2010-06-28, 17:30
Medlem
Citat:
Malmö.
Tre personer i en bil med regnbågsflagga attackerades av mopedister på Möllevångsgatan i Malmö. ”Jävla bögar” skrek ungdomarna och krossade flera av bilrutorna.

Trion skulle iväg och jobba i torsdags eftermiddag. Två av dem väntade på sin manlige kollega i en bil med texten RFSL och prydd med en regnbågsflagga, uppställd på Möllevångsgatan nära Folkets park i Malmö.

När de skulle köra iväg blockerade fyra tonåringar på två mopeder deras väg.
– De flyttade sig sig inte när jag tutade lite försiktigt på dem. Men efter en stund körde de förbi bilen och skrek ”Jävla bögar”. De sparkade också på sidan av bilen, berättar en av de drabbade för Sydsvenskan.

När trion i bilen försökte komma iväg körde mopedisterna förbi en andra gång. Någon på den ena krossade ett sidofönster och backspegeln. Någon på den andra kastade ett föremål på bakrutan så att den krossades. En skur av glassplitter regnade över personerna i bilen.
– Jag blev rädd, säger mannen.

Han säger att de i bilen ringde polisen, eftersom de uppfattade händelsen som ett hatbrott: bilen var tydligt flaggad med symboler för olika sorters sexualitet och könsidentitet, och ungdomarna skrek ”jävla bögar”. Efter 45 minuters väntan gav trion i bilen upp och lämnade platsen, eftersom polisen inte kom. När de ringde igen fick de uppmaningen att ringa in en anmälan.
– Polisen förstod problemet, men verkade inte kunna göra något, trots att jag ringde tre gånger och tipsade om att mopedgänget var tillbaka på platsen.

Några dagar tidigare såg han en polisbil trakasseras på ett liknande sätt. Men då ropade ungdomarna ”käringar, käringar” till de två kvinnliga poliserna. Nu vill han att någonting görs åt ungdomarna.
– Förut trodde jag att de inte var så farliga, men nu vet jag. De var tydliga med vad de ville. Och om ingen gör något funderar jag på att flytta.

Polisen bekräftar att polisanmälan om misstänkt skadegörelse och försök till misshandel kommit in, men den utredande polisen på ungdomsroteln gick inte att nå när Sydsvenskan försökte på måndagseftermiddagen.

http://www.sydsvenskan.se/malmo/arti...ktivister.html

Vad tror ni... varför skickades ingen polisbil till detta i Malmö högprioriterade brott? Letar alla poliser efter den skånska lasermannen?

Var det någon som såg detta så får ni gärna dela med er.
Citera
2010-06-28, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ydda
http://www.sydsvenskan.se/malmo/arti...ktivister.html

Vad tror ni... varför skickades ingen polisbil till detta i Malmö högprioriterade brott? Letar alla poliser efter den skånska lasermannen?

Var det någon som såg detta så får ni gärna dela med er.
För att andra mer högprioriterade händelser inträffade samtidigt. Inte konstigare än så.
Citera
2010-06-28, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arkie
För att andra mer högprioriterade händelser inträffade samtidigt. Inte konstigare än så.
Detta skedde en torsdags eftermiddag, jag tror nog det finns lediga patruller i Malmö då.
Citera
2010-06-28, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ydda
Detta skedde en torsdags eftermiddag, jag tror nog det finns lediga patruller i Malmö då.
Du tror men jag vet att patruller snabbt tar slut. Särskilt eftermiddagar och kvällar. Därför sker prioriteringar.
Citera
2010-06-29, 11:08
Medlem
BaalZeBubs avatar
Nej, jag tror inte att det beror på att gm är araber. Det beror nog snarare på att de är muslimer, och därmed har frikort vad gäller denna typ av brott.
Citera
2010-06-29, 12:47
Medlem
Sydsvenskan aktar sig för att återge signalementet. Om det nu är muslimer som hatar bögar så vill aldrig SDS skriva om det. Mördarna på Kapellgatan i Malmö var ju muslimska albaner som mördade en bög. Trakassarier av bögar i malmö trodde jag bara var något som förekom på sjuttiotalet när bögar blev attackerade av raggare.
Citera
2010-06-29, 15:35
Medlem
ambisckos avatar

Lycka till med att bekämpa "homofobiska hatbrott" i takt med att araberna blir en majoritet, som de väl redan hunnit bli i Malmö. Sådana här händelser är mycket positivt, för ju förr de feministiska liberaldekadenta multikultivurmande humanisternas dårskap tydliggörs desto bättre. Även om Bonniermedia mörkar gärningsmännens kulturberikande motiv finns inte en normal människa som inte förstår vad det handlar om.
Senast redigerad av ambiscko 2010-06-29 kl. 15:37.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in