2010-07-04, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gb85
Du menar att de har gjort skivan för alla icke-JV?
Jag tror snarare det är så att den i första hand är skapad för medlemmar (en god medlem ifrågasätter ju iaf inte något så det är inte ett problem) men en utomstående som säger sig vilja undersöka tron lär ju absolut få ett ex, eller åtminstone låna om så önskas.

@TS, jag kan nog ev. skaka fram ett ex. Har ju familjemedlemmar som är djupt insyltade, och då menar jag djuuuupt. Ska kolla om dom kan "köpa ut" åt mig
Ett annat förslag är ju att ringa huvudkontoret Sverige och be nån ansvarig att svara på dina frågor. Du lär ju garanterat få ett mkt uttömmande svar och slipper forska själv. Men men jag återkommer via pm om jag lyckas.

Nja...jag tror att det är bättre att använda cdn än att ringa nån. Svaren man får kan bli hur som helst och då är det bara ngn som sagt det på eget bevåg. Bättre att ta det som kommer direkt från Den Styrande Kretsen.
Citera
2010-07-04, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barkern
Finns det någon vänlig själ som kan dela med sig en kopia av Watchtower Library Swedish CD-n? Jag håller på och studerar Vakttornets kronologiska beräkningar och skulle behöva gå igenom gamla Vakttornsnummer.

Kanske lägga upp en torrent på Piratebay för att göra många glada?

Tackar på förhand för tips och hjälp.

Du kan gå till närmaste Rikets sal och beställa en kostnadsfritt.
Om du nu vill studera med hjälp av den d v s.

Allt vad du kan finna på denna cd finns det mesta på internet.
Senast redigerad av Flexbärt 2010-07-04 kl. 22:29.
Citera
2010-07-07, 17:34
Medlem
Barkerns avatar
Nej, det är inte bara att gå till en Rikets Sal och be att få en CD med Watchtower Library, såvida dom inte struntar i det finstilta. Om man läser i License Agreement för den engelska utgåvan 2009 under stycke 2, Grant of License står det: "You may transfer the Product to another party who is one of Jehovah’s Witnesses".

Uppenbarligen vill man hålla den här CD:n inom de egna leden.

Men om Flexbärt eller någon annan med tillgång kan zippa en CD av Watchtower Library Swedish och sen pm:a mig, så vore jag mycket tacksam för hjälpen. Behöver denna CD nu!!!!
Senast redigerad av Barkern 2010-07-07 kl. 17:45.
Citera
2010-07-07, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barkern
Nej, det är inte bara att gå till en Rikets Sal och be att få en CD med Watchtower Library, såvida dom inte struntar i det finstilta. Om man läser i License Agreement för den engelska utgåvan 2009 under stycke 2, Grant of License står det: "You may transfer the Product to another party who is one of Jehovah’s Witnesses".

Uppenbarligen vill man hålla den här CD:n inom de egna leden.

Men om Flexbärt eller någon annan med tillgång kan zippa en CD av Watchtower Library Swedish och sen pm:a mig, så vore jag mycket tacksam för hjälpen. Behöver denna CD nu!!!!

Nu är det bara så att den CDn finns att få på Rikets sal och den som kommer skalv och beställer den är intresserad av innehållet och det är exakt samma innehåll som finns i litteraturen så där finns inga hemligheter,
Går man inte till Rikets sal och beställer så är man inte så angelägen.

CDn får inte kopieras så ingen kopia görs även om jag har den.
Citera
2010-07-07, 19:54
Medlem
Barkerns avatar
Hoppas alltså på att någon som stödjer fritt informationsutbyte
och vill dela Watchtower Library Swedish med mig skickar ett
PM.
Citera
2010-07-07, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flexbärt
Nu är det bara så att den CDn finns att få på Rikets sal och den som kommer skalv och beställer den är intresserad av innehållet och det är exakt samma innehåll som finns i litteraturen så där finns inga hemligheter,
Går man inte till Rikets sal och beställer så är man inte så angelägen.

CDn får inte kopieras så ingen kopia görs även om jag har den.

Du e duktig du Flexbärt!

Man får inte heller vara inne på sådana här forum och diskutera med världsliga och fd JV heller.
Men det är du.

Du väljer vad du vill lyda och vad du skiter i. Det syns tydligt.
Citera
2010-07-08, 02:40
Medlem
Bonnatorps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalten
Att läsa gammal litteratur rekommenderas inte från ledningen.
Det kallas för "gamla sanningar" pga att mycket av det inte gäller längre.
Hur en sanning kan bli gammal skulle var kul att få veta.
Är inte sanning alltid sanning?

Att hitta fel i äldre litteratur är inte alls svårt.
Det kryllar av ganska roliga påståenden som man skrattar åt idag.
Hur kan helig ande ge upphov till så mkt skräp?
Gammal sanning.... Få se ett enkelt exempel....
"Hjärnans storlek är alltid (direkt eller relativt till kroppsstorleken) proportionell till intelligensen"
Citera
2010-07-08, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Negersmurfen
Det där med gamla sanningar var intressant. Bibeln är mycket äldre än Jehovas Vittnens litteratur. Då skulle man kunna säga att Bibeln också innehåller gamla sanningar. Vilket den i och för sig också gör om man är skeptisk.

På Apostlarnas tid så fick lärjungarna ljus allteftersom di mognade till ock kunde förstå djupare ting, samma gäller idag.
Men är du ute efter "gamla sanningar", då är du bara ute efter att tillfredsställa dig själv och inte ödmjukt först det Jesus ger oss.
Citera
2010-07-08, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leviticus
Du e duktig du Flexbärt!

Man får inte heller vara inne på sådana här forum och diskutera med världsliga och fd JV heller.
Men det är du.

Du väljer vad du vill lyda och vad du skiter i. Det syns tydligt.

Men du får, alltså har du erkänt att du är avfälling.
Jag är inte mycket på internet numera, så bekymra dig inte.
Citera
2010-07-08, 13:44
Medlem
Citat:

Jag påstår inte att jag är ngt rättfärdigt duktigt JV heller. Så att jag är här emotsäger inget annat om mig.
Du däremot är väldigt noga med att döma andra och upphöja dig själv och det du tror och Organisationen. Men ändå är du här....ser du vad jag menar?
Citera
2010-07-08, 16:29
Medlem
Citat:
På Apostlarnas tid så fick lärjungarna ljus allteftersom di mognade till ock kunde förstå djupare ting, samma gäller idag.
Men är du ute efter "gamla sanningar", då är du bara ute efter att tillfredsställa dig själv och inte ödmjukt först det Jesus ger oss.

Har du nåt exempel på att lärjungarna ändrade sitt budskap allt eftersom de fick nytt ljus?

JV har ändrat sitt budskap många ggr.
Om ett budskap måste ändras, var det förra budskapet nånsin sanning?
Om det var det, varför överge en rätt uppfattning?
Om det inte var det, varför lärde de ut osanning?
Citera
2010-07-08, 16:35
Bannlyst
Citat:

Nu ljuger du igen! Du är inne varje dag här!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in