Resultat: .
0%
röster
2011-11-27, 16:00
Medlem
Calogeros avatar
Tänkte väl att det var något som inte stämde där. Finns inget som slår italienska stormatcher under kvällstid, är det mycket folk på plats blir dessutom Olimpico en så mycket mer trevlig arena. Juventus känns för tillfället som en ångvält och mitt förhandstips med Juventus som scudettovinnare ser ut att kunna bli en sanning. Förutom Marchisio som är Gli Azzurris nästa stora stjärna så är Simone Pepe den som imponerat mest på mig. En spelare som är väldigt lätt att glömma bort bland mer glamorösa spelare såsom nämnde Marchisio, Matri, Pirlo, Vucinic och Vidal, men han gör alltid ett hundraprocentigt jobb. Fina mål kan han dessutom bidra med.

-------------------

Mauro Zaraté ser ut att bli en stor flopp för Inter.
2011-11-27, 16:04
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Calogero

Mauro Zaraté ser ut att bli en stor flopp för Inter.

Jag är inte så säker på att Pazzini ska vara försteanfallare för en klubb av Inters kaliber heller. Bidrar med ytterst lite när de andra spelarna inte har en bra dag. Som natt och dag mellan honom Eto'o och därmed är det inte så märkligt att Inter har gått i stå.
2011-11-27, 16:34
Medlem
Fula Gubbens avatar
Vad gäller publiksiffran så såg det som sagt riktigt välfyllt ut på stadion igår kväll, vilket var en orsak till att det blev en sevärd upplevelse. Tror inte det var någon heltom läktarsektion alls, vilket det brukar vara både 1 och 2 annars.

Pazzini håller jag som jämnstark med Matri, och det är goda strikers som ligger snäppet under världsklassnivån a la Etoo, Van Nistelrooy, Henry osv. Vad de behöver... vad Pazzini behöver... är en seconda punta som funkar. I Juventus finns en uppsjö sådana. Zarate är inte alls rätt typ. Men det är mycket som inte passar ihop i Inters pussel för närvarande.
2011-11-27, 16:54
Medlem
Vafan, ibland undrar jag… varför? Varför sitter jag och lider mig igenom Cagliaris matcher? Så jävla impotenta…

Sju matcher utan seger i Serie A, åtta om man räknar in förlusten mot Siena i Coppa Italia. Tre mål i Serie A på de senaste sju matcherna.

Conti, Nainggolan och Cossu dominerar spelet, men ingen som trycker dit bolljäveln… Conti är fortfarande Cagliaris bästa målgörare. Det har gått så långt att de numera desperat försöker filma sig till en straff, för det är fan enda sättet…

Spelet är fortfarande ok även om det börjar få något desperat över sig. Mest bollinnehav, avslut 18-6, hörnor 11-6 osv… bla bla bla…

Men Bologna var fan ännu sämre. Inget spel och ingen som trycker dit den. Di Vaio startade på bänken!

Och jag sätter av tid framför datorn för att följa detta via en stream. Vafan!

Hade det inte varit för ölen innan jag begav mig ut i stormen för att montera ner studsmattan, glasen av whisky efteråt, eller glöggen till pepparkakorna så vet jag inte…

Skulle lösningen kunna vara Andrea Cocco? Jag har skrivit om honom tidigare, men han fortsätter att dyka upp i AlbinoLeffes målprotokoll. Igår gjorde han mål igen.

Cocco som är född i Cagliari lyckades aldrig ta plats i laget. Har fått spela i Lega Pro Sec. Div. i lag som Pistoiese, Rovigo och Alghero, innan han fick chansen i AlbinoLeffe förra säsongen. Då blev det 5 mål på 28 matcher.

Detta året har det blivit nio mål på 12 matcher. 25 år och skulle kunna få samma utveckling som Cossu. Kalla hem honom och testa för fan!

Javisst fan, matchen. Inbytte Di Vaio gjorde såklart mål. Kommentatorns sammanfattning ”what a burglary from Bologna”. Sedan kvitterade Conti på straff, som därmed drygade ut sin ledning i den interna skytteligan till tre mål…
Senast redigerad av Brille68 2011-11-27 kl. 17:00.
2011-11-27, 17:18
Medlem
Calogeros avatar
Imorgon skall jag redovisa ett ett muntligt arbete där jag skall prata om den politiska rollen inom italiensk läktarkultur. Ifall någon har tips på bra hemsidor att leta information på hade det varit väldigt uppskattat!
2011-11-27, 17:44
Medlem
4522s avatar
Alla har givetvis rätt och Vivoli mest så, i Italien finns det inget krav på klubbarna att redovisa publiksiffror. Det Gazzettan gör är dock att dela upp den i antalet årskort och antalet betalande för just den här matchen, som ett tillägg brukar det även finnas hur mycket intäkter var del av kakan bidrog med. Snyggt och informativt. Sen sitter någon praktikantmupp på blaskan GP och missuppfattar hela skiten. Har kommit på mig själv att läsa den där tidningen och hittat rent utsagt pinsamma faktafel till och med i deras ledarkrönikor. Finns inget att hämta där för mig.
2011-11-27, 17:49
Medlem
Herregud... det ska tydligen ha blivit stort tjafs i Romas omklädningsrum efter matchen mot Udinese där Osvaldo anklagade Lamela, Angel och Bojan för att inte kämpa tillräckligt mycket på plan (de flesta rapporterar dock bara om ett bråk med Lamela och nämner inte nåt om Bojan och Angel) och det hela slutade med att Osvaldo slog till Lamela Osvaldo förväntas nu bli avstängd, bötfälld och kan tappa sin plats i italienska landslaget för detta.

SÅ JÄVLA IDIOTISKT!
Senast redigerad av ForvirradUnge 2011-11-27 kl. 18:01.
2011-11-27, 18:11
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ForvirradUnge
Herregud... det ska tydligen ha blivit stort tjafs i Romas omklädningsrum efter matchen mot Udinese där Osvaldo anklagade Lamela, Angel och Bojan för att inte kämpa tillräckligt mycket på plan (de flesta rapporterar dock bara om ett bråk med Lamela och nämner inte nåt om Bojan och Angel) och det hela slutade med att Osvaldo slog till Lamela Osvaldo förväntas nu bli avstängd, bötfälld och kan tappa sin plats i italienska landslaget för detta.

SÅ JÄVLA IDIOTISKT!

Ja jävlar.

Men jag gillar detta. Osvaldo har rätt attityd, han vill vinna, även om det givetvis är förkastligt att börja slåss. Tjafs i omklädningsrummet är vanligare än vad media vill låta påskina i och med sina enorma rubriker så fort det blir offentligt. Om Angel nu blev sågad, så blev han det med all rätt.

Det är tur att Menez och Vucinic inte är kvar om Osvaldo kritiserar Lamelas arbetsinsats...

Med det sagt tror jag fortfarande inte LE är rätt man för Roma.

Edit: Kan också noteras att 'Tjorvaz', som jag och F.G pekade ut i någon matchtråd, mycket riktigt blev petad inför dagens batalj mellan Palermo och Fiorentina. Devis Mangia motiverade det hela med att det fanns kommunikationsproblem mellan honom och backlinjen som skapade osäkerhet.
Senast redigerad av snillet_1 2011-11-27 kl. 18:20.
2011-11-27, 19:17
Medlem
För att knyta il Calcio till aktuella händelser så rapporterar jag från kvällens Dagens Industri:

”Monti får draghjälp - av fotbollsspelare”
I artikeln så finner vi:
”Även italienska fotbollsspelare drar nu sitt strå till stacken för att rädda statens finanser.”
…
Artikeln avslutas med:
"Vissa av oss spelar i landslaget, men alla stöder vi vårt land och framför allt tror vi på dess styrka", säger Damiano Tommasi, ordförande i den italienska spelarföreningen, till nyhetsbyrån Ansa.

Och genast så börjar man tro att Tommasi kanske inte är ett sånt äckligt jävla svin som han framstod som, då han ledde strejken för ett par månader sedan. Ni kommer ihåg att höginkomsttagare skulle behöva betala en ”solidaritetsskatt”. Förslaget drogs tillbaka av Berlusconi vilket naturligtvis omvärlden tolkade som att smörsångaren saknade stake. Allt snack om Bunga Bunga måste bara ha varit snack…

Men när man lusläser artikeln så framgår naturligtvis vad Tommasis fina gest egentligen bestod av:
”I en kampanj uppmanar de fotbollsfans att köpa statsobligationer.”
Ja just det. Självklart var det någon annan dvs fansen som skulle betala…
http://di.se/Default.aspx?sr=23&tr=296527&rlt=0&pid=252105__Art iclePageProvider&epslanguage=sv&referrer=http%3A%2 F%2Fdi.se%2FNyheter%2F%3FCollapseTopMenu%3Dtrue

Tillägg/ändring/rättelse:
Nå, vid närmare undersökning så verkar de svenska tidningarna ännu en gång nagga sanningen i kanten. Låter dock mitt inlägg stå kvar.

http://ricerca.repubblica.it/repubblica/archivio/repubblica/2011/11/26/italia-resta-un-paese-forte-non.html
När man läser de italienska tidningarna så verkar Tommasi vända sig till både spelare och fans, dock utan att jag ännu läst hans upprop i original.
Senast redigerad av Brille68 2011-11-27 kl. 19:34. Anledning: Läste några italienska tidningar på nätet...
2011-11-27, 20:05
Bannlyst
Vem är den blonda bruden i Club Calcio? Verkar som att hon är jävligt insatt i Milans organisation då hon enligt egen utsago spenderar många timmar på Milanello. Vilken koppling har hon till Milan och Milano?
2011-11-27, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2Keynote
Vem är den blonda bruden i Club Calcio? Verkar som att hon är jävligt insatt i Milans organisation då hon enligt egen utsago spenderar många timmar på Milanello. Vilken koppling har hon till Milan och Milano?
Är det inte hon som är Gunnar Nordahls barnbarn eller nåt?
2011-11-27, 20:20
Medlem
4522s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2Keynote

Johanna Reimers, barnbarn till Gunnar Nordahl.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in