Resultat: .
0%
röster
2013-12-06, 13:30
Medlem
qhz.s avatar
Skön dag vi har framför oss med gli Azzuris lottning i VM som följs av Bologna - Juventus ikväll.

---

Apropå Ultras och hela den baletten så har nu folk från den italienska regeringen (prefekten för inrikesministeriet) rest till Polen för att diskutera med deras dito. Man gör allt man kan för att hjälpa de 22 av dom 150 laziali som fortfarande sitter inspärrade. Det är sjukt att det kan få gå till så här. När det är uppe på regeringsnivå så handlar det inte längre om några supportrar som misskötts sig lite. Det här verkar vara otroligt komplext. Hoppas att dessa 22 Lazio-grabbar får den hjälp dom behöver och att dom snart är tillbaka i Italien.

Och nere på Sicilien och Catania verkar det brinna till. 100 Ultrasgrabbar ska ha samlats utanför träningen och kastat in diverse saker på träningsplanen och buat så fort någon spelare gjort ett misstag. Detta renderade i en avbruten träning som senare fick återupptas när Ultras tröttnat och åkt hem.

Detta lär ju knappast skapa mer arbetsro i Catania. Man fortsätter att visa stöd för sin tränare. Men man har tappat förtroendet helt för president Pulvirenti och spelartruppen. Catanias fina dagar i Serie A är nog sannerligen räknade vid det här laget. Jag skulle bli oerhört förvånad om man inte spelar Serie B-fotboll nästa säsong och Palermo återtagit tronen som Siciliens bästa lag.

Det rör på sig hela tiden i Il Calcio.
2013-12-06, 15:19
Medlem
Spinnacers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qhz.
Skön dag vi har framför oss med gli Azzuris lottning i VM som följs av Bologna - Juventus ikväll.

---

Apropå Ultras och hela den baletten så har nu folk från den italienska regeringen (prefekten för inrikesministeriet) rest till Polen för att diskutera med deras dito. Man gör allt man kan för att hjälpa de 22 av dom 150 laziali som fortfarande sitter inspärrade. Det är sjukt att det kan få gå till så här. När det är uppe på regeringsnivå så handlar det inte längre om några supportrar som misskötts sig lite. Det här verkar vara otroligt komplext. Hoppas att dessa 22 Lazio-grabbar får den hjälp dom behöver och att dom snart är tillbaka i Italien.

Och nere på Sicilien och Catania verkar det brinna till. 100 Ultrasgrabbar ska ha samlats utanför träningen och kastat in diverse saker på träningsplanen och buat så fort någon spelare gjort ett misstag. Detta renderade i en avbruten träning som senare fick återupptas när Ultras tröttnat och åkt hem.

Detta lär ju knappast skapa mer arbetsro i Catania. Man fortsätter att visa stöd för sin tränare. Men man har tappat förtroendet helt för president Pulvirenti och spelartruppen. Catanias fina dagar i Serie A är nog sannerligen räknade vid det här laget. Jag skulle bli oerhört förvånad om man inte spelar Serie B-fotboll nästa säsong och Palermo återtagit tronen som Siciliens bästa lag.

Det rör på sig hela tiden i Il Calcio.

Sjukt att det kan svänga så mycket. Förra säsongen låg Catania länge och nosade på Europa-platser. Nu funkar ingenting; mest insläppta mål, minst gjorda och ensiffrigt antal poäng efter 14 omgångar.
2013-12-06, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pellebelle
Lägg även till den där tjommen som vann skytteligan i Rangers som Stivali pratade om någon gång. Marco Negri hette han tror jag.

Visst, häftig i Rangers, 32 mål på 30 matcher. Men var han verkligen berömd utanför Stivalis videobibliotek?

Citat:
---
Risken är att det blir en kontrollerad vinst för Juventus, där man gör precis tillräckligt för att hämta tre poäng men ändå sparar krafter till CL. Tycker inte om när CL påverkar Serie A.

Lika mycket lär det påverka Milan och Napoli. Alla Italienska lag har som vanligt lämnat det till sista sekunden i sista gruppmatchen. Gruppmatcher är en styggelse… Hälften så många matcher i cuperna och alla avgörande (hemma och borta) är mitt recept. Dvs tvärtemot vad de som förespråkar ”modern fotboll” eftersträvar.

Det var bättre förr…

http://www.youtube.com/watch?v=5ll63Q6Owg8
2013-12-06, 19:51
Medlem
Citat:

---

Laziali har startat en fond för att bidra till rättegångskostnaderna för de som blivit kvar i Polen. Igår var det uppe i fina €11,000. Även Napolis curva A och B har samlat in €2000. Så jäkla fint.

Italien lottades nyligen in i VM-grupp D:
- Uruguay
- England
- Italien
- Costa Rica

Jag tycker att det känns ovisst. Uruguay tog sig till VM via play-off mot Jordanien, som man slog med 0-5 på bortaplan, för att sedan spela 0-0 hemma på italienskt manér. De ser kanske inte fullt så starka ut som de gjort tidigare. Min gamla favvospelare Diego Lugano sitter numer på bänken i West Bromwich bakom Jonas Olsson... Men man har Cavani och Suarez.

England har spaggarna jämn statistik mot över åren: 9 vinster, 7 oavgjorda och 8 torskar. Man möts i tropiskt värme på en arena i Amazonas, och matchen spelas kl. 03:00 svensk tid. England är ett oförutsägbart lag som jag nästan ser som en joker i såna här sammanhang numer. Om spelarna kan hålla sig borta från skapa intriger genom att knulla varandras fruar så kan engelsmännen gå långt.

Costa Rica borde man avfärda enkelt - tänkte jag spontant. Men den enda gången man har mötts vann Italien bara med 1-0.

---------------
Blir eventuellt Bologna-Juventus för egen del ikväll. Juve kommer dock troligtvis ha mest fokus på kommande Champions League-möte i Istanbul, och Bologna kommer väl mest kämpa för att få med sig en pinne. Men vafan, Quaggan spelar!
Senast redigerad av viwil002 2013-12-06 kl. 20:02.
2013-12-06, 20:00
Medlem
cyberkalles avatar
Mitt feta Tyska hjärta kommer klappa som aldrig förr för Italien och sedan för Uruguay måtte ni sparka ner vingmuttrarna i Themsen.
2013-12-06, 22:54
Medlem
Är man porrskadad ifall man kom på att Andrea Cossu ser ut som en viss porrstjärna? Haha...
2013-12-06, 23:22
Medlem
Stivalis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ForvirradUnge
Är man porrskadad ifall man kom på att Andrea Cossu ser ut som en viss porrstjärna? Haha...

Du är troligen porrskadad, ja.

Man uppfattar nog främst likheter med personer man ser eller sett ofta. Numera slås jag av att Rolando Bianchi är så jävla lik en hyresvärd jag hade innan. Då tyckte jag att värden var sjukt lik Rami Shaaban. Kanske borde jag bidra i tråden "Lika som bär" med Rami Shaaban & Rolando Bianchi.

Min poäng är alltså att du antagligen mycket ofta kommer i kontakt med denne porrskådis. Han finns jämt på näthinnan. Därför snappade du upp likheten.
2013-12-06, 23:39
Medlem
Om Italien vinner sin grupp kommer man sannolikt få möta Holland eller Spanien i en eventuell kvartsfinal. Kommer Italien å andra sidan tvåa i gruppen kommer man i en eventuell kvartsfinal med största sannolikhet få möta Brasilien. Går man dock vidare från en kvartsfinal mot Holland eller Spanien blir det en semifinal mot Argentina eller Tyskland antagligen. Upplagt för en final mot Brasilien med andra ord.

Är Pirlo lika bra och dominant i VM i sommar som han var i EM 2012 är det inte alls en omöjlighet att det blir minst semifinal. http://www.youtube.com/watch?v=M99HmXSAnDw

Chef.
2013-12-07, 16:50
Medlem
Mysig match ikväll mellan Livorno och Milan. Milan mönstrar ordinarie lag, med denne fantastiska Kaká. För egen del laddas det upp med hemmagjord tomatsås, köttbullerullning och Bolgarello.

Livorno ligger på nedflyttningsplats och kommer nog kriga för att få oavgjort, men det är knappast mot Milan som fansen förväntar sig poäng. Å andra sidan har milaneserna en avgörande match i Champions League mot Ajax på tisdag, och det finns säkerligen revanschlust i Livorno gentemot nordlagen efter att nyligen ha förlorat hemma mot Juventus.

Finns även en relation mellan Berlusconi (etablissemanget) och Livornesi (pöbeln). Säsongen 2004/05 var Livornos första i Serie A på 55 år, och redan i premiäromgången väntade Milan på San Siro. Detta var strax efter att Berlusconi gjort sin hårtransplantation, varför 15.000 Livorno-supportrar reste till San Siro iförda liknande bandanas som Berlusconi burit:

Livornesi: http://www.repubblica.it/2003/e/gallerie/calcio/bandane/ansa52702951109205249_big.jpg

Berlusconi: http://selacapo.net/new/wp-content/uploads/2011/09/berlusconi-bandana.jpg

Citat:
Ursprungligen postat av Pellebelle
Är Pirlo lika bra och dominant i VM i sommar som han var i EM 2012 är det inte alls en omöjlighet att det blir minst semifinal. http://www.youtube.com/watch?v=M99HmXSAnDw

Chef.
Pirlos insats under det Europamästerskapet är sådant man kommer berätta om för barnbarnen.

Jag gillar att man använder klassisk musik till ett elegant Pirlo-klipp, till skillnad från den autotune:ade Cascada-musik man ofta hör till klipp med andra spelare.
2013-12-07, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av viwil002
...
Jag gillar att man använder klassisk musik till ett elegant Pirlo-klipp, till skillnad från den autotune:ade Cascada-musik man ofta hör till klipp med andra spelare.
Pirlo är klassisk.

http://s0.thejournal.ie/media/2013/05/pirlowine.gif

Själv njuter jag av en Amarone Classico, förbereder dagens måltid och ser fram emot att se Milan spela. I takt med att spelare börjar återvända så ser vi ett spel som alltmer kommer att imponera. Dock tveksamt om de lyckas fokusera idag. Veckans match är tyvärr viktigare för klubben. Och till skillnad från Juventus har man inte reserver på tillräckligt god nivå att sätta in, utan man måste i större utsträckning använda sig av sitt ordinarie lag. Men de är inte så bra att de kan köra över ett Livorno på bortaplan på halvfart. Kan de fokusera?

Helgens match är dock Roma mot Fiorentina.
2013-12-07, 20:10
Medlem
qhz.s avatar
Dags för Milans kurva att damma av banderollen som man använde sig av för fyra omgångar sedan?

https://pbs.twimg.com/media/BZyIYv9CMAAnd6N.jpg:large

Jag är inte speciellt förtjust i att man hänger ut enskilda spelare, men budskapet på just den banderollen är så slående. Ställer man upp med en backlinje bestående av Emanuelsson, Mexes, Zapata och Poli då kan man lätt bli tårögd och melankolisk om man ser tillbaka på gamla senatorer ur Milans tidigare backlinjer. Då skall det tilläggas att jag inte på något sätt sympatiserar med Milan och ändå blir jag sorgsen. Hur fan lär inte grabbarna i curvan känna sig då? Helt förstörda.
2013-12-07, 20:17
Medlem
Har precis avnjutit förrätt och huvudrätt. Inget skönspel, och svårt för mig att motivera varför TVn stod på i bakgrunden (utan ljud). Ostarna står och gottar till sig medan jag snart ska skära upp lite salami och prosciutto.

Får hoppa Napoli-matchen…

Balotelli imponerar, utan att imponera… Milan är hopplöst efter alla ambitioner i Serie A. Trist eftersom de trots allt har ett bra lag. Om än defensiven blöder.

Jag trodde inför säsongen att Milan skulle prioritera Astori framför Matri. Båda är hemvändare. Ingen är direkt ”fel”. Inte minst med tanke på Pazzinis och El Shaarawys skadefrånvaro. Men offensiven såg trots allt betydligt starkare ut än defensiven.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in