Resultat: .
0%
röster
2013-08-26, 17:52
Medlem
Stivalis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av daman23

Juve har alltid varit mitt favoritlag delat med Malmö, sen jag såg en match i Turin som barn, däremot så var jag inte så intresserad av ligan, utan kollade hellre på PL, som för mig är vad jag kallar popcornsfotboll (no offence) sjukt kul att kolla på, otrolig kvalité, men inte mer än så.

Sen satte man sig in i Calcion och allt som händer utanför planen och så, det är helt enkelt otroligt intressant

Jag gissar på att du är ca 10 år yngre än mig. När jag började kolla på fotboll kände jag precis tvärtom. Engelska ligan älskade jag pga klubbarnas tradition & att klubbarna var en så integrerad del av lokalsamhället. Själva spelet i England var helt värdelöst att kolla på. Lag som Sunderland & Southampton stod bara & dunkade upp bollen på läktaren. Även de lag som blev mästare som George Grahams Arsenal & Howard Wilkinsons Leeds stod mest & tjongade upp bollen mot Alan Smith (den äldre) respektive Lee Chapman. Totalt genomuselt. Spelet i Serie A var så överlägset att jag saknar ord.

Därför blir det bakvänt idag i diskussioner med yngre PL-fantaster då min bild av England egentligen var att jag gillade klubbarna men ogillade spelet, medan det idag blivit tvärtom, att jag gillar spelet men ogillar klubbarna. Vet inte vilket ben jag ska stå på. Det blir svårt att diskutera om man åsyftar helt olika saker.
2013-08-26, 18:44
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svulle
Vad var den officiella publiksiffran på Verona-Milan egentligen? Alldeles oavsett så är det roligt med ett publiklag upp i Serie A igen.

Vi måste också reda ut om det undre etaget är avstängt eller inte. Det är ju några få som är där. Har de smitit in på sektionen?
2013-08-26, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Vi måste också reda ut om det undre etaget är avstängt eller inte. Det är ju några få som är där. Har de smitit in på sektionen?
Det är fan ingen lätt sak att ta reda på publiken i Serie A. Finns ingen skyldighet att rapportera. Förra året vägrade t ex Chievo att lämna några siffror. Många gånger redovisas bara antalet sålda biljetter, dvs inte de som har säsongsbiljetter osv.

Om vi ser på La Gazzettas tal från matchen visas siffran 9.329:
http://www.gazzetta.it/speciali/risultati_classifiche/2014/calcio/seriea/tabellini/tabellino_336154426.shtml

Förmodligen ska man då lägga till säsongsbiljetterna som väl ligger på cirka 16.000.

Mitt tips är att vänta på denna sida:
http://www.stadiapostcards.com/A13-14.htm

Som jag brukar använda mig av. Killen där brukar ha koll på läget.

Tillägg:
Enligt Hellas hemsida så var det 9.329 betalande och 15.835 säsongsbiljetter.

http://www.hellasverona.it/news.php?id=21748
Senast redigerad av Brille68 2013-08-26 kl. 19:40. Anledning: Hellas hemsida...
2013-08-26, 19:27
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spinnacer
Tror nästan allt hänger på Bale-affären, om ni vill behålla Lamela så får ni hoppas att Bale blir kvar i Tottenham. Matri och Bergessio känns inte speciellt ambitiöst..

Jo, Bale-affären är ju själva grunden i hela den här soppan.

Jag älskar ju Matri så jag hade blivit själaglad ifall han kom in. Bergessio känns inte fullt lika spännande, nej.
Senast redigerad av snillet_1 2013-08-26 kl. 19:31.
2013-08-26, 20:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Stivali
Jag gissar på att du är ca 10 år yngre än mig. När jag började kolla på fotboll kände jag precis tvärtom. Engelska ligan älskade jag pga klubbarnas tradition & att klubbarna var en så integrerad del av lokalsamhället. Själva spelet i England var helt värdelöst att kolla på. Lag som Sunderland & Southampton stod bara & dunkade upp bollen på läktaren. Även de lag som blev mästare som George Grahams Arsenal & Howard Wilkinsons Leeds stod mest & tjongade upp bollen mot Alan Smith (den äldre) respektive Lee Chapman. Totalt genomuselt. Spelet i Serie A var så överlägset att jag saknar ord.

Därför blir det bakvänt idag i diskussioner med yngre PL-fantaster då min bild av England egentligen var att jag gillade klubbarna men ogillade spelet, medan det idag blivit tvärtom, att jag gillar spelet men ogillar klubbarna. Vet inte vilket ben jag ska stå på. Det blir svårt att diskutera om man åsyftar helt olika saker.

Jag är 22.
Läktarkulturen i England var väl en av de bästa förr, nu är den ett skämt.
Spelet var bara långbollar förr, nu spelar topplagen mycket teknisk fotboll.

Storstjärnorna är många, köpa för dyra pengar från andra ligor.
Håller med om att det blivit lite tvärtom nu.
2013-08-26, 20:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Jo, Bale-affären är ju själva grunden i hela den här soppan.

Jag älskar ju Matri så jag hade blivit själaglad ifall han kom in. Bergessio känns inte fullt lika spännande, nej.

Lägg även till den där Brassen som alla lagen slogs om, som skulle ersätta Bale men nu går till den där förbaskade ryssmaffia klubben
2013-08-26, 23:21
Medlem
Vad sysslar de betydande med egentligen i den eviga staden?

Skall Rom åter brinna?

Ska bli intressant att följa ultras reaktioner på att deras nya fixstjärna och supertalang Lamela lämnar för Spurs(?)

Sabatini har ju haft ett camp hela sommaren i London för att lyckas bli av med Il Coco, mycket underligt!

Dessutom så hade Sabatini väl valda(?) och underliga reaktioner under gårdagens match, bl.a. uppgivet lägga huvudet under sanden när De Rossi gjort mål.

Eller har Sabatini som man faktiskt gillar ju, ett ess inlirkat i rockärmen?

Sabatini är ju trots allt en slug affärsman, det måste finnas något i denna såpopera som vi har missat?

En sak är i alla fall säker, känner större självförtroende att lösa strängteorin en att försöka gissa mig på vad Sabatini har för planer!
2013-08-26, 23:23
Medlem
Erosenins avatar
Ganska blekt Viola ikväll...
Inte mycket av det vackra spelet man är vad vid - man fick snarare slita till sig tre poäng. Många felpass, framför allt från Pizarro (!). Förutom målet gör han en usel första halvlek.
Vackert att se Giuseppe Rossi göra mål igen!

Ljajic var inte ens med i truppen och är på väg bort, tyvärr. Klubben som landar honom gör en bra affär.
2013-08-26, 23:44
Medlem
Stivalis avatar
Luciano Monzón & Sebastián Leto nya för Catania. Tunga värvningar tillsammans med Tachtsidis vill jag påstå. Tränaren valde dock att byta ut alla nyförvärven. Argentinare har nästan alltid två förnamn, jag hade absolut för mig att Monzón kallas Luciano, nu har jag dock läst Fabián några gånger så vi säger väl Fabián då. Leto är en bra kraft offensivt så vi ska inte räkna ut dem än bara för att de tappat några nyckelspelare.

Jag var tvungen att köpa snus under första halvlek så missade en del. Det snackades om hårt spel i matchtråden i första halvlek & Snillet 1 som kan sin Carlos Bilardo-historia pekade ut argentinarna. Min spontana tanke är att det luktar Spolli här. Tills någon påstår motsatsen håller jag därför honom som skyldig tills vidare.
2013-08-26, 23:52
Medlem
Stivalis avatar
Citat:
Jag gissar på att du är ca 10 år yngre än mig.

Citat:
Ursprungligen postat av daman23
Jag är 22.

Jag är 32. Fullträff där alltså.

Citat:
Ursprungligen postat av IlCapitano89

Sabatini är ju trots allt en slug affärsman, det måste finnas något i denna såpopera som vi har missat?

En sak är i alla fall säker, känner större självförtroende att lösa strängteorin en att försöka gissa mig på vad Sabatini har för planer!

Citat:
Ursprungligen postat av Erosenin
Ljajic var inte ens med i truppen och är på väg bort, tyvärr. Klubben som landar honom gör en bra affär.

Kör en vild gissning till då. Ljajic till Roma.
2013-08-27, 14:05
Medlem
Citat:
Jag är 32. Fullträff där alltså.

Kör en vild gissning till då. Ljajic till Roma.

Ljajic är redan mer eller mindre klar för Roma, tyvärr för oss Romanistas. Aldrig vart förtjust i honom. Varken som spelare eller som person!
2013-08-27, 14:24
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IlCapitano89
Ljajic är redan mer eller mindre klar för Roma, tyvärr för oss Romanistas. Aldrig vart förtjust i honom. Varken som spelare eller som person!
Han kommer att totalfloppa. En bortskämd idiot i kaosroma kommer sluta som det alltid gör.

Romas mercato är helt genomusel på alla sätt. De som kunde bli galacticos och affischnamn för amerikanerna säljs iväg och istället kommer en massa halvfigurer in. Den bästa spelaren köps in på mittfältet där bredden och topparna redan är grymma.
Senast redigerad av sebastian_ 2013-08-27 kl. 14:28.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in