Jahapp, kanske är läge att bli lite aktiv i tråden då. Blir som sagt Palermo som jag ska hålla ett extra öga på säsongen som kommer. Fick en del sympatier för laget då jag såg Delio Rossi i tårar, hade verkligen velat ha kvar honom som tränare, vi får väl se vad Pioli kan uträtta.
Det hela kunde givetvis börjat bättre, det första som händer är att Sirigu lämnar. Kanske även Pastore? Som jag ser det nu måste en kompetent målvakt in i laget. Ett litet drömscenario jag har är att Inter lånar ut Viviano, ganska osannolikt kanske men han hade definitivt styrt upp det på Renzo Barbera.
Laget som helhet tycker jag är helt ok, fast det är såklart beroende på Pastores vara eller icke vara. Skulle han lämna så ska det bli spännande att se om Zahavi kan leverera. Har kikat lite på hur han betedde sig för säsongen i Tel Aviv och det ser faktiskt bra ut.
Får väl se hur Pioli tänker spela laget. Som jag ser det är Palermo en fantastisk klubb som i sina bästa stunder kan sätta skräck i Milano-klubbarna. Problemet är att det inte finns några spelare som kan lyfta laget när det börjar bli lite motigt. Går det bra går det riktigt bra. Går det dåligt går det rent åt helvete. När man hamnade i fritt fall förra säsongen behövdes det någon som kunde komma in med lite jävlar anamma och lyfta gruppen. Pioli kanske kommer kunna göra det vid sidlinjen?