Citat:
Ursprungligen postat av Vivoli
En osannolik mängd dravel från Brille just nu.
Tack

Jag ansträngde mig in absurdum för att koka soppa på en spikajävel. Ingen o snacka med, men det sket jag i...
Citat:
Hellas Veronas publik
Nej, jag fattar inte vad man ska imponeras av. Vad är grejen? Att en större klubb har mer publik än de andra mindre klubbarna i Div 3? Varför ligger dom i Div 3 överhuvudtaget? Jag tillhörde aldrig dem som försökte göra en grej av Napolis publiksiffror i Serie B & C. Så om Milan, Barcelona & Bayern München åker ur två serier, ska vi då sitta & vara imponerade av deras "fantastiska" publik.
Nja, det är ju att de efter att först spelat i Serie B i fem år och sedan är inne på sitt fjärde år i Lega Pro Prima Div, och trots det lyckas ha en publik som överträffar vissa lag i Serie A som är imponerande.
Citat:
Fiorentinas mittfält
Nu var det uppställningen med Vargas-Montolivo-Donadel-Santana som jag hävdade var ett starkt & robust mittfält. Uppställningen från Football Italia kan jag inte gå i god för på det sättet. Att det står att Conti bör försöka tackla Montolivo beror såklart på att han är deras spelfördelare.
Bla bla bla... tvinga mig inte att forstsätta med min djupgående historiska, kulturella, gastronomiska, arkitektoniska och inte minst fotbollsmässiga analys av hur, varför och hur mycket Conti, Nainggolan och Biondini äter upp Montolivo & co.
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
...
På tal om Montolivo så snackas det om att han och Gilardino ska förstärka Juventus. Tillåt mig att tvivla, det känns inte som några spelare som kan få den skutan på rätt köl igen.
Mycket snack om Juventus. Men de skulle satsa på ett fåtal spelare av riktigt hög kvalitet, och då inbillar jag mig att det är spelare av Pirlos nivå, och knappast Montolivo som de talar om.
Citat:
Ursprungligen postat av Fotzen
Gilardino ska absolut inte vistats i närheten av "storklubbar" även om Juve inte är en för tillfället men jag antar att de siktar på att bli en igen.
Gilardino besitter spetskompetens, men jag håller med dig. Han kommer nog mer till sin rätt i klubbar av Fiorentinas storlek.