Resultat: .
0%
röster
2011-05-17, 20:00
Medlem
snillet_1s avatar
Årets inhemska värvning: Cavani.

Årets sämsta försvar: Sett till förutsättningar som någon sade, Inter. Annars är det Roma för mig.

Årets bästa domare: Rizzoli. Kung.

Årets genombrott: Abate var otippad för mig. Oerhört snabb ytterback som dock behöver lära sig ett par finter till... Ser lite kantigt ut ibland när han anfaller.

Årets mest katastrofala skada: Samuel. Inters försvar var en enda ihållande kollaps.

Årets sämsta avslutare: Vucinic eller Robinho. Vucinic stod för magiskt många öppna-mål-missar.

Årets sämsta värvning: Martinez till Juventus? 12 m euro om jag inte minns fel. Blev inte mycket gjort där.

Årets pajas: Garrone som säljer sitt Sampdoria ända ner i Serie B, eller möjligen Chivu. Framstår som väldigt osympatisk i mina ögon.
2011-05-17, 20:37
Medlem
FabioAugustos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wrathex
Dumitru, Svensk? Bara för att han är född i Nacka betyder det inte att han är Svensk överhuvudtaget. Ser många fel i din elva också, och varför en massa Sampdoriaspelare i årets backlinje? :S
Trollar du?

Men ja, Dumitru är ju bamseblåneger så enligt dig är han väl inte svensk om du ska gå in och leka definitionsmästare.

Årets backlinje är ju Sampdoria. Sampdorias höstbacklinje, för att vara korrekt.

Vilka spelare är fel? Cossu som drar Cagliaris offensiv helt själv? Dias som nästan är viktigare än Hernanes? Silvestre som varit fenomenal i Catania? Vilka mittbackar tycker du utmanar? Spelare som spelat hela säsongen?
Senast redigerad av FabioAugusto 2011-05-17 kl. 20:42.
2011-05-17, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FabioAugusto
...
Årets Mike Ashley (en galen ägare som gör mängder med felbeslut som ändå leder till att resultaten förbättras): Cellino (Cagliari). Sparka Bisoli för att ta in Donadoni? Gränsen genialitet-galning sattes på prov. Nu är det istället vi som står med ena pungkulan utanför byxan och undrar vad som hände.
...
Briljant formulerat
Och när man ifrågasätter alla dessa försäljningar för dyra pengar till storklubbar typ alla från Suazo till Matri, och ersätter dem med typ El Kabir från Mjällby. Eller när man undrar varför han är med i budgivningen på West Ham, men inte investerar i Cagliari. Så svarar han med:
http://calciofilia.files.wordpress.com/2010/01/cellino3.jpg

Man måste älska skitgubben

För det är fan precis som du säger - "vi står med ena pungkulan utanför byxan". 33 tränarbyten på 20 år. Ständig försäljning av stjärnor som inte ersätts. Och ändå en hyfsad stabil mittenplacering i Serie A. Vafan...
2011-05-17, 20:53
Medlem
Kalevras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1

Årets sämsta avslutare: Vucinic eller Robinho. Vucinic stod för magiskt många öppna-mål-missar.
Det intressanta är att han, inför sista omgången, gjort 14 mål vilket är lika många som Pato och Ibrahimovic och detta trots alla horribla avslut under säsongen. Känns skumt som fan när man sett honom spela en hel säsong.
2011-05-17, 20:54
Medlem
Ozknybergs avatar
Oj, har hänt lite här inne! Roligt med dessa listor även fast säsongen ännu inte är helt klar.
Årets mål, Pirlos balja har ju redan nämnts och det är ett klassmål utan dess like men jag tycker det är på tiden att Amauri ska få lite cred också, målet som han gjorde mot Fiorentina.

Så därför nämner jag detta som årets mål;
Amuari; http://www.youtube.com/watch?v=3Tm5ZEsoIco&feature=related
2011-05-17, 21:02
Medlem
wrathexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ozknyberg
Oj, har hänt lite här inne! Roligt med dessa listor även fast säsongen ännu inte är helt klar.
Årets mål, Pirlos balja har ju redan nämnts och det är ett klassmål utan dess like men jag tycker det är på tiden att Amauri ska få lite cred också, målet som han gjorde mot Fiorentina.

Så därför nämner jag detta som årets mål;
Amuari; http://www.youtube.com/watch?v=3Tm5ZEsoIco&feature=related

Hmm, årets mål, intressant, vad sägs om Marchisios cykelspark mot Udinese?
2011-05-17, 21:05
Medlem
Ozknybergs avatar
Citat:
Hmm, årets mål, intressant, vad sägs om Marchisios cykelspark mot Udinese?

Finns ju en hel del att välja mellan men tänkte att det är roligare om vi väljer olika istället för att bara nämna Pirlos mål. Kommer faktiskt inte ihåg det målet, länk?
2011-05-17, 21:06
Medlem
wrathexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FabioAugusto
Trollar du?

Men ja, Dumitru är ju bamseblåneger så enligt dig är han väl inte svensk om du ska gå in och leka definitionsmästare.

Årets backlinje är ju Sampdoria. Sampdorias höstbacklinje, för att vara korrekt.

Vilka spelare är fel? Cossu som drar Cagliaris offensiv helt själv? Dias som nästan är viktigare än Hernanes? Silvestre som varit fenomenal i Catania? Vilka mittbackar tycker du utmanar? Spelare som spelat hela säsongen?

Men pajas, jag skiter väl i att Dumitru är blåneger, jag är ingen jävla nazist.
Hur kan du få till han som Svensk? Hans farsa är från Rumänien och hans morsa är Brasse, och han spelar för Italiens u21-lag, han kanske är uppväxt i Sverige .. det är en annan femma. Men han har valt sitt land, och det är Italien.

Sedan tar du fram Sampdorias höstbacklinje .. Du skojar? Meningen med årets backlinje är väl att ta en backlinje som funkat hela säsongen? Inte ens Samps "höstbacklinje" skulle slagit Milans "höstbacklinje". Antingen är du en Doriasupporter som fortfarande är på dekis efter att ha sett sitt lag åka ner till Serie B eller så kan du inte fotboll. Jag gissar på en blandning av både och.
Cossu ska inte spela på miffältet, Cossu är en renodlad trequartista, Cossu har inte styrkan för att spela som mittfältare. JAG är en Cossu-fan, och det jag säger har jag stenkoll på.
Senast redigerad av wrathex 2011-05-17 kl. 21:17.
2011-05-17, 21:08
Medlem
wrathexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ozknyberg
Finns ju en hel del att välja mellan men tänkte att det är roligare om vi väljer olika istället för att bara nämna Pirlos mål. Kommer faktiskt inte ihåg det målet, länk?

Pirlos mål är magisk, jag valde Pirlos som årets långskott iaf

Här har vi Marchisios guldklimp(ar)

http://www.youtube.com/watch?v=UTVf8ssDODU

http://www.youtube.com/watch?v=OR1v-4kcmBQ&feature=related

Det är bara att välja
2011-05-17, 21:14
Medlem
Citat:
Så mao tycker DU att det är rätt att vinna en titel som bäste målgörare i en klubb om exempelvis 4 av dom varit straffar? Personligen tycker jag att 11 mål utan att ha tagit en enda straff som mittfältare är väldigt bra, sen så är det vår älskade Nedved

Båda är stora prestationer i S.S. Lazio.
2011-05-17, 21:50
Medlem
Saandros avatar
På tal om säsongen mål eller snygga mål så tycker jag Diamantis mål mot Juventus är ruskigt snyggt!

http://www.youtube.com/watch?v=24zILNdCXWo
2011-05-17, 22:32
Medlem
4522s avatar
Nu sägs det alltså att City och Udinese kommit överens om Sanchez, €23 miljoner euro som grundsumma är prislappen och Pozzo kommer att flyga dit i nästa vecka för ytterligare ett möte. Det är dock ett problem i kråksången och det är att Sanchez vill till Inter. Jag tror och hoppas att man inte säljer honom inom Italien men City hade varit så jävla trist. Vafan ska du där att göra?! Vilken soppa det här blir i sommar.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in