Resultat: .
0%
röster
2012-08-28, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J-dilla
Största problemet med Bojan är att hans snabbhet och teknik inte funkar i Italien, det funkade i Spanien där han får ytor och lätt kan sprinta förbi försvaret. Oftast när han får bollen är det 2-3 försvarare i närheten under hans tid i Roma. Har alltid tyckt att han är överskattad trots att han fortfarande är ung. Tror tyvärr att det inte blir bättre i Milan.
Men faktum är ändå att Bojan fyller ett behov i Milan som det ser ut nu och visst borde han få rejält med speltid nu när Robinho är skadad? Spelare växer med förtroende.

Jag hoppas i alla fall på det bästa, men mest av fantacalcistiska skäl.
2012-08-28, 18:35
Medlem
il-gol-fantasmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Calogero

Jag vill minnas att samma sak hände förra året, alltså att en svensk tidning skrev att publiksiffran under Lazio-Juventus låg på 30.000 när det i själva verket var det dubbla. Vad jag förstått är det lite knepigt med hur man räknar antalet åskådare i Italien. Det var helt klart bra mycket mer tätt på Olimpico än San Siro igårkväll. Kolla bara här;
http://www.youtube.com/watch?v=kPz5pNXCxOI

Mm tycker det sker var och varannan match. Har också hört det där om att det ska vara svårt att komma med exakt statistik angående publiksiffrorna då lagen inte är skyldiga att presentera den. Men ja klippet visar helt klart att där e närmare 65-70 tusen på plats än några 39 tusen. Jaja nästan dum fråga av mig.

Btw F*ck Zlatan we have Bojan!
2012-08-28, 19:02
Medlem
FabioAugustos avatar
Bojan - Pazzini - Pato
Montolivo - Boateng - Nocerino

Typ. Reserver: Ambrosini, Traoré, Niang, Emanuelson, Robinho, El Shaarawy, Constant, Flamini, Strasser, Muntari, eventuellt nyförvärv.

Tycker faktiskt inte det är särskilt dåligt. Inte ligatitelbra, men forfarande tillräckligt bra för att sluta typ trea. Många chansningar, men åtminstone ett par lär kliva fram mer än väntat under den här säsongen. Det är defensiven som behöver 1-2 tillskott. Får man det kan man ju se hyggligt tydligt att det är mer av ett framtidsprojekt detta. Många spelare som går till Milan presterar riktigt bra först kring 30-strecket. Inget fel med det.
2012-08-28, 19:53
Medlem
Marcens avatar
Skulle matcha denna elva, frånsett skador

4-3-3: Abbiati
Abate Zapata Bonera De Sciglio;
Montolivo Boateng Nocerino;
Robinho Pazzini Pato

Edit. Enligt Galliani är transferfönstret nu stängt, så har det dock låtit tidigare i sommar så än kan saker hända.
Senast redigerad av Marcen 2012-08-28 kl. 20:02.
2012-08-28, 20:36
Medlem
Spinnacers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marcen
Skulle matcha denna elva, frånsett skador

4-3-3: Abbiati
Abate Zapata Bonera De Sciglio;
Montolivo Boateng Nocerino;
Robinho Pazzini Pato

Edit. Enligt Galliani är transferfönstret nu stängt, så har det dock låtit tidigare i sommar så än kan saker hända.

Hehe, det tar vi nog med en nypa salt. Jag hade nog väntat tills den 31:e Augusti 00:01 innan jag började göra startelvor.
Boateng och Nocerino snittar båda 0,5 tacklingar & 0 interceptions per match, kan lika gärna köra 4-1-5 då.

Verkar som "vi" blir av med Mesbah på riktigt i alla fall, tack och lov.
http://www.golsicilia.it/news/38113/Palermo-Migliaccio-per-arrivare-a-Mesbah/
2012-08-28, 20:52
Medlem
motvalls avatar
Mitt tips före slutvärvningarna.
1. Juventus
2. Inter
3. Napoli
4. Lazio
5. Fiorentina
6. Roma
7. Bologna
8 Udinese
9. Milan
10. Palermo
11. Atalanta
12. Cagliari
13. Sampdoria
14. Siena
15. Parma
16. Torino
17. Catania
18. Chievo
19. Genoa
20. Pescara
Senast redigerad av motvall 2012-08-28 kl. 20:56.
2012-08-28, 21:30
Medlem
Marcens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spinnacer
Hehe, det tar vi nog med en nypa salt. Jag hade nog väntat tills den 31:e Augusti 00:01 innan jag började göra startelvor.
Boateng och Nocerino snittar båda 0,5 tacklingar & 0 interceptions per match, kan lika gärna köra 4-1-5 då.

Verkar som "vi" blir av med Mesbah på riktigt i alla fall, tack och lov.
http://www.golsicilia.it/news/38113/Palermo-Migliaccio-per-arrivare-a-Mesbah/

Alternativen är flera, beror på flera faktorer.
Montolivo-Ambrosini-Nocerino
Boateng-Ambrosini-Montolivo
Montolivo-Traoré-Nocerino
...

Montolivo-Boateng-Nocerino skulle dock funka, tvivlar dock på att det är något man kommer få se.

Och ja, hypotetiskt ifall nytillskott uteblir. Palombo har Galliani redan tackat nej till, möjligt att han har ett ess i ärmen.

Edit. Galliani: "This year we won't make any last-minute signings like we did with Nocerino last year."
Senast redigerad av Marcen 2012-08-28 kl. 21:32.
2012-08-28, 23:27
Bannlyst
Hur i helvete kan man försöka sig på att chippa in en avgörande straff? Såvida du inte heter Pirlo, Zidane eller Totti så ger man fan i sånt. Och vad håller Armero på med?

Udinese

Är nog det lag jag hatar mest i Italien. Den enda klubben som säljer av sina nyckelspelare inför ett CL-kval.
2012-08-28, 23:27
Medlem
Udinese.................
2012-08-28, 23:32
Medlem
BonhommeDeNeiges avatar
Men det är väl bättre att de spelar i EL och drar in koefficientpoäng där? Eller har UEFA ändrat nu så att man får fler poäng för CL-vinster och kryss?
2012-08-28, 23:35
Medlem
zachs avatar
Alltså det där jäääävla Udinese. Måtte dom aldrig någonsin få kvala till någonting igen.
2012-08-28, 23:42
Medlem
Calogeros avatar
Två jävla lag i Cl. Två.

Har Italien någonsin haft det så skralt?

Fyfan

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in