Resultat: .
0%
röster
2013-12-03, 15:57
Medlem
Spinnacers avatar
Grym underhållning igårkväll.

Citat:
Ursprungligen postat av läramighacka
Berlusconi har nu gått ut och sagt att Galliani stannar på sin position och att Milan nu ska ena sig.

Hoppas dock ändå att Galliani får komma in som sportchef eller på något sätt iaf kunna påverka Milan.

Jag hoppades att han skulle försvinna helt. Barbara utmanövererade honom, men sen grät han ut i media och Silvio satte ner foten. Galliani är för gammal för detta, hans metoder är förlegade. Jag håller faktiskt på Barbara.

Citat:
GdS reports that Barbara is not happy with the new management structure where she has to share powers with Galliani.

Galliani & Barbara are expected to have their first official meeting today.The first task is to select a new Sporting Director.

GdS also says that it's unlikely that Maldini will join as Technical Director given the poor relationship & diffrences he has with Galliani.

Barbara met Silvio at his villa and during their meeting laid down a new set of conditions that she wants to implement at Milan..

-The scouting network will be widespread through all 5 continents with an aim to sign young talented players

-The running of Milan shouldn't depend on one single person and all employees of Milan should speak english too.

-Put a stop on last minute purchases in the transfer market. Instead plan the transfer market operations in advance

-The appointment of the SD must be acceptable to Barbara. She wants someone who can adapt to the modern style of football administration

-Milan must adapt to modern times and as a result there will be a reshuffle in some areas of the organization

-Barbara has also asked to put a stop on signing mediocre unknown players (Like the deals with Genoa).
2013-12-03, 16:29
Medlem
qhz.s avatar
Vilken soppa det är i Milan alltså.

Det Barbara vill göra är alltså att i grund och botten modernisera Milan på i princip alla plan? Det låter ju onekligen ganska bra i punkterna som GdS tar upp. Men sen gäller det ju att göra handling av allting också. Hur pass stort stöd har hon egentligen från sin pappa? Jag menar Silvio kan ju inte direkt vara överlycklig att hans dotter inte drar jämt med Galliani med tanke på Silvios och Gallianis nästintill broderliga relation.

Nu är jag inte så jävla påläst vad det gäller Milan och hela deras organisation. Jag har inte heller en aning om hur god Silvios och Barbaras relation är. Men det måste ju ändå vara ett tufft läge för Silvio då han kan komma att få välja mellan två människor han (antar jag) hyser en stor kärlek till.

Ett samarbete mellan Barbara och Galliani tror jag faktiskt inte är ett alternativ, i vilket fall inte ett alternativ som kommer hålla under en lång tid. Hur mycket Silvio än försöker täcka över fasaden så är den redan sprucken och den går ju knappast att laga genom att tala ut i media om att det ändå skall samarbetas. Jag tror ju inte att pappa Berlusconi gått in och medlat mellan de berörda parterna och att dom över en natt helt plötsligt blivit så pass goda vänner och dom skall kunna ratta en fotbollsklubb tillsammans.

Det ska bli intressant att se hur man löser det här i Milan.
2013-12-03, 22:19
Medlem
Lysande inlägg om Lazio viwil002!

Satt hemma i soffan och såg Lazio mot Napoli igår. Funderade lite över banderoller, sånger och budskap.

Calcio är bra på att hylla och minnas gamla hjältar. I helgen var det Amedeo Amadei som hedrades med en tyst minut. Även Lazios fans hedrade honom…

Samtidigt som ultras har en ganska skön ”dra åt helvete-attityd” så kan de också ställa upp för varandra då det finns gemensamma värderingar som går bortom de enskilda lagen.

Från matchtråden angående hur Lazio-fans behandlades av polska myndigheter för några dagar sedan:
Citat:
Ursprungligen postat av viwil002
…
Även ultras till andra lag i Italien har visat sitt stöd, likt Triestina och Ascoli, som Lazios ultras har gemellaggio med.
...
Även om det var från klubbar som man står relativt nära. Vänskapsband kan vara grundade i personliga relationer, specifika händelser, gemensamma fiender osv. Cagliari har valt att stå utanför allt detta. Man har inga vänner…

Ovädret som tog minst 18 liv har inget med Calcio att göra, men det blir en möjlighet att visa:

Tillbaka till Lazio så kunde man därför se:
http://static.cittaceleste.it/media/k2/items/cache/94fafcad776569163247d14028eea3a4_XL.jpg

Dvs ”Vicini al popolo Sardo”.

Även Sassuolo och andra lag hade liknande banderoller.

Eller som då Napoli på hemmaplan för mindre än två månader sedan utmanade myndigheterna som försöker straffa andra lags ultras för at de är ”rasistiska” mot Napoli:
http://img.sportmediaset.mediaset.it/binary/23.$plit/C_29_articolo_1013170_upiImgPrincipaleFull.jpg

Allt samtidigt som man är beredd att gå bortom gränsen för sitt lag.
2013-12-04, 03:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av läramighacka
Istället för att önska sig Mancini, Prandelli osv som tränare så hade jag väldigt gärna sett Laudrup träna Milan. Han har ju gjort under med Swansea.

Ja det hade varit rätt fint.. Allegri får nog lite tid på sig ändå. Milan kommer nog börja ta poäng nu, fast det som händer utanför plan kanske irriterar för mycket även på truppen?
2013-12-04, 15:06
Medlem
Hur starka är Juve jämfört med ex förra säsongen? De går ju stabilt i ligan, men om de förlorar borta mot Gala, något som faktiskt inte är helt omöjligt, så ryker de. Jag tror dock att de plockar fram sitt bästa när det verkligen gäller och minst får med sig ett x.

Juve är väl Italiens hopp i CL, och de kan nog ta sig en bit om de får rätt lottning.
2013-12-04, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Laziali får ytterligare stöd runtom i Italien, igår från Avellino.

Som du har varit inne på tidigare i tråden så är själva essensen med ultraskulturen att det inte finns några gränser. Man lever för sitt lag och sin stad fullt ut. Tyvärr så har detta blivit svårare de senaste åren.

Jag skrev tidigare att "när det blåser i Lazio så stormar det", och det kanske kan låta klyschigt, och är knappast unikt just för Lazio om man även tittar på klubbar som Napoli, Roma, Fiorentina mfl, som också har heta "piazzor". Men det som skiljer Lazio från andra är att man har en historia av extremt inflytelserika supportrar. Förmodligen har det aldrig existerat en supportergruppering som haft mer att säga till om inom en europeisk fotbollsklubb än vad Irriducibili hade. Man fick sköta klubbens souvenirförsäljning, ta del av intäkter, samt hade möjlighet att beträda såväl arenan som träningsanläggningen när man ville emellanåt.

Även om Irriducibili inte finns kvar, och supportrar inte alls har samma inflytande över hur klubben styrs längre, så är Lazios ultras fortfarande bland Italiens mest extrema. Man är t.ex. ensamma med Napolis ultras att bojkotta tesseran fullt ut, vilket fått till följd att Lazio ofta har betydligt större bortaföljen i Europa-spelet än i Italien. Dessutom är man duktiga på att mobilisera, mot t.ex. Lotito, och efter Cupfinalen där man anordnade en begravning för AS Roma: http://www.youtube.com/watch?v=XuRAkw9_hKU

Det är förövrigt den förre Irriducibili-capon Fabrizio "Diabolik" som pratar i mikrofonen på klippet ovan.
2013-12-04, 22:02
Medlem
Spinnacers avatar
Så fort Corini återvände till Chievo så började dem spela bra. 2 oavgjorda följt av 3 vinster de senaste 5 matcherna.
2013-12-04, 23:22
Medlem
Maaans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spinnacer
Så fort Corini återvände till Chievo så började dem spela bra. 2 oavgjorda följt av 3 vinster de senaste 5 matcherna.

Han har ju dock bara varit där i 3 matcher. Så full pott än så länge!
2013-12-05, 00:55
Medlem
Ozknybergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spinnacer

Förstod faktiskt inte varför dom gjorde sig av med honom i somras. Visst, kanske man trodde på Sannino men det blev ju pannkaka. Jag och Brille talade för en tid sedan gott om Sannino, som under sin tid med Siena faktiskt imponerade och det fanns något där - tyvärr får man väl säga att han har misslyckats grovt med både Palermo och nu senast med Chievo.
2013-12-05, 09:53
Medlem
qhz.s avatar
En viss Gattuso uttalade sig om läget i Milan och han har väl alltid varit lite kontroversiell, så även i Radio Radio där han enligt Tuttosport ska ha sagt följande:

”Förutom det faktum att Galliani blivit illa behandlad så kan jag ärligt talat inte se kvinnor klara sig i fotbollsvärlden. Jag beklagar om folk kommer att ta illa upp men det är min uppfattning”.

Jag skäms nästan för att skriva det. Men det är den konservativa delen av mig som faktiskt håller med Gattuso. Kvinnor och fotboll går inte hand i hand, har aldrig gjort och kommer aldrig att göra det. Det är givetvis ett känsligt ämne i dessa tider då feminismen är något man håller käften om. Speciellt här uppe i norr så får man inte uttala sig på Gattusos vis. Skottpengar, typ.
2013-12-05, 10:45
Medlem
Villons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ozknyberg
Förstod faktiskt inte varför dom gjorde sig av med honom i somras. Visst, kanske man trodde på Sannino men det blev ju pannkaka. Jag och Brille talade för en tid sedan gott om Sannino, som under sin tid med Siena faktiskt imponerade och det fanns något där - tyvärr får man väl säga att han har misslyckats grovt med både Palermo och nu senast med Chievo.
Han kan åtminstone klä sig.
2013-12-05, 15:12
Medlem
Calogeros avatar
Om tre timmar sätter jag mig på tåget för att för första gången besöka...Napoli!

Känns jävligt spännande, skall slagga hos en polare som bor i centro storico, tror det kommer bli grymt.

Någon här som kan bidra med lite sköna Neapeltips?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in