13 272 besökare online
857 191 medlemmar • 45 829 182 inlägg
Användarnamn 
Lösenord
Flashback Forum > Hem, bostad & familj > Bostad, hem och trädgård
Svara på ämne
Ämnesverktyg
Flygtomat
Medlem
Flygtomats avatar
Min kompis har fått ett jobb på något skitföretag i Upplands-Bro. Nu har vi några frågor här som min polare undrade om.

* Hur är bostadspriserna?

* Vad finns att göra där överhuvudtaget?

* Några negativa typer av folk/grupperingar?

* Hur litet är det? (Utgår från att det är litet då varken jag eller min vän vet så mycket om kommunen)

* Något annat?

Nicke1
Avstängd
Nicke1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flygtomat
Min kompis har fått ett jobb på något skitföretag i Upplands-Bro. Nu har vi några frågor här som min polare undrade om.

* Hur litet är det? (Utgår från att det är litet då varken jag eller min vän vet så mycket om kommunen)

* Något annat?

Känns som väldigt off, visst det tillhör Stockholms Län men ändå.
Kan tänka mig att det är super lugnt därute. Fina naturområden iallafall. Centrumet verkar vara jäkligt trist...
Invandrare finns det inte mycket av i Bro.

CoopCola
Medlem
CoopColas avatar
Vart i Upplands-bro? Skillnad på Kungsängen och Bro. Bro har mycket invandrare och allt som kommer med det, mer svenskt i Kungsängen. Bättre tågkommunikation samt nattbussar dit också.

Citat:
Ursprungligen postat av Nicke1
Invandrare finns det inte mycket av i Bro.
Haha, vart i Bro har du varit? Bara ute på golfbanorna eller?
Senast redigerad av CoopCola 2010-06-29 kl. 15:54.

Nicke1
Avstängd
Nicke1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CoopCola
Vart i Upplands-bro? Skillnad på Kungsängen och Bro. Bro har mycket invandrare och allt som kommer med det, mer svenskt i Kungsängen. Bättre tågkommunikation samt nattbussar dit också.

Haha, vart i Bro har du varit? Bara ute på golfbanorna eller?

hehe nä runt Råby och dom gula tegelhusen däromkring, såg väl nån utlänning men jag såg mestadels Svenskar

Flygtomat
Medlem
Flygtomats avatar
Jag frågade min polare nyss och han ska dra till Kungsängen tydligen.

CoopCola
Medlem
CoopColas avatar
Citat:
hehe nä runt Råby och dom gula tegelhusen däromkring, såg väl nån utlänning men jag såg mestadels Svenskar
Okej, tycker det är mycket svart överlag i Bro, speciellt i centrum och Finsta..
Citat:
Jag frågade min polare nyss och han ska dra till Kungsängen tydligen.
Håller han sig borta ifrån Bergvägen så slipper han det värsta packet

Whitelies
Medlem
Whiteliess avatar
Jobbar till och från i området (kör bud/lastbil), det är jäkligt öde. Mycket tjackisar, socialfall och annat löst folk känns det som, bara jag som fått den känslan?

Men du är ju i city på bara 30min från pendeln ungefär, så får man en lägenhet och jobb där och inte kommer över ngt annat är det inte mkt att göra åt, utan bara gratulera till jobbet.

DennisOlof
Medlem
DennisOlofs avatar
Citat:

* Något annat?

Bostadspriserna är inte så farliga, som de flesta förorterna till Stockholm. Däremot finns det inte mycket att göra där men det är ju inte därför man flyttar dit, det är mera en sovhåla anser jag. Kungsängen och Bålsta är större (eller i alla fall upplever jag det så), och invandrare finns det gott om i bro, men å andra sidan brukar det innebära lägre bostadspriser.

Inte finns det några negativa typer av folk där inte, det är så pass litet så det kommer man inte märka. I centrum hänger ju en del folk för där finns ju krogarna och mojen, fast det är ju som de flesta småstads krogar, händer inte mycket. Folk åker ju in till stora staden för att roa sig. Däremot om man vill storhandla kan det vara lite drygt att ta sig ut till Willys vid motorvägen om man inte har bil, det går ju buss och är nog inte mer än 1.5km från centrum så det går ju bra att cykla.

Eller så kan man handla på ICA som finns i centrum, det är ganska stort ändå. Iofs lite förvånad att Videobutiken i centrum har slagit igen portarna.

Så TS kompis bör välja någon bostad inte allt för långt från centrum, det är nog bäst, antar han inte ska flytta till villorna (som är det lite finare området i bro, dom vill ju inte beblanda sig med drägget i centrum)

CoopCola
Medlem
CoopColas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DennisOlof
Bostadspriserna är inte så farliga, som de flesta förorterna till Stockholm. Däremot finns det inte mycket att göra där men det är ju inte därför man flyttar dit, det är mera en sovhåla anser jag. Kungsängen och Bålsta är större (eller i alla fall upplever jag det så), och invandrare finns det gott om i bro, men å andra sidan brukar det innebära lägre bostadspriser.

Inte finns det några negativa typer av folk där inte, det är så pass litet så det kommer man inte märka. I centrum hänger ju en del folk för där finns ju krogarna och mojen, fast det är ju som de flesta småstads krogar, händer inte mycket. Folk åker ju in till stora staden för att roa sig. Däremot om man vill storhandla kan det vara lite drygt att ta sig ut till Willys vid motorvägen om man inte har bil, det går ju buss och är nog inte mer än 1.5km från centrum så det går ju bra att cykla.

Eller så kan man handla på ICA som finns i centrum, det är ganska stort ändå. Iofs lite förvånad att Videobutiken i centrum har slagit igen portarna.

Så TS kompis bör välja någon bostad inte allt för långt från centrum, det är nog bäst, antar han inte ska flytta till villorna (som är det lite finare området i bro, dom vill ju inte beblanda sig med drägget i centrum)

Fast nu var det väl Kungsängen det var tal om och inte tattar-bro? I bro kan det ju gå rätt vilt till på helgerna, ofta misshandel/rån/våldtäkter och liknande, betydligt lugnare (/vitare) i Kungsängen. Uppväxt där ute, kanske har ändrats på senare tid iofs.

Nicke1
Avstängd
Nicke1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CoopCola
Fast nu var det väl Kungsängen det var tal om och inte tattar-bro? I bro kan det ju gå rätt vilt till på helgerna, ofta misshandel/rån/våldtäkter och liknande, betydligt lugnare (/vitare) i Kungsängen. Uppväxt där ute, kanske har ändrats på senare tid iofs.

Är Kungsängen så mycket vitare än Bro?
Trodde både Kungsängen och Bro var skonade från kulturberikare i någon större utsträckning.
Men det är fler som skrivit att Kungsängen verkar vara det bättre av dom två.

SuperGnu
Avstängd
SuperGnus avatar
Citat:
Är Kungsängen så mycket vitare än Bro?
Trodde både Kungsängen och Bro var skonade från kulturberikare i någon större utsträckning.
Men det är fler som skrivit att Kungsängen verkar vara det bättre av dom två.

Beror på vart man bor. Som alltid i förorter så är det mera mörkt nära centrumen/stationerna än en bit ifrån dom.

DennisOlof
Medlem
DennisOlofs avatar
SuperGnu, precis.

Det är mörkare närmare centrum men det beror ju på byggnationen (samt priserna). Jag var dock inte medveten om att det var stökigt osv i bro centrum. Men jag håller med CoopCola att kungsängen eller bålsta är bättre än bro.

Men det är dyrare priser då skulle jag gissa. För inte tala om extra tillägget man måste betala om man bor i bålsta för pendeln (tror det fortfarande är så eller gäller det för bro också) minns inte.

Svara på ämne
Topp Dela »