Resultat: .
0%
röster
2012-04-08, 15:29
Medlem
Ozknybergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben
PS förstår att många vill ha upp Samp igen, men det är nog kört... man slarvade bort halva säsongen, förmodligen i ren depression. Nästa säsong är man nog redo för prime time igen. Vill gärna ha upp ett obskyrt lag som Sassuolo eller Pescara :-)

Haha instämmer. Toro måste bara upp och visst vore det roligt att få se Hellas också men man vill även ha upp ett lag som man inte riktigt har sett eller har sån bra koll på. Delfinerna från Pescara, som rattas av Zeman vore det trevligaste.

Citat:
Ursprungligen postat av magkatarren
Hur ska vi klassificera översittarna i studion?

Birro - Roma
Hussfelt - Milan
Åslund - Inter
Bank - destination unknown

Hussfelt är garanterat Milanista, säger någon något annat så måste denne person ljuga. Åslund gillar Napoli, något han även har erkänt på Twitter.

Jag får ursäkta min frånvaro från denna underbara tråd men det har liksom inte blivit av att man går in och skriver, måste bättra mig där! Självklart så följer man calcion varje helg och Inter i synnerhet, något som inte har varit en dans på rosor denna säsong. När Strammaccioni blev klar för att ratta laget i dessa återstående matcher av säsongen så hoppades man på att få se lite yngre förmågor spelas in i laget men nej, han förlitar sig på det äldre gardet som även Leo gjorde. Varför kan inte tränarna se att dom äldre spelarna är slut som fotbollsspelare? Eran är över.

Självklart så kan man inte BARA slänga in yngre spelare för det skulle inte heller funka men nu när säsongen är i princip över (det ska mycket till för att kamma hem en CL-plats) så kanske det är på sin plats att spela in lite yngre spelare från de egna leden eller ge speltid till ex nyförvärvet Juan eller andra spelare som inte har fått spela så mycket.
2012-04-08, 15:33
Bannlyst
Fast vilka unga spelare är det som ska rädda Inter egentligen? Man har inte direkt någon Balotelli att slänga in längre. Obi är för ojämn, Faraoni för oerfaren och den där unga pellejönsen från Argentina har inte direkt levererat som en kung. Poli är slätstruken och håller inte på denna nivå, kanske i en mindre klubb som Bologna eller liknande.
2012-04-08, 15:40
Medlem
Ozknybergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magkatarren
Fast vilka unga spelare är det som ska rädda Inter egentligen? Man har inte direkt någon Balotelli att slänga in längre. Obi är för ojämn, Faraoni för oerfaren och den där unga pellejönsen från Argentina har inte direkt levererat som en kung. Poli är slätstruken och håller inte på denna nivå, kanske i en mindre klubb som Bologna eller liknande.

Rädda och rädda, säsongen är ju som bekant redan över och då kan det vara ett läge att spela in lite spelare för att se vilka man väljer att satsa på tills nästa säsong. Håller dock inte med om Poli, han är klart den spelaren som visat mest i denna misär och han bör köpas loss, sen om han verkligen ska vara en startspelare för Inter nästa säsong är annan fråga. Kul förresten att du tog upp Balotelli, ryktas flitigt om en comeback för honom, även Marco Branca har gått ut i medierna och sagt att "dörren för Balotelli är inte stängd". Hur man skulle ha råd med honom har jag ingen aning om och det kommer nog knappast att hända men visst är det ett intressant rykte. Skulle City inte vinna PL denna säsong så lär ju Mancini sitta löst och skulle han få sparken så blir nog inte Balotelli kvar. Kanske. Mycket svammel av mig nu.

2012-04-08, 16:09
Medlem
Calogeros avatar
Intressant med Juventus lyxproblem på högerbackspositionen. Tycker att både Cáceres och Lichtsteiner är lite för bra för att sitta på bänken. Kanske borde Juventus testa att flytta in Cáceres i mitten och låta honom agera mittlås tillsammans med Barzagli och flytta ut Chiellini på vänsterkanten? Å andra sidan fungerar Chiellini-Barzagli väldigt bra som mittbackspar, dessutom har Bonucci börjat prestera på senare tid. Även Paolo De Ceglie har spelat överraskande bra. Juventus har utan konkurrens stövellandets absolut bästa backlinje, även när det gäller bredd. Ett annat dilemma jag tänkt lite på är vem som skall spela från start i EM, Marchisio eller Nocerino? Under våren har Nocerino varit flera nivåer bättre än Marchisio, samtidigt tycker jag att Marchisio håller högre klass när han spelar som bäst (läs i höstas). Tar för givet att De Rossi och Pirlo tar två platser på mittfältet. Kan Antonio Cassano lyckas ta en plats i truppen?
2012-04-08, 17:40
Medlem
Saandros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Calogero
Intressant med Juventus lyxproblem på högerbackspositionen. Tycker att både Cáceres och Lichtsteiner är lite för bra för att sitta på bänken. Kanske borde Juventus testa att flytta in Cáceres i mitten och låta honom agera mittlås tillsammans med Barzagli och flytta ut Chiellini på vänsterkanten? Å andra sidan fungerar Chiellini-Barzagli väldigt bra som mittbackspar, dessutom har Bonucci börjat prestera på senare tid. Även Paolo De Ceglie har spelat överraskande bra. Juventus har utan konkurrens stövellandets absolut bästa backlinje, även när det gäller bredd. Ett annat dilemma jag tänkt lite på är vem som skall spela från start i EM, Marchisio eller Nocerino? Under våren har Nocerino varit flera nivåer bättre än Marchisio, samtidigt tycker jag att Marchisio håller högre klass när han spelar som bäst (läs i höstas). Tar för givet att De Rossi och Pirlo tar två platser på mittfältet. Kan Antonio Cassano lyckas ta en plats i truppen?

Jag tycker Marchisio har varit bättre än Nocerino under hela säsongen. Visst Nocerino har gjort mer mål men det imponerar inte på mig. Marchisio jobbar väldigt mycket och vinner fler bolldueller än Nocerino. Marchisio har vunnit 49 bolldueller denna säsong hittills (räknar inte med Palermo matchen). Näst mest i Juventus. Nocerino finns inte ens med på listan La stampa la upp. Den som ligger på plats tre är Aquilani. Och då tycker jag Nocerino är mer av en "springa-vinna bollar-typ" än Aquilani.
Dessutom var Nocerinos landskamp sist usel. Men jag kanske har på mig för stora svart-vita glasögon..
2012-04-08, 18:06
Medlem
BonhommeDeNeiges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Calogero

Eftersom 3-5-2 fungerar bäst i dagsläget så tror jag Conte kommer fortsätta med det. Då skulle jag kunna tänka mig att få in Caceres till vänster på bekostnad av De Ceglie.

Buffon
Barzagli Bonucci Chiellini
Lichtsteiner MVP Caceres
Vucinic Quagliarella

Då får man med alla lagets bästa spelare, och vad jag vet så har Caceres spelat till vänster förut i karriären.

Angående Italiens landslag hade jag nog också kört 3-5-2 just nu, men det är mest för att jag känner en otrolig medvind i Juventus och just det spelsystemet.

Buffon
Maggio Motta Pirlo Marchisio De Ceglie
2 anfallare

Hade tagit De Rossi framför Marchisio men vem ska då gå i djupled? Motta tar jag framför De Rossi, tycker han var en jävligt jobbig spelare att ha i motståndarlaget (Inter) och måste vara skönt att ha honom i sitt eget lag. De Ceglie? Ja, jag vet inte vilken italienare som skulle täcka en vänsterkant bättre i båda riktningar. Balzaretti? Nej, verkligen inte.
2012-04-08, 18:14
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BonhommeDeNeige
--- Angående Italiens landslag hade jag nog också kört 3-5-2 just nu, men det är mest för att jag känner en otrolig medvind i Juventus och just det spelsystemet.

Buffon
Maggio Motta Pirlo Marchisio De Ceglie
2 anfallare

Hade tagit De Rossi framför Marchisio men vem ska då gå i djupled? Motta tar jag framför De Rossi, tycker han var en jävligt jobbig spelare att ha i motståndarlaget (Inter) och måste vara skönt att ha honom i sitt eget lag. De Ceglie? Ja, jag vet inte vilken italienare som skulle täcka en vänsterkant bättre i båda riktningar. Balzaretti? Nej, verkligen inte.

Matri och Balotelli (som jag först glömde bort) bör vara givna. Rossi tredjeval kanske.
Senast redigerad av TKD_1337 2012-04-08 kl. 18:40.
2012-04-08, 18:24
Medlem
Tycker att det börjar se bra ut för gli Azzurri. Defensiven ska byggas kring Juventus och mittfältets ryggrad är Pirlo och De Rossi. Framåt ser jag gärna Cassano och Balotelli. Kan slänga in en välkammad spelare framåt, typ Di Natale, Quagliarella eller Matri.

Med Giovinco redo att hoppa in om Cassanos eller Pirlos briljans inte biter.

Karaktär, moral, profiler och hög kvalitet.
2012-04-08, 19:15
Medlem
Saandros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BonhommeDeNeige
Buffon
Lichtsteiner MVP Caceres
Vucinic Quagliarella

Då får man med alla lagets bästa spelare, och vad jag vet så har Caceres spelat till vänster förut i karriären.

På pappret kanske det är den bästa. Men man såg matchen mot Palermo att Quagliarella och Vucinic inte kan spela med varandra. Quagliarella är bäst om seconda punta vilket Vucinic också är. Matri kom in senare och blev primapunta och Quagliarella gick ner. Funkade direkt mycket bättre.

Tycker Matri är väldigt underskattad. Han löper riktigt jävla bra. Han gör så mycket mer i spelet än mål. Det är många mål jag sett under säsongen som jag tycker är "hans mål". Eftersom han löpt bra eller andra saker.
2012-04-08, 19:19
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saandro
Tycker Matri är väldigt underskattad. Han löper riktigt jävla bra. Han gör så mycket mer i spelet än mål. Det är många mål jag sett under säsongen som jag tycker är "hans mål". Eftersom han löpt bra eller andra saker.

Inte här på Flashback. Vi är många som avgudar den intelligente strikern med rådjursögonen.

---

Vad gäller Nocerino vs Marchisio anser jag att det inte är någon contest egentligen. Marchisio är i grund och botten en bättre fotbollsspelare och är på en annan nivå IMO, speciellt när han är i form. Verkligen allround och skicklig på alla sätt och vis. Nocerino blir jämt så jäkla stressad med bollen vid fötterna.

Cred till Nocerino dock, fin säsong och behöver verkligen inte skämmas.
2012-04-08, 20:41
Medlem
BonhommeDeNeiges avatar
Just anfallsplatserna är väl ändå positionen där det inte finns någon given spelare, utan istället väldigt många jämnbra alternativ typ Matri, Quagliarella, Pazzini, Balotelli, Rossi, Giovinco. Jag hade själv velat ha Di Natale och Miccoli med i truppen och den förstnämnde som startman.

Är det någon som INTE ska vara given så är det psykfallet och latmasken Balotelli. Visst, han sägs ha någon form av talang, men det är väldigt sällan han gynnar laget mer än han drar ned det i skiten.
2012-04-08, 20:45
Bannlyst
Balotelli lär inte komma med i truppen om Prandelli följer sina regler notoriskt.

Skulle vilja se ett anfall beståendes av Quag och Di Natale. Matri och Giovinco som supersub.

Är detta Di Natales mästerskap?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in