Citat:
Ursprungligen postat av Benny Hedning
Ja det är rätt märkligt om man gör denna skiva i så fall? Men troligtvis är det på känt Jv-maner redigerat i efterhand så man ska nog kolla uppgifter mot originalskrifter för att se om detta hänt...i vilket fall som helst så ses inte rotande i Jv:s tidigare litteratur med blida ögon från ledningen...
Man får nästan känslan av att du är lite bitter
Klart att "dom" får läsa gamla böcker om dom vill, det är nog mer syftet med läsningen man ifrågasätter isf. Om en medlem börjar läsa tidigare publikationer för att hitta fel så ter det sig ganska troligt att denne inte kommer vara medlem länge till. Flera i min familj läser regelbundet äldre publikationer, en av dom har i princip allt som organisationen gett ut, ink vakttornet och vakna från första utgåva och framåt. Men syftet med läsningen är inte att leta fel utan att det är skoj, vilket tydligen är ok, även för ett helylle-vittne.
Det är ju allmänt känt att tron har ändrats under årens lopp, så det är ju inte direkt svårt att hitta fel och brister, men detta är ju så klart åtgärdat mha nya förståelse. Så poängen med att rota i gammal litteratur, för att hitta motsägelser och fel förstår jag inte riktigt.
EDIT: Nej jag är inte medlem, även om det kan låta så.