Resultat: .
0%
röster
2011-09-05, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zach
http://www.youtube.com/watch?v=bdNekhDmTsM

Anche io sono Francesco med Marco Conidi. Passade bra just nu.

Glömt skriva det i all hast, men Sabatini skulle till Trigoria idag. Efter ett par träningsfria dagar så antas därför han träffa Francesco idag. Träningen slutade fö precis, så just nu så kanske, kanske...

Kapten Conti, som ju är ett namn med viss tyngd i Roma har uttalat sig angående Totti:
”Totti per la Roma ha dato il massimo, penso che lui sia ancora il campione principale della Roma”

Även Del Piero har yttrat sig:
”Francesco è una soluzione, non un problema”

Spelare som har en viss moralisk tyngd i sina ord. Det är sådant som kan återupprätta den förlust som strejken innebar. Men det handlar om ett fåtal spelare som befinner sig på den nivån.

Jag tror att det framgår hyfsat vad de säger. Vill ni läsa artiklar så finns det massor, eftersom framförallt Daniele Contis ord inte bara var en hyllning från en bandiera till en annan. Utan även till en gammal lagkamrat…

Och naturligtvis så finns bandet till Roma alltid kvar eftersom pappa Bruno är den han är…
2011-09-05, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Kapten Conti, som ju är ett namn med viss tyngd i Roma har uttalat sig angående Totti:
”Totti per la Roma ha dato il massimo, penso che lui sia ancora il campione principale della Roma”

Hur blev det med de svenska översättningarna för oss i tråden som bara har hyfsade italienskakunskaper?

Citat:
Även Del Piero har yttrat sig:
”Francesco è una soluzione, non un problema”
Det gick dock att förstå.
2011-09-05, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Hamnade av en slump på Giampaolo Pozzos dotters stamställe härom veckan. Jävligt oklart hela upplägget men så var det i alla fall. Ägaren visade stolt upp en vimpel signerad av Totó Di Natale i egen hög person. I samma veva så hävdade han även att Udinese skulle ha gått vidare i CL om man haft kvar Sanchez i laget. Han och alla andra har onekligen en poäng men det är ändå ett uttalande som känns lite magstarkt. Hade det verkligen varit värt att gambla om gruppspel eller inte och riskera att förlora potentiella ~€40 miljoner. Nej, budet var för bra för att nekas. Svårare än så är det inte.

Sen visade han en handfull gånger hur Messi lyckades med sina tittfinter och tillhörande passningar. Han var inte bara lycklig barägare utan även fullblodsproffs. Men det är ett senare kapitel.
Samtidigt skulle jag ha lite svårt att föreställa mig att det skulle kunna bli några större protester från fansen. Eller?

Inbillar mig att de är införstådda i den ”affärsidé” som Pozzo och Udinese står för. Även om jag tycker att de var lite väl snåla med återinvesteringen i någorlunda etablerade spelare detta år. Onödigt att bli inblandad i kampen om La Salvezza året efter en formidabel succé.

Du är trådens utsända och är närmare pulsen. Litar på att du försöker snappa upp lite från TV och papperstidningar. Även om Totti, gli Azzurri osv… Känn ingen press…
2011-09-05, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Calciatore
Hur blev det med de svenska översättningarna för oss i tråden som bara har hyfsade italienskakunskaper?
...
Jo jag sa ju det… men…
Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben
Mja, samtidigt är det rätt skön stil att posta en lång harang från någon italiensk dagstidning och förutsätta att alla förstår och nickar instämmande
…
Snabböversättning:
Totti har gett allt för Roma, jag anser att han fortfarande är Romas största mästare.

Ensam hemma med ungarna, och styr inte riktigt över min tid
2011-09-05, 21:16
Medlem
Spinnacers avatar
Strejken är över!

Serie A börjar på fredag med Milan vs Lazio på San Siro. Fan va fint!

http://www.independent.co.uk/sport/football/european/serie-a-strike-called-off-2349664.html
2011-09-05, 21:38
Medlem
Äh vafan, återkommer till detta inlägg, som passar fint till Exile on Main Street och Amarone Classico.
Citat:
Ursprungligen postat av zach
...
Så checco... får du ingen ursäkt. Bara gå. Skit i det här. Gå med hedern i behåll. Utför ett sista magiskt trick, få hela världen att gapa, fortsätt att gå din egna väg, bandierans väg, en väg där man förlorar mer än man vinner, men vinner mer än andra ens kan drömma om... Så bara gå.
...
Förstår precis, vill så gärna att han rymmer innan han lobotomeras (tänk Jack Nicholson i Gökboet).

Sitter och funderar på dessa bandiere, som fortfarande förgyller vår tillvaro. Jag ser Totti och Del Piero i en klass för sig. Väldigt olika personligheter, men gigantiskt stora...

Därefter kan jag tänka mig Zanetti, Conti, Palombo, Di Natale... Kanske Pellissier? De Rossi kommer att kvalificera sig, om han inte drivs bort. Men samtidigt så visar han tydligt vad han tycker då han låter bud från Manchester City trissa upp hans lön. Att det är business...

En som står bortom all business är Cossu. I hjärtat inbillar jag mig att han är den största bandiera för tillfället. Född och uppvuxen i Cagliari, ståendes i kurvan så fort han har möjlighet. Fick inte plats i laget, utan tvingades att spela för mindre lag. Får äntligen chansen som 28-åring i Cagliari och tar den. Tillräckligt mycket för at få göra debut i landslaget samma år som han fyller 30 år. Regerande världsmästarna. En hårsmån ifrån att spela i VM.

Han har haft sina tuffa år, och nu äntligen lyckats nå dit han drömde om. Han tjänade 0,4 meuro förra året. Suazo har suttit på Inters bänk för 3,2 meuro per år i fyra år. Men Cossu spelar hjärtat utanför tröjan...

Fel att dra in pengar i sammanhanget, men det är så oerhört tydligt att han spelar med hjärtat. Han är beredd att dö för laget... Och fansen ser det...
2011-09-05, 21:42
Bannlyst
Klockrena bandieras ligan har.

För mig är Zanetti en av dom största. Vilken man, vilken lirare. Gör sällan en dålig match. Ålder? 38...
2011-09-05, 21:49
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Totti har gett allt för Roma, jag anser att han fortfarande är Romas största mästare.

http://www.youtube.com/watch?v=8BfzNNwHXVQ

Ett jävligt fint klipp från Scudetton 2001. Vilket jävla drag det var kring klubben då...

Montella - Batistuta på topp med en lysande Totti bakom måste tillhöra bland de bästa anfallen någonsin.
2011-09-05, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adnanisH
Klockrena bandieras ligan har.

För mig är Zanetti en av dom största. Vilken man, vilken lirare. Gör sällan en dålig match. Ålder? 38...
På tal om att otack är världens lön. Du blir inte rik på att vara lojal, inte i plånboken.

Under 2010 i Inter så tjänade Cordoba, Thiiago Motta, Pandev, Lucio, Suazo, Stankovic, Mancini, Chivu, Samuel, Maicon, Sneijder, Cambiasso, Milito, Julio Cesar, och Eto’o mer än kapten Zanetti. Vafan!
http://www.gazzetta.it/Calcio/07-09-2010/gli-stipendi-serie-a-inter-711055134217.shtml

Det är inte le bandiere som strejkar för att trissa upp sina löner…
2011-09-05, 22:31
Medlem
P.Gs avatar
Citat:
Att det är business...
Tror inte bara att det handlar om business utan även ett bekräftelsebehov av en yngre, osäkrare generation där det inte längre räcker med att 80 000 skriker ut spelarens namn på arenan och att ungar på skolgården slåss om att få "vara" spelaren på rasten utan det som räknas är hur mycket pengar spelaren tjänar jämfört med andra både i och utanför det egna laget.

Och visst kan man hävda att klubbarna har varit alltför dåliga med att kompensera de trogna och tagit deras kärlek för givet men samtidigt ökar legoknektarnas priser och klubbarna blir alltmer pressade ekonomiskt vilket gör att de med hjärtat på det rätta stället allt lättare förbises. En rätt olustig situation. faktiskt.
2011-09-05, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P.G
Tror inte bara att det handlar om business utan även ett bekräftelsebehov av en yngre, osäkrare generation där det inte längre räcker med att 80 000 skriker ut spelarens namn på arenan och att ungar på skolgården slåss om att få "vara" spelaren på rasten utan det som räknas är hur mycket pengar spelaren tjänar jämfört med andra både i och utanför det egna laget.

Och visst kan man hävda att klubbarna har varit alltför dåliga med att kompensera de trogna och tagit deras kärlek för givet men samtidigt ökar legoknektarnas priser och klubbarna blir alltmer pressade ekonomiskt vilket gör att de med hjärtat på det rätta stället allt lättare förbises. En rätt olustig situation. faktiskt.
Jag håller såklart med dig. Precis som jag brukar, även om du skriver alltför lite om calcio.

Att gå ut och deklarera sin kärlek till klubben och att man tänker stanna så länge man får, är inget bra utgångsläge vid löneförhandling.

Precis som i vanliga företag så lönar det sig för plånboken att byta arbetsgivare då och då.

Och jag anser inte att le bandiere är underbetalda utan att alla jävla legoknektar är överbetalda. Jag kan på så vis vara ganska nöjd med att Italien har lite svårt att hänga med i löne-cirkusen. Proportionerna och avståndet till ”vanliga” människors vardag är abnorma. Så visst fan är det olustigt.

Men samtidigt så ökar de riktiga bandieras betydelse. Åtminstone för mig…
2011-09-05, 23:45
Medlem
P.Gs avatar
Citat:
Och jag anser inte att le bandiere är underbetalda utan att alla jävla legoknektar är överbetalda. Jag kan på så vis vara ganska nöjd med att Italien har lite svårt att hänga med i löne-cirkusen. Proportionerna och avståndet till ”vanliga” människors vardag är abnorma. Så visst fan är det olustigt.

Tyvärr är ju detta vad legoknektar i dagsläget kostar på världsmarknaden. Men man kan ju alltid ifrågasätta till vilket pris för fansen? Höjda biljettpriser? Ökad polarisering och minskad samhörighet mellan supportrar och spelare där de sistnämnda är helt omedvetna om supportrarnas värderingar och vardag och bara bryr sig om vilken klubb som kan ge dem mest pengar och titlar i det egna troféskåpet? Och allt för vad, egentligen? En alltmer skitnödig cup som inte har bjudit på några riktiga överraskningar sen Villarreal tog sig till semifinal 2006?

Vi får väl se lite hur Fair Play-reglerna förändrar spelplanen men händer inget radikalt röstar jag för att lag runtom Europa ska skita i den där plastbucklan och lägga mer fokus och prestige på de inhemska ligorna och cuperna och inte lägga finalerna i Fjärran Östern för att hora in mer pengar att locka legoknektar med.

Citat:
Men samtidigt så ökar de riktiga bandieras betydelse. Åtminstone för mig…
Saker och ting tenderar att bli viktigare när de håller på att dö ut..

Nåja, det känns som om vi är överens i frågan och för att detta inte ska bli någon ryggdunkar-klubb sent inpå småtimmarna korkar jag igen romen och stänger av tennisen. Godnatt!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in