Citat:
Vivoli, du som gillar klubbmärden, kan du dessa? http://i.imgur.com/bfpwCGE.jpg
Notera att det inte enbart är italienska märken.
Notera att det inte enbart är italienska märken.
Uj, uj, uj...här var det mycket gripar, lejon & örnar. Du kan ju inte posta sånt här en vardag, man blir ju sysselsatt resten av dagen.
Vi som engagerar oss i italiensk fotboll bör ju klara Torino & Sampdoria som är väldigt karaktäristiska med tjuren respektive sjömannen med pipa. Dessa klubbar är väldigt förknippade med sina klubbmärken vilket gör märkena väldigt lyckade. På bilden finns tydligen även någon blek kopia på Torinos tjur med. Ingen aning vilka det kan vara men kass är den.
Synd att de inte är numrerade vilket hade underlättat uppräkningen. De stora engelska lagen finns med i alla fall; Manchester U, Liverpool, Chelsea & Tottenham. Även Norwichs kanariefågel klarar jag.
Krumeluren bredvid Liverpool är Genoa. Det ser ut som om Genoas missfoster ute till höger tänker attackera Liverpools bildsköna varelse bakifrån!
Vi kan konstatera att örnen Ursula är otroligt mycket vackrare i all sin prakt än det där skrämmande aset som finns avbildat på Lazios klubbmärke. För ju tankarna till auktoritära militärdiktaturer.
Pescara, Brescia, Palermo, Chievo & Atalanta kan jag hitta.
Fladdermusen är Valencia. Någon av alla dessa lejon måste väl vara Sporting Lissabon?
Cesena kallas ju för sjöhästarna men vetefan om den där hästen verkligen är Cesena?
Det skitfula märket längst till vänster på andra raden tycker jag mig ha sett tusen gånger men minns ej vilket lag. Fult är det hur som helst.
Men du har naturligtvis rätt. Totti är ensam en symbol, medan i Cagliari är det truppen. Även om vissa spelare naturligtvis väger tyngre än andra.