Resultat: .
0%
röster
2011-08-01, 22:42
Medlem
doedskarpens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David.
Snart får L. Enrique, Di Benedetto och hela projekt 'Catalunya B' ta och stanna upp på någon av barerna runt Trastevere för att fundera över vart de faktiskt är på väg. Nysatsningar hit och projekt dit, som det ser ut nu är destinationen de siktar på åtminstone inte någonting för mig. Slänger iväg karaktärer som är så förknippade med Rom att man misstog dem för romanistas snarare än för de legoknektar de egentligen är...

... Mexés... Menéz... J. Sergio... Riise... Vučinić... Doni. Hur roligt har man inte haft med (och förvisso åt) de grabbarna under de senaste säsongerna?

Tragiskt att det som ändå varit ryggraden under så många säsonger ska kastas bort så lättvindigt. Fattas väl bara att Taddei försvinner tillbaka till São Paulos djungler och att Cassetti hakar på Julio tillbaka hem till casa Lecce bara. Giallorossi för giallorosso.

- d
Om det inte blir mer och bättre än så här in så finns det också en klar risk att det går helt åt helvete för Roma. Visst har Menez och Vucinic varit ojämna som satan, men jag ser inte att Bojan och Lamela ska gå in och lyfta laget precis...

Redan nu så börjar det lukta flopp och sparkad tränare halvvägs genom säsongen.
2011-08-01, 23:11
Medlem
Jontalinens avatar
Tycker att det är oerhört svårt att läsa Roma just nu. Dessutom är det inte rättvist att döma innan mercaton är slut.

Allvarligt talat är det här en utrensning laget behövt göra i många år och behöver inte nödvändigtvis vara negativ.

Som sagt, ge ledningen sommaren ut att slutföra sina planer, sen kan vi döma dem.
2011-08-01, 23:16
Medlem
Skönt inlägg av kåsören David om AS Roma.

Vad tycker vi om den här drönaren & profilen då? Varför passar han inte för? Hm, dum fråga kanske. Han är ju som han är....

http://www.youtube.com/watch?v=V061-cUGVxY

Milan har alltså förlängt kontraktet med Pippo Inzaghi vad jag förstått. Vad säger vi, har han mer att ge? Jag tror att det kan vara ett bra drag. Pippo kan nog dyka upp när det behövs & snubbla in ett & annat avgörande mål även nästa säsong.

Det är alltså Simone Barone som bryter bollen & sen springer till höger om Pippo i VM-mötet med Tjeckien -06. Att Pippo fintar passning är givetvis enbart för att lura målvakten .

Barone har väl lagt av numera? Slog igenom i Chievo när åsnor började flyga & de gick upp som en sensation i Serie A. Sen hade han en bra karriär på mittfälten i Parma, Palermo & Torino. Namnen Simone Perrotta är det som slår passningen & det är väl en spelare som man kan säga att Barone var väldigt lik.

EDIT: Ha Ha! Totti är förresten så rutinerad att han inte ens pallar springa med. När Pippo fått tag på bollen stannar Totti upp & chillar, han fattar att det inte är lönt.
Senast redigerad av Vivoli 2011-08-01 kl. 23:20.
2011-08-01, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adnanisH
Milan bör värva en kreativ mittfältare ifall man ska vara farliga i år. Fattar inte ens hur mittfältet som bestod av VBM - Gattuso - Boateng kunde utmanövrera Sneijder samt Motta i derbyt.
Jag tror att chansen är rätt stor att Montolivo går till Milan i sommar. Hans kontrakt går ut efter säsongen och han har väl hintat om att han kanske inte förlänger?

Därför tror jag att Galliani helt enkelt "väntar ut" Fiorentina, helst till de sista dagarna av fönstret, då de lila lär vara mer benägna att acceptera ett lägre bud.

Sen att Montolivo är överskattad är en annan sak, men jag tycker inte att milanisti bör ha allt för stora förhoppningar på att man landar någon i Fábregas-klass. Hellre ha blygsammare förväntningar så att man blir positivt överraskad istället för negativt.
2011-08-01, 23:29
Medlem
snillet_1s avatar
Det verkar som att Barone har lagt av, ja. Ingen vidare lång karriär, sista säsongen som finns noterad var hos Brilles Cagliari 09/10. Påminner lite om Stefano Fiore som också stod rätt högt ett tag men sedan försvann tämligen tyst ut i periferin. Vad var storyn där?
2011-08-01, 23:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Påminner lite om Stefano Fiore som också stod rätt högt ett tag men sedan försvann tämligen tyst ut i periferin. Vad var storyn där?
Fan vad trevligt att höra den mannens namn, gamla goda minnen.

Han blev ju ivägskeppad till Valencia efter Lazio-tiden. Trivdes väl inte direkt och hamnade på bänken vad jag kom ihåg. Han la väl av för ett bra tag sen.
2011-08-02, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av laas
Fan vad trevligt att höra den mannens namn, gamla goda minnen.

Han blev ju ivägskeppad till Valencia efter Lazio-tiden. Trivdes väl inte direkt och hamnade på bänken vad jag kom ihåg. Han la väl av för ett bra tag sen.
Nja, om han har lagt av så var det i så fall nyligen. Senast jag hörde om honom varvade han ner i sin moderklubb Cosenza.
Han var grym i Udinese och Lazio, men, som någon sa, så "försvann" han ju sen rätt snabbt.
2011-08-02, 10:48
Medlem
Jahapp, kanske är läge att bli lite aktiv i tråden då. Blir som sagt Palermo som jag ska hålla ett extra öga på säsongen som kommer. Fick en del sympatier för laget då jag såg Delio Rossi i tårar, hade verkligen velat ha kvar honom som tränare, vi får väl se vad Pioli kan uträtta.

Det hela kunde givetvis börjat bättre, det första som händer är att Sirigu lämnar. Kanske även Pastore? Som jag ser det nu måste en kompetent målvakt in i laget. Ett litet drömscenario jag har är att Inter lånar ut Viviano, ganska osannolikt kanske men han hade definitivt styrt upp det på Renzo Barbera.

Laget som helhet tycker jag är helt ok, fast det är såklart beroende på Pastores vara eller icke vara. Skulle han lämna så ska det bli spännande att se om Zahavi kan leverera. Har kikat lite på hur han betedde sig för säsongen i Tel Aviv och det ser faktiskt bra ut.

Får väl se hur Pioli tänker spela laget. Som jag ser det är Palermo en fantastisk klubb som i sina bästa stunder kan sätta skräck i Milano-klubbarna. Problemet är att det inte finns några spelare som kan lyfta laget när det börjar bli lite motigt. Går det bra går det riktigt bra. Går det dåligt går det rent åt helvete. När man hamnade i fritt fall förra säsongen behövdes det någon som kunde komma in med lite jävlar anamma och lyfta gruppen. Pioli kanske kommer kunna göra det vid sidlinjen?
2011-08-02, 13:05
Bannlyst
Pastore är väl redan klar för PSG?

Vem tar över hans roll i Palermo då undrar jag?

Sen får ni utse något lag jag ska följa i serie a och "lämna rapporter" om . Kansje blir kul, verkar ju vara en trend här inne
2011-08-02, 13:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av laas
Pastore är väl redan klar för PSG?

Vem tar över hans roll i Palermo då undrar jag?

Sen får ni utse något lag jag ska följa i serie a och "lämna rapporter" om . Kansje blir kul, verkar ju vara en trend här inne

Tycker du ska ha koll på Bologna. Ett sånt där lag som trots små resurser får mittenplaceringar, ibland klarar man kontrakt med nöd och näppe och ibland är man och nosar på en Europaplats. Laget har en utpräglad målskytt och legend, Di Vaio som alltid gör mål och hamnar i toppen av skytteligorna. Ses som en kultlirare i Italien, paritet med Di Natale. Dessutom har laget en riktigt potentiell spelare i Gaston Ramirez. Sist men inte minns återfinns svensken Antonsson som har en bra chans att ta en ordinarie plats i mittbackslåset den kommande säsongen.
2011-08-02, 14:07
Medlem
Någon som vet om Rosina är kvar i Cesena eller blev han skickad tillbaks till Zenit?
2011-08-02, 14:19
Medlem
Fula Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ForvirradUnge
Någon som vet om Rosina är kvar i Cesena eller blev han skickad tillbaks till Zenit?

Även undertecknad undrar detta, hittar inga uppgifter om Rosina i Cesenas mercato-rapporter... vilket kanske tyder på att han helt enkelt gått tillbaka till Zenit. Kanske får han rentav bli ordinarie denna säsong.

- F.G

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in