Resultat: .
0%
röster
2011-04-05, 02:30
Medlem
Roma, Legrottiale.

Roma har inte gjort en enda minut, legrot är ett iq-befriat skämt till "oooh gratis är gott".
Ambrosini är kapten, därmed självklar, Van Bommel är nog en av dom smartaste gratisspelarna vi någonsin värvat, jävlar vad han dominerar och ger trygghet. Inzaghi, Pirlo, Seedorf och Nesta får med motiveringen lång och trogen tjänst.

Sia: Förstår du italienska borde du även förstå meningen. Läsförståelse, du vet bättre.
Kan översätta rakt av så du förstår: "Leo, du är död för oss"
2011-04-05, 09:10
Medlem
David Pruttons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SirGrunge
Roma, Legrottiale.

Roma har inte gjort en enda minut, legrot är ett iq-befriat skämt till "oooh gratis är gott".
Ambrosini är kapten, därmed självklar, Van Bommel är nog en av dom smartaste gratisspelarna vi någonsin värvat, jävlar vad han dominerar och ger trygghet. Inzaghi, Pirlo, Seedorf och Nesta får med motiveringen lång och trogen tjänst.

Sia: Förstår du italienska borde du även förstå meningen. Läsförståelse, du vet bättre.
Kan översätta rakt av så du förstår: "Leo, du är död för oss"

Egentligen skulle och borde man ju kritisera Seedorf, samtidigt har jag svårt att inte applådera en klubb som låter en sådan spelare få ett sista kontrakt för att få avsluta med hedern i behåll, istället för att skeppa iväg honom till någon annan klubb.
Säga vad man vill om den gode Clarence numer, men en riktig vinnare är han. Hatten av, många "nya" fotbollsintresserade underskattar nog honom då jag sällan sett han få någon uppskattning.
2011-04-05, 09:39
Medlem
Pirlo är bara barnet jämfört med de andra (Nesta, Seedorf, Pippo), en ung talang som är minst fyra år yngre (t ex sex år yngre än evigt unge Pippo).

Men visst är det en styrka att kunna ha sådana kvalitetsspelare tillgängliga. De klarar dessutom av att sitta på bänken utan att starta en revolution.

För övrigt så har ju Ibra fått kritik för att han gnäller alternativt sparkar på sina lagkamrater. Jag inbillar mig att det är precis det Allegri vill ha. Han vill att Ibra, van Bommel, Boateng osv ska tillföra energi och elakhet. Det har de senaste åren inte saknats så mycket kvalitet som grinta. Något som vi sett smittat av sig även på gamlingarna Gattuso, Zambrotta osv.
2011-04-05, 11:21
Medlem
Villons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vapendragare
9 spelare med utågende kontrakt i Milan. Jankulovski ska flytta hem till Tjeckien så då återstår dessa 8a:

Inzaghi, Pirlo, Ambrosini, Nesta, Seedorf, Roma, van Bommel och Legrottaglie

Vem tror ni inte får förnyat?
Ambrosini får nytt, utan tvekan.

Vad gäller Pirlo och Nesta känns det att det är upp till dem själva. Den förstnämnde om han vill stanna och den senare om han vill fortsätta spela. Mitt tips är att Pirlo förnyar och att Nesta lägger skorna på hyllan, något han i princip redan aviserat.

Seedorf tror jag man släpper, men han stannar säkert om han får. Pirlo-situationen fast tvärtom.

Inzaghi känns svårbedömd pga skadan i år. Revanschlusten vägs mot ytterligare ett år i utförsbacken. Även här är det nog mycket upp till honom själv.

Van Bommel och Legrottaglie var ju ursprungligen tänkta som korttidslösningar, och i den sistnämndes fall finns det ingen anledning att tänka om på den punkten. Van Bommel däremot har ju varit riktigt bra på sistone och kan nog få förnyat.

Vem den här Roma är har jag ingen aning om.
2011-04-05, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Villon
Vem den här Roma är har jag ingen aning om.
Äh, så anonym är han väl inte? Han har ju spelat CL-final och grejer... Några landskamper har han ju också tror jag, den gode Flavio.
2011-04-05, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av David Prutton
Egentligen skulle och borde man ju kritisera Seedorf, samtidigt har jag svårt att inte applådera en klubb som låter en sådan spelare få ett sista kontrakt för att få avsluta med hedern i behåll, istället för att skeppa iväg honom till någon annan klubb.
Säga vad man vill om den gode Clarence numer, men en riktig vinnare är han. Hatten av, många "nya" fotbollsintresserade underskattar nog honom då jag sällan sett han få någon uppskattning.

Han är en oerhört intelligent spelare & tillhörde världens främsta i många år. Dessutom var han jävligt atletisk förr.

ESPN Classic visade imorse en några år gammal match mot Reggina i repris. Då gick han upp & gjorde en skön cykelspark i straffområdet som strök stolpen. Matchen vevas nog igen idag.

Jävligt skön regnmatch förresten. Mazzarri tränade Reggina. Maldini gjorde två mål!! Christian Vieri spelade med Milan, det hade jag helt glömt bort. Milan hade tydligen också schweizaren Johann Vogel, något jag inte ens minns. Vet inte var han är nu men han var tongivande i PSV Eindhoven länge. Det satt även nån sjaskig Hip Hop-gangster bredvid Galliani på läktaren.

Reggina hade Bari-legenden De Rosa där bak. Tre andra kultlirare var ju spelskicklige Cozza, slitvargen Tedesco & paraguayanen Paredes. Vettefan var Paredes är nu men han gjorde en jävla massa landskamper för Paraguay, en allround-mittfältare, personlig favorit. Dock bytte Mazzarri ut honom tidigt.

I Reggina fanns även två Genoa-bekantingar, Mesto & han som spelade på andra kanten. Fan namnet står still nu, riktigt bra vänsterkantspelare, gick till Parma under säsongen, brukar ha Serie A-frissa. Ja, jag skulle lätt kunna kolla upp det men det är roligare om ni får klura ut det själva.
2011-04-05, 12:29
Medlem
David Pruttons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vivoli
Han är en oerhört intelligent spelare & tillhörde världens främsta i många år. Dessutom var han jävligt atletisk förr.

ESPN Classic visade imorse en några år gammal match mot Reggina i repris. Då gick han upp & gjorde en skön cykelspark i straffområdet som strök stolpen. Matchen vevas nog igen idag.

Jävligt skön regnmatch förresten. Mazzarri tränade Reggina. Maldini gjorde två mål!! Christian Vieri spelade med Milan, det hade jag helt glömt bort. Milan hade tydligen också schweizaren Johann Vogel, något jag inte ens minns. Vet inte var han är nu men han var tongivande i PSV Eindhoven länge. Det satt även nån sjaskig Hip Hop-gangster bredvid Galliani på läktaren.

Reggina hade Bari-legenden De Rosa där bak. Tre andra kultlirare var ju spelskicklige Cozza, slitvargen Tedesco & paraguayanen Paredes. Vettefan var Paredes är nu men han gjorde en jävla massa landskamper för Paraguay, en allround-mittfältare, personlig favorit. Dock bytte Mazzarri ut honom tidigt.

I Reggina fanns även två Genoa-bekantingar, Mesto & han som spelade på andra kanten. Fan namnet står still nu, riktigt bra vänsterkantspelare, gick till Parma under säsongen, brukar ha Serie A-frissa. Ja, jag skulle lätt kunna kolla upp det men det är roligare om ni får klura ut det själva.

Francesco Modesto!
Senast redigerad av David Prutton 2011-04-05 kl. 12:31.
2011-04-05, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jackbob
Äh, så anonym är han väl inte? Han har ju spelat CL-final och grejer... Några landskamper har han ju också tror jag, den gode Flavio.

Flavio Roma, Monacos målvakt. Visste inte ens att han var i Milan. Fjärdemålvakt eller?
2011-04-05, 12:37
Medlem
Citat:
Flavio Roma, Monacos målvakt. Visste inte ens att han var i Milan. Fjärdemålvakt eller?
Tredje.
2011-04-05, 12:40
Medlem
Jag har så svårt att bilda en uppfattning om Seedorf i nuläget. Han är långt ifrån den spelare jag växte upp att se, då var han dominant i sin roll med ett rätt äckligt skott. Många gånger den här säsongen har man bara blivit frustrerad av att se honom på planen, trots att jag inte ens gillar Milan, med sina tunga steg och sidledspassningar. Men. Varje gång man möter bra motstånd verkar han höja sig rejält, och mot Inter blev jag förvånad över vad han åstadkom. Jag vill så gärna säga att han borde bänkas, med tanke på hans form överlag den här säsongen, men kan inte komma på någon spelare som är bra nog att ta hans plats i dessa tunga matcher..
2011-04-05, 12:46
Medlem
Villons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jackbob
Vafan, han från Monaco? Här hänger man med märker jag...
2011-04-05, 12:59
Medlem
Citat:
Det satt även nån sjaskig Hip Hop-gangster bredvid Galliani på läktaren.

Kan det möjligtvis ha varit Seedorfs polare Harvey Esajas?
Han var ju seedorfs kock ett tag och fick någon 15minutare under en försäsongsmatch eller om det var coppa italia.

Seedorf i samma roll som Van Bommel har (rotation), Pirlo lite högre upp så han slipper slå dom där 40meterspassen utan kan pricka EXAKT varje gång.
Inzaghi på bänken lär inte klaga och alla vet ju vad som händer när han är rättvänd i boxen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in