Citat:
Ursprungligen postat av tha-rock
Nu är den sköre lille Bojan officielt klar för Milan. Tycker det är en hyffsad värvning. Fyller 22 år idag och har ju definitivt framtiden framför sig, frågan är ju bara hur mycket mer han kan utvecklas. Vad jag vet så är det ju ett lån från Roma, genom barca. Men är det utköpningsklausul på den? Uncle Fester gillar ju den typen av kontrakt så det är väl det förmodar jag.
Allegri måste ju nu köra 4-3-3. Han får överlämna 4-3-1-2 nu, han har inte haft en ren trequartista på 2 år och ändå envisats med att använda sig av den och nu har han ju "rena" yttrar. Han skrev även positivt om 4-3-3 an på sin uppsats på Coverciano. Robson tror jag stannar. Santos har hoppat av tåget för nu och jag ser inte en flytt för Robson nu i augusti. Men i Januari drar han nog då Beppe Rossi lär inhandlas.
Som Milanista måste jag erkänna att jag är relativt nöjd med mercaton. För jag hade inga förväntningar och jag hade inställt mig på några hundår. Eftersom allt det vackra är kort och varje klubb har sin svackor och toppar. Dessa köp är bra där vi står idag. Unga spelare med potential.
En rejäl fältherre och då ska väl top 3 placering vara realistisk. De jong vore trevligt men han har ett år kvar på kontraktet och Galliani vill väl vänta in honom istället.
Citat:
Milan signs Bojan Krkic on a 1-year loan deal with a buy-out clause from Barcelona. [Sky]
Tycker det är en helt okej värvning och framför allt finns det potential. Han är redan bättre än Shaarawy, Boateng, Carmona, Emanuelson. Det kommer bli 4-3-3. Robinho måste stanna - han är Milans bästa anfallare just nu.
Det verkar som det blir ännu en bytesaffär med Palermo; Mesbah mot Migliaccio - en duglig, rutinerad defensiv mittfältare som kan passa och även spela mittback. Känns som ett säkrare val än Ambrosini/Traoré i allafall.
Vi får se om det blir någon mer värvning, prokrastinatören Galliani jobbar för fullt nu verkar det som - kan sluta hur som helst.
Själv hoppas jag Galliani skeppar Boateng till Real Madrid för byte mot Granero eller Diarra + växelpengar.