Citat:
Ursprungligen postat av David Prutton
Egentligen skulle och borde man ju kritisera Seedorf, samtidigt har jag svårt att inte applådera en klubb som låter en sådan spelare få ett sista kontrakt för att få avsluta med hedern i behåll, istället för att skeppa iväg honom till någon annan klubb.
Säga vad man vill om den gode Clarence numer, men en riktig vinnare är han. Hatten av, många "nya" fotbollsintresserade underskattar nog honom då jag sällan sett han få någon uppskattning.
Han är en oerhört intelligent spelare & tillhörde världens främsta i många år. Dessutom var han jävligt atletisk förr.
ESPN Classic visade imorse en några år gammal match mot Reggina i repris. Då gick han upp & gjorde en skön cykelspark i straffområdet som strök stolpen. Matchen vevas nog igen idag.
Jävligt skön regnmatch förresten. Mazzarri tränade Reggina. Maldini gjorde två mål!! Christian Vieri spelade med Milan, det hade jag helt glömt bort. Milan hade tydligen också schweizaren Johann Vogel, något jag inte ens minns. Vet inte var han är nu men han var tongivande i PSV Eindhoven länge. Det satt även nån sjaskig Hip Hop-gangster bredvid Galliani på läktaren.
Reggina hade Bari-legenden De Rosa där bak. Tre andra kultlirare var ju spelskicklige Cozza, slitvargen Tedesco & paraguayanen Paredes. Vettefan var Paredes är nu men han gjorde en jävla massa landskamper för Paraguay, en allround-mittfältare, personlig favorit. Dock bytte Mazzarri ut honom tidigt.
I Reggina fanns även två Genoa-bekantingar, Mesto & han som spelade på andra kanten. Fan namnet står still nu, riktigt bra vänsterkantspelare, gick till Parma under säsongen, brukar ha Serie A-frissa. Ja, jag skulle lätt kunna kolla upp det men det är roligare om ni får klura ut det själva.