Resultat: .
0%
röster
2012-10-10, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cambijao
Pep är NY för att lära sig engelska. Kan tycka det låter konstigt att han går till Italien då.
Peps engelska är ju redan utmärkt (iaf för att vara spanjor). Finns det källa på att det är huvudanledningen till att han är i NY?
2012-10-10, 11:48
Medlem
Cambijaos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riquelme
Peps engelska är ju redan utmärkt (iaf för att vara spanjor). Finns det källa på att det är huvudanledningen till att han är i NY?

Det är inte huvudanledningen, utan en av anledningarna.
2012-10-10, 12:03
Medlem
Ernst.Hugos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Tänkte på mer permanent basis. Men Seedorf hade kunnat vara en strålande kapten. Framgångsrik, spelmässigt duktig och med moralisk resning.

Ja Liverani såklart. Italiensk pappa och mamma från Somalia. Han var såklart, precis som du säger, kapten i Palermo.

Skulle kunna se Ogbonna med bindeln i framtiden. Helt säkert om han stannar i Torino…

Fast man kan diskutera hur svart Liverani faktiskt är. Han är inte mycket svartare än typ Quagliarella...

Svart Liverani
Vit Quagliarella

Ogbonna som kapten ter sig ju ganska troligt om han stannar i Torino. Kan även vara ett knep för att få honom att stanna ytterligare någon säsong. Har inte fått intrycket av den gode Angelo att vara otroligt girig.

Ang. Guardiola till Milan. Det känns väl ganska otroligt att ledningen skulle kunna pumpa in pengar till honom helt plötsligt när Allegri har fått nöja sig med otroliga Bakaye Traore? Om det nu skulle ligga någon som helst sanning i det påståendet borde väl det också betyda att ledningen motarbetat Allegri väldigt mycket?
2012-10-10, 12:23
Medlem
Trodde att vi redan konstaterat att det inte kan bli något annat än Brescia?

Men det är klart. Om Mazzone säger att Guardiola ska till Milano så ligger väl kanske Milan bäst till? Men oavsett om det blir i Milan, Inter eller allra helst - Brescia, så tror jag att det blir tillsammans med Baggio...

http://www.stadiosport.it/43326-mazzone-rivela-guardiola-allenera-a-milano-nel-progetto-anche-baggio.htm

http://www.youtube.com/watch?v=2X4qPC6kV9c

Från 2012-04-27:
Citat:
Namnet för dagen är Pep Guardiola. Och det visade sig att 4522, Villon och jag, samtliga spekulerade i att han skulle vila upp sig genom att träna Brescia.

Pep är ju en Italienvän, behärskar språket och spelsättet, samt tillbringar gärna sina semestrar med familj i Italien. Och då gärna med sin gode vän Roberto Baggio.

Han sökte sig till Brescia främst för att där få spela med den gudomlige Baggio. Under Baggios år så var Brescia ”mitt” lag i Serie A (Cagliari spelade i Serie B). Mot slutet så hade Baggio tappat farten tack vare sitt sargade knä, men han vidareutvecklade sitt spel. Genom sitt överlägsna spelsinne och framförallt genom att konsekvent spela med ett tillslag höjde han tempot i Brescias anfallsspel. Alltid flera spelmöjligheter klara redan innan han fick bollen, och direkt vidare…
Är det någon som ska få igång Baggio som en aktiv tränare på klubbnivå, så är det nog Pep.

På tal om Baggios tid i Brescia så fick en ung Pirlo möjligheten att spela med Baggio. Två underbara genier, en tanke, ett mästerverk. Jag har postat klippet tidigare, men det tål att repriseras:
http://www.youtube.com/watch?v=owN0W1c90zw&feature=related

I klippet skymtar Del Piero…
...
2012-10-10, 14:01
Medlem
Calogeros avatar
Balotelli-Cassano är en väldigt intressant konstellation som visat sig vara lyckad tidigare. Absolut så galet det kan bli. Tycker dock att det bästa Gli Azzurri kan ställa upp med längst fram är Destro-Osvaldo.

;-)

Jag är förresten också intresserad av Calcio Italia.
2012-10-10, 16:38
Medlem
Tropeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Calogero
Balotelli-Cassano är en väldigt intressant konstellation som visat sig vara lyckad tidigare. Absolut så galet det kan bli. Tycker dock att det bästa Gli Azzurri kan ställa upp med längst fram är Destro-Osvaldo.

;-)

Jag är förresten också intresserad av Calcio Italia.

Nu vet jag inte om du var seriös eller inte men finns i mitt tycke en hel hög anfallare som går före både Destro och Ovaldo.

Firma Balotelli-Cassano är som du säger ett mycket intressant anfallspar. Det är dock två extremt oförutsägbara spelare och magkänslan säger att anfallsspelet kan bli minst sagt svajigt i längden, med dessa två herrar på plan.

Hoppas personligen på att vi får se en offensiv bestående av SES-Balotelli med Giovinco bakom - Fart,teknik och styrka så det räcker och blir över!
2012-10-10, 17:04
Bannlyst
Citat:

Fan vilken jävla pass av Pirlo och nertagning av Baggio jag blev hård.
2012-10-10, 18:08
Medlem
Villons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vapendragare
Finns nästan inget bättre klipp. Vid sidan av att vara estetiskt fulländat, är det så många berättelser i det.

Det var ju i Brescia som Pirlo blev Pirlo.
Senast redigerad av Villon 2012-10-10 kl. 18:10.
2012-10-10, 21:00
Medlem
Calogeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troped
Nu vet jag inte om du var seriös eller inte men finns i mitt tycke en hel hög anfallare som går före både Destro och Ovaldo.

Firma Balotelli-Cassano är som du säger ett mycket intressant anfallspar. Det är dock två extremt oförutsägbara spelare och magkänslan säger att anfallsspelet kan bli minst sagt svajigt i längden, med dessa två herrar på plan.

Hoppas personligen på att vi får se en offensiv bestående av SES-Balotelli med Giovinco bakom - Fart,teknik och styrka så det räcker och blir över!

Jag var såklart inte seriös, därav blinkningen.

Det har ju varit mycket snack här om hur objektiva vi romanisti är egentligen.

Nåväl, jag vill som sagt helst av allt se Gilardino längst fram, gärna med Cassano bakom sig som understöd.
2012-10-10, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vapendragare
Citat:
Ursprungligen postat av Villon
Finns nästan inget bättre klipp. Vid sidan av att vara estetiskt fulländat, är det så många berättelser i det.

Det var ju i Brescia som Pirlo blev Pirlo.

Precis så. Skulle fan kunna skriva en bok om det magiska ögonblicket.

Lippi valde att i Juventus satsa på Del Piero istället för Roberto Baggio, vid en tidpunkt då han var världens bästa spelare (Ballon d'Or 1993). Ett geni som aldrig passade in i demontränarnas system. Men som alltid var älskad av italienarna. Gick sin egen väg, rakryggad, men utan de stora gesterna...

Carlo Mazzone var däremot en tränare som förstod och uppskattade Baggio. Mazzone är den som varit tränare i flest Serie A-matcher. Han lyckades övertyga Baggio om att Brescia var rätt klubb för honom efter de stora scenerna. En unik tränare/spelare-relation (15 sek. långt youtubeklipp).

Andrea Pirlo var talangen från Brescia, som var yngre än nästan alla andra i U21-landslaget, men som ledde dem som kapten och capocannoniere till EM-guld 2000. Trequartista och målskytt! Men efteråt lyckades han inte ta en plats i Inter. Och fick något snöpligt återvända till Brescia. Där Mazzone valde att flytta ner honom till ”Pirlo-rollen”, för att både Pirlo och Baggio skulle få utrymme för sin genialitet. Något Ancelotti sedan klokt nog tog vid i Milan.

10 matcher fick de tillsammans i Brescia…

Brescia hade tidigare under säsongen slagit ut Juventus från Coppa Italia.

Och nu Juventus mot Brescia i Serie A. Carlo Ancelotti var tränaren som noga observerade vad som hände. Conte var kapten och Del Piero var stjärnan. Zambrotta hade gett dem ledningen och Zidane hade precis blivit utbytt mot en back för att säkra 1-0 segern…

Under denna tid styrde il tridente allt. Juventus hade full koll. Men genier kan man inte styra. Juventus tappade två säkra poäng, och hamnade överraskande just två poäng efter Roma i sluttabellen.

Året efter erövrade Juventus lo Scudetto och sedan CL året efter det…

Klippet har allt. Man kan brodera ut. Följa linjer och berättelser. Där finns hur mycket som helst. Vafan man skulle kunna ägna en författarkarriär åt att beskriva vad som händer…
2012-10-10, 22:43
Medlem
Tropeds avatar
Nu när vi är inne på mäktiga och magnifika videos.

https://www.youtube.com/watch?v=00kZ4-ayti8

Å herre min skapare, är allt jag har att säga!
2012-10-11, 10:01
Medlem
BonhommeDeNeiges avatar
Ser fram emot Italien Danmark på Giuseppe Meazza. Det är väl inte så ofta landskamper spelas där. Jag kommer inte ihåg så många i alla fall.

Hoppas de kan fylla skiten, allt annat vore ovärdigt. Men känner jag italienarna och milaneserna rätt kommer inte detta hända.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in