Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-07-01, 02:10
  #13
Avstängd
SuperGnus avatar
Kungsängen överlag är faktiskt riktigt nice, lugnt osv. Dock en bit in till stan. Även höghusen som det är "varnings stämpel" på från många är faktiskt helt okey.
Citera
2010-07-25, 16:27
  #14
Medlem
Hur är pendellinjen mellan Kungsängen och sthlm central? Måste man hålla hårt i väskan eller?

MVH

Nicklas
Citera
2010-07-25, 17:14
  #15
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Krullert
Hur är pendellinjen mellan Kungsängen och sthlm central? Måste man hålla hårt i väskan eller?

MVH

Nicklas

Det är lugnt men mycket folk då den passerar Jakobsberg ,Sundbyberg.

Kungsängen är lugnt förövrigt men allt stänger här klockan 9,00 på kvällen..
så glöm att kunna handla cigg eller läsk efter 21:00 på kvällen här i kungsängen..
vill du handla saker är det Jakobsberg centrum som gäller här.

det fanns en pressbyrå här förut men den är borta nu och som sagt glöm bort mack eller liknade.efter 21:00 så kan man inte handla här..

kungsängen är lugnt och inte direkt stökigt eller så det är en liten kommun men den sträcker sig långt bort utanför centrumet.
Här finns tex Lidl /COOPforum köp centrum mm..
Men ditt åker man med buss från centrum/eller med en bil tar ca 5 Min max.
__________________
Senast redigerad av 360 2010-07-25 kl. 17:22.
Citera
2010-07-25, 17:34
  #16
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Flygtomat
Min kompis har fått ett jobb på något skitföretag i Upplands-Bro. Nu har vi några frågor här som min polare undrade om.

* Hur är bostadspriserna?

* Vad finns att göra där överhuvudtaget?

* Några negativa typer av folk/grupperingar?

* Hur litet är det? (Utgår från att det är litet då varken jag eller min vän vet så mycket om kommunen)

* Något annat?

Gillar du hundar och barn och familj så är det en perfekt kommun för dig.
Här verkar det finnas många unga barn familjer på 20 + i de nybyggda områdena där de nyligen har skaffat sig sin första lägenhet .
Finns också en hel del folk som har hund här många som är ute och går med hundar runt och runt .
En äkta hund kommun hundar överallt till och från centrum
Finns också en del unga ensamstående morsor här med barn som värkar ha det svårt ekonomiskt.
Kungsängen är kort och sagt en nybyggare/bosättare kommun för unga barnfamiljer.
De har ganska nyligen här byggt en massa nya lägenheter och där så bor de många unga par,en del med barn och en del utan barn.
PS folk jobbar inte här i kommunen utan pendlar till andra jobb utifrån oftast.
__________________
Senast redigerad av 360 2010-07-25 kl. 17:42.
Citera
2010-10-20, 12:35
  #17
Medlem
Som vanligt så hänger här fullt med white trash och annat rasistslödder... hellre granne med en iransk läkare än en blekfis svenneraggare som luktar Absolut vodka och bensin..
nu till ämnet;
både Bro och Kungsängen är faktiskt bra ställen att bo på dock ligger de ju en bit ifrån city. Men om man nu håller till Arlanda-Kista-Sundbyberg trakten så fungerar det bra. Visst det tar tid, men det finns en bra väg i form av E18 att köra så ställer du farthållaren på 135 så ska det inte vara några större problem.
Citera
2010-11-13, 18:38
  #18
Medlem
Flygtomats avatar
Någon som vet hur lång tid det tar att pendla från Kungsängen till Stockholm?
Citera
2010-11-13, 20:51
  #19
Medlem
DennisOlofs avatar
Flygtomat från märsta - stockholm cirka 40-50 min, beror på om det blir lite förseningar osv. Ungefär samma tid till stockholm från bålsta och södertälje.

Det är endast pendeltiden då, så fördel om man inte också behöver åka buss långt utifrån till stationen.
Citera
2010-11-13, 23:06
  #20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flygtomat
Någon som vet hur lång tid det tar att pendla från Kungsängen till Stockholm?

Kungsängen station -> Stockholm Central 30 minuter ganska precist.
Citera
2010-11-18, 20:26
  #21
Medlem
Njae det borde gå fortare. Jag bor i Bro och det tar 32 min ganska så precist. Dock är ca 60% av alla pendeltåg sena så det kan talltifrån 30-45 min
Citera
2010-11-22, 00:41
  #22
Medlem
Det blev Kungsängen för mig kan jag tillägga och jag är verkligen nöjd. Tar ca 25 min till T-centralen. Hinner precis läsa Metro på morgonen så är jag framme Riktigt trevligt här

Jag håller inte med om att pendeltågen brukar vara sena, knappt en enda gång när jag åkt nu i två månader.
Citera
2010-11-22, 00:57
  #23
Medlem
Riktig jävla håla är det. Kommer ihåg när jag var mindre och spelade fotboll mot dem. Blev alltid bråk pga deras lag som bara bestod av kulturberikare.
Citera
2010-11-22, 22:31
  #24
Medlem
Bhopals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DennisOlof
Flygtomat från märsta - stockholm cirka 40-50 min, beror på om det blir lite förseningar osv. Ungefär samma tid till stockholm från bålsta och södertälje.

Det är endast pendeltiden då, så fördel om man inte också behöver åka buss långt utifrån till stationen.


Hehe, DennisOlof gillar inte Märsta av någon anledning och försöker få det att låta sämre än det är. Restiden från märsta är 36 minuter, från Slöddertälje 46 minuter, allt enligt SL. Förseningar får man räkna med oavsett varifrån man åker.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback