Resultat: .
0%
röster
2013-05-31, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pellebelle
Vivoli, du som gillar klubbmärden, kan du dessa? http://i.imgur.com/bfpwCGE.jpg
Notera att det inte enbart är italienska märken.

Uj, uj, uj...här var det mycket gripar, lejon & örnar. Du kan ju inte posta sånt här en vardag, man blir ju sysselsatt resten av dagen.

Vi som engagerar oss i italiensk fotboll bör ju klara Torino & Sampdoria som är väldigt karaktäristiska med tjuren respektive sjömannen med pipa. Dessa klubbar är väldigt förknippade med sina klubbmärken vilket gör märkena väldigt lyckade. På bilden finns tydligen även någon blek kopia på Torinos tjur med. Ingen aning vilka det kan vara men kass är den.

Synd att de inte är numrerade vilket hade underlättat uppräkningen. De stora engelska lagen finns med i alla fall; Manchester U, Liverpool, Chelsea & Tottenham. Även Norwichs kanariefågel klarar jag.

Krumeluren bredvid Liverpool är Genoa. Det ser ut som om Genoas missfoster ute till höger tänker attackera Liverpools bildsköna varelse bakifrån!

Vi kan konstatera att örnen Ursula är otroligt mycket vackrare i all sin prakt än det där skrämmande aset som finns avbildat på Lazios klubbmärke. För ju tankarna till auktoritära militärdiktaturer.

Pescara, Brescia, Palermo, Chievo & Atalanta kan jag hitta.

Fladdermusen är Valencia. Någon av alla dessa lejon måste väl vara Sporting Lissabon?

Cesena kallas ju för sjöhästarna men vetefan om den där hästen verkligen är Cesena?

Det skitfula märket längst till vänster på andra raden tycker jag mig ha sett tusen gånger men minns ej vilket lag. Fult är det hur som helst.
2013-05-31, 13:03
Medlem
Calogeros avatar
Matri är självklart välkommen till Roma. Så länge han behåller sitt snygga hår d.v.s.

Det kan gå fel.

http://media3.acmilan.com/uploads/news/images/matr11.jpg
2013-05-31, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vivoli
Vi som engagerar oss i italiensk fotboll bör ju klara Torino & Sampdoria som är väldigt karaktäristiska med tjuren respektive sjömannen med pipa. Dessa klubbar är väldigt förknippade med sina klubbmärken vilket gör märkena väldigt lyckade. På bilden finns tydligen även någon blek kopia på Torinos tjur med. Ingen aning vilka det kan vara men kass är den.

He He...är det en luring? Är det Juventus? Skön diss av Juve jag fick till där helt omedvetet i så fall.
2013-05-31, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av David.
...
Följande tränare har passerat under tiden Totti varit i klubben: Vujadin Boškov, Carlo Mazzone, Carlos Bianchi, Nils Liedholm, Ezio Sella, Zdeněk Zeman, Fabio Capello, Cesare Prandelli, Rudi Völler, Luigi Delneri, Bruno Conti, Luciano Spalletti, Claudio Ranieri, Vincenzo Montella, Luis Enrique, Zdeněk Zeman samt Aurelio Andreazzoli.

Han har ju till och med överlevt ägarfamiljer, banker & snart även konsortium. Mezzaroma, Sensi & DiBenedetto trillade väl mer eller mindre pin allihopa efter de försökte hänga på i Tottis klacksparkar-takt. Finns det någon spelare i historien som har haft ett liknande inflytande i en klubb av Romas dignitet? Jag kan åtminstone inte minnas något liknande fenomen.
Sedan Conti kom till Cagliari sommaren 1999, så har han upplevt 30 tränarbyten, dvs nästan dubbelt så många som den gode Totti. Men du har naturligtvis rätt. Totti är ensam en symbol, medan i Cagliari är det truppen. Även om vissa spelare naturligtvis väger tyngre än andra.

Ett exempel var oktober 2010 då tränaren Bisoli (som för övrigt spelat i Cagliari under sju år) konstaterade att kapten Conti och vice kapten Agostini inte längre var en del av ”projektet” efter en incident i omklädningsrummet. Inom en vecka hade Cellino ingripit, och spelarna var tillbaka i laget. Och en månad senare fick Bisoli sparken.

Och spelarna fortsätter att vara viktiga även efter deras karriär. Sportchefen Matteoli var liksom tränaren Lopez, tidigare kapten för Cagliari. Runt och i organisationen vimlar det av gamla trotjänare.

Men för att återvända till din poäng, så tror jag att svaret är nej. Åtminstone inte under modern tid. Inte minst för att han blev kapten så tidigt. En unik spelare.

Annars skulle man ju lite försiktigt kunna nämna Gigi Riva. Som det fortfarande skrivs sånger och böcker om…
2013-05-31, 16:28
Medlem
På tal om Cagliaris trupp så tittade jag till säsongen 2009/2010 och ser att det naturligtvis är många namn man känner igen. Matchen mot Juventus november 2009 (Seger med 2-0!) så spelade Pisano, Astori, Conti, Dessena, Cossu, Nene och naturligtvis il Capitano Lopez. Andra spelare som också spelade den säsongen var bl a Agazzi, Ariaudo, Nainggolan.

Lägg till de lokala hjältarna Sau och Murru, samt såklart Ekdal så har vi i princip dagens startelva.
2013-05-31, 16:35
Medlem
Och på tal om något helt annat så har Berlusconi som en sann populist börjat svänga när det gäller Allegri.

http://www.football-italia.net/34792/%E2%80%98-solution-won%E2%80%99t-be-hard-find%E2%80%99

Men det borde inte vara något problem för Roma. Zeman har ju ett år kvar på sitt kontrakt. Fiffigt va Snillet_1?

Även om det spekuleras i en plan B.

“And according to Corriere dello Sport, if the 45-year-old does end up staying at San Siro, they will try and approach a host of other Coaches for the top job at Stadio Olimpico.
The paper believes that Athletic Bilbao's Marcelo Bielsa, Laurent Blanc, Roberto Mancini and Christian Panucci could all be interviewed for the post.”

http://www.football-italia.net/34812/roma-have-allegri-plan-b
2013-05-31, 16:43
Medlem
Citat:
Vi kan konstatera att örnen Ursula är otroligt mycket vackrare i all sin prakt än det där skrämmande aset som finns avbildat på Lazios klubbmärke.
Ursula? "'na zoccola!", som ni napoletani säger.

Fortfarande har man inte hämtat sig. Festen fortsätter även en vecka efter att Lazio vunnit det största Derby della Capitale någonsin. I Rom kommer det imorgon hållas en begravning för AS Roma, som sedan ebbar ut i fester på olika piazzor i stan, i nivå med ett Scudetto-firande. Eller nej, det här är fan större...

Ryktas om att Petkovic kommer få förlängt kontrakt till 2015, istället för 2014 som hans nuvarande gäller till. Helt rätt av Lotito och Tare att visa att man tror på honom. Jag har sagt det tidigare: Jag trodde inte att det fanns någon som skulle få ut lika mycket med Lazios trupp som Edy Reja, men jag skulle rentav säga att Petkovic gjort det bättre. Dessutom utstrålar han lugn, är populär i curvan, får spelarna att dra åt samma håll och verkar acceptera att han har lite att säga till om gentemot Lotito. Påminner mycket Ancelotti i Milan, och framförallt Svennis. Absolut en person att bygga vidare med.

Samtidigt kan det bli Allegri i Roma. Då kanske de får ordning saker, även om jag anser att de fortfarande har ett för ungt lag för Serie A. Har knappt koll på halva deras startelva. Men Allegri var i mitt tycke Serie A:s bästa tränare den här säsongen. Om han hamnar i Roma skulle jag nästan säga att Romlagen känns hetare än Milanolagen nästa säsong.

Ser att det diskuteras Totti. För min del får han gärna fortsätta... Förutom att han satt nån straff för några år sedan mot Lazio så är han alltid blek i derbyn. Springer mest runt och svär och ser frustrerad ut.
2013-05-31, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pellebelle
Bra tugg i tråden nu. Mycket intressant läsning om både Cagliaris och Romas tillstånd, stora problem, men av helt olika anledningar. När det pratas om problem hade det varit intressant med en Inter-aspekt också, som ju fortfarande verkar erfara någon form av post-Mourinho-blues.
...
(Min fetning)

Och inte minst indonesiernas bud och den satsning de säger sig vara redo att göra. Hur stort är Morattis stöd numera?
2013-05-31, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av viwil002
...
Fortfarande har man inte hämtat sig. Festen fortsätter även en vecka efter att Lazio vunnit det största Derby della Capitale någonsin. I Rom kommer det imorgon hållas en begravning för AS Roma, som sedan ebbar ut i fester på olika piazzor i stan, i nivå med ett Scudetto-firande. Eller nej, det här är fan större...
...
Jag litar på att du lägger upp klipp här på spektaklet.

Lazio gjorde en riktigt bra säsong. Deras satsning på EL straffade dem något i tabellen, men som tur var hade det absolut ingen betydelse i slutändan.

Och säsongen avslutades på bästa möjliga sätt.
2013-05-31, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av viwil002
Ursula? "'na zoccola!", som ni napoletani säger.

Zoccola? Nja, vet du vilken örn du sitter & kallar zoccola nu?

Märkligt att jag fick namnet fel....

Citat:
Vi kan konstatera att örnen Ursula är otroligt mycket vackrare i all sin prakt än det där skrämmande aset som finns avbildat på Lazios klubbmärke. För ju tankarna till auktoritära militärdiktaturer.

...när jag skrev rätt för några dagar sedan.

Citat:
Jag lade ner cupfinalen i andra halvlek men hade gärna sett Petkovic hantera örnen Olympia.

Är det gamla färjor som spökar? Olympia gick ju mellan Stockholm-Åbo medan Ursula tog man mellan Helsingborg-Helsingör.

Det var förresten en miljardär från Australien som skulle bygga en exakt kopia av Titanic. Kanske vettigare än att pumpa in stålar i en italiensk fotbollsklubb? Kunde han inte byggt en arena åt Cagliari eller Sassuolo åtminstone?
2013-05-31, 17:51
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Och på tal om något helt annat så har Berlusconi som en sann populist börjat svänga när det gäller Allegri.

http://www.football-italia.net/34792/%E2%80%98-solution-won%E2%80%99t-be-hard-find%E2%80%99

Men det borde inte vara något problem för Roma. Zeman har ju ett år kvar på sitt kontrakt. Fiffigt va Snillet_1?

Även om det spekuleras i en plan B.

“And according to Corriere dello Sport, if the 45-year-old does end up staying at San Siro, they will try and approach a host of other Coaches for the top job at Stadio Olimpico.
The paper believes that Athletic Bilbao's Marcelo Bielsa, Laurent Blanc, Roberto Mancini and Christian Panucci could all be interviewed for the post.”

http://www.football-italia.net/34812/roma-have-allegri-plan-b

Jo, Baldini är fiffig han.

Sägs att Rijkaard har kontaktats också. Alltihop känns lite sunkigt. Panucci, vad har han för meriter liksom?... Av de där namnen ser jag helst Mancini. Men det är knappt.

Ny sportchef i Udinese: Cristiano Giaretta senast från Novara.
2013-05-31, 18:04
Medlem
Citat:
...
Det var förresten en miljardär från Australien som skulle bygga en exakt kopia av Titanic. Kanske vettigare än att pumpa in stålar i en italiensk fotbollsklubb? Kunde han inte byggt en arena åt Cagliari eller Sassuolo åtminstone?
Köpte den italienska Focus på flygplatsen igår. Har tyvärr tillbringat större delen av dagen på sjukhus idag, vilket gett mig tid att läsa skitet (och inte minst formulera inlägg)…

Bl a om ett handväsk-museum i Seoul. Visar alltså accessoarer, men framförallt är byggnaden formad som en handväska. Vafan?!
http://knstrct.com/wp-content/uploads/2012/12/Simone-Handbag-Museum-Korea-UAD-Architects-2.jpg

Det känns som att pengarna är långt borta och slösas bort. Indonesien, Australien, Korea…

Och då har jag fan inte börjat dilla om oljepengarna än...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in