Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben
Det ser ut att ha lossnat för Cagliari. Eftersom du nämner Suazo så tänkte jag förhöra mig om vad som hände med en annan av sardernas profil-spelare för några år sedan, nämligen lille kreatören Esposito? Har för mig att han gick till en större klubb på fastlandet, och sedan...? Kan förstås kolla upp detta själv, men det är alltid roligare med respons från folk med engagemang.
- F.G
Ahh, så sent som 2005 hade Cagliari anfallare som Zola, Suazo, Langella, Esposito och Bianchi. Alla hade varit med på resan från Serie B. Efter att Zola pensionerade sig, så flydde de vad de förmodligen trodde var ett sjunkande skepp. Suazo till Inter, Esposito till Roma, Langella till Atalanta och Bianchi till Reggina. Cagliari har seglat vidare, men de sjönk som stenar.
När Allegri tog över 2008 var de alla långt borta. Märkligt hur dessa spelare som utvecklas till stora spelare i Cagliari, sedan försvinner när de försöker ta "nästa" steg i karriären, typ Acquafresca. Trist att de inte lyckades, det hade jag unnat dem. Langella hade kämpat sig fram genom diverse småklubbar på Sardinien till att ta en plats i Cagliari och Azzurri, och även Esposito fick spela i gli Azzurri, medan Bianchi spelade i U-21 under sin tid i Cagliari. Suazo blev vald till bästa utlänning i Serie A 2006.
Allt pekade på att Cagliari skulle sjunka, eftersom de bästa spelarna försvann utan att man ersatte dem. Det blev tvärtom. Märklig hur saker utvecklar sig.
Inte så mycket om Esposito

, men det har du ju redan fått svar på.