Resultat: .
0%
röster
2011-01-07, 11:27
Medlem
Sia-Inters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David Prutton
Absolut, men försvarspelet fortsätter att vackla.
Hade Napoli haft bättre skärpa igår hade de hotat mer än vad de gjorde.
Att de släppte till så mycket som de gjorde hade oroat mig om jag var Interista.

De flesta som kritiserar valet av Leonardo gör väl det mycket på grund av hans avsaknad av defensiva kunskaper, där har Leonardo och Inter en hel del att bevisa.
Som jag sa när Leonardo kom, när han tränade Milan så menade han att 4-2 fantasian låg i deras DNA. I Inter ser vi ett mycket mer försvarsinriktat spel med fokus på de snabba omställningarna. Under Leos första vecka så har vi både sett ett bättre försvarsspel, bättre hörnor(offensivt) och ett spel som liknar förra årets mer än under Benitez. Ger vi honom lite tid till så tror jag också att försvarsspelet kommer att förbättras, speciellt när Ranocchia gör entré i backlinjen!
2011-01-07, 11:33
Medlem
David Pruttons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sia-Inter
Som jag sa när Leonardo kom, när han tränade Milan så menade han att 4-2 fantasian låg i deras DNA. I Inter ser vi ett mycket mer försvarsinriktat spel med fokus på de snabba omställningarna. Under Leos första vecka så har vi både sett ett bättre försvarsspel, bättre hörnor(offensivt) och ett spel som liknar förra årets mer än under Benitez. Ger vi honom lite tid till så tror jag också att försvarsspelet kommer att förbättras, speciellt när Ranocchia gör entré i backlinjen!

Japp, ska bli spännande att följa onekligen.
Tycker bara en del drar för stora växlar av segern igår, men ni är väl svältfödda sedan Benitez-eran.

Men helt klart syntes det att Leonardos intåg hade lyft föreningen, man såg glädje både på och vid sidan av planen - vilket leder till följdfrågan, hur jävla uselt scoutad måste inte Benitez ha varit?
2011-01-07, 12:18
Medlem
Sia-Inters avatar
Citat:
Tycker bara en del drar för stora växlar av segern igår, men ni är väl svältfödda sedan Benitez-eran.

Men helt klart syntes det att Leonardos intåg hade lyft föreningen, man såg glädje både på och vid sidan av planen - vilket leder till följdfrågan, hur jävla uselt scoutad måste inte Benitez ha varit?
Benitez hade Mourinhokomplex. I VM för klubblag(ja jag vet att det är ett jippo) så bevisade han att han faktiskt kan organisera en låg backlinje och ett bra försvarsspel. Inter har den lätt bästa startelvan i ligan och den bästa truppen, Benitez arbete var katastrof. Jag tror på Leo och jag tror han kan göra ett bra jobb tills i sommar.
2011-01-07, 12:44
Medlem
Citat:
Absolut, men försvarspelet fortsätter att vackla.
Hade Napoli haft bättre skärpa igår hade de hotat mer än vad de gjorde.
Att de släppte till så mycket som de gjorde hade oroat mig om jag var Interista.

De flesta som kritiserar valet av Leonardo gör väl det mycket på grund av hans avsaknad av defensiva kunskaper, där har Leonardo och Inter en hel del att bevisa.

Ifall du syftar på gårdagskvällen så kan jag inte riktigt hålla med. Inters försvar var oerhört följsamt & placerade sig rätt i princip hela tiden. Jag tyckte Napoli drev upp bollen bra men sen var det totalt igenbommat där Lucio, Cordoba & Thiago Motta styrde. Andrea Dossena kom nästan aldrig upp i bra lägen på vänsterkanten, vilket kanske inte är så konstigt då Zanetti & Maicon är rätt hyfsat motstånd.

Napolis mål av Pazienza var en riktigt bra sekvens som, precis som Cambiassos nickmål, är rejält svår att få till.
2011-01-07, 12:50
Medlem
David Pruttons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vivoli
Ifall du syftar på gårdagskvällen så kan jag inte riktigt hålla med. Inters försvar var oerhört följsamt & placerade sig rätt i princip hela tiden. Jag tyckte Napoli drev upp bollen bra men sen var det totalt igenbommat där Lucio, Cordoba & Thiago Motta styrde. Andrea Dossena kom nästan aldrig upp i bra lägen på vänsterkanten, vilket kanske inte är så konstigt då Zanetti & Maicon är rätt hyfsat motstånd.

Napolis mål av Pazienza var en riktigt bra sekvens som, precis som Cambiassos nickmål, är rejält svår att få till.

Nja, tycker du det?
Tycker ändå Napoli tilläts sticka upp en hel del, förvisso är dem svåra att försvara sig emot med sina snabba omställningar.
Mer oroväckande är väl ändå att, i mitt tycke, att det såg fortsatt stabbigt ut i luftspelet bakåt, lite otajmat på något sätt.

Men men, man kanske inte ska sönderanalysera gårdagens match, det var tydligt att Inter var taggade och man gjorde en bra insats, det kändes inte som att Napoli riktigt trodde på uppgiften själva ens.
2011-01-07, 13:08
Medlem
Fula Gubbens avatar
Så jävla trist, korsbandet rök för Quaglia:

http://www.eurosport.se/fotboll/serie-a/2010-2011/quagliarellas-sasong-over_sto2609191/story.shtml

2011-01-07, 13:16
Medlem
Villons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben

http://www.eurosport.se/fotboll/serie-a/2010-2011/quagliarellas-sasong-over_sto2609191/story.shtml

Ajaj, tråkigt. Men inte det minsta förvånande med tanke på hur situationen såg ut.
2011-01-07, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben

Fan vad bedrövligt, en av mina absoluta favoritspelare ju.
2011-01-07, 13:48
Medlem
Saandros avatar
Not fair! Quag var vår bästa anfallare. Vem fan ska göra mål nu? Toni verkar påväg in. Hatar honom, han är ju precis som Amauri..
2011-01-07, 13:52
Medlem
Fula Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saandro
Not fair! Quag var vår bästa anfallare. Vem fan ska göra mål nu? Toni verkar påväg in. Hatar honom, han är ju precis som Amauri..

Nej, så dålig är inte Toni. Han har gjort viss nytta i Genoa med sitt slit och sin ständiga belastning av motståndarförsvaret.

Dock är han ingen Quagliarella, som är en av mina favoritspelare i hela serien.

Mycket går Milans väg just nu, både gott och ont.

- F.G
2011-01-07, 14:06
Medlem
ccoonnyys avatar
Citat:

Tro mig, efter Bentiez skräckvälde så drar jag inte för stora växlar. Man ser skillnaden direkt, även om det är som du säger med försvarsspelet. Det kommer att ordnas upp alldeles strax. Denna match är bara en del av det riktiga Inter som snart visar sig.
2011-01-07, 14:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av F.D.L
Förklara gärna uppgången.
Juve är jävligt instabilt. Ena stunden kan de vinna mot ett topplag och sedan förlora nästa match mot ett bottenlag.

Juventus är ett bättre lag än Villarreal och har större chans att vinna något än vad Villarreal nånsin kommer att ha. Hur kan du ens resonera emot ett sånt påstående? Ett tvåmansrace i La Liga som har pågått i decennier säger allt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in