Resultat: .
0%
röster
2011-01-16, 13:25
Medlem
Jaxxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Fast det där stämmer ju verkligen inte. Det är snarare så att politikerna och media försöker måla upp att det skulle råda en våldsam stämning på matcherna. Utan att ha någon statistik på det så skulle jag gissa på att våldet i närhet till arenorna minskat dramatiskt. Det är bara i riktiga högriskmatcher som Rom-derbyt, Sicilien-derbyt och någon till match som man verkligen är orolig för att det ska bli våldsamt. I min bok så beror det största bortfallet på italienarnas bekvämlighet och nästintill religiösa inställning till TV-tittande.

Såg någon rubrik i förbifarten där Mourinho trodde att Inter kommer vinna lo scudetto - det skulle inte förvåna mig om han får rätt

Jag får ibland en känsla av att Serie A har lite samma symtom som Allsvenskan. Alla rubriker ligan får av media är negativa. Allt som rapporteras i tidningarna är att det är för dåliga planer, för dåligt spel, våldsamt, för dåliga arenor, filmningar, för lite publik, dåliga domare osv. Sen kan man inte förstå varför inte folk kommer på matcherna... Idioter.

Tror medias smutskastningen av produkten har en stor inverkan på marginalåskådarna. Detta har jag iaf märkt tydligt på allsvenskan.

Jag har iofs ingen koll på italiensk media, det här kanske bara kännetecknar "utländsk media" om italiensk fotboll. Inga andra jämförelser mellan ligorna i övrigt.
2011-01-16, 13:43
Medlem
Fula Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jaxxx
Jag får ibland en känsla av att Serie A har lite samma symtom som Allsvenskan. Alla rubriker ligan får av media är negativa.

Kan inte riktigt uttala mig om läget i Italien, men ovanstående känns ändå som en viktig poäng. När en sådan här situation uppstår så beror det inte på en ondskefull konspiration utan på att aktören i fråga (t ex svenska fotbollförbundet) misskött sin PR-verksamhet -- ofta har man helt enkelt struntat i att ha någon PR-strategi och marknadsansvarig. Tidningarna behöver input så de kan fylla sina spalter, och det är inte svårare än att dra upp en marknadsföringsplan med en 3-4 positiva budskap, som sedan genomsyrar all kommunikation kring t ex Allsvenskan. På bara några månader kommer denna strategi få genomslag i medie-rapporteringen, och på ett par års sikt så kommer den att ge effekt ut i sista led. Kommunicerar man däremot ingenting, så faller tidningarna tillbaka till sin sista utpost, vilket är att slå upp negativa saker stort, vilket är ett trist men säkert kort gentemot läsarna.

Det är märkligt hur svårt folk har att förstå detta, men det ligger väl inte i det svenska kynnet.

Att italienare skulle vara lika dåliga och visionslösa som svenska sportgubbar på detta tvivlar jag på, men å andra sidan är italiensk fotboll full av märkliga figurer och gulaschbaroner, så man kanske har misskött PR-hanteringen på ett eller annat sätt.

- F.G
2011-01-16, 17:07
Medlem
F.D.Ls avatar
Det hade varit underbart med en bra vänsterback i Milan, men jag vet inte om Criscito är rätt man för den positionen i Milan. Jag har inte sett jätte mycket av han men han verkar inte vara så fysisk vilket jag tycker Milan behöver mer av i backlinjen.

Men men vi får väl se hur det går för han om han nu anländer till Milan
2011-01-16, 22:39
Bannlyst
Inter tar det
2011-01-16, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LoS-bLaNcOs
Inter tar det
Jo, nu känns det onekligen så. Speciellt om Allegri ska envisas med att spela Seedorf ifrån start varje match. Den mannen kan sänka ett helt ensam, allt han tar i blir till skit. Felpass efter felpass, få vunna dueller och det går som i sirap när han får bollen. Nån jävla gång får det väl vara nog?

Och Napoli fortsätter att vara ett varannanmatch-lag. Inter vinner.
2011-01-16, 22:50
Medlem
Kalevras avatar
Fan vad dåligt Milan spelar! Plus dock för Abates offensiv samt Cassano!
2011-01-16, 23:19
Medlem
Ser bra ut...
2011-01-16, 23:27
Medlem
Fula Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ssl
Ser bra ut...

Kan handla om Milan, Inter och Lazio i slutändan...
2011-01-16, 23:45
Medlem
wrathexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben

Det är endast en tidsfråga innan Lazios tur tar slut, nu med offsidemål, turmål och diverse skitdomslut som går deras väg.
Lazio är det laget som kommer att sluta 7a.
2011-01-17, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wrathex
Det är endast en tidsfråga innan Lazios tur tar slut, nu med offsidemål, turmål och diverse skitdomslut som går deras väg.
Lazio är det laget som kommer att sluta 7a.

Haha
2011-01-17, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben

Kanske. Milan och Inter har dock jävligt mycket större bredd och större toppar på sina viktiga spelare. Jag slutar inte tro förrens det är slut. En Laziale är inte en Juventino.. som ger upp så fort man förlorar och ropar efter Messi, Kaka, Ronaldo, Zlatan osv osv.

Non Mollare Mai.
2011-01-17, 14:20
Medlem
Ozknybergs avatar
Zamparini har uttalat sig ännu en gång! "Sätt alla domare i fängelse!"
http://www.football-italia.net/jan16o.html

I övrigt så såg Milan väldigt tafatta ut igår och ett mycket bra resultat, tack Lecce och Olivera! Floro Flores ryktas vara nära Juve och det är bara att skratta, helvete vilka medelmåttor dom plockar in. Udineses offensiv fortsätter att glänsa, tyvärr för deras del så verkar inte defensiven vara den skarpaste. Moratti har gått ut och sagt att man inte behöver köpa in någon till spelare i detta fönster eftersom att Leonardo har fått i ordning på laget, dock så flinade han efteråt och man vet aldrig med den mannen. Jag personligen hade ju gärnat sett att man försöker få in Sanchez då Pandev till exempel inte alls håller för att spela i ett lag som Inter men det blir för svårt för att få över honom nu.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in