Resultat: .
0%
röster
2010-12-13, 16:43
Bannlyst
Snälla säg att det är sant!

http://www.goal.com/en/news/10/italy/2010/12/13/2258954/carlo-ancelotti-agrees-to-quit-chelsea-join-roma-report
2010-12-13, 17:07
Medlem
Fula Gubbens avatar
Som ett PS till Juventus-pratet så bör nämnas att de spelar EL-match mot inga mindre än Manchester City på torsdag, TV-sänds. Juve tycks skita högaktningsfullt i EL, men kanske kan den långväga och respektingivande besökaren trigga igång lite engagemang. Tevez-såpan sätter också lite fokus på matchen. Ska vi gissa på... oavgjort?

Torsdag 21.00.
2010-12-13, 18:12
Medlem
Sia-Inters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben
Som ett PS till Juventus-pratet så bör nämnas att de spelar EL-match mot inga mindre än Manchester City på torsdag, TV-sänds. Juve tycks skita högaktningsfullt i EL, men kanske kan den långväga och respektingivande besökaren trigga igång lite engagemang. Tevez-såpan sätter också lite fokus på matchen. Ska vi gissa på... oavgjort?

Torsdag 21.00.
Mest intressant är väl Balotelli vs Juve?
2010-12-13, 19:21
Medlem
Läste nyss ett inlägg i tråden "De Mest överskattade Tränarna", där 4522 som vanligt hade en poäng. Tydligen var Ranieri nominerad i den tråden, vilket 4522 sänkte genom att bl a påpeka Ranieris tid i Cagliari. 1988 kom Ranieri till ett Cagliari på dekis (elfte plats i Serie C 1987), och han lämnade dem 1991 som ett stabilt mittenlag i Serie A (som under 1990-talet fullständigt dominerade klubbfotbollen i världen).

Vi har i tråden tidigare varit inne på tränarnas betydelse, och Ranieri tillhör dem som inte är särskilt spektakulära, men som bygger i det tysta. mellan 1992 och 1996 var Cagliari bland de tio bästa lagen i Serie A, och i semifinal i UEFA-cupen. Mycket tack vare Ranieris grund och fantastiska tränare som Mazzone, Tabarez och Trapattoni. (Det var under dessa år Cagliari hade spelare som Allegri och Bisoli).

Att Cagliari lyckades ta sig upp till Serie A igen berodde på spelare som framförallt Zola, men även Suazo. Men det var inte förrän Allegri kom som bitarna återigen började komma på plats. Och Cagliari har nu ett riktigt bra lag. Fin balans med duktiga spelare utan de riktigt stora stjärnorna.

Jag hoppas att Donadoni kan ta tillvara på detta, och framförallt skapa en positiv atmosfär. De senaste fyra matcherna har Cagliari tagit nio poäng. Endast Milan och Juventus har varit bättre. Seger borta mot Cesena och det ser riktigt bra ut.

Intressanta diskussioner om diverse saker i tråden, tyvärr upptäcker jag att mina lördagskvällar alltför ofta försvinner för att vara social, och mina söndagar försvinner i familjens tecken. Vafan! Jag tror jag håller mig till att försöka dra historiska referenser tills jag har hunnit komma ikapp om nutiden.
2010-12-13, 22:14
Medlem
Fula Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Att Cagliari lyckades ta sig upp till Serie A igen berodde på spelare som framförallt Zola, men även Suazo. Men det var inte förrän Allegri kom som bitarna återigen började komma på plats. Och Cagliari har nu ett riktigt bra lag. Fin balans med duktiga spelare utan de riktigt stora stjärnorna.

Jag hoppas att Donadoni kan ta tillvara på detta, och framförallt skapa en positiv atmosfär. De senaste fyra matcherna har Cagliari tagit nio poäng. Endast Milan och Juventus har varit bättre. Seger borta mot Cesena och det ser riktigt bra ut.

Det ser ut att ha lossnat för Cagliari. Eftersom du nämner Suazo så tänkte jag förhöra mig om vad som hände med en annan av sardernas profil-spelare för några år sedan, nämligen lille kreatören Esposito? Har för mig att han gick till en större klubb på fastlandet, och sedan...? Kan förstås kolla upp detta själv, men det är alltid roligare med respons från folk med engagemang.

- F.G
2010-12-13, 23:15
Medlem
FotbollsAnalens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mexes5

http://www.goal.com/en/news/10/italy/2010/12/13/2258954/carlo-ancelotti-agrees-to-quit-chelsea-join-roma-report

Eh, det är väl inte omöjligt men vafan, så bra är inte Carlo?
2010-12-13, 23:38
Medlem
Citat:
Det ser ut att ha lossnat för Cagliari. Eftersom du nämner Suazo så tänkte jag förhöra mig om vad som hände med en annan av sardernas profil-spelare för några år sedan, nämligen lille kreatören Esposito? Har för mig att han gick till en större klubb på fastlandet, och sedan...? Kan förstås kolla upp detta själv, men det är alltid roligare med respons från folk med engagemang.

- F.G

Esposito värvades av Roma men tyvärr så floppade han och blev förpassad till bänken av Spalletti, numera så spelar han för Atletico Roma.
2010-12-14, 00:17
Medlem
F.D.Ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mexes5

Tror ej Carletto sparkas så lätt. Avra satsar nog ganska mycket på CL och den som har bäst möjligheten att vinna den är kanske Carletto om man jämför med andra tränare som kan vara ersättare till honom.
2010-12-14, 03:36
Medlem
Hör väl inte hit egentligen, men i alla fall... Lazio och Roma spelade välgörenhetsmatch i basket. Ni kan se lite bilder HÄR om ni vill.
2010-12-14, 08:31
Medlem
4522s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ForvirradUnge
Esposito värvades av Roma men tyvärr så floppade han och blev förpassad till bänken av Spalletti, numera så spelar han för Atletico Roma.

Atletico Roma, tidigare känt som Cisco Roma och Tottis moderklubb. På senare år har man haft några sköna spelarnamn. Man värvade exempelvis Di Canio i slutet av karriären och nu har man en rätt stökig trupp med bland annat hemvändare som Baronio, som kamperade med Pirlo i Reggina men aldrig tog en plats i Lazio, likaså Franceschini med ett förflutet i Sampdoria och Calderoni som huserade mellan stolparna i Atalanta ett bra tag. Och deras tränare Incocciati som är riktigt bra vän med Maradona efter tiden i Napoli. Som sagt, ett riktigt rövarband det där Atletico Roma
2010-12-14, 10:38
Medlem
Citat:

- F.G

Ahh, så sent som 2005 hade Cagliari anfallare som Zola, Suazo, Langella, Esposito och Bianchi. Alla hade varit med på resan från Serie B. Efter att Zola pensionerade sig, så flydde de vad de förmodligen trodde var ett sjunkande skepp. Suazo till Inter, Esposito till Roma, Langella till Atalanta och Bianchi till Reggina. Cagliari har seglat vidare, men de sjönk som stenar.

När Allegri tog över 2008 var de alla långt borta. Märkligt hur dessa spelare som utvecklas till stora spelare i Cagliari, sedan försvinner när de försöker ta "nästa" steg i karriären, typ Acquafresca. Trist att de inte lyckades, det hade jag unnat dem. Langella hade kämpat sig fram genom diverse småklubbar på Sardinien till att ta en plats i Cagliari och Azzurri, och även Esposito fick spela i gli Azzurri, medan Bianchi spelade i U-21 under sin tid i Cagliari. Suazo blev vald till bästa utlänning i Serie A 2006.

Allt pekade på att Cagliari skulle sjunka, eftersom de bästa spelarna försvann utan att man ersatte dem. Det blev tvärtom. Märklig hur saker utvecklar sig.

Inte så mycket om Esposito , men det har du ju redan fått svar på.
2010-12-14, 10:56
Medlem
FabioAugustos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Atletico Roma, tidigare känt som Cisco Roma och Tottis moderklubb. På senare år har man haft några sköna spelarnamn. Man värvade exempelvis Di Canio i slutet av karriären och nu har man en rätt stökig trupp med bland annat hemvändare som Baronio, som kamperade med Pirlo i Reggina men aldrig tog en plats i Lazio, likaså Franceschini med ett förflutet i Sampdoria och Calderoni som huserade mellan stolparna i Atalanta ett bra tag. Och deras tränare Incocciati som är riktigt bra vän med Maradona efter tiden i Napoli. Som sagt, ett riktigt rövarband det där Atletico Roma
Lite av Italiens MK Dons, dock.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in