Citat:
Ursprungligen postat av David.
Det var en gest som verkligen andades Juventus, rakt igenom, på riktigt. Ett Juventus som vet sin plats i hierarkin (vilket givetvis är högst upp) och som därför inte behöver bry sig ett dyft om vad de andra, lägre stående parterna faktiskt håller på med, så länge de gör sitt.
Men precis som ovanstående andas tidigare '00-tal, så gör även Juventus gest för kvällen det. Jag skulle sträcka mig till att säga att det knappt finns några som helst kopplingar och likheter mellan det Juventus vi kommer få se den här säsongen, och fick se förra, jämfört med det vi såg för några år sedan. Åtminstone bibliskt.
Och, som sann Sensi-anarkist är det givetvis ett helt fantastiskt spektakel att se på.
¡Viva la revolución!
Du har helt rätt…
Invigningen är naturligtvis ett spektakel, men också ett avstamp som bottnar i traditioner och hjältar. Alla är där… Davids, Ferrara, Conte, Cuccureddu, Gentile, Montero, Pessotto, Ravanelli, Sentimenti IV, Tacchinardi, Tacconi, Torricelli, Zoff, Lippi, Anastasi, Benetti, Brio, Buffon, Cabrini, Causio osv osv vafan t o m Capello…
De som greppar någorlunda italienska kan läsa om det här:
http://www.gazzetta.it/Calcio/Squadre/Juventus/08-09-2011/a-torino-febbre-bianconera-802796455254.shtml
För alla andra kommer det att finna beskrivningar på engelska ganska snart.
Det är tydligt att de går in i framtiden med ett självförtroende som vida överstiger de två sjundeplaceringar som de omedelbart kommer ifrån. Sånt gillar jag…