Resultat: .
0%
röster
2012-08-27, 21:07
Medlem
Marcens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spinnacer
Det jävliga är ju att det finns fortfarande en massa kap att göra på transfermarknaden, men det händer ju aldrig något. Han kommer säkert åka ifrån Madrid tomhänt och skylla på urladdad telefon/fast i trafiken/otur.

Det är verkligen frustrerande. Nu tycks 17-åriga anfallaren M'Baye Niang vara klar. Framtidsprospekt kanske, men ser honom inte som en av Gallianis viktiga utlovade spelare...
2012-08-28, 09:51
Medlem
santacls avatar
För alla som har boxer och vill se Italienska ligan så har dom löst det på detta sätt i höst/vår.

"Grattis alla fotbollsälskare! Nu kan du som är kund hos Boxer se helgmatcherna från en av världens bästa fotbollsligor, på Kanal Global.

Sändningarna startar 25 augusti och vi visar matcherna kostnadsfritt fram till 30 september. Därefter betalar du endast 19 kr/mån för tillvalspaketet Boxer Sport, för att kunna fortsätta titta på Kanal Globals helgsändningar av Serie A.

Kanal Global hittar du på kanalplats 17. Matcherna visas på lördagar 17.55 -23.00 och söndagar 12.25 -23.15. Övriga tider kommer Kanal Global att sända sitt övriga programutbud.

Abonnemanget avslutas automatiskt när säsongen är slut 31/5 2013."

http://www.boxer.se/kundservice/kundservice-informerar/Nu-kan-du-se-helgmatcherna-i-Serie-A-hos-Boxer/
2012-08-28, 11:26
Medlem
Marcens avatar
Förstår nu att Robinho klev av i söndags p g a skada. Pazzini, El Shaarawy och Niang är nu enda alternativen till anfallet i matchen mot Bologna på lördag.
2012-08-28, 13:39
Medlem
J.R.s avatar
Är Bojan Krkic klar för Milan? Står så på hans Wikipedia.
En värdelös värvning i så fall, inte en värdelös spelare men ingen som passar i Milan.
2012-08-28, 13:56
Medlem
Spinnacers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
En värdelös värvning i så fall, inte en värdelös spelare men ingen som passar i Milan.

Nästan, det är nära nu. Allegri har bytt till 4-3-3 nu ändå. Har ingenting emot detta, han är en klar uppgradering och kan spela SS/Winger.
Citat:
@Milanello
Both M'Baye Niang and Bojan Krkic are expected to meet Allegri and the squad later today at Milanello. #BenvenutiRagazzi
http://soccernet.espn.go.com/news/story/_/id/1144731/ac-milan-close-to-deal-to-sign-roma-forward-bojan-krkic?cc=5739
http://www.goal.com/en-sg/news/3868/main/2012/08/28/3336395/ac-milan-closing-in-on-bojan-krkic-confirms-galliani

En duglig defensiv mittfältare till nu bara.. hade t.o.m varit nöjd med Angelo Palombo.
2012-08-28, 13:58
Medlem
Marcens avatar
Citat:

Det stämmer. Denna gång är det en spelare Allegri ville ha. Det ryktas dessutom om De Jong och Nenê.
2012-08-28, 15:06
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marcen
Det stämmer. Denna gång är det en spelare Allegri ville ha. Det ryktas dessutom om De Jong och Nenê.

Jaha, innebär det att Milan gör sig av med Robinho då månne? Har ryktas om det tidigare och Bojan får väl liknas vid en Robinho-liknande typ.
Suck, det här var ju inga höjdarnyheter, en spelare som inte duger varken i Barca eller Roma skulle helt plötsligt komma och bära Milans anfallsspel.
2012-08-28, 16:51
Medlem
Nu är den sköre lille Bojan officielt klar för Milan. Tycker det är en hyffsad värvning. Fyller 22 år idag och har ju definitivt framtiden framför sig, frågan är ju bara hur mycket mer han kan utvecklas. Vad jag vet så är det ju ett lån från Roma, genom barca. Men är det utköpningsklausul på den? Uncle Fester gillar ju den typen av kontrakt så det är väl det förmodar jag.

Allegri måste ju nu köra 4-3-3. Han får överlämna 4-3-1-2 nu, han har inte haft en ren trequartista på 2 år och ändå envisats med att använda sig av den och nu har han ju "rena" yttrar. Han skrev även positivt om 4-3-3 an på sin uppsats på Coverciano. Robson tror jag stannar. Santos har hoppat av tåget för nu och jag ser inte en flytt för Robson nu i augusti. Men i Januari drar han nog då Beppe Rossi lär inhandlas.

Som Milanista måste jag erkänna att jag är relativt nöjd med mercaton. För jag hade inga förväntningar och jag hade inställt mig på några hundår. Eftersom allt det vackra är kort och varje klubb har sin svackor och toppar. Dessa köp är bra där vi står idag. Unga spelare med potential.

En rejäl fältherre och då ska väl top 3 placering vara realistisk. De jong vore trevligt men han har ett år kvar på kontraktet och Galliani vill väl vänta in honom istället.
2012-08-28, 17:15
Medlem
Marcens avatar
Citat:
Jaha, innebär det att Milan gör sig av med Robinho då månne? Har ryktas om det tidigare och Bojan får väl liknas vid en Robinho-liknande typ.
Suck, det här var ju inga höjdarnyheter, en spelare som inte duger varken i Barca eller Roma skulle helt plötsligt komma och bära Milans anfallsspel.

Citat:
Ursprungligen postat av tha-rock

Robinho lär bli kvar ett tag till, dessutom är han ju skadad och blir borta 3-4 veckor, precis som Pato.

Ser fram emot att se Allegri ge upp sin älskade 4-3-1-2-formation, då han precis som du säger inte haft en trequartista på länge... Ska bli intressant att se resultatet.
2012-08-28, 17:20
Medlem
Spinnacers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tha-rock
Nu är den sköre lille Bojan officielt klar för Milan. Tycker det är en hyffsad värvning. Fyller 22 år idag och har ju definitivt framtiden framför sig, frågan är ju bara hur mycket mer han kan utvecklas. Vad jag vet så är det ju ett lån från Roma, genom barca. Men är det utköpningsklausul på den? Uncle Fester gillar ju den typen av kontrakt så det är väl det förmodar jag.

Allegri måste ju nu köra 4-3-3. Han får överlämna 4-3-1-2 nu, han har inte haft en ren trequartista på 2 år och ändå envisats med att använda sig av den och nu har han ju "rena" yttrar. Han skrev även positivt om 4-3-3 an på sin uppsats på Coverciano. Robson tror jag stannar. Santos har hoppat av tåget för nu och jag ser inte en flytt för Robson nu i augusti. Men i Januari drar han nog då Beppe Rossi lär inhandlas.

Som Milanista måste jag erkänna att jag är relativt nöjd med mercaton. För jag hade inga förväntningar och jag hade inställt mig på några hundår. Eftersom allt det vackra är kort och varje klubb har sin svackor och toppar. Dessa köp är bra där vi står idag. Unga spelare med potential.

En rejäl fältherre och då ska väl top 3 placering vara realistisk. De jong vore trevligt men han har ett år kvar på kontraktet och Galliani vill väl vänta in honom istället.
Citat:
Milan signs Bojan Krkic on a 1-year loan deal with a buy-out clause from Barcelona. [Sky]

Tycker det är en helt okej värvning och framför allt finns det potential. Han är redan bättre än Shaarawy, Boateng, Carmona, Emanuelson. Det kommer bli 4-3-3. Robinho måste stanna - han är Milans bästa anfallare just nu.

Det verkar som det blir ännu en bytesaffär med Palermo; Mesbah mot Migliaccio - en duglig, rutinerad defensiv mittfältare som kan passa och även spela mittback. Känns som ett säkrare val än Ambrosini/Traoré i allafall.

Vi får se om det blir någon mer värvning, prokrastinatören Galliani jobbar för fullt nu verkar det som - kan sluta hur som helst.

Själv hoppas jag Galliani skeppar Boateng till Real Madrid för byte mot Granero eller Diarra + växelpengar.
Senast redigerad av Spinnacer 2012-08-28 kl. 17:23.
2012-08-28, 17:37
Medlem
Calogeros avatar
Milans köp av Bojan bör som flera påpekat betyda att man nu övergår till en 4-3-3 modell. Dessutom betyder det förmodligen att milanisti nu kan glömma allt vad Kaká heter, för inte hade han passat in i en sådan formation.

Om inte Allegri förstås skulle testa julgransformationen, då skulle Kaká kunna figurera tillsammans med någon av Robinho/Bojan bakom antingen Pazzini eller Pato. Ett tremannamittfält bestående av Boateng-Montolivo-Nocerino.

På pappret ser det kanske inte så illa ut, men faktum kvarstår att Bojan har en hel del att bevisa fortfarande och jag är inte alls säker på att han pallar trycket i Milano.
2012-08-28, 17:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Calogero
På pappret ser det kanske inte så illa ut, men faktum kvarstår att Bojan har en hel del att bevisa fortfarande och jag är inte alls säker på att han pallar trycket i Milano.

Största problemet med Bojan är att hans snabbhet och teknik inte funkar i Italien, det funkade i Spanien där han får ytor och lätt kan sprinta förbi försvaret. Oftast när han får bollen är det 2-3 försvarare i närheten under hans tid i Roma. Har alltid tyckt att han är överskattad trots att han fortfarande är ung. Tror tyvärr att det inte blir bättre i Milan.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in