Citat:
Ursprungligen postat av
qhz.
…
Påsk med allt vad det innebär. Kommer missa morgondagens fulla omgång. Har dock ställt ett KRAV till tjejen att vi ska vara hemma till 21.00. Anledning? Jag missar inte Fiorentina - Roma. Antingen är jag hemma före avspark, eller så ställer jag in hela påskfirandet. Deal with it!
Stor jävla tillställning. Familjer som sov över. Jag fixade maten såklart. Överdrev fullständigt. Även med drickan. Såg inte en sekund av denna omgång.
Citat:
Ursprungligen postat av
Ferry31
…
Ett annat utmärkande resultat är Cagliaris seger borta mot Genoa. Laget har inte vunnit på bortaplan på över ett år och är i desperat behov av poäng för att undvika den rafflande bottenstriden och sen lyckas man inte bara vinna borta, utan även vända från ett underläge. Måste vara få segrar som smakar så gott, så jag gissar att Brille68 älskar detta

Februari 2013.
Senaste gången
Cagliari vann på bortaplan. Ett år och två månader…
Det var en skön seger. Och i sammanhanget jävligt viktig.
Moral att vända ett tidigt underläge, och
Ibarbo & Sau såklart. Ett underbart anfallspar, men tyvärr får inte
Cossu spela. Hans passningar och deras snabbhet skulle smaka mumma. Tack gode gud för att
Conti fortfarande leder truppen från plan.
Av de tre bottenlagen så var det endast Livorno som inte tog tre poäng. Och Livornos tränare fick lämna. Finns inga marginaler för misslyckanden. Så avståndet är fortfarande detsamma. Och som jag påpekat så har de kvar att möta Napoli och Juventus borta, samt Parma och Chievo hemma. Chievo är matchen där man ska kunna ta poäng. Just nu står man på 36 poäng, vilket skulle vara rekord om det skulle räcka för la Salvezza, som jag visade i ett tidigare inlägg.
Men det ser för jävla mycket bättre ut nu efter segern borta mot Genoa. Men. Men det finns såklart alltid ett men. Inför denna säsong fick Cagliari dispens från Lega Calcio eftersom man skulle bygga en ny arena. Is Arenas och sedan en ny stor arena. Allt gick åt helvete, och man får alltså inte lov att spela i Serie A utan en arena. Rimligt, men en dödsstöt åt Cagliari.
Med nya ägare, och nya löften, så kan man kanske få ny dispens. Cellino måste bort av många olika anledningar. Men först la Salvezza.
Nainggolan blev hjälte för Roma. Visade hjärta, för sin fru, efter att det skvallrats om lite problem…
http://www.repstatic.it/content/nazionale/img/2014/04/19/221026144-f979f04f-18bf-41ed-9c55-ae6772006e05.jpg
Spänningen i Serie A handlar främst om la Salvezza och EL-platser.
Sedan Serie A vände har Milan, varit det tredje bästa laget efter Juventus och Roma.