2010-06-29, 14:11
Medlem
Som rubriken lyder vi måste visa att vi står för att vi röker. Om vi vill nå en legalisering, det är det enda sättet om vi vill få ut våran röst hörd till allmänheten.

Det jag menar är att tex när ni är på jobbet ska ni mecka en kon format joint, eventuellt en blunt, sen röka den framför arbetskompisarna eller chefen sen stå för det ni gör. Hur ska de annars bli legaliserat om ingen vågar stå för det ni gör? Då anser jag att då ska man inte röka överhuvudtaget. Det är som man skäms över Cannabis isåfall, man nerväderar drogen. Jämför det som att ni skaffar en tjej, sen smyger ni med hon för kompisar, arbetskompisar, mm. Ser ni likheterna i hela sammanhanget? Jag tror ni förstår vad jag menar. Man kan inte dölja att man röker cb. Rök när ni väntar på Bussen, på stan, På krogen, Fyll gärna på med bra ställen DÄR man kan röka så allmänheten kan få uppleva röken. Har du tur kommer det säkert fram folk som vill röka med dig, då har du ju skaffat helt nya vänner med. Kan det bli bättre än så?
Citera
2010-06-29, 14:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lampard10
Som rubriken lyder vi måste visa att vi står för att vi röker. Om vi vill nå en legalisering, det är det enda sättet om vi vill få ut våran röst hörd till allmänheten.

Det jag menar är att tex när ni är på jobbet ska ni mecka en kon format joint, eventuellt en blunt, sen röka den framför arbetskompisarna eller chefen sen stå för det ni gör. Hur ska de annars bli legaliserat om ingen vågar stå för det ni gör? Då anser jag att då ska man inte röka överhuvudtaget. Det är som man skäms över Cannabis isåfall, man nerväderar drogen. Jämför det som att ni skaffar en tjej, sen smyger ni med hon för kompisar, arbetskompisar, mm. Ser ni likheterna i hela sammanhanget? Jag tror ni förstår vad jag menar. Man kan inte dölja att man röker cb. Rök när ni väntar på Bussen, på stan, På krogen, Fyll gärna på med bra ställen DÄR man kan röka så allmänheten kan få uppleva röken. Har du tur kommer det säkert fram folk som vill röka med dig, då har du ju skaffat helt nya vänner med. Kan det bli bättre än så?

Har du otur kommer farbror och knackar dig på axeln...
Citera
2010-06-29, 14:21
Medlem
Rolig trådstart men lite ogenomtänkt sådan. Jag tror alla som brukar cannabis skulle vilja röka på allmänna platser från och till. Men som sagt tidigare gör man det till en vana så kommer farbror blå att förstöra din fina stund.
Citera
2010-06-29, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sthlmaren
Rolig trådstart men lite ogenomtänkt sådan. Jag tror alla som brukar cannabis skulle vilja röka på allmänna platser från och till. Men som sagt tidigare gör man det till en vana så kommer farbror blå att förstöra din fina stund.

Jo rent hypotetiskt, men i praktiken så funkar det. Måste dricka kaffe =) brb.
Nuså tillbaka. Ja rent allmänt så kan det hända, men om vi räknar ut procent chansen, med lite snabb huvudräkning blir det, 14,3 beroende vart och när du är, procenten vid kl 9-10 på kvällen är däremot högre 27,6. Chansen är inte så stor så varför inte chansa, brb blir en annan kaffekopp.

Ja beror ju helt o hållet på tid och plats.
Citera
2010-06-29, 14:35
Medlem
"Ja rent allmänt så kan det hända, men om vi räknar ut procent chansen, med lite snabb huvudräkning blir det, 14,3 beroende vart och när du är, procenten vid kl 9-10 på kvällen är däremot högre 27,6."

Vad är det för siffror? Har du några länkar? Vilka delar av Sverige gäller detta? Gäller det alla brott eller just bruk av cannabis?

"Chansen är inte så stor så varför inte chansa"

Om vi nu skulle leka med tanken att dessa % stämmer, så tycker jag att "chansen" är ganska stor att åka fast. Säg att en vanlig dags rökare skulle röka 3 jointar om dagen så tar det inte många dagar innan du åker fast. Varför inte chansa i dagens samhälle? Finns många anledningar, för många för att ens orka räkna upp.
Senast redigerad av sthlmaren 2010-06-29 kl. 14:39.
Citera
2010-06-29, 14:40
Medlem
Modifys avatar
Eller så röker man bara och skiter i att man måste stå upp för sitt bruk.
Tycker varken cannabisbruk, alkoholbruk eller något annat drogbruk är något att skylda med.

Rök och var glad.
Citera
2010-06-29, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Modify
Eller så röker man bara och skiter i att man måste stå upp för sitt bruk.
Tycker varken cannabisbruk, alkoholbruk eller något annat drogbruk är något att skylda med.

Rök och var glad.

Jo men hans hypotes var väll att vi ska stå upp för vårt bruk för att nå en legalisering.
Citera
2010-06-29, 14:44
Medlem
brisingrs avatar
TS är nyfrälst. Det spelar inte så stor roll hur vi försöker normalisera cannabis. Det är fortfarande på en politisk nivå som något måste hända och detta är inget Sverige kommer göra just nu. Däremot kan jag säga dig att om 10-15 år kommer det att bli en skillnad när våra -80 och -90 generationer växer upp.
Citera
2010-06-29, 14:49
Medlem
Modifys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sthlmaren
Jo men hans hypotes var väll att vi ska stå upp för vårt bruk för att nå en legalisering.

Det är jag väl medveten om. Tror dock inte att röka framför sin chef är det mest effektiva sättet att nå en legalisering. Det slutar bara med urinprov och kicken från jobbet. Är man villig att ta den risken så varför inte köra på, jag tror dock att det skadar mer än det hjälper.

Dessutom ser man varje vecka mängder av nya trådar likt denna med personer som bara är nyfrälsta.
Citera
2010-06-29, 15:08
Medlem
Ratzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lampard10

Sämsta jävla jämförelsen jag sett. Man får inte böter om man visar upp sin tjej för allmänheten, man blir inte heller av med jobb etc.....
Citera
2010-06-29, 15:13
Medlem
Snappers avatar
Skillnaden mellan Cannabis och flickvän i det fallet är att cannabis är olagligt till skillnad från flickvän. Det finns nog väldigt få som skyltar med att dom gör något olagligt, så varför skulle cannabis vara annorlunda? Inte nog med att det är olagligt, det är inte ens allmänt accepterat bland de flesta att röka på. Både lagen och de flesta kommer ogilla det du håller på med.
Cb kommer inte bli legaliserat bara för att du röker framför folk.
Det du skulle kunna göra är att berätta sanningen om cb och kanske få fler att börja röka. Se det som ditt uppdrag i livet kanske?
Citera
2010-06-29, 15:14
Medlem
woooes avatar
Din idé skulle funka om alla gjorde det, men det blir alldeles för mycket problem för den enskilde OM han blir tagen och att röka framför chefen är nog med högsta sannolikhet en direktbiljett till sparken, men jobbiga påföljder som provtagning och böter och har man körkort kommer det genast på tal att man inte klarar av att hantera ett fordon i trafiken, även om man inte ens är i närheten av en bil när man blir tagen.

Jag orkar inte med mer av dessa straff, så jag kommer nog tyvärr förbli en i mängden som håller det hemligt och försöker göra min röst hörd på andra sätt medan jag hoppas på att fler och fler brukare vill ta en för laget och bli martyrer.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in