Resultat: .
0%
röster
2013-08-24, 20:00
Medlem
cudders avatar
Fruktansvärt blekt Milan. När varken El Shaa eller Balo gör en bra match så händer verkligen ingenting. Om det fortsätter så här så behövs faktiskt Robinho.
2013-08-24, 20:16
Medlem
Stivalis avatar
Verona lyckades bra idag på mittfältet med sina brassar & Donati & Jankovic. Donati var såklart helt rätt spelare att plocka in, kan knappt bli bättre. Och såklart...

My name is Luca
I live on the second floor
I live upstairs from you
I think you've seen me before

If you hear something late at night
Some kind of trouble, some kind of fight
Just don't ask me what it was
Just don't fucking ask me what it was
2013-08-24, 20:37
Medlem
Calogeros avatar
Luca Toni ser lika bra ut som han gjorde i Violatröjan. Ja, den första sejouren alltså...

Jankovic och brassarna i Hellas imponerade stort på mig. Men något jag undrar över är varför inte Hellas köpte loss Bacinovic? Tror han hade varit guld värd i dagens lag.
2013-08-24, 20:38
Medlem
Stivalis avatar
Visst måste väl Hussfelt ha blandat ihop Daniele Cacia med Nicola Caccia? När Cacia byttes in sade Hussfelt att det är en gammal klassisk Serie A-anfallare med näsa för mål som kom in för Verona. Men inte fan har väl Cacia gjort sådär jädra många mål i Serie A?

Både Caccia & Cacia spelade mycket med Piacenza med den skillnaden att Caccia skickade in mål för dem i Serie A medan Cacia väl snarare gjort mål i Serie B. Menar inte att totalsåga Hussfelt nu, tycker ofta att folk är orättvisa & överdrivet kritiska mot kommentatorer & experter, men nog gick det väl lite för fort där för Jesper?

Enligt statistiken på Hellas Veronas hemsida så har Daniele Cacia bara gjort 2 mål totalt i Serie A, dessa kom för Lecce 08/09. Tror nog inte att både jag & hemsidan är ute på cykeltur här. Därmed inte sagt att Cacia är någon dålig spelare, han vann skytteligan i Serie B förra säsongen.

Men Cacia är inte Caccia.
2013-08-24, 22:45
Medlem
Helt sjukt att D'Agostino och Rosina numera spelar i Serie B. D'Agostino som var en hårsmån från både Juventus och Real Madrid 3 år sen, och Rosina som var väldigt hypad i Torino.

Båda gjorde mål för Siena idag.
2013-08-24, 23:11
Medlem
Försöksdjurs avatar
Rörigt efter Verona - Milan
https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=28jk9N3mkK4
2013-08-24, 23:14
Medlem
Stivalis avatar
Jag såg den där reklamskylten för Frankie's Garage idag igen på Bentegodi. Har sett den många gånger tidigare, kanske på Bentegodi, kanske på andra arenor. Cool är den. En gammaldags reklamskylt. Jag verkligen hatar de här nya digitala reklamskyltarna som blinkar & har sig & förpestar varenda match till ett kommersiellt jippo.

Dock blev jag lite besviken när jag nu googlade för att kolla vad Frankie's Garage är för något. Väskor, barnkläder & ungdomskläder. Dock i lite tuffare surfarstil & dylikt. Inte som Polarn & Pyret eller vad de heter. Bildåre som man är hade jag ju hoppats att det skulle vara någon lokal mafioso-bilverkstad på någon sjaskig bakgata i något nergånget industriområde där prostituerade trängs med knarklangare & skrothandlare. Frankie står där i sin mustasch & skruvar med risiga gamla FIAT. Jag skulle såklart aldrig sökt på det utan låtit min fantasibild få leva vidare.

Vet inte om fler lagt märke till den skylten. Den sticker ut bland allt blinkande skit eftersom den mer ser ut att höra hemma på en Serie C-match.

Angående Juventus match så känns det väl som en typisk Juve-premiär. 1-0 borta mot kasst provinslag & nyförvärvet i anfallet gör mål. Det är väl så det brukar se ut? Carlos Tevez är förresten en anfallare i världsklass om någon nu missat det.
2013-08-24, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Försöksdjur
Rörigt efter Verona - Milan
https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=28jk9N3mkK4

Jag tycker sånt är ok, så länge inga oskyldiga dras in i det. Är säkerheten någorlunda händer väldigt lite.

Jag såg matchen på Sky och där visades det i direktsändning efter matchen. Min kommentar i matchprat:
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Skön stämning på arenan efter matchen också. Lite stök hos milanisterna men inget speciellt.
2013-08-25, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stivali
Hur som helst så hade jag dessa resultaten på känn. Grasshopper har faktiskt inte vunnit ligan på 10 år så de börjar definitivt tappa sin ställning i Schweiz. Deras spelartrupp med många unga & okända spelare skrämmer inte direkt. Annars lärde man sig ju förr att Grasshopper var Schweiz bästa lag då Mats Gren spelade där. Han sågs väl lite som ett skämt i Sverige, Gren. En sådan spelare det skojades om. John Jildefalk hade som grej att vid skämtsamma intervjuer av spelare ställa frågan "Anser du att Mats Gren är Sveriges bäste spelare genom tiderna?".

Det där berodde ju egentligen på att ingen såg honom spela regelbundet då han tillbringade hela karriären i Schweiz. Han var avbytaren i landslaget, från Gräshopparna i blåbärsnationen, som ingen sett spela. Men vad fan, han tog 5 ligaguld, var kung, tjänade hyfsat, slapp fanatiska fans som jagar en efter förluster, kunde glida runt i glassiga Zürich under sina bästa år. Fin karriär alltså.
Sökte vidare lite i Grasshoppers, har ju spelat en drös svenskar där genom åren. En anfallare vid namn Ove Grahn spelade i laget under 60- och 70-talet. Spelade i två omgångar i Zürich, där i mellan kom en repa i Lausanne med. En hygglig målskytt som verkar ha skördat en del framgångar i Schweiz och som även fick representera Sverige i VM-sammanhang två gånger; 1970 och 1974. Dock verkar han inte alls ha kommit upp i samma målproduktionen för Sverige som i sina klubblag, bara åtta mål på 42 matcher. Rundade av karriären i ÖIS och flyttade sedan till Alingsås, handbollens mecka i Sverige, där han dog 2007.
http://img.cdn.svenskafans.com/Image/7/38528/Ove-Grahn-doumld.jpg

Både Grahn och Gren är med på en lista Grasshoppers har på sin officiella sida med internationellt kända spelare som varit i klubben.
2013-08-25, 00:14
Medlem
Sia-Inters avatar
Juve gjorde det de skulle, imponerade på många sätt och vis enligt mig.

Milan oerhört bleka, visst att Allegris lag är trögstartade, men deras säsong har påbörjats tidigare i år med tanke på CL-kvalet och således borde de vara bättre. Backlinjen suger som vi alla visste och mittfältet har sina brister. Om Balotelli inte har en bra dag eller får straffarna med sig känns även anfallet bristfälligt.
Senast redigerad av Sia-Inter 2013-08-25 kl. 00:33.
2013-08-25, 00:17
Medlem
Jkrokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av daman23
Givetvis så går Juves match på Tv4 sport Extra.. och på tv4 sport sänds någon jäkla ligue 1 match bara för att zlatan spelar i den ligan

blir man trött eller
Kanske därför att Tv4 sagt officiellt att Tv4 sport extra är en kanal som fokuserar främst på Serie A.
2013-08-25, 00:19
Medlem
Stivalis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Jag tycker sånt är ok, så länge inga oskyldiga dras in i det. Är säkerheten någorlunda händer väldigt lite.

Själva bråket verkar ju inte så farligt & vi som följer Calcio vill ju att det ska vara stökigt & att stolarna ska flyga efter matchen. Problemet blir dock när vi ser facit av "passionen" med nitiska regler & halvtomma läktare. Hade det inte varit för såna här grejer så hade dom kanske kunnat fylla hela stadion idag. Så visst, jag håller med dig. Det är så här vi vill ha det. Facit blir dock att bråk leder till mindre publik & därmed mindre passion. Nu tvingas kommentatorn Hussfelt säga att stadion är fullsatt fast den inte är det. Hade det varit en match i England eller Tyskland, eller var fan som helst där saker & ting fungerar, så hade arenan varit fullsatt när den är "fullsatt".

Det är väl som med snatteri & fiffla med skatten. Att snatta & fiffla känns rätt okej. När priserna stiger på allting känns det dock inte lika kul längre.

Nu är det dock inte bara säkerhetsfrågor som gjort att italienska arenor tappat publik utan även att folk tappat tilltron till sporten pga diverse fifflande, men ändå.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in