Resultat: .
0%
röster
2012-05-14, 10:30
Medlem
Tycker Italien ser rätt intressanta ut men något guld kommer det inte bli.
2012-05-14, 10:38
Medlem
David Pruttons avatar
Vafan. Sju (7!) raka vinster avslutar alltså Parma och Donadoni med.
Synd säsongen är slut...

En mycket hedrande åttonde plats till slut, på samma poäng som det så omskrivna Roma och deras "projekt".

Nu väntar en mycket spännande mercato för Parmas del, stort fokus får ju läggas på att försöka rädda kvar en del spelare. En sak som jag inte förstår är varför man verkar intresserad av Floccari dock, i min bok håller han inte alls. Överskattad. Nej, gör nu som vi gjort tidigare med stor lycka - ut och fynda för lite mindre pengar.
2012-05-14, 12:00
Medlem
Försöksdjurs avatar
Skulle inte Nedved och Agnelli komma med en stor överraskning igår? Eller missade jag den?
2012-05-14, 12:01
Medlem
Ferry31s avatar
Tråkigt att van Bommel lämnar redan efter 1,5 år. Som spelare håller han garanterat minst 2 år till, så jag hade faktiskt gärna sett honom ett tag till i Milan. Spelare som honom växer inte på träd, svåra att ersätta. Bra tvåvägsspelare, som varit Milans viktigaste spelare i många matcher.
2012-05-14, 12:05
Medlem
David Pruttons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferry31
Tråkigt att van Bommel lämnar redan efter 1,5 år. Som spelare håller han garanterat minst 2 år till, så jag hade faktiskt gärna sett honom ett tag till i Milan. Spelare som honom växer inte på träd, svåra att ersätta. Bra tvåvägsspelare, som varit Milans viktigaste spelare i många matcher.

Jag håller med men förstår honom verkligen.
Han lär få ett par sista behagliga år som spelare i Holland, där han kommer vara given i sitt lag utan större ansträngning.
Riktigt tungt för Milan, men högst troligen ändå ett bra beslut för den gode(hehe) Mark.

Milan har verkligen att göra denna mercaton - man tappar ju en hel del spelare (kanske mest på bredden) men kraven är ju att både toppen och bredden ska förstärkas.
2012-05-14, 13:29
Medlem
Om Carlo Ancelotti misslyckas med att ge PSG bucklan kanske han blir rödgul i sommar?
Önsketänkande...
2012-05-14, 14:11
Medlem
bravehs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saandro
Prandellis 32 spelare till EM:

Goalkeepers:Buffon (Juventus), De Sanctis (Napoli), Sirigu (Paris St. Germain), Viviano (Palermo);

Defenders:Abate (Milan), Astori (Cagliari), Balzaretti (Palermo) , Barzagli (Juventus), Bocchetti (Rubin Kazan), Bonucci (Juventus), Chiellini (Juventus), Criscito (Zenit San Pietroburgo), Maggio (Napoli), Ogbonna (Torino), Ranocchia (Inter) ;

Midfielders:Cigarini (Atalanta) , De Rossi (Roma), Diamanti (Bologna) , Giaccherini (Juventus), Marchisio (Juventus), Montolivo (Fiorentina), Thiago Motta (Paris St. Germain), Nocerino (Milan), Pirlo (Juventus),Schelotto (Atalanta) , Verratti (Pescara) ;

Forwards:Balotelli (Manchester City) , Borini (Roma) , Cassano (Milan), Destro (Siena), Di Natale (Udinese), Giovinco (Parma)

Miccoli eller Giovinco då? Eller hade det aldrig varit aktuellt?
2012-05-14, 14:21
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av braveh
Miccoli eller Giovinco då? Eller hade det aldrig varit aktuellt?

Giovinco är uttagen. Miccoli vet jag ej riktigt hur det resoneras kring.

---

Kanske dags att lägga fram lite säsongselvor och dylikt, såsom årets spelare, nyförvärv, flopp och så vidare?

Sitter här i farten så jag hinner inte riktigt lägga upp kategorier.
2012-05-14, 15:01
Medlem
bravehs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Giovinco är uttagen. Miccoli vet jag ej riktigt hur det resoneras kring.

---

Kanske dags att lägga fram lite säsongselvor och dylikt, såsom årets spelare, nyförvärv, flopp och så vidare?

Sitter här i farten så jag hinner inte riktigt lägga upp kategorier.

Opps. Sorry. Jo Giovincos statistik talar för sig själv och han är 25. Miccoli har liknande siffror men är 32 år.
2012-05-14, 15:28
Medlem
svulles avatar
Fortsätter Zanetti i Inter även nästa säsong, eller har jag missat något?
Undrar det samma om Totti.
2012-05-14, 15:47
Medlem
Calogeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arachnid
Om Carlo Ancelotti misslyckas med att ge PSG bucklan kanske han blir rödgul i sommar?
Önsketänkande...

Låt oss hoppas på det. Absolut bästa alternativet, alla kategorier.

Enligt Lorenzo Medici har Di Natale sagt att han lägger av, eller i alla fall lämnar för Qatar eller liknande, efter EM-slutspelet. Kan detta verkligen stämma? Extremt tung förlust för Udinese om så är fallet. Man är förvisso experter på att hitta ersättare när man sålt vidare sina stjärnor, men med Di Natale är det ju en viss skillnad.
2012-05-14, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svulle
Fortsätter Zanetti i Inter även nästa säsong, eller har jag missat något?
Undrar det samma om Totti.
Ingen av de 2 har utannonserat att de skulle sluta, så det tror jag inte.
I sakfrågan är jag bergsäker på Totti, inte lika på Zanetti dock eftersom att jag inte är lika insatt i Inter.

Citat:
Ursprungligen postat av Calogero
Låt oss hoppas på det. Absolut bästa alternativet, alla kategorier.
Ancelotti använder sig i nuläget av 4-3-2-1 i PSG. Undrar hur det skulle funka i Roma;

Kod:
-------Stekelenburg----------- MV
Rosi--Heinze--Burdisso--Angel  DEF
----Gago--DDR--Marquinho----   CMF
-------Totti--Pjanic---------  OM
----------Borini-------------  ANF

Nu är ju X11'n i behov av kraftiga förstärkningar (då ytterbackarna är alldeles för offensiva för en hållbar elva, in med VdW eller Isla för fan?), men bara för att leka med tanken..
Senast redigerad av Arachnid 2012-05-14 kl. 17:24.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in