Resultat: .
0%
röster
2011-09-08, 14:18
Medlem
Är det inte lite förvånande att Mikael Antonsson kunde skriva ett såpass bra kontrakt med Bologna, deras ekonomi var ju totalkörd innan sommaren. Någon som vet övergångssumman & hur långt kontraktet är & andra detaljer?

Tittar man på motsvarande övergångar så ligger han på samma lön som Stefano Lucchini (Atalanta), Andreas Granqvist (Genoa) & Mauro Cetto (Palermo), vilket väl måste anses överaskande bra pröjs.

Napolis värvning Federico Fernandez & försäljning Fabiano Santacroce (Parma) ligger bägge under Antonsson.

För övrigt, Andrea Masiello....? Har jag (vi) underskattat denne sege handikappidrottare? Han skrev visst ett riktigt bra kontrakt med Atalanta medan Nicola Belmonte, som jag tyckte verkade rätt bra förra säsongen i Bari, tvingas vända på slantarna i Siena. Även Gianluca Comotto blir praktiskt taget socialfall hos Cesena.

Är han så bra egentligen, Andrea Masiello?
2011-09-08, 14:18
Medlem
David Pruttons avatar
Ja, äntligen dags för en ny säsong och det är onekligen dags att börja varva upp.

Parmas mercato har väl inte varit någon större succé egentligen men jag tycker att följande potentiella startelva ändå ingjuter visst hopp:

Mirante
Santacroce, Zaccardo, Paletta, Rubin
Galoppa, Musacci,
Biabiany, Giovinoco, Palladino,
Floccari

Tyvärr är ju, som oftast bredden det som skiljer oss från lagen som aspirerar på de riktiga topplaceringarna, jag går in i säsongen med den blygsamma målsättningen att undvika allt vad bottenstrid heter - så får man se vad det kan räcka till sedan.

Noterar med glädje att Hernan Crespo kritat på för en ny säsong, han är givetvis ingen fanbärare av det tyngsta laget men en stor Parmalegend är han likväl, det är verkligen glädjande att få njuta av hans sista skälvande fotbollsandetag.
2011-09-08, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borjeboy
Då är ju hans lön antagligen betydligt mycket högre egentligen.
Nej, däremot är hans inkomst högre - om han spelar ofta och presterar dvs.

Lön är en sak, bonusar en annan. Nästan alla spelare har bonusar, Mauro Zárate har t ex en särskild assistbonus, man förstår varför.
2011-09-08, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av David Prutton
Mirante
Santacroce, Zaccardo, Paletta, Rubin
Galoppa, Musacci,
Biabiany, Giovinoco, Palladino,
Floccari
Den offensiva kvartetten är faktiskt rätt bra för att tillhöra ett lag i Parmas klass. Då menar jag inte bara spelarnas individuella kvalitéer, utan också den fina mixen av olika spelartyper ni har där framme.

I min tabell hamnade Parma på 10:e plats tror jag.
2011-09-08, 14:30
Medlem
David Pruttons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jackbob
Den offensiva kvartetten är faktiskt rätt bra för att tillhöra ett lag i Parmas klass. Då menar jag inte bara spelarnas individuella kvalitéer, utan också den fina mixen av olika spelartyper ni har där framme.

I min tabell hamnade Parma på 10:e plats tror jag.

Har sett att de flesta placerar oss i de regionerna, det är säkert fullt rimligt.
Som anhängare är man mer försiktig dock, men hur mycket jag än försöker så kan jag inte låta bli att tycka att förstaelvan håller riktigt bra klass. I ett lag som Parma som egentligen bara slåss på en front(ligan) så kan det räcka långt, men givetvis beror det på skador osv, orosmolnet är som sagt bredden. Där är vi långt ifrån en tiondeplats skulle jag nog vilja påstå. Offensivt tycker jag spelare som nämnde Crespo och Pellè erbjuder viss bredd, defensivt ser det riktigt illa ut.

Skönt det drar igång igen, lite mindre skönt att börja mot Juve dock.
2011-09-08, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jackbob
Nej, däremot är hans inkomst högre - om han spelar ofta och presterar dvs.

Lön är en sak, bonusar en annan. Nästan alla spelare har bonusar, Mauro Zárate har t ex en särskild assistbonus, man förstår varför.

Bäst var ju när Vittorio Cecchi Gori ägde Fiorentina & man värvade den brasilianske mittbacken Marcio Santos som var nybliven världsmästare 1994. Cecchi Gori var i filmbranschen & hade produktionsbolag & Marcio Santos var ganska offensiv av sig. I kontraktet lär det ha funnits en bonus att om han gjorde 10 mål så skulle Cecchi Gori fixa en dejt med Sharon Stone (tror jag att det var, någon Hollywoodpuma som var i ropet då var det i alla fall).

Marcio Santos laddade fan från mittplan....

Jag kan inte svära på att det stämmer men skrönor är ju så....
2011-09-08, 18:17
Medlem
Biancocelestes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BonhommeDeNeige
TV11, vem har den skiten? Får hoppas att bet365 kör i år med. Annars blir det tufft nu när myp2p är nere vad jag förstår. Orka sitta och streamhunta som om det vore 2005.

Testa .bz! Det ska fungera.
2011-09-08, 20:02
Medlem
Dags att skruva upp tempen!
2011-09-08, 20:21
Medlem
FabioAugustos avatar
Vad in i helvete, har Edgar Alvarez skrivit på för Palermo? Zamparini kör verkligen lågbudget det här året. Edgar Alvarez är den spelaren man värvar om man inte har några pengar, men behöver någon offensiv spelare med någon slags spetsegenskap. Definitivt värt att prioritera Palermo - Inter på söndagskvällen framför allt annat, bara för att se vad fan som händer i den klubben.
2011-09-08, 21:26
Medlem
Härligt 4522, tänkte just be dig snoka reda på årets lönestatistik.

Och visst är det som Jackbob påpekade att bonus naturligtvis tillkommer. En ytterligare aspekt är lagens transferpolitik. Milan har t ex sedan länge försökt locka till sig spelare utan kontrakt, vilket naturligtvis trissar upp lönen.

Kan konstatera att Cagliari ligger på den nivå som de borde. Endast fem lag betalar mindre. Man har en ganska jämn lönebild, där Conti och Cossu toppar på 0,7 meuro vardera. Helt rätt naturligtvis. Lönesättningen stämmer överens med klubbens profil. Efter Conti & Cossu följer kämparna Agostini och Biondini, för att följas av framtiden som Nainggolan, Astori osv. Bäddar för en god stämning i omklädningsrummet…

Men jag inbillar mig att lag som Cagliari och kanske framförallt Udinese borde kunna överträffa ”lönetabellen”. Cagliaris tunna trupp är dock ett orosmoment…
Senast redigerad av Brille68 2011-09-08 kl. 21:33.
2011-09-08, 22:23
Medlem
David.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
En ny ledning som gör en nystart för klubben genom kraft innefrån. Med hjälp av en tränare som är fast förankrad i klubbens traditioner och hos fansen. Där man på invigningen för det nya, samtidigt visar respekt för historien. Där kaptenen inte bara är en front, utan en genuin kraft för tröjan och klubben.

Det finns all anledning att imponeras.

Det var en gest som verkligen andades Juventus, rakt igenom, på riktigt. Ett Juventus som vet sin plats i hierarkin (vilket givetvis är högst upp) och som därför inte behöver bry sig ett dyft om vad de andra, lägre stående parterna faktiskt håller på med, så länge de gör sitt.

Men precis som ovanstående andas tidigare '00-tal, så gör även Juventus gest för kvällen det. Jag skulle sträcka mig till att säga att det knappt finns några som helst kopplingar och likheter mellan det Juventus vi kommer få se den här säsongen, och fick se förra, jämfört med det vi såg för några år sedan. Åtminstone bibliskt.

Och, som sann Sensi-anarkist är det givetvis ett helt fantastiskt spektakel att se på.

¡Viva la revolución!
2011-09-08, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av David.
Det var en gest som verkligen andades Juventus, rakt igenom, på riktigt. Ett Juventus som vet sin plats i hierarkin (vilket givetvis är högst upp) och som därför inte behöver bry sig ett dyft om vad de andra, lägre stående parterna faktiskt håller på med, så länge de gör sitt.

Men precis som ovanstående andas tidigare '00-tal, så gör även Juventus gest för kvällen det. Jag skulle sträcka mig till att säga att det knappt finns några som helst kopplingar och likheter mellan det Juventus vi kommer få se den här säsongen, och fick se förra, jämfört med det vi såg för några år sedan. Åtminstone bibliskt.

Och, som sann Sensi-anarkist är det givetvis ett helt fantastiskt spektakel att se på.

¡Viva la revolución!
Du har helt rätt…

Invigningen är naturligtvis ett spektakel, men också ett avstamp som bottnar i traditioner och hjältar. Alla är där… Davids, Ferrara, Conte, Cuccureddu, Gentile, Montero, Pessotto, Ravanelli, Sentimenti IV, Tacchinardi, Tacconi, Torricelli, Zoff, Lippi, Anastasi, Benetti, Brio, Buffon, Cabrini, Causio osv osv vafan t o m Capello…

De som greppar någorlunda italienska kan läsa om det här:
http://www.gazzetta.it/Calcio/Squadre/Juventus/08-09-2011/a-torino-febbre-bianconera-802796455254.shtml
För alla andra kommer det att finna beskrivningar på engelska ganska snart.

Det är tydligt att de går in i framtiden med ett självförtroende som vida överstiger de två sjundeplaceringar som de omedelbart kommer ifrån. Sånt gillar jag…

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in