Resultat: .
0%
röster
2012-12-08, 18:14
Medlem
Saandros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av viwil002
Italien är bra på mycket, men öl är knappast deras grej. Tycker Peroni är alldeles för smaklös och blaskig för att vara värt sitt pris. Vin däremot... Jag hade fått för mig att det var Inter-Napoli som var kvällsmatch idag så köpte med mig en flaska Tilia (Dock ej italienskt, utan argentinskt), men det är ju Roma-Fiorentina som spelas ikväll.

Hoppa inte på Peroni nu! Det är den enda jag dricker när det gäller alkohol och öl. Började med Newcastle men tröttnade på det mörka. Hittade Peroni och blev kär. Den är riktigt fin! Tänker på Del Piero varje gång jag dricker den.
2012-12-08, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Vafan satt igår på jobbet och följde tråden men var jag verkligen packad redan då för allt är borta.

Har till pizzabagarnas ära köpt min första Italienska öl Peroni får hoppas den slinker ner.

Bologna-Lazio på måndag finns det chans för Bologna att vinna?
Tänkte spela på dom nämligen.

Nastro Azzurro förmodar jag. Ok öl, som är underskattat. Men det finns många från andra länder som är godare. Även jag har några hemma.

Serie A är svårtippat. På Bet365 så har Juventus det lägsta vinnaroddset denna omgång med 1,7. Det tror jag inte att du finner i någon annan liga.

Bologna har ett fantastiskt anfallspar i form av Diamanti och Gilardino, och Lazio saknar Klose. Men jag hade inte spelat mina hårt ihoptjänade pengar på Bologna…
Citat:
Ursprungligen postat av Vivoli
…
Hm, "arab-driven skitsylta". Trampade jag själv i klaveret nyss?

Det är svårt och trist att vara PK, lyckligtvis behöver du inte bry dig här.

Jag vill ha upp Hellas av samma anledning som du fruktar det. Jag gillar olika…

Citat:
…
Atalanta-Parma, omgångens finsmakarmatch?
Nej nej nej… Cagliari mot Chievo…

Står i köket och fixar, så jag missar dagens drabbningar. Jag har en date med min fru. Min son ska försöka hålla mig underrättad om vad som händer.
Citat:
Ursprungligen postat av Saandro
Hoppa inte på Peroni nu! Det är den enda jag dricker när det gäller alkohol och öl. Började med Newcastle men tröttnade på det mörka. Hittade Peroni och blev kär. Den är riktigt fin! Tänker på Del Piero varje gång jag dricker den.
Padova… en självklar association.
2012-12-08, 18:57
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Italien är bra på mycket, men öl är knappast deras grej. Tycker Peroni är alldeles för smaklös och blaskig för att vara värt sitt pris. Vin däremot... Jag hade fått för mig att det var Inter-Napoli som var kvällsmatch idag så köpte med mig en flaska Tilia (Dock ej italienskt, utan argentinskt), men det är ju Roma-Fiorentina som spelas ikväll.

Bologna har inte imponerat i år, trotts att de har både Gilardino och Diamanti ligger de bara på 17:e plats. Lazio kommer till spel utan Klose, istället blir det Floccari från start, som var bra i Europa League i torsdags. Floccari var även spelaren som räddade Lazio från att åka ur Serie A 09/10. Känns lite tragiskt att en sådan hjälte har behövt ruttna på Lazios bänk, men Klose är ju Klose...

Atalanta-Parma, omgångens finsmakarmatch?

Helt ok var ölen faktiskt, nu är jag förkyld så smaklökarna kanske inte är på topp men dyr var den.

Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Nastro Azzurro förmodar jag. Ok öl, som är underskattat. Men det finns många från andra länder som är godare. Även jag har några hemma.

Serie A är svårtippat. På Bet365 så har Juventus det lägsta vinnaroddset denna omgång med 1,7. Det tror jag inte att du finner i någon annan liga.

Bologna har ett fantastiskt anfallspar i form av Diamanti och Gilardino, och Lazio saknar Klose. Men jag hade inte spelat mina hårt ihoptjänade pengar på Bologna…

Nastro Azzurro jupp så hette ölen.

Spelar inte Klose då är valet lätt och sätter bara en femhundring som dessutom var lätt intjänad
2012-12-08, 19:08
Medlem
4522s avatar
Ni pratar om Peroni som en sorts öl? Nastro Azzurro är ett av deras varumärke, det finns ju en hel uppsjö med olika smaker och varianter. Och sedan är det en skam att inte Birra Moretti nämns i sammanhanget som förmodligen är ett av dom bästa ölen som producerats. Inte blir det sämre att det för en herrans massa år sedan las som förslag att Udineses nya arenanamn skulle köpas av Moretti. Om man hade behövt sälja ut rättigheterna så skulle det vara perfekt. Nu har dock det snacket dött ut.
2012-12-08, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Ni pratar om Peroni som en sorts öl? Nastro Azzurro är ett av deras varumärke, det finns ju en hel uppsjö med olika smaker och varianter. Och sedan är det en skam att inte Birra Moretti nämns i sammanhanget som förmodligen är ett av dom bästa ölen som producerats. Inte blir det sämre att det för en herrans massa år sedan las som förslag att Udineses nya arenanamn skulle köpas av Moretti. Om man hade behövt sälja ut rättigheterna så skulle det vara perfekt. Nu har dock det snacket dött ut.
Vafan, Ichnusa!

”Sport: Ichnusa e il Cagliari Calcio
Il rapporto tra Ichnusa e lo sport è fatto di tante collaborazioni, ed ha la sua bandiera nel consolidato rapporto di sponsorship con la squadra che più di tutte, per risultati e numero di tifosi, esprime l'orgoglio sardo in Sardegna e fuori dall’isola, il Cagliari Calcio. “
http://www.birraichnusa.it/anima_sarda/ichnusa_e_la_sardegna.php

http://www.birraichnusa.it/chi_siamo/le_nostre_birre.php

Tipset är att kolla in zachs avatar, ni kan passa på att pm:a honom att komma tillbaka till tråden…
2012-12-08, 19:52
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Nu är det en ovetande bratwurst-nisse som kom med det felaktiga påståendet och eftersom jag gjorde premiär på det Italienska ölens marknad så ber jag om ursäkt.
2012-12-08, 20:25
Medlem
BonhommeDeNeiges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David Prutton
Släppa och släppa.
Juventusfans får nog lära sig att leva med sin historia - precis som alla andra får göra.
I mångas ögon är ni fuskare och tjuvar.
Så enkelt är det.

Vi har alla våra lik i garderoberna, bara att acceptera och gå vidare.
Juventus fans vill leva med sin historia. Så det blir inte speciellt svårt att lära sig. I mångas ögon är man en fuskare så länge man vinner. Därför saknade vi fans snacket om fuskare och tjuvar under de säsonger när laget var nere i källaren.

Till detta behöver jag väl egentligen inte lägga det faktum att Juventus inte var mer skyldig till oegentligheter än andra klubbar, och då framför allt Inter. Men det är en historia som var och en får läsa på om på egen hand.
2012-12-08, 20:28
Medlem
Knugen37s avatar
Cuadrado börjar på topp för Viola,spännande att se hur det blir.

Hoppas att ingen calcio älskare missar denna match.

Forza Viola!!
2012-12-08, 20:30
Medlem
Citat:

Håller med 4522 om att Birra Moretti är suverän helt enkelt. Den är lättdrucken utan att vara blaskig. Med "lättdrucken" så menar jag att flera stycken lätt slinker ner på rad. Den är inte mäktig men har ändå karaktär. 4522 glömde nog nämna att Birra Moretti kommer från just Udine. Det enda jag störde mig på med Moretti var att när jag bodde i Italien så körde de Moretti-reklam vid hörnor & dylika "pauser" under CL-matcher så man missade alltså ofta repriser ( ).

Etiketten är ascool med en gubbe i grön hatt & grön kavaj. Tror dock inte att systemet brukar kränga Moretti.

http://2.bp.blogspot.com/-q5b8vGtuFKY/T6sNTHruFYI/AAAAAAAAALE/PZfkUnmxH6Y/s1600/Birra+Moretti+New.jpg

Jag tycker bättre om den vanliga Birra Peroni än den som heter Nastro Azzurro. Systemet brukar nog dock mest ta in Nastro Azzurro. Med vanliga Peroni menar jag alltså den med den här etiketten:

http://www.italgrob.it/public/BlogFoto/3059/Varie/BIrra-Peroni.jpg
2012-12-08, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av David Prutton
Släppa och släppa.
Juventusfans får nog lära sig att leva med sin historia - precis som alla andra får göra.
I mångas ögon är ni fuskare och tjuvar.
Så enkelt är det.

Vi har alla våra lik i garderoberna, bara att acceptera och gå vidare.

He He! Man hade nästan kunnat satsa sin högra hand på att Moggi skulle komma in & kommentera det här. Även om han inte sade det rätt ut så antydde han att gränser är till för att tänjas & att myglar bäst vinner. Men det var också givet.
2012-12-08, 21:18
Medlem
BonhommeDeNeiges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vivoli
He He! Man hade nästan kunnat satsa sin högra hand på att Moggi skulle komma in & kommentera det här. Även om han inte sade det rätt ut så antydde han att gränser är till för att tänjas & att myglar bäst vinner. Men det var också givet.
Jaha, var det så kontroversiellt? Det är väl allmänt känt att det under en lång tid i italiensk fotboll rådde ett klimat där det var äta eller ätas. Med tanke på den bevisföring som (inte) finns mot att Mannen, Myten, Legenden skulle ha sysslat med något som ingen annan gjorde, så är det såklart tråkigt att behöva läsa dylika oinformerade inlägg om och om igen. Därav att jag tvingas hugga, när folk aldrig lär sig. Inget ont om David Prutton i övrigt.
2012-12-09, 00:07
Medlem
Kidnappat från matchtråden för att de är så jävla bra:

Detta.

Är fan Calcio.

Det ska betyda något. Vara viktigt.

Di Natale och Totti är fan inget som händer igen.

Betydelsen de har för fansen. De har inte bara förstått och anammat sin roll. De är…

Ja även jag är toppad, men de ska fan hyllas. För vad de betyder och för vad de är.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in