Jehovas Vittnen tror ju att 'de goda nyheterna om riket' (Matt. 24:14) syftar enbart på vittnenas förkunnelse att Guds rike upprättades i de osynliga himlarna år 1914. Det evangelium som förkunnas av andra till bekännelsen kristna samfund har därför aldrig varit det sanna evangeliet. I Vakttornet för den 15 augusti 1981 hette det till exempel: "Låt den som av hjärtat är ärlig få jämföra det slags predikande av evangeliet om Riket som kristenhetens olika religiösa system utfört under århundradenas lopp med det slags predikande som Jehovas vittnen utfört sedan första världskriget slutade år 1918. De är av två skilda slag. Det som Jehovas vittnen förkunnat har verkligen varit ett 'evangelium' eller 'goda nyheter', eftersom de förkunnat att Guds himmelska rike upprättades vid slutet av hedningarnas tider år 1914, då Guds Son, Jesus Kristus, insattes på tronen."
Men aposteln Paul säger själv att:
"Jag är förvånad över att ni så hastigt avfaller från honom som har kallat er genom Kristi nåd och vänder er till ett annat evangelium, fast det inte finns något annat. Däremot är det några som skapar förvirring bland er och vill förvränga Kristi evangelium. Men om det än vore vi själva eller en ängel från himlen som predikade evangelium för er i strid med vad vi har predikat, så skall han vara under förbannelse. Det vi redan har sagt säger jag nu än en gång: om någon predikar evangelium för er i strid med vad ni har tagit emot, så skall han vara under förbannelse."
Uppenbarligen finns det något mycket oroande i Jehovas Vittnens förkunnelse.
Men nu ska vi inte komma bort från trådens ämne, att hitta en Watchtower Library
Swedish på CD

. Vänliga kristna människor, Hjälp mig!!! Skicka ett meddelande
till mig om ni har Watchtower Library på svenska och kan dela en kopia med mig,
lättast via internet.