli missade öppet mål… efter duschen hämtade jag några öl och inväntade andra halvlek…

Kollade statistiken. Övertag i bollinnehav och antal passningar men Palermos ledning var fullt motiverad. Cagliari spelade så som de brukar då la Salvezza är i hamn… lite tidigt…

I andra spelade de så som jag hoppats att de skulle ha gjort ifrån början. Palermo tillbakapressade och en storspelande Tzorvas räddade Palermo ett antal gånger. Men Miccoli gjorde ännu ett genialt mål mot en sovande Agazzi. Och Conti svarade med ett lika briljant. Väldigt lika… Och sedan Nainggolans fantastiska mål… moral och styrka att aldrig ge upp.

Självförtroende och bra spel i andra räddade kvällen något. Statistiken sa bollinnehav för Cagliari med 69% och avslut i Cagliaris favör med tolv mot sex. Fem mot ett i hörnor osv. Men med tanke på inledningen var det ändå rätt att Palermo fick alla poängen.

Efter ett par whisky och en avrundande mirto så kan jag konstatera att Cagliari bara ligger en poäng efter toppen och fem poäng före Inter, fyra före Milan osv… De andra topplagen tappade ju också poäng…

Vafan, skål…
Senast redigerad av Brille68 2011-09-21 kl. 22:42.
2011-09-21, 22:49
Medlem
Zahavi presenterar sig. Go vinst, två raka på La Favorita nu. Men vafan, inte ska man väl släppa in två bollar så där mot slutet?
2011-09-21, 22:56
Medlem
Fula Gubbens avatar
Matchtråden försvinner snart, så just for the record:

Genoa leder serien med 7 poäng efter 3 omgångar!

Dags att pyssla med annat, knepigt med sen match mitt i veckan.

2011-09-21, 23:52
Medlem
Serie A känns härligt oviss hittills. Tack vare att vi har ett gäng stora klubbar som startat dåligt, varav Inter uselt, samtidigt som vi har ännu fler klubbar som startat riktigt bra; Napoli, Udinese, Genoa, Juventus osv...

Det lär ta ett tag innan tabellen "sätter sig" och den lär kastas runt några gånger på vägen.

Vet att det bara gått tre omgångar, men ändå.
2011-09-22, 00:20
Medlem
4522s avatar
Milano-lagen blöder, det är nog tur att derbyt kommer sent i år. Udinese spelade inte ens bra ikväll men lyckas ändå med bedriften att kryssa på San Siro och nästan vara värda alla poäng. Jag vet inte, Milan lutar åt Inter när det gäller brist på rörelse, kreativitet och vilja. När man kan löpa framåt eller slå den konstruktiva passningen så vänder man istället hemåt. Fegt, veligt och på intet sätt vägvinnande. Ta bara en spelare som Aquilani, vad fick han uträttat ikväll? Ingenting. Helt osynlig och jag vet inte ens om han slog en passning rätt. Uppryckning.

För en stund var Udinese ensamma ledare men så kom den där jävla Faraon och knåpade in en snöplig boll.
2011-09-22, 00:29
Medlem
snillet_1s avatar
Udinese förtjänade en seger mer än Milan i min mening. Trots Abbiatis misstag får man nog säga att han räddade en poäng åt Milan. Även Handanovic avstyrde ett par farligheter bra, i synnerhet där Nocerino blev frispelad och förstås Cassano-läget... Som natt och dag mellan Handanovic (mot Nocerino) och exempelvis den hypade Marchetti som skämde ut sig mot Genoa i en snarlik situation

Er som påstår att Milan spelar bra... Nja. Tycker det ser rätt alibimässigt ut, man spelar lite som man "måste" men inte fan är det särskilt inspirerat. Tror dock laget kommer vakna till mer när Z, Robinho och Boateng är tillbaka. Men det är fan vad MvB är orörlig på mitten... Aquilani måste spela från en lägre utgångsposition där han får fördela boll då laget led lite av att Nocerino fick såpass mycket boll. Aquaman klarar inte alls av trequartista-rollen.

Sedan tycker jag Milan är märkligt känsliga mot kontringar trots att man allt som oftast ställer upp med såpass många defensivt inriktade spelare på mittfältet...
Senast redigerad av snillet_1 2011-09-22 kl. 00:36.
2011-09-22, 02:03
Medlem
Spinnacers avatar
Nu får Allegri sätta in riktiga no-nonsese strikers, målskyttet fungerar ju fan inte. Ska alltid vara så jäkla statiskt och kluddigt i anfallet, antingen håller dom i den för länge eller så passar dom bort läget, ingen löper. Vill fan se denna 11:a mot Cesena:

——-Inzaghi–Kingsley—-
———-Shaarawy———
Emanuelson-Nocerino-Aquilani
—Taiwo-Silva-Yepes-Abate–
---------Abbiati-------------

Hussfelt hade rätt i sin observation att Nocerino fick "för mycket" boll och Aquilani kan inte spela trequartista, han får vara längre ner som spelfördelare.
Senast redigerad av Spinnacer 2011-09-22 kl. 02:06.
2011-09-22, 06:13
Medlem
Miro Klose. Danke.
2011-09-22, 10:32
Bannlyst
Tror inte Allegri är rätt man att leda Milan med sin Cagliari-taktik. Laget skiter på sig direkt så fort man möter på konstringsstarka lag. Mittfältet är riktigt segt trots att man har skickliga bollspelare i Aquilani, VB och Seedorf. Nocerino är dessutom en bättre kopia av Gattuso.

Anledningen till att Milan vann scudetton förra året var pga den mängd individuella prestationer från spelare som Zlatan, Pato och Robinho.

När man kom ut i CL och Zlatan slutade leverera så såg man direkt att Milan inte hade nåt att göra ute i Europa. Pippo räddade poäng mot Real Madrid i slutminuterna där.

Säg vad ni vill om Allegri för det skiter jag fullständigt i. Att ha vunnit "bästa tränare" i ligan några gånger är inget kvitto på att man kommer lyckas i ett storlag. Jag tror inte på Allegris spelidé just nu. Kanske om man tränar Cagliari men inte Milan.

Hade gärna sett Hiddink i Milan. Tror han skulle kunna styra upp saker.
2011-09-22, 11:51
Medlem
Fula Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DinPappaLiknarMig
Tror inte Allegri är rätt man att leda Milan med sin Cagliari-taktik. Laget skiter på sig direkt så fort man möter på konstringsstarka lag. Mittfältet är riktigt segt trots att man har skickliga bollspelare i Aquilani, VB och Seedorf. Nocerino är dessutom en bättre kopia av Gattuso.

Anledningen till att Milan vann scudetton förra året var pga den mängd individuella prestationer från spelare som Zlatan, Pato och Robinho.

När man kom ut i CL och Zlatan slutade leverera så såg man direkt att Milan inte hade nåt att göra ute i Europa. Pippo räddade poäng mot Real Madrid i slutminuterna där.

Säg vad ni vill om Allegri för det skiter jag fullständigt i. Att ha vunnit "bästa tränare" i ligan några gånger är inget kvitto på att man kommer lyckas i ett storlag. Jag tror inte på Allegris spelidé just nu. Kanske om man tränar Cagliari men inte Milan.

Det ligger kanske en del i ovanstående. Det som var signifikativt för Milan förra säsongen var att man inte hade några svackor; laget var mycket väl sammansvetsat och nya pjäser stod redo att kliva fram när andra föll ifrån. Ibra bar laget genom hösten, men på våren såg man att det fanns andra än Ibra som kunde fixa hem scudetton, och på ett ganska vackert vis så klev spelare efter spelare fram och levererade i de matcher det behövdes; Pato, Robinho, Cassano osv. Dessutom fick Allegri ut väldigt mycket från gamla kämpar som Ambrosini, och jag minns hur förvånade alla var när 30+ gänget i rossoneri slet fram till 95:e minuten för att bärga en seger.

Allegri fixade vinnarskalle och laganda hos Milan. Detta räcker långt i inhemska ligan, men som sägs ovan, inte särskilt långt i CL, där ren kvalité och listig taktik måste till också. Känns som Allegri sätts på ett rejält svårt prov denna höst, när Ibra inte finns tillgänglig att rädda att laget, och många av motståndarna fått större tuppkam -- t ex Napoli och Juventus.

Svårbedömt... men intressat. Som vanligt med Milan.

- F.G

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in