Resultat: .
0%
röster
2014-04-20, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Var fan är veckans episod av Calciomania?
Var det detta avsnittet som det skulle vara med någon random istället för Reimers? Tycker för övrigt att de senaste avsnitten varit betydligt sämre än vad det brukar vara. Har kanske blivit lite mätt på det.

Kan även rekommendera diverse poddar på Svenskafans som är lite mer lag-specifika. Vissa är riktigt bra och bjuder på bra paneler och kompetenta gäster.
2014-04-20, 22:29
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pellebelle
Var det detta avsnittet som det skulle vara med någon random istället för Reimers? Tycker för övrigt att de senaste avsnitten varit betydligt sämre än vad det brukar vara. Har kanske blivit lite mätt på det.

Kan även rekommendera diverse poddar på Svenskafans som är lite mer lag-specifika. Vissa är riktigt bra och bjuder på bra paneler och kompetenta gäster.

Tror det. Wilbacher twittrade något om att det skulle spelas in idag, söndag. Men jag ser inte programmet någonstans.

Jag håller med, tycker det känns för ihopslarvat. Birros ständiga resande bidrar nog till det.
2014-04-20, 22:57
Medlem
Såg i matchtråden att snillet_1 tyckte att intresset för Serie A är svalt. Jag tror att han har rätt. Inga framgångar i CL på flera år. Har inte varit en riktig toppstrid i år, även om det inte heller varit helt avgjort. Även CL-platserna har varit på plats i ett tidigt skede. Kvar är kampen om EL och la Salvezza. Inte så upphetsande för de inte redan frälsta…

http://24.media.tumblr.com/d415ed35f7ab7262f561781561976b76/tumblr_n4a4sh7bM81qa33wlo1_1280.jpg

Samtidigt som kvantiteten minskar så kan kvaliteten öka. Men det är naturligtvis bättre när fler engagerar sig.

Och i Calcio-tråden är det jävligt häftigt att de mindre lagen som typ Udinese och Cagliari är representerade. Men det blir fel när ett lag som Cagliari dominerar.

Finns naturligtvis också mer information om de stora lagen. Inte bara om Roma och Juventus. Eller Milans kassa säsong. Fiorentina har dragit till sig viss uppmärksamhet, men interisti kanske kan bli mer aktiva? Sia? Vafan Fula Gubben får engagera sig mer om Torinos framfart och var fan är Jackbob?

På tal om storlag. Och om stjärnor som spelar endast för pengar. Jag brukar tjata om Cossu som är en sconvolts sedan tonåren.

http://24.media.tumblr.com/76d856081b5612b5be261b952c90366b/tumblr_n4brahuXvM1qa33wlo7_1280.jpg

http://37.media.tumblr.com/c6d76350b4b41ac4857b8c39e3688abe/tumblr_n4brahuXvM1qa33wlo10_1280.jpg

Fullständigt lysande. Bonucci! Calcio behöver mer av sånt.
2014-04-20, 23:27
Medlem
Äh vafan för att sätta saker i perspektiv.

Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Intresset för Serie A är lågt. Lägre än vad jag kan minnas under min tid på Flashback.

Snillet_1 registrerade sig på Flashback mars 2007.

Zachs inlägg från maj 2007:
Citat:
Ursprungligen postat av zach
…
Dessutom (helt i Brilles smak):

Italien är VÄRLDSMÄSTARE.
Cannavaro vann GULDBOLLEN.
Milan är EUROPA MÄSTARE.

Och om inte äckel Ruud gör tre mål på två matcher så...

Totti vann GULDSKON.
...

Och visst fan vann Totti Guldskon.

Och ja, det har blivit sämre sedan dess. Men vafan i helvete.
2014-04-20, 23:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Calogero
Jo, Giovinco gjorde definitivt en bra match, känns som att han hittat formen nu på slutet. Men helt uppenbart är det ju att han måste lämna Juventus för att glänsa som han en gång gjorde i Parmatröjan. Svårt att säga i vilken klubb han hade gjort sig bäst, men det känns som att det skulle behövas en lite större piazza än Parma denna gången.

Lazio kanske? Där hade han kunnat få ta vid där Mauro Zárate avslutade. Han hade helt klart varit lagets stora stjärna, och kanske hade Rom som stad gjort honom gott.

Ja, det var ju det där med Rom…just nu är det mest jobb och studier som ligger i planerna, men självklart vill och kommer jag att återvända till den fantastiska staden. Göteborg fungerar fint på sommaren med skärgården och allt, men övriga årstider är Italienabstinensen enorm...

Giovinco ska ingenstans. Sanchez kommer till Juve och det kan då göra att han lämnar. Kommer även Immobile tillbaka blir det tufft för Seba att stanna.

Men en Giovinco på yttern i en 4-3-3 uppställning är riktigt smarrigt! Blir kungligt. Exakt på den positionen han var unstoppable i Parma, men vad händer att spela i samma position med spelare man har vid om sig som är världsklass?
2014-04-21, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Calogero
Jo, Giovinco gjorde definitivt en bra match, känns som att han hittat formen nu på slutet. Men helt uppenbart är det ju att han måste lämna Juventus för att glänsa som han en gång gjorde i Parmatröjan. Svårt att säga i vilken klubb han hade gjort sig bäst, men det känns som att det skulle behövas en lite större piazza än Parma denna gången.

Lazio kanske? Där hade han kunnat få ta vid där Mauro Zárate avslutade. Han hade helt klart varit lagets stora stjärna, och kanske hade Rom som stad gjort honom gott.

Ja, det var ju det där med Rom…just nu är det mest jobb och studier som ligger i planerna, men självklart vill och kommer jag att återvända till den fantastiska staden. Göteborg fungerar fint på sommaren med skärgården och allt, men övriga årstider är Italienabstinensen enorm...

Jag håller i princip med dig i allt du skriver.

Tycker bara att det är så jävla synd. Älskar när lokala hjältar lyckas ta en plats och föra traditionen vidare. Sånt är viktigt. Kanske inte lika viktigt i Inter, men i alla andra lag.

Giovinco var spelaren som skulle bära Juventus till ny ära. Och jag är övertygad om att han hade gjort det om han kommit rätt. Det blev fel. Och sedan har man inte lyckats lappa ihop det. Trots att Conte verkligen har försökt.

Nu missar han VM. Återigen helt i onödan. Han borde vara med.

Jag hoppas innerligt att han visar och lever upp till sin betydelse. Den store lille liraren är en gigant.

*

Angående dragningen till Italien så skickar jag nu min fru dit. Hon behöver det. Hon måste ha det. Jag och barnen stannar hemma.

Till sommaren så åker vi alla dit för ca 6-7 veckor. Jag flyger hem i mitten för att jobba lite, medan de andra stannar kvar. Så vi kan konstatera att jag är den i familjen som kommer att tillbringa minst tid där.

Igen… Vaffanculo!
2014-04-21, 00:28
Medlem
zachs avatar
Har sagt det förut men eftersom så få fattar det så måste jag upprepa mig: Giovinco ska inte spela i Juventus. Han ska aldrig spela där. Han ska spela i Parma, Atalanta, med Mazzone i Brescia och som bäst kanske, kanske i Napoli, men aldrig någonsin i Juventus, för där kommer han aldrig att få spela som i att S P E L A.
Så nej, Calogero, håller nog inte med dig. Signori, Diamanti, Vannucchi, Brienza, Cozza, Miccoli och en jävla massa till är jag övertygad om att kvävs i fel miljö där det finns för mycket press. Precis som allas vår Giovinco.

Nu känner jag egentligen inte att vi borde vara så jävla beroende av konjunktursvängningar i den här tråden. Vi är inte bäst för att ligan är bäst, utan vi är bäst för bredden, kunskaperna, erfarenheterna och passionen. Dessvärre spelar det ju föga någon roll om vi väljer att inte skriva... (jaja, jag kastar sten i glashus.........)

Ser dock en ljusning. Romas framtid är välutvecklad här inne och den kommer bära frukt. Milan och Inter är för stora för att förära skitturneringar som Europa League och Juve kommer alltid vara äcklig, ful och framgångsrik. Lägg där till Napoli och Viola, två intressanta och sympatiska projekt, men som i konkurrensen kanske aldrig blir mycket mer än intressanta (bortsett från nåt enstaka ryck som kanske kan innebära en ny tredjeplats, sett över en tioårsperiod).

Så tycker inte alls allt ser nattsvart ut. Inte bakom berget, över havet och efter den där långa jävla tunneln där det står en skylt anno 2016-2017. Då är framförallt tre av de fyra förstnämnda stadiga kvartsfinallag i CL. Roma, Juve och... Blire Inter?

(Japp, Signori. Lite halvfet rultade han omkring i ett huvudsstadslag som säkert vill se sig som stor och mäktig och betydelsefull määäääääään......... NEJ. Är inte, har aldrig varit och kommer aldrig bli det!!)
Senast redigerad av zach 2014-04-21 kl. 00:35.
2014-04-21, 10:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av zach
Har sagt det förut men eftersom så få fattar det så måste jag upprepa mig: Giovinco ska inte spela i Juventus. Han ska aldrig spela där. Han ska spela i Parma, Atalanta, med Mazzone i Brescia och som bäst kanske, kanske i Napoli, men aldrig någonsin i Juventus, för där kommer han aldrig att få spela som i att S P E L A.
Så nej, Calogero, håller nog inte med dig. Signori, Diamanti, Vannucchi, Brienza, Cozza, Miccoli och en jävla massa till är jag övertygad om att kvävs i fel miljö där det finns för mycket press. Precis som allas vår Giovinco.

Nu känner jag egentligen inte att vi borde vara så jävla beroende av konjunktursvängningar i den här tråden. Vi är inte bäst för att ligan är bäst, utan vi är bäst för bredden, kunskaperna, erfarenheterna och passionen. Dessvärre spelar det ju föga någon roll om vi väljer att inte skriva... (jaja, jag kastar sten i glashus.........)

Ser dock en ljusning. Romas framtid är välutvecklad här inne och den kommer bära frukt. Milan och Inter är för stora för att förära skitturneringar som Europa League och Juve kommer alltid vara äcklig, ful och framgångsrik. Lägg där till Napoli och Viola, två intressanta och sympatiska projekt, men som i konkurrensen kanske aldrig blir mycket mer än intressanta (bortsett från nåt enstaka ryck som kanske kan innebära en ny tredjeplats, sett över en tioårsperiod).

Så tycker inte alls allt ser nattsvart ut. Inte bakom berget, över havet och efter den där långa jävla tunneln där det står en skylt anno 2016-2017. Då är framförallt tre av de fyra förstnämnda stadiga kvartsfinallag i CL. Roma, Juve och... Blire Inter?

(Japp, Signori. Lite halvfet rultade han omkring i ett huvudsstadslag som säkert vill se sig som stor och mäktig och betydelsefull määäääääään......... NEJ. Är inte, har aldrig varit och kommer aldrig bli det!!)

Vad yrar du i? Redan i första meningen babbla du bort dig. Giovinco spelade som en god i en 4-3-3 uppställning, i Parma. Kör man samma i Juve blir man både stark i hela laget, och samtidigt utnyttjar man Giovinco i en riktig position, där han är grym. Då blir Juve både stark i CL och ännu mer unstoppable i ligan. 4 backslinje och sen tevez llorente och giovinco längst fram, sick!
2014-04-21, 21:40
Medlem
zachs avatar
Contes 3-5-2 har enligt mig ändå slagit hyfsat väl ut, och är nog lite bekymmersamt om du vill övertyga nån om att Juve faktiskt är en klubb som jättejättejättegärna förändrar ett vinnande koncept och anpassar hela spelet efter en enda spelare. Men fungerar det på ditt CM så är det klart tupe-mannen borde lyssna på dig, allt annat vore ju skandal.
2014-04-21, 22:12
Medlem
Jag önskar att Giovinco ska lyckas i Juventus just för att jag gillar spelare som spelat i en klubb sedan barnsben och sedan gör övergången och blir ledare och förebilder i klubben. Fast med nuvarande spelstil och anfallsuppsättning i Juventus känns det tveksamt. Så klart heller inte självklar att han skulle grejat det även om situationen varit annorlunda. Pressen kan bli för stor, vilket ni är inne på.

Håller med Zach i att han (med facit i hand) kommer till sin fulla rätt i en klubb som Parma. Där blir han stjärnan men samtidigt får han inte den där mastodont-pressen. Han har visat det innan i Parma, fyfan vad bra han var då.

Känns oerhört trist att han sannolikt inte kommer spela VM nu. Trodde verkligen att han skulle blomma ut ytterligare efter EM och ta steget och bli en viktig kugge för Italiens VM-lag. Kanske, kanske att han ändå kommer med då han har egenskaper och kvalitéer få andra anfallare i Italien har, men det är ett stort kanske.

Tror inte han blir kvar i Juventus efter sommaren. Kanske återvänder han till Parma? Annars kan han passa på och fetta till sig lite och flytta söderut till Sicilien och fylla hålet efter en väl vald köttbulle. Där hade han blivit stjärna.
2014-04-22, 04:50
Medlem
qhz.s avatar
Angående Giovinco, jag var inne och snuddade vid ämnet för ett par veckor sedan...

Citat:
Ursprungligen postat av qhz.
Absolut. Det har väl ältats i det otaliga gånger här i tråden redan.

Giovinco är en bra fotbollsspelare i en mindre piazza där han är den starkast lysande stjärnan. Där han får bära fanan och visa vägen. Den store lille... En ritorno till Parma hade gjort honom gott. Eller varför inte Empoli om dom tar sig upp i Serie A. Mer troligt med Parma dock, antar jag.

Det var ju inte konstigt att Giovinco efter succén i Parma ville söka sig till ett större lag som Juve och testa sina vingar där. Det har visat sig att det inte funkar. Han är 27 år nu och blir inte yngre. För mig är det en självklarhet att han bör återvända till Parma eller valfri mindre piazza och åter bli den store ledstjärnan.

Lite som Cassano och hans övergång till Parma. Han trivs när han är den store.

Att stanna i Juve kommer bli Giovincos "död" som fotbollsspelare. Man kan spekulera hejvilt i huruvida han skulle passa i en annan formation i Juventus. Sedan kan också inse fakta och förstå att Juventus inte kommer överge sitt vinnande 3-5-2-system bara för att Giovinco ska få en bättre passande roll.

Det är nog byta klubb eller ruttna som gäller för honom. Han har ju onekligen potential för någon form av "återuppståndelse" på annat håll. Så jag kan inte se något annat än positivt på en flytt.
2014-04-22, 11:00
Medlem
Erosenins avatar
Ny fotbollsresa på gång.
Först blir det Rom och se när Viola spoär Napoli i finalen i coppa italia. Dagen efter åker vi till Milano och kollar derbyt.
Vi tänkte köpa biljetter på en italiensk site, men har ingen vidare erfarenhet av detta. Känner någon till www.esatour.it och vet om det är enkelt att köpa biljetter där?

Om Rossi och Gomez är fräscha till finalen så vågar jag påstå att det är jävligt jämnt skägg lagen emellan.
Violas säsong har sett ut som den brukar. Man gör mycket mål men släpper in alldeles för många. Matri har varit usel. På diverse siter kan man läsa att Fiorentina hade varit betydligt högre upp i tabellen om man hade fått domsluten med sig. Men detta är något man är van vid och inte orkar ödsla energi på. Underdogs är underdogs och får ingenting gratis.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in