Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Nånting inom mig dör när jag ser dessa fruktansvärt fula tröjorna. Hur fan kan man skicka ut laget på planen i något så anskrämligt? Jag har inte kollat mycket fotboll på senaste tiden så jag vet inte hur ofta Bologna synts i detta hemska ställ. Tydligen är det tredjestället. Man kör alltså en betonggrå färg där de ordinarie färgerna syns högst upp. Onekligen påminns man om det klassiska maffiamordet där offret sänks ner i betong tills bara axlar & huvud sticker upp. Har det förekommit egentligen eller är det en myt?
Till råga på allt ett reklamtryck utan någon som helst stil. NGM Mobile. Är det en teleoperatör? Måste fan hämta kräkpåsen....
Annat var det förr. Här ser vi tre för oss välbekanta Bologna-spelare. Kennet Andersson, Teddy Lucic & Klas Ingesson. Reklamtrycket Granarolo är en lokal livsmedelskoncern som inriktar sig på mejerivaror. Att marknadsföra mejerivaror är relativt nytt så företaget måste anses som anrikt då det är grundat på 50-talet. Just den lokala prägeln & att det är en bransch som regionen är förknippad med tycker jag är passande som tröjsponsor för ett fotbollslag.
Hm, Bari-spelaren (som är Daniel Andersson) har dock inget reklamtryck alls på tröjan. Även det är tilltalande.
http://www.sydsvenskan.se/ScaledImages/704x396/Images/media_copied/2009/09/05/ART-8-daniel99svensk_273582a.jpg?h=ed5dc3046c0d35df7b1fc c2383b5606f&fill=False&cut=False
irceu_Jos%C3%A9_Guimar%C3%A3es.jpg