Resultat: .
0%
röster
2011-04-22, 22:55
Bannlyst
Är det bara jag som tycker att Montolivo är smått överskattad? Han är en okej spelfördelare men sen då? Innehar knappast några spetskvaliteer.
2011-04-22, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vivoli
En osannolik mängd dravel från Brille just nu.
Tack Jag ansträngde mig in absurdum för att koka soppa på en spikajävel. Ingen o snacka med, men det sket jag i...

Citat:
Hellas Veronas publik
Nej, jag fattar inte vad man ska imponeras av. Vad är grejen? Att en större klubb har mer publik än de andra mindre klubbarna i Div 3? Varför ligger dom i Div 3 överhuvudtaget? Jag tillhörde aldrig dem som försökte göra en grej av Napolis publiksiffror i Serie B & C. Så om Milan, Barcelona & Bayern München åker ur två serier, ska vi då sitta & vara imponerade av deras "fantastiska" publik.
Nja, det är ju att de efter att först spelat i Serie B i fem år och sedan är inne på sitt fjärde år i Lega Pro Prima Div, och trots det lyckas ha en publik som överträffar vissa lag i Serie A som är imponerande.

Citat:
Fiorentinas mittfält
Nu var det uppställningen med Vargas-Montolivo-Donadel-Santana som jag hävdade var ett starkt & robust mittfält. Uppställningen från Football Italia kan jag inte gå i god för på det sättet. Att det står att Conti bör försöka tackla Montolivo beror såklart på att han är deras spelfördelare.
Bla bla bla... tvinga mig inte att forstsätta med min djupgående historiska, kulturella, gastronomiska, arkitektoniska och inte minst fotbollsmässiga analys av hur, varför och hur mycket Conti, Nainggolan och Biondini äter upp Montolivo & co.

Citat:
Ursprungligen postat av 4522
...
På tal om Montolivo så snackas det om att han och Gilardino ska förstärka Juventus. Tillåt mig att tvivla, det känns inte som några spelare som kan få den skutan på rätt köl igen.
Mycket snack om Juventus. Men de skulle satsa på ett fåtal spelare av riktigt hög kvalitet, och då inbillar jag mig att det är spelare av Pirlos nivå, och knappast Montolivo som de talar om.

Citat:
Ursprungligen postat av Fotzen
Gilardino ska absolut inte vistats i närheten av "storklubbar" även om Juve inte är en för tillfället men jag antar att de siktar på att bli en igen.
Gilardino besitter spetskompetens, men jag håller med dig. Han kommer nog mer till sin rätt i klubbar av Fiorentinas storlek.
2011-04-22, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68

Flagga:
http://api.ning.com/files/9GQR9j5uo7rDpbNJI5TB-KuIDApdZhLUkIglM7QxgLqXt3aY-1SwweV*op0ydU5-F6Q4BNJFavgQRe6xtnwQ-AtWt2IxrTA3/BandieraSardegna.jpg

Ett sjörövarband? Somalias flagga eller?

Citat:
Böcker:
http://img513.imageshack.us/i/coptrtinatv3.jpg/sr=1

Satt dom på en parkbänk vid fototillfället? Vad fan gör Erik Niva i det här A-lagargänget?

Citat:
Arkitektur:
http://digilander.libero.it/osini/immagini/immagini%20nuraghi/nuraghe%20serbissi/immagini%20nuraghe%20serbissi%20640/nuraghe%20serbissi%202.jpg

Är det Great Zimbabwe? Detta fantastiska fort visade ju att den rasistiska historieskrivningen var felaktig. Afrikanerna i Zimbabwe hade kunskaper för att uppföra ett sånt här byggnadsverk.

Jaha, var det i Europa? Eehmm, var byggarbetarna berusade?

Citat:
Mat:
http://www.spheraimages.com/repository/gabrielapani/1/0000004351.jpg

Var det Biondini som hade ihjäl spädgrisarna? Är det vad du syftar på med brutalt mittfält?

Ute på Pampas är det Rodeo som gäller, där tampas man med liiite tuffare boskap än spädgrisar.

Citat:
Ost:
http://lh6.ggpht.com/_dlkAw43cLC0/SZywHneHvkI/AAAAAAAADac/zmtat0FAoio/Cazu-Marzu.jpg

Ja, att bjuda svärföräldrarna på ost som det kryper diverse larver & småkryp på är väl kanske inget vi andra skulle välja till måltid nej.

Sen nämndes visst Gigi Riva ännu en gång. Denna gång i ett sammanhang där Fiorentinas meriter hånades för att ligga långt bak i tiden.
2011-04-22, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hape
Är det bara jag som tycker att Montolivo är smått överskattad? Han är en okej spelfördelare men sen då? Innehar knappast några spetskvaliteer.

Mjo, så kan man ju uttrycka det. Men alla spelarna i landslaget är ju nästan överskattade för tillfället i så fall. De har ju blivit uttagna till ett av världens absolut bästa landslag historiskt sett, sen klarar de inte ens av Nya Zeeland & Slovakien.

Frågan är ju vem/vilka som skulle göra det så mycket bättre än Montolivo. Skulle Cagliaris mittfält föra Italien till EM-guldet? Eller ska man ringa in folk som Stefano Fiore & Giuseppe Giannini?
2011-04-22, 23:42
Bannlyst
Citat:
Mjo, så kan man ju uttrycka det. Men alla spelarna i landslaget är ju nästan överskattade för tillfället i så fall. De har ju blivit uttagna till ett av världens absolut bästa landslag historiskt sett, sen klarar de inte ens av Nya Zeeland & Slovakien.

Frågan är ju vem/vilka som skulle göra det så mycket bättre än Montolivo. Skulle Cagliaris mittfält föra Italien till EM-guldet? Eller ska man ringa in folk som Stefano Fiore & Giuseppe Giannini?

Det är lite oroande att man inte har någon bättre ersättare än Montolivo i Italiens landslag. Är det verkligen så dekadent just nu? Italien är full av sprudlande anfallare och backar men mittfältare verkar vara en bristvara.
2011-04-22, 23:49
Medlem
Citat:
Upprörd!
Nå, min lilla nonsensutflykt lyckades engagera dig. Bra så. Och visst har väl Cagliari erövrat lo scudetto senare än Fiorentina?

På tal om spetskompetens har Cagliari köpt El Kabir från Mjällby som imponerat de gånger jag sett honom mot MFF. Dessutom har han sunda åsikter om HIF, vad han tycker om TFF vet ingen... Förmodligen likgiltig som de flesta andra...

Fast jag ser allvarligt talat inte honom som en startman i Serie A.

Uppfriskande att allt fler får upp ögonen för Montolivos medelmåttighet. Han fick oförtjänt chansen under VM. Inte hård som Conti och kan inte slå avgörande passningar som Cossu.
2011-04-23, 01:42
Medlem
Man är ju inte nådigt nervös inför morgondagen.

Trolig startelva Lazio (4-2-FANTASIA 4): Muslera - Lichtsteiner, Biava, Dias, Garrido - Brocchi, Ledesma - Mauri, Floccari, Hernanes - Zarate.

DAJE AQUILOTTI!!!
2011-04-23, 01:47
Medlem
BTW, jag bjussar på denna : http://www.corriere.it/Media/Foto/2006/01_Gennaio/30/SVASTI.jpg

Man ska vara stolt över sin historia. U.S. Roma är trots allt skapade av fascister.
2011-04-23, 10:52
Medlem
Dagens tips:
http://www.corrieredellosport.it/live/SerieA/statistiche/giocatori/assist.shtml

En sida som man (åtminstone om man är störd som undertecknad) kan sitta och läsa ett bra tag...

Nu är jag tämligen ointresserad av Eto'o, Ibra, Totti osv men kan ju konstatera att:
Cossu har flest assist och krosspassningar, och att Cagliari är det lag som vunnit flest närkamper (Fiorentina på en delad 16:e plats, endast före lag som gett upp mitten som t ex Brescia, Bari och Inter). Montolivo såg jag inte i något sammanhang eftersom jag inte villa skrolla alltför långt ner, men han befann sig säkert runt mitten i alla listor...
2011-04-23, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ssl
BTW, jag bjussar på denna : http://www.corriere.it/Media/Foto/2006/01_Gennaio/30/SVASTI.jpg

Man ska vara stolt över sin historia. U.S. Roma är trots allt skapade av fascister.

http://www.youtube.com/watch?v=RFZrzg62Zj0

Jag slutar aldrig förvånas av laziali som dig. Seriöst liksom, varför skjuta sig själv i foten när man vet att man kommer bli fullkomligt ägd i en sådan här diskussion. (Ja, Roma grundades tydligen av en fascist medans enda anledningen Lazio finns idag är pågrund av att en av dessa fascister var laziale, capisce?)
----

Annars är det väldigt imponerande av Cossu att leda assistligan med såpass många assist i ett lag som Cagliari med för det mesta bara såkallade "hårda" spelare som Brille nämnde och som inte lär vara den allra största hjälpen för han på topp Acquafresca, Nene och sedan Matri är inte heller direkt några kreativa vidunder!
2011-04-23, 11:54
Medlem
FabioAugustos avatar
Fast å andra sidan; vilka mittfältare och anfallare finns tillgängliga på marknaden som håller tveklöst högsta klass? Det vimlar inte av sådana spelare på marknaden som skulle gå för samma priser som Montolivo och Gilardino.

E: Därmed inte sagt att de två håller högsta klass, men dom känner Serie A och man vet vad man får av dom.
2011-04-23, 12:21
Medlem
Sia-Inters avatar
Har suttit och klurat på ett scenario där Brescia åker ut vilket gör att Diamanti går till Cagliari och helt plötsligt får vi se fotbollsporr i laget när Cossu och Diamanti tillsammans förstör varje försvar som Serie A har att erbjuda

Fabioaugusto
Sahin rapporteras bli eftertraktad i sommar efter sin säsong..Han, Ganso och Montolivo lär bli sommarens stora mittfältsaffärer för de Italienska lagen?

Edit: Fel quote
Edit 2: Trevlig lunchmatch nu, vi ses i matchprat!
Senast redigerad av Sia-Inter 2011-04-23 kl. 12:30.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in