Resultat: .
0%
röster
2011-05-17, 16:39
Medlem
Årets utländska värvning: Hernanes, motivering överflödig.

Årets inhemska värvning: Cavani, året spelare i Serie A utan konkurrens.

Årets sämsta försvar: Sett till förutsättningar; Inters. Riktigt virrigt emellanåt. Annars Bari.

Årets miss: Väljer inte en skottmiss, utan en övergång. Quagliarella till Juve. Vi lirar Champions, var lirar du?

Årets bästa domare: Tagliavento, som oftast. Stabil, lugn, konsekvent.

Årets genombrott: Cavani och Sanchez. Båda har blommat ut till riktiga världslirare.

Årets tjockis: Adriano och Ronaldinho. Motivering? Kolla ölmagarna.

Årets mest katastrofala skada: Jovetics skada innan säsongen var jävligt tråkig. Hade sett fram emot hans stora genombrott i år.

Årets mål: Pirlo vs Parma. Splendido.

Årets match: Napoli 4-3 Lazio. Serie A när det är som bäst.

Årets depp: Sampdoria.. Kom tillbaka snart.

Årets scen: Mazzarri river taktiklappen, en blivande klassiker!

Årets spelarprofil: Marek Hamsik. Mr Napoli, uno di noi.

Årets president: Zamparini. Vilken jävla artist, idel sköna uttalanden.

Årets cazzo: Garrone. Lek gudfader, se var det slutar. (Serie B)

Årets tårar: Paolo Cannavaro efter 1-1 mot Inter. ÄNTLIGEN CHAMPIONS LEAGUE!

Årets tränare: Max Allegri/Walter Mazzarri. Kan inte riktigt komma fram till vilken bedrift som är störst.

Årets fiasko: Genoa. Man kan inte köpa hjärta.

Årets tråkigast lag: Fiorentina. Så fruktansvärt förutsägbar och grå fotboll. Avgå!

Årets upprättelse: Antonio Cassano.. Äntligen hemma!

Prestigefyllda Årets spelare: Edinson Cavani. Behöver knappast motiveras, ni som följt Serie A i år vet vilken oerhörd betydelse han haft för laget, och hur fruktansvärt bra han spelat.
Senast redigerad av scampia 2011-05-17 kl. 16:55.
2011-05-17, 16:44
Medlem
wrathexs avatar
scampia
Håller dessvärre inte med gällande årets Serie A spelare, Di Natale har visat så mycket mer.
2011-05-17, 16:53
Medlem
Smaken är som baken. Totò är en fantastisk lirare, men Cavani har varit viktigare och tagit sitt lag längre i mitt tycke.
2011-05-17, 17:02
Medlem
Nu verkar alla vara överens om att det blir Conte som tar över som tränare i juventus.
http://www.gazzetta.it/Calcio/SerieA/Juventus/17-05-2011/conte-juve-ci-siamo-801232374770.shtml

Jag tror faktiskt att det kan bli bra, men jag är inte särskilt påläst om hans meriter som tränare.

Redigering:
Apropå Cavani, så ser jag Lavezzi som en duktigare och viktigare spelare.
Senast redigerad av Brille68 2011-05-17 kl. 17:05.
2011-05-17, 17:09
Medlem
wrathexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Nu verkar alla vara överens om att det blir Conte som tar över som tränare i juventus.
http://www.gazzetta.it/Calcio/SerieA/Juventus/17-05-2011/conte-juve-ci-siamo-801232374770.shtml

Jag tror faktiskt att det kan bli bra, men jag är inte särskilt påläst om hans meriter som tränare.

Redigering:
Apropå Cavani, så ser jag Lavezzi som en duktigare och viktigare spelare.

Någon som håller med mig där. Bravo!
Grejen med Conte är att jag personligen är rädd för att det blir en till "Ferrara"
2011-05-17, 17:10
Medlem
Vet inte om det tagits upp. Men jag ser att många har med Hernanes och jag kan berätta att Hernanes har tangerat rekordet för antal mål under en säsong i Serie A för en mittfältare i S.S. Lazio. Tidigare rekordet satt Pavel Nedved på. 11 mål från 97/98. Hernanes har nu gjort 11 mål i Serie A och kan gå om i sista omgången. Chansen är väldigt stor, men hur som helst. Otroligt stort av Hernanes.

Och då kan tilläggas att Hernanes var i en ganska så stor svacka ett tag där han byttes ut i 70 minuten i 5-6 matcher i rad.
2011-05-17, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wrathex
Någon som håller med mig där. Bravo!
Grejen med Conte är att jag personligen är rädd för att det blir en till "Ferrara"
Nja, som sagt inte särskilt påläst. Men han har haft några år att samla på sig erfarenheter i mindre klubbar. Och dessutom varit rimligt lyckosam. Så jag ser inte honom som en Montella, Leonardo eller Ferrara.
2011-05-17, 17:24
Medlem
wrathexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ssl
Vet inte om det tagits upp. Men jag ser att många har med Hernanes och jag kan berätta att Hernanes har tangerat rekordet för antal mål under en säsong i Serie A för en mittfältare i S.S. Lazio. Tidigare rekordet satt Pavel Nedved på. 11 mål från 97/98. Hernanes har nu gjort 11 mål i Serie A och kan gå om i sista omgången. Chansen är väldigt stor, men hur som helst. Otroligt stort av Hernanes.

Och då kan tilläggas att Hernanes var i en ganska så stor svacka ett tag där han byttes ut i 70 minuten i 5-6 matcher i rad.

Men, tar inte Hernanes en del straffar? Nedved gjorde väl inte det på sin tid?
2011-05-17, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wrathex
Men, tar inte Hernanes en del straffar? Nedved gjorde väl inte det på sin tid?

Hmm Jugovic tog straffar iaf. Boksic också tror jag. Men ja, Hernanes har satt några på straff, hur många vet jag dock inte just nu.

Så här ser lagen ut iallafall..

97/98
Marchegiani; Pancaro, Nesta, Negro, Favalli; Fuser, Almeyda, Jugovic, Nedved; Mancini, Boksic.

10/11
Muslera; Lichtsteiner, Biava, Dias, Radu; Matuzalem, Ledesma; Mauri, Hernanes, Zarate; Floccari.

Boksic gjorde 10 mål i Serie A, och Mancini 5. Så offensiva spelare runt sig är det rätt lika.
2011-05-17, 18:15
Medlem
wrathexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ssl
Hmm Jugovic tog straffar iaf. Boksic också tror jag. Men ja, Hernanes har satt några på straff, hur många vet jag dock inte just nu.

Så här ser lagen ut iallafall..

97/98
Marchegiani; Pancaro, Nesta, Negro, Favalli; Fuser, Almeyda, Jugovic, Nedved; Mancini, Boksic.

10/11
Muslera; Lichtsteiner, Biava, Dias, Radu; Matuzalem, Ledesma; Mauri, Hernanes, Zarate; Floccari.

Boksic gjorde 10 mål i Serie A, och Mancini 5. Så offensiva spelare runt sig är det rätt lika.

Så mao tycker DU att det är rätt att vinna en titel som bäste målgörare i en klubb om exempelvis 4 av dom varit straffar? Personligen tycker jag att 11 mål utan att ha tagit en enda straff som mittfältare är väldigt bra, sen så är det vår älskade Nedved
2011-05-17, 18:54
Medlem
FabioAugustos avatar
Jag vet inte riktigt vad jag ska säga om den listan, scampia. Några bra, några mindre bra.

Årets backlinje: Zauri - Gastaldello - Lucchini - Ziegler (Sampdoria). Helt förträfflig höst. Gastaldello som stjärnan, Lucchini den hälsenegnagande mittbacken, Ziegler den offensiva ytterbacken och Zauri den stabile gubben. Fick visserligen en del hjälp av Palombo, men Curci i målet är en medelmåtta.

Årets mest svårtippade transfermarknad: Slovenien (Palermo). Bacinovic, Andjelkovic och Ilicic har stundom varit bra, stundom dåliga. Kurtic har man inte sett någonting av.

Årets enmansshow: Di Michele (Lecce). Ingen klockren kandidat kanske, men utan honom hade Lecce varit Bariklass.

Årets skönaste värvning: Pinilla (Palermo). Har bytt klubb 12 gånger de senaste 8 åren och lirade på Cypern för ett par år sedan. Han är också en klassisk strulpelle och dras ständigt med skador. Ändock; en perfekt anfallspartner med Miccoli, trots blott två 90-minutare och rätt begränsad speltid på grund av skador gjorde han 8 mål och 5 assist. En förvånansvärt anonym kultlirare.

Årets rätt man på fel plats: Delneri (Juventus)

Årets fel man på rätt plats: Cavasin (Sampdoria)

Årets småklubbspelare: Silvestre (Catania). Det var egentligen bara Del Piero som han hade problem med (av det jag såg), i övrigt väldigt stabil. Bör ta chansen i en större klubb i sommar.

Årets spelare: Ibrahimovic (Milan)

Årets mål: Det finns såklart många kandidater. Di Natale som stillastående lägger en yttersida i bortre krysset, även Ghezzal gjorde ett liknande mål om än inte lika snyggt. Vargas Zidane-spark är ju också ett väldigt tekniskt avancerat nummer. Jag väljer dock ett snyggt anfall istället:

http://www.youtube.com/watch?v=rrkOil6vR_Y

Hård bollvinst, snabbt spel uppåt, lobbpass i djupet utan att kolla upp, simpel mottagning, perfekt avslut. Som ur en instruktionsvideo. Jag skulle kunna ge Moscardelli hela målet, men anfallet är för perfekt för att ge det till en enda spelare.

Årets lag: (eller är det för tidigt? Äh, slänger in den)

Eto'o - Ibrahimovic - Di Natale
Sanchez - Hernanes - Cossu - Abate
Dias - Silvestre - Silva
Handanovic

Årets lag: Bologna. Poängavdrag, ekonomiska problem, icke betalda löner, en tränare som avgick dagar innan premiären på grund av att han inte trodde på spelarmaterialet, tre-fyra presidentbyten, ett ihopkok av bosmangamlingar, lån av ynglingar, några uruguayaner och såklart duon Viviano och Di Vaio. Ändå klarar man av säsongen galant. Hade man något att spela för under slutet hade man klarat 50-poängsgränsen.

Årets mest underskattade: Palermo. Får oerhört mycket skit, men trots den backlinjen är man ju knappast mil ifrån Lazio (rent poängmässigt) som fått mycket ros den här säsongen. Lever på epitet "hellre en seger och en förlust än två oavgjorda".

Årets Mike Ashley (en galen ägare som gör mängder med felbeslut som ändå leder till att resultaten förbättras): Cellino (Cagliari). Sparka Bisoli för att ta in Donadoni? Gränsen genialitet-galning sattes på prov. Nu är det istället vi som står med ena pungkulan utanför byxan och undrar vad som hände.

Årets svensk exklusive Zlatan: Dumitru (Napoli). Här var det verkligen "Avdelning vad in i helvete?". Ekdahl lite för mycket alibilirare för min smak.
2011-05-17, 19:23
Medlem
wrathexs avatar
Dumitru, Svensk? Bara för att han är född i Nacka betyder det inte att han är Svensk överhuvudtaget. Ser många fel i din elva också, och varför en massa Sampdoriaspelare i årets backlinje? :S

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in