Resultat: .
0%
röster
2014-04-19, 17:04
Medlem
Ferry31s avatar
Immobiles målfacit börjar ju bli helt galet nu. Ska snubben göra mål varenda jävla match? Lite synd att Lazio fick trycka in en kvittering dock.

Annars måste jag säga att bottenstriden börjar utveckla sig intressant nu. Catania tog nog absolut sista chansen efter segern i dagens match. Sassuolo tog andra raka bortasegern och verkar ha bestämt sig för att hänga kvar. Jag har en känsla av att de kommer göra det också.

Ett annat utmärkande resultat är Cagliaris seger borta mot Genoa. Laget har inte vunnit på bortaplan på över ett år och är i desperat behov av poäng för att undvika den rafflande bottenstriden och sen lyckas man inte bara vinna borta, utan även vända från ett underläge. Måste vara få segrar som smakar så gott, så jag gissar att Brille68 älskar detta
2014-04-19, 17:46
Medlem
snillet_1s avatar
Intervju med Martin Åslund på Solocalcio:

http://solocalcio.se/2014-04-15/langre-intervju-med-martin-aslund-om-tiden-salernitana-serie-a-och-taktiska-intresset
2014-04-19, 19:18
Medlem
Calogeros avatar
Först knäar Giovinco Curci i huvudet, sedan överdriver han enormt då han förvisso blir träffad av en armbåge men den ser inte alls ut att nudda hans ansikte. Med andra ord borde han få tre (fyra) matchers avstängning om FIGC tänker gå efter samma regelbok som man gjorde när man dömde Destro.
2014-04-19, 19:53
Medlem
Calogeros avatar
Jag vet att flera härinne gillar Giovinco, men fan vad han filmar, gnäller och fular sig den här matchen.
2014-04-19, 20:56
Medlem
Försöksdjurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Calogero
Jag vet att flera härinne gillar Giovinco, men fan vad han filmar, gnäller och fular sig den här matchen.

Håller med. Däremot tycker jag inte hans knä(?) kan jämföras med Destros knytnäve.
2014-04-20, 03:11
Medlem
qhz.s avatar
Ikväll har det nog druckits en och en annan öl extra i och omkring Trastevere. Inte så mycket för att Roma vann i Florens. Mer säkerligen för att själva vinsten betyder att man säkrat en direktplats i Champions League nästa säsong.

Europa. Drömmar om någonting stort. Bättre rustade än på länge.

Man kan lite smått börja runda av säsongen 2013/14 nu och konstatera att det i mångt och mycket varit ett magiskt år för alla gulröda själar. Från den magiska säsongsinledningen till den aningen skakigare november-månaden för att återhämta sig och bevisa att inledningen inte var någon tillfällighet. Roma är åter ett lag för scudetton.

Det är helt bisarrt att Roma förmodligen vunnit ligan vilken annan säsong som helst förutom just i år då Juventus varit totalt ostoppbara. Man har dock skapat sig en bra och stabil grund att stå på nu. Någonting att bygga vidare med.

Det är nästan läskigt hur positiva vindar det blåser runt Trigoria nu. En grym jävla stomme att ha som den där grunden, CL-spel nästa säsong och allt det med Stadio della Roma (ja, jag ser med skeptisk tillförsikt fram emot att se vad spektaklet har att erbjuda). Man får inte heller glömma Garcia. Den okände fransmannen som bara klev in och satte allting rätt på första försöket. Stort.

Stort och pampigt precis som Rom och Roma.

Någon längre form av utvärdering kring själva spelartruppen kanske jag tar mig an vid ett senare skede när fotbolls- och Romaabstinensen tagit överhand efter säsongen. Det är ju, trots allt, fyra matcher kvar att spela också.

Konstaterar bara att Roma är tillbaka i europa. Konstaterar och njuter fullt ut.
2014-04-20, 04:13
Bannlyst
När ska Totti gå i pension? Jag hör olika hela tiden.
Inte redan efter den här säsongen väl?

Och isåfall vem ska kunna ta steget upp?
hur bra är egentligen destro? florenzi?

Hur ska Roma värva i sommar för att kunna spela båda europa och i ligan.
De centrala mittfältet ser mycket bra ut med pjanic strootman de rossi och nainggolan.

Castan? underskattad? eller inte.. skaffa ny mittbackspartner till benatia?

Tyvärr har jag varit dålig med att se Romas matcher kan någon Roma supporter här ge mig detaljer om truppen och var de behövs förstärkas

Hur ser ägarsituationen ut.. amerikanska ägare? Ser ut som man tjänat mer på försäljningar än värvningar. Nu när man gjort en så stark säsong borde väl finanser ges till att förstärka truppen
2014-04-20, 10:36
Avslutad
Snälla alla Roma fans.. Varför sitter ni och jämför er med oss Juve? Skämtar ni eller? Vi har på dem senaste 3 raka åren lika många Scudetti som ni har under hela eran historia som klubb, bara det säger allt om klasskillnaden klubbarna emellan.

Kolla på dom bara...

Vi har vart nere och smakat på att spela i en andradivision på helt absurda anklagelser och bevis och kommit tillbaks starkare än någonsin, just precis, starkare än någonsin i en liga som faktiskt är svagare än någonsin och det började dagen man skickade ner den största klubben genom alla tider i det korrupta landets historia, men tydligen lärde dem sig aldrig att klass och vilja aldrig kan rubbas, inte ens om du kapar ben och armar av oss, så visar vi oss ännu starkare.

Vi är på väg att bevittna historia, vi är på väg att vinna en tredje raka ligatitel som inte skett sedan 1930-1935. Vi är på väg att slå alla tiders poängrekord vilket jag tror att vi gör, hoppas verkligen vi kommer upp till den förbannade 100-strecket bara för att visa hur överlägsna vi är.

Vi har en egen arena som vi äger, ett projekt som håller på att byggas runt om arenan som kommer göra arenan inte bara till en arena utan till en hel ministad där vi kommer skörda ännu större framgångar. Vi utmanar (även om vi gjorde bort oss iår) i europa kommande år. Och ändå dras jämförelser och paralleller med en klubb som Roma, klubben från den eviga staden är tyvärr även klubben som som för evigt kommer TVÅA! Man hade en ännu större chans att vinna ligatiteln för 4 år sedan när Inter tog trippeln, men den EVIGA loserklubben som man är kunde man inte vinna den även fast man hade titeln i egna händer, tacka Pazzini och Loserman (Ranieri) för det och ändå firar man dessa framgångar, gör tidernas bästa säsong men ändå så räcker inte det för att vinna.

Säg mig vad är det som stoppar oss från att se på en ännu ljusare framtid? Vi är redan nu 4-5 år före resterande klubbar i landet och vi ska bli utmanade av den eviga tvåan?

FINO ALLA FINE, FORZA JUVENTUS! I CAMPIONI DELL'ITALIA SIAMO NOI!!!

32 OCH INTE EN MINDRE!!!
2014-04-20, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qhz.
…
Påsk med allt vad det innebär. Kommer missa morgondagens fulla omgång. Har dock ställt ett KRAV till tjejen att vi ska vara hemma till 21.00. Anledning? Jag missar inte Fiorentina - Roma. Antingen är jag hemma före avspark, eller så ställer jag in hela påskfirandet. Deal with it!

Stor jävla tillställning. Familjer som sov över. Jag fixade maten såklart. Överdrev fullständigt. Även med drickan. Såg inte en sekund av denna omgång.

Citat:
Ursprungligen postat av Ferry31
…
Ett annat utmärkande resultat är Cagliaris seger borta mot Genoa. Laget har inte vunnit på bortaplan på över ett år och är i desperat behov av poäng för att undvika den rafflande bottenstriden och sen lyckas man inte bara vinna borta, utan även vända från ett underläge. Måste vara få segrar som smakar så gott, så jag gissar att Brille68 älskar detta
Februari 2013.

Senaste gången Cagliari vann på bortaplan. Ett år och två månader…

Det var en skön seger. Och i sammanhanget jävligt viktig.

Moral att vända ett tidigt underläge, och Ibarbo & Sau såklart. Ett underbart anfallspar, men tyvärr får inte Cossu spela. Hans passningar och deras snabbhet skulle smaka mumma. Tack gode gud för att Conti fortfarande leder truppen från plan.

Av de tre bottenlagen så var det endast Livorno som inte tog tre poäng. Och Livornos tränare fick lämna. Finns inga marginaler för misslyckanden. Så avståndet är fortfarande detsamma. Och som jag påpekat så har de kvar att möta Napoli och Juventus borta, samt Parma och Chievo hemma. Chievo är matchen där man ska kunna ta poäng. Just nu står man på 36 poäng, vilket skulle vara rekord om det skulle räcka för la Salvezza, som jag visade i ett tidigare inlägg.

Men det ser för jävla mycket bättre ut nu efter segern borta mot Genoa. Men. Men det finns såklart alltid ett men. Inför denna säsong fick Cagliari dispens från Lega Calcio eftersom man skulle bygga en ny arena. Is Arenas och sedan en ny stor arena. Allt gick åt helvete, och man får alltså inte lov att spela i Serie A utan en arena. Rimligt, men en dödsstöt åt Cagliari.

Med nya ägare, och nya löften, så kan man kanske få ny dispens. Cellino måste bort av många olika anledningar. Men först la Salvezza.

Nainggolan blev hjälte för Roma. Visade hjärta, för sin fru, efter att det skvallrats om lite problem…
http://www.repstatic.it/content/nazionale/img/2014/04/19/221026144-f979f04f-18bf-41ed-9c55-ae6772006e05.jpg

Spänningen i Serie A handlar främst om la Salvezza och EL-platser.

Sedan Serie A vände har Milan, varit det tredje bästa laget efter Juventus och Roma.
2014-04-20, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Calogero

Giovinco, var tydligen ok. 7,0 i la Gazzetta utan att göra mål innebär att de tyckte att han var riktigt bra:
http://37.media.tumblr.com/ec23b72807d05c2ddc161d030bc5ee50/tumblr_n4bxo3KoNk1qa33wlo3_1280.jpg

Såg i den Allsvenska tråden att någon spelare från Nigeria tog fram rasistkortet. Fungerar fint i Sverige, men detta är Serie A-tråden. Och jag håller med om att det är fel att Giovinco får frisparkar i situationer där Ibra inte skulle få det.

Återigen, så såg jag inte matchen. Inte ens en sammanfattning. Men uppenbart gjorde han bra saker och var nyttig för laget. Igen. Men han måste göra fler mål.

*

Hur är det annars Calogero? Hemma för gott, eller planer på att återvända till den eviga staden?
2014-04-20, 22:03
Medlem
snillet_1s avatar
Var fan är veckans episod av Calciomania?
2014-04-20, 22:06
Medlem
Calogeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Giovinco, var tydligen ok. 7,0 i la Gazzetta utan att göra mål innebär att de tyckte att han var riktigt bra:
http://37.media.tumblr.com/ec23b72807d05c2ddc161d030bc5ee50/tumblr_n4bxo3KoNk1qa33wlo3_1280.jpg

Såg i den Allsvenska tråden att någon spelare från Nigeria tog fram rasistkortet. Fungerar fint i Sverige, men detta är Serie A-tråden. Och jag håller med om att det är fel att Giovinco får frisparkar i situationer där Ibra inte skulle få det.

Återigen, så såg jag inte matchen. Inte ens en sammanfattning. Men uppenbart gjorde han bra saker och var nyttig för laget. Igen. Men han måste göra fler mål.

*

Hur är det annars Calogero? Hemma för gott, eller planer på att återvända till den eviga staden?

Jo, Giovinco gjorde definitivt en bra match, känns som att han hittat formen nu på slutet. Men helt uppenbart är det ju att han måste lämna Juventus för att glänsa som han en gång gjorde i Parmatröjan. Svårt att säga i vilken klubb han hade gjort sig bäst, men det känns som att det skulle behövas en lite större piazza än Parma denna gången.

Lazio kanske? Där hade han kunnat få ta vid där Mauro Zárate avslutade. Han hade helt klart varit lagets stora stjärna, och kanske hade Rom som stad gjort honom gott.

Ja, det var ju det där med Rom…just nu är det mest jobb och studier som ligger i planerna, men självklart vill och kommer jag att återvända till den fantastiska staden. Göteborg fungerar fint på sommaren med skärgården och allt, men övriga årstider är Italienabstinensen enorm...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in