Resultat: .
0%
röster
2012-07-01, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BonhommeDeNeige
Lätt hänt att retoriken blir lite dryg när samma mantran som bygger på felaktigheter upprepas av människor som föredrar rivallagen. Inte min mening att framstå som en svenskafans-turk, även om jag inser att jag gränsar lite ibland när jag blir irriterad.

Nu sägs det dock att Marotta lagt ett bud på Balzaretti, 7m euro vill Zamparini ha och det skall man vara villiga att möta. Då får vi se om han håller för en vända i kompetitiv miljö den här gången.

Jag kan dock tycka att det är rätt kul att folks mentalitet avspeglas lite i vilken klubb man håller på i Italien. Kliché-grejerna ger ofta en viss karaktär till diskussioner som tex i den här tråden. Roma-fansen betonar mer än gärna hur roligt & svajigt dom spelar medan Juve-fansen håller vinnarinstinkten högre.
2012-07-01, 19:49
Medlem
snillet_1s avatar
http://www.football-italia.net/20651/rizzoli-missed-euro-2012-final

Surt för Rizzoli men tror glädjen över den italienska framgången på planen väger över, eller? Hade varit mycket välförtjänt annars!
2012-07-01, 20:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
http://www.football-italia.net/20651/rizzoli-missed-euro-2012-final

Surt för Rizzoli men tror glädjen över den italienska framgången på planen väger över, eller? Hade varit mycket välförtjänt annars!

Äsch, Rizzoli njuter säkert ändå. Han kan trösta sig med att han har varit den överlägset bästa domaren i detta EM.
2012-07-01, 22:25
Medlem
snillet_1s avatar
Det känns som att allting gick fel.

2012-07-01, 22:31
Bannlyst
Runt minut 70 fanns det chanser att gå framåt och försöka trycka på genom att spela långa bollar. Istället hänger man med huvudena som att matchen var förlorad redan då. Dålig inställning, det är väl sånt här som man får ta om man har spelare som Cassano och Balotelli i truppen.
2012-07-01, 22:57
Medlem
Kuken. För lite ballar i laget, de gick ju och hängde med huvudena efter Mottas skada.

Men Spanien ska ha beröm, även om jag inte gillar dem.
2012-07-01, 23:18
Medlem
Calogeros avatar
Hatten av för Spanien, fullständigt rättvis seger. Di Natale skulle åtminstone fått in ett av sina lägen.

Bonucci verkar sympatisk, han har nog tystat många tvivlare efter ett fantastiskt mästerskap. Ja, med undantag för ikväll då.
2012-07-01, 23:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Det känns som att allting gick fel.

Allting gick inte fel det var Spanien som var hästlängder bättre vissa utav er överskattade Italien rejält.
2012-07-01, 23:52
Medlem
4522s avatar
Vilket antiklimax det blev, dock något skeptisk till matchförberedelserna. Är det läkarna som har dålig koll eller har spelare månne mörkat sina bekymmer? Både Chiellini och Motta har haft skadeproblem, om dom varit helt hundra innan match så är oddsen är skyhöga på att dom tvingas byta på grund av skador. Särskilt med såpass lite spel i kroppen. Ytterst märkligt. Sedan var givetvis Spanien äckligt grymma men det här satte käppar i hjulet och gjorde så att siffrorna blev onödigt höga.

Här kommer mina spelarbetyg (med tillräcklig speltid) över hela mästerskapet:

Buffon - 8

Försvarare:
Abate - 5.5
Barzagli - 7
Bonucci - 7
Chiellini - 5.5
Balzaretti 6.5

Mittfältare:
De Rossi - 9
Pirlo - 9
Marchisio - 7
Giaccherini - 5
Montolivo - 6.5
Motta - 6
Diamanti - 6.5

Anfallare:
Cassano - 7
Balotelli - 7
Di Natale - 6
2012-07-01, 23:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Vilket antiklimax det blev, dock något skeptisk till matchförberedelserna. Är det läkarna som har dålig koll eller har spelare månne mörkat sina bekymmer? Både Chiellini och Motta har haft skadeproblem, om dom varit helt hundra innan match så är oddsen är skyhöga på att dom tvingas byta på grund av skador. Särskilt med såpass lite spel i kroppen. Ytterst märkligt. Sedan var givetvis Spanien äckligt grymma men det här satte käppar i hjulet och gjorde så att siffrorna blev onödigt höga.

Här kommer mina spelarbetyg (med tillräcklig speltid) över hela mästerskapet:

Buffon - 8

Försvarare:
Abate - 5.5
Barzagli - 7
Bonucci - 7
Chiellini - 5.5
Balzaretti 6.5

Mittfältare:
De Rossi - 9
Pirlo - 9
Marchisio - 7
Giaccherini - 5
Montolivo - 6.5
Motta - 6
Diamanti - 6.5

Anfallare:
Cassano - 7
Balotelli - 7
Di Natale - 6

Di Natale bör få en femma i betyg. Inte alls i nivå i Gli Azzurri. Springer offside och missar på tok för mycket.

Jag har ingen aning om varför Di Natale är så jävla apdålig i landslaget. Man blir irriterad och ledsen när en så bra spelare inte får ut sin fulla potential.
2012-07-02, 00:00
Medlem
4522s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wozniacki
Di Natale bör få en femma i betyg. Inte alls i nivå i Gli Azzurri. Springer offside och missar på tok för mycket.

Jag har ingen aning om varför Di Natale är så jävla apdålig i landslaget. Man blir irriterad och ledsen när en så bra spelare inte får ut sin fulla potential.

Utan hans mål mot Spanien hade Italien inte ens varit vidare, dessutom skapade han mer på sitt inhopp idag än vad Cassano och Balotelli lyckades med på hela matchen. Han är "apdålig" eftersom han aldrig fått förtroendet på allvar. Hur lätt är det att komma in 20 minuter här och där när man ska frälsa ett lag?
2012-07-02, 00:02
Medlem
Villons avatar
Ser att du utelämnat Maggio. En sexa, eller kanske 5,5?

För övrigt håller jag med, Chiellini såg riktigt svag ut redan innan han gick ut och var förmodligen aldrig helt fit. Och att sträcka baksidan av låret efter fem minuter i vad som inte ens såg ut som en maxlöpning? Klart suspekt.

Särskilt med tanke på detta var även Prandelli onödigt vårdslös med sina byten.

Visst, Spanien var bra, och det är skönt att de trots allt kunde hala fram en riktigt imponerande insats om de nu ändå skulle vinna. Men det känns som att Italien med optimala förberedelser hade kunnat bjuda upp till helt annat motstånd.
Senast redigerad av Villon 2012-07-02 kl. 00:06.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in