Medan snillen spekulerar om eventuella tränarförändringar, valde jag att kolla in den vansinnigt spännande upplösningen av Serie B. Allt var på sin spets.
Arbetat hårt i trädgården, och nu slappar jag av med några goda öl och ”Diretta Gol!”.
Förutsättningarna:
Citat:
Ursprungligen postat av Pellebelle
Vilken avslutning vi har att se fram emot i Serie B nästa helg. Topplagen ser ut som följer:
1. Sassuolo 82
2. Verona 81
3. Livorno 80
4. Empoli 72 *
Som bekant spelar ju normalt sett placeringarna 3-6 play-off om en plats till Serie A, men undantagsregeln säger att om laget placerat på tredjeplats avslutar säsongen med minst 10 poäng till godo på fyran blir det inget play-off, de tre översta placerade lagen går direkt till Serie A.
I ligans sista omgång spelas följande matcher:
Hellas Verona-Empoli
Sassuolo-Livorno
…
* min korr
För jävla skön stämning, framförallt i Verona såklart.
Efter första halvleken är resultaten:
Hellas –Empoli 0-0
Sassuolo-Livorno 0-0
Att det står 0-0 i Verona borde inte komma som en överraskning. Om jag räknar rätt på mina fingrar så är oavgjort ett utmärkt resultat för de båda lagen? Men det har skapats ett några riktigt farliga lägen. Främst av Hellas. Men ju längre matchen gått, desto mindre händer.
Annars är det Livorno som måste… Men de lyckas inte riktigt, Sassuolo är stabila.
Dvs läget är oförändrat, och om möjligt ännu mer tillspetsat.
PS
Som en parentes kan jag nämna att Ragatzu gjorde Pro Vercellis enda mål då de tog poäng borta mot Cesena. De var nedflyttningsklara redan innan…