Resultat: .
0%
röster
2012-08-26, 13:43
Medlem
Pescis avatar
Kan nån berätta varför Napoli lånar ut Gargano till konkurrenten Inter? Är inte han en av deras bästa spelare?
2012-08-26, 13:49
Medlem
Skön text om Zeman signerad Simon Bank:
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/kronikorer/bank/dokument/article15309940.ab
2012-08-26, 17:02
Medlem
il-gol-fantasmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fjodorov
Varför tror ingen att Siena klarar sig? Sienas största och bästa offensiva kraft är kvar i och med att Calaio inte har lämnat. Är helt övertygad om att de tar en säker plats i nedre delen av mitten i tabellen.

Man har blivit av med Mattia Destro (va på lån) som mäktade med 12 baljor förra året. Sen de sex minuspoängen kan bli jobbigt mentalt. Alla reser inte sig så snabbt som Atalanta gjorde förra året då de bestraffades med samma summa minuspoäng.

Citat:
Ursprungligen postat av Pesci
Kan nån berätta varför Napoli lånar ut Gargano till konkurrenten Inter? Är inte han en av deras bästa spelare?

Napoli har det ganska bra ställt på mittfältet även utan Gargano. Den schweiziska trion Inler, Behrami och Džemaili är alla duktiga, även om den sistnämnde får ses som bakup. Samtliga av dessa tre kan mer eller mindre spela på Garganos position. Utöver dessa finns även Hamsik. Donadel är också fortfarande kvar i klubben. Är inte hundra men kan tänka att man eventuellt kunde ha svårt att matcha Garganos lönekrav för ett nytt kontrakt och därför vill ersätta han. Napoli har ju som bekant en ganska åtstramad lönebudget och är en av få klubbar som går bra rent ekonomsikt.

Inte för att jag har sympati hos någotdera av lagen i gårdagens möte i Toscana så måste jag säga att jag blev lite glad av att Fiorentina fick inleda med en seger. Fiorentina känns som många varit inne på intressanta den här säsongen och på längre sikt och det va trevligt att Montella fick en liten gnutta arbetsro såhär i inledningen. Det kan ju som bekant hetta till rejält annars på den piazzan. http://www.dailyrecord.co.uk/sport/football/fiorentina-stars-hide-from-angry-fans-1113983

Udinese är ju Udinese, känns stabila och detta lilla "snedsteg" om man nu kan kalla det så när man vilar så många spelare inför CL-returen nu i veckan känns inte som något som kommer betyda allt för mycket negativt för Guidolins pågar.
Senast redigerad av il-gol-fantasma 2012-08-26 kl. 17:04.
2012-08-26, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av il-gol-fantasma
Napoli har det ganska bra ställt på mittfältet även utan Gargano. Den schweiziska trion Inler, Behrami och Džemaili är alla duktiga, även om den sistnämnde får ses som bakup. Samtliga av dessa tre kan mer eller mindre spela på Garganos position. Utöver dessa finns även Hamsik. Donadel är också fortfarande kvar i klubben. Är inte hundra men kan tänka att man eventuellt kunde ha svårt att matcha Garganos lönekrav för ett nytt kontrakt och därför vill ersätta han. Napoli har ju som bekant en ganska åtstramad lönebudget och är en av få klubbar som går bra rent ekonomsikt.
Visst är tanken att Napoli numera ska spela med ett klassiskt anfallspar och därmed sätta Hamsik i en djupare position som mer utpräglad central mittfältare? Alltså ett rent 3-5-2 istället för som förra säsongen, då man hade Hamsik och Lavezzi som släpande bakom Cavani.

I så fall är det ganska logiskt att Gargano ryker, även om jag tycker att Gargano är en skönare spelartyp än exempelvis Dzemaili. Din tanke om lönekraven låter som en rimlig förklaring.
2012-08-26, 17:56
Medlem
Calogeros avatar
Mindre än tre timmar kvar, fyfan vad nervöst det känns. Men jag har en bra känsla vad gäller resultatet, riktigt bra. Känns oerhört betryggande att Burdisso är med och styr och ställer igen. Känns som en evighet sedan. Ställer mig fortfarande något tveksam till Castán som startspelare, men blir mer än gärna motbevisad. Annars blir det väldigt intressant att se hur Zeman är inställd till Bojan Krkic, som de senaste dagarna ryktats till Milan. Har en känsla av att både Lamela och Nico Lopez går före Bojan i kön, däremot borde ju Bojan passa som fisken i vattnet till Zemans ideologi och spelsystem.

Totti målar ikväll.

E FORZA ROMA ALÉ!
2012-08-26, 18:04
Medlem
Sokans avatar
Kom igen nu ROMA, synd att hor tv4 la den i canal+ men jag ska göra allt var jag kan för att hitta en vettig stream och skrika och gapa!

Nu kör vi över Juventus och ger Totti chansen som han inte fick med Barcas reservlagstränare
2012-08-26, 20:06
Medlem
il-gol-fantasmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jackbob
Visst är tanken att Napoli numera ska spela med ett klassiskt anfallspar och därmed sätta Hamsik i en djupare position som mer utpräglad central mittfältare? Alltså ett rent 3-5-2 istället för som förra säsongen, då man hade Hamsik och Lavezzi som släpande bakom Cavani.

I så fall är det ganska logiskt att Gargano ryker, även om jag tycker att Gargano är en skönare spelartyp än exempelvis Dzemaili. Din tanke om lönekraven låter som en rimlig förklaring.

Mm det blir nog så. Insigne kommer väl släpa lite bakom Cavani. Sen får Göran agera back up. Ska bli intressant att se hur mycket speltid den ständigt Mazzari-ratade Vargas får i år.

Tyvärr blev ju dagens Milanmatch i mångt och mycket vad jag hade befarat. De kreativa lösningarna i anfallet lös med sin frånvaro. Backar och mittfält hade otroligt svårt att hålla i och leverera bollar till anfallet av hyfsad kvalité. Referenspunkten lös med sin frånvaro. Får hoppas Montolivo växer in i det. Det blir mycket grinta i år grabbar!

Jaja sådana här premiärtorskar åker ju var och vartannat storlag på såhär, så allt för putt ska man kanske inte va. Men det ser stelt ut, ramträffarnas daller till trots. Det kommer bli en hård nöt att knäcka, dessa motståndarförsvar tighta som oskulder.
Senast redigerad av il-gol-fantasma 2012-08-26 kl. 20:13.
2012-08-26, 22:50
Bannlyst
Jag brukar hålla koll på de klubbar som svenskar spelar i så det var kul att Granqvist och hans Genoa fick vinna ''svenskmötet'' mot Albin Ekdals Cagliari där även Sebastian Eriksson satt på bänken.....
2012-08-26, 23:40
Medlem
Fula Gubbens avatar
Den underbara Serie A är igång, och the usual suspects är på plats i tråden, vad jag kan se. Har inte så mycket att säga nu, annat än att jag är glad att jag inte är Milanista 2012, och tänkte mest annonsera for the record att säsongens hobby-lag här hemma är TORINO, Toro, den traditionsrika och allmänt respekterade klubben som nu är tillbaka där man hör hemma efter lite Serie B-harvande.

Följde även laget 2007 då stjärnorna hette Rosina och Di Michele, medan det är andra namn (t ex Bianchi) som gäller idag. Avvaktar 4-5 omgångar innan jag yttrar mig om nuvarande uppställning och kapacitet, men målet är givetvis att fixa salvezzan.

Dagens match mot Siena slutar 0-0, vilket är ett resultat med äkta Torino-känsla.
2012-08-27, 00:01
Medlem
Osvaldos meddelande efter det spektakulära målet i kväll;
Osvaldo

Säg inte att JB på tröjan står för vad jag befarar att det gör
2012-08-27, 00:04
Medlem
sakkwalds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arachnid
Osvaldos meddelande efter det spektakulära målet i kväll;
Osvaldo

Säg inte att JB på tröjan står för vad jag befarar att det gör
Jack Black? Osvaldo är en stor fantast utav Rock n roll så inte så vild gissning!

Här har vi förövrigt Osvaldos magiska mål. http://d3j5vwomefv46c.cloudfront.net/photos/full/645082881.gif?key=316172&Expires=1346019809&Key-Pair-Id=APKAIYVGSUJFNRFZBBTA&Signature=EIk8wfspFEVYVu07 2uz3Az5PnxHd-B5WBKRNRdO~~gtL8Qh303PrPzlDu9kevEZEG3EcSBH~PO6jTl9 IQxIZOS7weu eKMqgYmNxRACKGYpZVi~qV64KjFh1KreeLCaFcrSrM5j5Gph6G zqcmBFTjRHoIWASStRS8C0bbYbFuZCk_ Möcke möcke fint som Glenn Strömberg hade sagt.
Senast redigerad av sakkwald 2012-08-27 kl. 00:08.
2012-08-27, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sakkwald
Jack Black?
Hmmm...
Johnny Bravo (Han är grym för övrigt)
Justin Bieber
Jason Bourne
James Bond
Jail Bait
Jelly Beans