Citat:
Ursprungligen postat av
Calogero
Jo, Giovinco gjorde definitivt en bra match, känns som att han hittat formen nu på slutet. Men helt uppenbart är det ju att han måste lämna Juventus för att glänsa som han en gång gjorde i Parmatröjan. Svårt att säga i vilken klubb han hade gjort sig bäst, men det känns som att det skulle behövas en lite större piazza än Parma denna gången.
Lazio kanske? Där hade han kunnat få ta vid där Mauro Zárate avslutade. Han hade helt klart varit lagets stora stjärna, och kanske hade Rom som stad gjort honom gott.
Ja, det var ju det där med Rom…just nu är det mest jobb och studier som ligger i planerna, men självklart vill och kommer jag att återvända till den fantastiska staden. Göteborg fungerar fint på sommaren med skärgården och allt, men övriga årstider är Italienabstinensen enorm...
Jag håller i princip med dig i allt du skriver.
Tycker bara att det är så jävla synd. Älskar när lokala hjältar lyckas ta en plats och föra traditionen vidare. Sånt är viktigt. Kanske inte lika viktigt i Inter, men i alla andra lag.
Giovinco var spelaren som skulle bära Juventus till ny ära. Och jag är övertygad om att han hade gjort det om han kommit rätt. Det blev fel. Och sedan har man inte lyckats lappa ihop det. Trots att Conte verkligen har försökt.
Nu missar han VM. Återigen helt i onödan. Han borde vara med.
Jag hoppas innerligt att han visar och lever upp till sin betydelse. Den store lille liraren är en gigant.
*
Angående dragningen till Italien så skickar jag nu min fru dit. Hon behöver det. Hon måste ha det. Jag och barnen stannar hemma.
Till sommaren så åker vi alla dit för ca 6-7 veckor. Jag flyger hem i mitten för att jobba lite, medan de andra stannar kvar. Så vi kan konstatera att jag är den i familjen som kommer att tillbringa minst tid där.
Igen… Vaffanculo!