Resultat: .
0%
röster
2013-03-11, 16:50
Medlem
Juventus har stenkoll och Allegri har fått ordning på Milan. Fiorentina går bra, Lazio saknar Klose, Roma saknar eget spel, Napoli saknar stake och passion, Inter saknar...

Più forti di tutto

Jag tjatar. Kanske (förmodligen?) inför döva öron. Men situationen är fullständigt unik. En klubb utsätts för massivt tryck, och vägrar vika ner sig. Myndigheter, polis, media, vissa storklubbar...

Klubben håller såklart på att ruineras. Redan under slutet av förra året hade man svårt att betala lönerna. Och man tvingas fortsätta att spela utan publik...

Cellino sitter i husarrest i klubblokalen, och klubben kör Silenzio Stampa. Men man kunde inte avhålla sig från ett statement på tröjorna då de värmde upp inför matchen mot Sampdoria.

http://www.repubblica.it/images/2013/03/10/152641530-9148b4e4-9044-417b-8802-15f30214fc01.jpg

Contro tutto e tutti.

Aldrig har klubben varit mer enad. Och sällan har man varit mer framgångsrik. Cagliari hade 16 poäng efter halva säsongen dvs 19 omgångar. Allt tydde på att man ruinerad skulle tvingas ned till Serie B. Nu nio omgångar senare har man ytterligare 18 poäng.

Nästa match är borta mot Siena. Som imponerat. Samtidigt så går samtliga lag precis ovanför strecket också bra. Blir en stenhård kamp om att undvika den tredje nedflyttningsplatsen. Palermo och Pescara är körda. Fast i skiten! alldeles oavsett vem som är tränare.
Senast redigerad av Brille68 2013-03-11 kl. 17:16.
2013-03-11, 20:58
Medlem
Försöksdjurs avatar
Detta palermo alltså...aja tur att det är raka vägen till Serie B iaf.

Vid håller att Mazzarri ser obekväm ut med sitt Napoli. Under match ser det ut som Napoli är en slags infektion i Mazzarris kropp.
2013-03-11, 22:05
Medlem
Kanske släppte denna lite hängande i luften. Som jag har för vana att göra…

http://www.repubblica.it/images/2013/03/10/152641530-9148b4e4-9044-417b-8802-15f30214fc01.jpg
”Rossoblu Figli di un Dio minore"

Un Dio minore blir direktöversatt a lesser god. Och eftersom jag är en förläst jävel vandrar mina tankar till Tennysons Idylls of the King.

Och det är efter att institutionerna och personerna som kung Arthur litade allra mest på svikit honom. (Runda bordet, Lancelot, Guinevere osv…)

Avskrivet för hand hemma hos mina svärföräldrar, då jag hämtade barnen där innan vi åkte hem:
”I found Him in the shining of the stars,
I mark’d Him in the flowering of his fields,
But in His ways with men I find Him not…. For why is all around us here
As if some lesser god had made the world,
But had not force to shape it as he would…”

Därefter kommer slutstriden som är ett fruktansvärt blodbad där förrädarna förlorar. Dock hinner Mordred ge Arthur ett dödande hugg innan han dör.

Nå, det är väl kanske lite så jag skulle vilja tolka det…

Tack vare Silenzio Stampa och att jag inte surfat i ärendet, så är det så jag fortsätter att tolka det.

Med tanke på att det är Cellino & grabbarna grus är det dock mer troligt att det är en halvtaskig rocksång, dålig film alternativt tecknad superhjälte som ska förklara budskapet.
2013-03-12, 11:43
Medlem
Rodah15s avatar
Nu är det officiellt, Sannino tar över igen.. Haha löjligt.

"Bringing Sanino back is Zamparini's 51st coaching change in football. 26 at Venezia. 25 at Palermo"
2013-03-12, 14:36
Medlem
JayGatsbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rodah15
Nu är det officiellt, Sannino tar över igen.. Haha löjligt.

"Bringing Sanino back is Zamparini's 51st coaching change in football. 26 at Venezia. 25 at Palermo"

Ryker Zamparini när de åker ut? Kommer fansen kräva det/kommer han själv att sälja?
2013-03-12, 17:31
Medlem
David.s avatar
Eftersom det väsentliga inom fotbollen ändå blir uppmärksammat på så otroligt utvecklat och intressant sätt får jag nöjet att riktigt grotta ner mig i fotbollens lite mörkare delar - nämligen skvallret.

För några dagar sedan skrev vår något schizofrena Alain Delon-look-a-like följande inlägg.

Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Wilbacher pallar jag inte med. Tröttsam att lyssna på och att han hela tiden ska knyta an till italiensk fotboll är rätt störande. "Senatorer", varför inte använda det ypperliga ordet "veteraner"? Låter mycket bättre i en svensk kontext.

Wilbacher gav svar på tämligen omedelbart på Twitter. Jag hittar tyvärr inte kommentaren just nu och den tycks faktiskt vara borttagen. Men den handlade mer eller mindre om att Snillet skulle hålla käft. Det räckte inte med Twitter, utan följdes också upp med en replik på prateriet Km d'Amore vilket är Calcio al Corso-gänget som tidigare höll till på Eurosport's projekt.

"Dra åt helvete!"

Det stannade dock inte där, utan Snillets mediakarriär tog ytterliggare ett raketkliv - åtminstone metamässigt - då Wilbacher idag gjorde ett stekhett statement i sin krönika på Expressen.

Citat:
Ursprungligen postat av Thomas Wilbacher
Om man har bråttom är det lätt att stirra sig blind på Ibra och Thiago Silva. Deras kvaliteter går såklart inte att ifrågasätta, men Milan är så mycket mer än bara två spelare. Galliani gjorde inte sin första mercato i somras, så att säga.
Senatorerna, de gamla spelarna som skrivit Milans nutidshistoria, kunde Galliani ha hanterat på ett bättre sätt.

Notera att det faktiskt inte ens är jag som markerat ovanstående ord utan Expressens redigare. Man skulle nog nästan kunna påstå att vi har en s.k. gate här och man kan ju inte göra annat än att med spänning vänta på Snillets comeback. Eller har Thomas vunnit på K.O. månne?

2013-03-12, 18:32
Medlem
snillet_1s avatar
Jag skriver förvisso på "nåt forum". Men jag skrev sakligt och undrar fortfarande i mitt stilla inre vad skillnaden är, ty Thomas Wilbacher sade rakt upp och ned: "det är något helt annat", utan att vidare belägga vad han menar utan istället avslutar han sitt s k resonemang med "Dra åt helvete!". Wilbacher håller inte Flashback-nivå, han håller knappt ens SvenskaFans-nivå. Men det är inte förvånande från någon som fåraktigt, storögt, osäkert anammar och beundrar en utländsk kultur och sedan försöker plantera begrepp i den svenska debatten som kort och gott är överflödiga. Ganska patetiskt tänker jag i mitt inte längre så stilla inre. Men nu vet vi att dessa posörer följer oss på Flashback, de följer den riktiga diskussionen kring italiensk fotboll. Kom ut, kliv ur garderoben, visa oss kejsarens nya kläder!

2013-03-12, 18:57
Medlem
Wilbacher är inte någon fantastisk journalist. Får en sällan att tänka till. Att reagera så där när man får kritik är inte heller nåt plus i kanten. Heja snillet.

Han skall ha beröm för att han känner rätt personer och fått en position där han tycks kunna jobba med fotboll på heltid. Men hans jobb ger knappast oss fotbollsälskare något mervärde. Klyschor och italienska ord om vartannat. Originaliteten och substansen lyser med sin frånvaro

(edit pga: onödigt personligt påhopp)
Senast redigerad av riquelme 2013-03-12 kl. 19:18.
2013-03-12, 22:52
Bannlyst
Hade sett fram emot att ha sällskap av Milan in i kvartsfinalen men nu får juvenuts bära den italienska fanan ensamma, tomt

Trodde inte allegri skulle släppa försprånget mot dvärgarna men Italiensk fotboll har ändå gjort sitt bästa år på länge borträknad när Inter vann
2013-03-12, 22:56
Medlem
David Pruttons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av damanHJK
Hade sett fram emot att ha sällskap av Milan in i kvartsfinalen men nu får juvenuts bära den italienska fanan ensamma, tomt

Trodde inte allegri skulle släppa försprånget mot dvärgarna men Italiensk fotboll har ändå gjort sitt bästa år på länge borträknad när Inter vann

Milan hade behövt Balotelli ikväll.
Man var inte särskild nära. Trots att man skapa fina chanser så kändes det som Barca var numret större.
All cred till Allegris manskap dock - man gav Barca en match i 93 minuter ikväll. Inte kattpiss alls.

Tror man kniper en andraplats bakom Juve dessutom. Man har onekligen fått ordning på saker och ting.
2013-03-12, 22:59
Medlem
JayGatsbys avatar
Jaha, det här var ju ingen höjdare.
Vad är det med Milan att dominera hemma och sedan totalkollapsa borta? Inte första gången direkt...

Nåväl. Juventus kommer bära tricoloren högt. Juve i samma match skulle inte släppt till som Milan gjorde.
Chiellini hade ätit upp Messi och Vidal hade inte missat sådana lägen.

Lottning på fredag, spännande så det förslår!
2013-03-12, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JayGatsby
Jaha, det här var ju ingen höjdare.
Vad är det med Milan att dominera hemma och sedan totalkollapsa borta? Inte första gången direkt...

Nåväl. Juventus kommer bära tricoloren högt. Juve i samma match skulle inte släppt till som Milan gjorde.
Chiellini hade ätit upp Messi och Vidal hade inte missat sådana lägen.

Lottning på fredag, spännande så det förslår!

Tycker att det verkar gälla de flesta italienska lagen. Även om skitlagen i Serie A får man höra "har inte förlorat hemma på xy matcher".

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in