Resultat: .
0%
röster
2011-05-19, 21:01
Medlem
Ozknybergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David Prutton
Coutinho har jag också svårt att se storheten hos, har alltid svårt för spelare som inte bevisat ett skit. Verkligheten är ju inte Football Manager.

Dock så har han inte fått någon speltid alls denna säsong och dom få gångerna han har spelat så har han bjudit på en hel del läckerheter och jag tror faktiskt han kan bli något stort, bara han biffar upp sig lite och blir lite mer taktiskt slipad. Om han hamnar i Udinese som jag tror kan vara rätt klubb att hamna i så kan det faktiskt bli ganska så bra. Om allt vill sig väl.
2011-05-19, 21:03
Medlem
Fotzens avatar
Citat:
Skönt att någon talar klarspråk.
Mariga, för fan, är glad han lämnade Parma.
En kompetent spelar men totalt ogiftig.

Coutinho har jag också svårt att se storheten hos, har alltid svårt för spelare som inte bevisat ett skit. Verkligheten är ju inte Football Manager.

Coutinho skulle stannat i brasilien i minst 2-3 år till. Kan inte se att han tar en plats i inter de närmaste åren om han inte utvecklas något enormt. Han är fortfarande ung så en utlåning till något sämre lag vore på sin plats.
2011-05-19, 21:08
Medlem
David Pruttons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ozknyberg
Dock så har han inte fått någon speltid alls denna säsong och dom få gångerna han har spelat så har han bjudit på en hel del läckerheter och jag tror faktiskt han kan bli något stort, bara han biffar upp sig lite och blir lite mer taktiskt slipad. Om han hamnar i Udinese som jag tror kan vara rätt klubb att hamna i så kan det faktiskt bli ganska så bra. Om allt vill sig väl.

Tänk om om inte fanns?

Citat:
Ursprungligen postat av Fotzen
Coutinho skulle stannat i brasilien i minst 2-3 år till. Kan inte se att han tar en plats i inter de närmaste åren om han inte utvecklas något enormt. Han är fortfarande ung så en utlåning till något sämre lag vore på sin plats.

Det är ju just det där sista steget som är det svåraste att ta.
Att etablera sig och faktiskt på allvar tillföra något till sitt lag helg efter helg, har hemskt svårt se honom ta det steget i Udineses tröja där han rimligtvis borde få rätt stora krav på sig - något som jag är tveksam till om han är mogen.
Du har helt rätt, den spelartypen som han är tror jag absolut skulle må bäst av att utvecklas i en annan liga till och med, jag kan ha hemskt fel men ser inte den enorma potential i honom som en del gör. Valpig är väl bara förnamnet?
2011-05-19, 21:14
Medlem
Ozknybergs avatar
Citat:
Det är ju just det där sista steget som är det svåraste att ta.
Att etablera sig och faktiskt på allvar tillföra något till sitt lag helg efter helg, har hemskt svårt se honom ta det steget i Udineses tröja där han rimligtvis borde få rätt stora krav på sig - något som jag är tveksam till om han är mogen.
Du har helt rätt, den spelartypen som han är tror jag absolut skulle må bäst av att utvecklas i en annan liga till och med, jag kan ha hemskt fel men ser inte den enorma potential i honom som en del gör. Valpig är väl bara förnamnet?

Fast se på Giovinco. Bänknötare i Juve och fick nästan aldrig chansen att visa vad han gick för, en utlåning till Parma senare och han har varit riktigt imponerande denna säsong och nu sitter Juve och ångrar sig. Kan ju bli lite samma sak här med Coutinho om han drar till Udinese och får spela från start en hel del, sen så har han ju även spelat i CL med Inter så om Udinese kniper 4e platsen så har han varit med "förr".
2011-05-19, 21:19
Medlem
David Pruttons avatar
Citat:
Fast se på Giovinco. Bänknötare i Juve och fick nästan aldrig chansen att visa vad han gick för, en utlåning till Parma senare och han har varit riktigt imponerande denna säsong och nu sitter Juve och ångrar sig. Kan ju bli lite samma sak här med Coutinho om han drar till Udinese och får spela från start en hel del, sen så har han ju även spelat i CL med Inter så om Udinese kniper 4e platsen så har han varit med "förr".

Osvuret är bäst.
Men då måste han till en klubb likt Parma exempelvis, en klubb som verkligen kan jobba utan press och där man har god erfarenhet av att talangutveckla.
Vi får väl se, hade jag varit Udinesevän hade jag inte varit eld och lågor dock.
2011-05-19, 21:22
Medlem
Ozknybergs avatar
Citat:
Osvuret är bäst.
Men då måste han till en klubb likt Parma exempelvis, en klubb som verkligen kan jobba utan press och där man har god erfarenhet av att talangutveckla.Vi får väl se, hade jag varit Udinesevän hade jag inte varit eld och lågor dock.
Fast det har väl Udinese?
2011-05-19, 21:26
Medlem
David Pruttons avatar
Citat:
Fast det har väl Udinese?

Min bild är att Udinese är suveräna på att talangutveckla, utryckte mig klumpigt.
Parma har ju lite av en specialité av att ta tillvara på talanger som haft det lite svårt i sina lag, det är någon i luften i regionen som gör att många hamnar på rätt väg igen.

Det beror väl lite på hur man ser på Coutinho, man kan ju inte påstå han är misslyckad, än.
2011-05-19, 21:28
Medlem
4522s avatar
Citat:

Det här måste vara ett önsketänkande i hopp om att landa Sanchez. Jag har svårt att se Coutinho bidra med någonting som Udinese behöver, hundra gånger av hundra ser jag hellre att vi antingen plockar hem Candreva eller Pepe och Barreto. Sen finns även Belleck på bänken som är en intressant anfallare. Riktigt tung och satte fem mål på 13 matcher i Grekiska ligan när han var sjutton (!) år. Och dom andra vet vi redan vad dom går för i Serie A. Drömmen vore dock om vi kunde plocka Giovinco framför ögonen på kakmonstret Ghirardi.
Senast redigerad av 4522 2011-05-19 kl. 21:30.
2011-05-19, 21:32
Medlem
David Pruttons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Det här måste vara ett önsketänkande i hopp om att landa Sanchez. Jag har svårt att se Coutinho bidra med någonting som Udinese behöver, hundra gånger av hundra ser jag hellre att vi antingen plockar hem Candreva eller Pepe och Barreto. Sen finns även Belleck på bänken som är en intressant anfallare. Riktigt tung och satte fem mål på 13 matcher i Grekiska ligan när han var sjutton (!) år. Och dom andra vet vi redan vad dom går för i Serie A. Önsketänkandet vore dock om vi kunde plocka Giovinco framför ögonen på kakmonstret Ghirardi.

Hepp hepp, ge fan i att smäda honom!

Och Giovinco ger ni fan i, han ska vi skörda frukterna av nästa säsong nu när han återfått spelgläjen- sedan kan ni försöka plocka honom men då kommer ni vara chanslösa.
Om man får drömma...
2011-05-19, 22:04
Medlem
Citat:
Det här måste vara ett önsketänkande i hopp om att landa Sanchez. Jag har svårt att se Coutinho bidra med någonting som Udinese behöver, hundra gånger av hundra ser jag hellre att vi antingen plockar hem Candreva eller Pepe och Barreto. Sen finns även Belleck på bänken som är en intressant anfallare. Riktigt tung och satte fem mål på 13 matcher i Grekiska ligan när han var sjutton (!) år. Och dom andra vet vi redan vad dom går för i Serie A. Drömmen vore dock om vi kunde plocka Giovinco framför ögonen på kakmonstret Ghirardi.

Kanske inte om man kör 3-5-2, nej.

Men spelar man 4-3-3 med Armero & Isla som vanliga ytterbackar så blir där ju en anfallsplats ledig för en dribbler.
2011-05-19, 22:10
Medlem
Ozknybergs avatar
Citat:
Det är det, både från min sida och från Inters. Jag har ju som du vet tjatat om att landa Sanchez i Inter hela denna säsong då han är en utav mina favoritlirare så vill så gärna se honom i laget istället för att harva runt i City. Hoppas kan man ju alltid göra men det ska bli intressant att se hur denna affär utvecklar sig. Tror du man tar hem Pepe? Känns ju som att man måste ta in några lirare om det blir CL. Inler verkar ju försvinna och sen får vi se hur det blir med Asamoah.
2011-05-19, 22:11
Medlem
Striscioni och protester på trigoria idag mot spelarna som hela tiden uttalar sig osäkert om sin framtid i Roma. "Den som inte älskar Roma kan dra" stod det och jag förstår dem. Alldeles för mycket snack och rykten från större delen av truppen, jag vill se spelare som står upp nu och säger att de absolut vill ta en plats i framtidens Roma och att man bryr sig om tröjan. Trots den moderna fotbollen och hur allt ser ut idag envisas jag med att vilja se sådana uttalanden, kanske naivt men sådan är jag.

Rykten som dök upp igår om att De Canio kommer lämna Lecce efter söndagens match mot Lazio visade sig vara sanna och Lecce får alltså söka upp ny tränare till nästa säsong, överraskande om ni frågar mig! Kan bli deras fall nästa säsong, att inte få fortsätta med De Cagnuson (Han kallas så nere på klacken) och börja om på nytt.

Gasperini ser alltmer ut att bli Palermos tränare till nästa säsong. Han är tränare som förespråkar offensiv fotboll och har haft problem med defensiven i sina lag. Här ställer jag mig då denna fråga till Zamparini; När du nu har i stort haft en häxjakt på Dellio Rossi och hans oförmåga att sätta ett försvarsspel under större delen av säsongen, varför välja en tränare som också bevisligen har problem med försvaret? Märkligt..
Gasperini kommer lyckas utveckla Palermos offensiv ytterligare, det är jag övertygad om, men det betyder inte att han kommer göra ett bättre jobb en Rossi med tanke på att försvaret troligtvis kommer fortsätta läcka. Nej kära Zamparini, ta Reja eller någon liknande tränare istället!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in