2010-07-02, 23:44
Medlem
Mehrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salah-addin
Fan vilken irriterande snorunge du är! Jag behöver inte svara på några av dina frågor, speciellt när du är glapp i käften. Vem fan tror du att du är egentligen? Du har redan fått dina svar och du ställer andra frågor och du går ännu mer ot. Jag kom in i den här tråden och motbevisade din gud. Vad som skedde i andra trådar är irrelevant, men det är väl också skitsamma för din del. Den förra tråden som du skapade så använde jag FSM som en del av min argumentation, jag gick inte ot!

Om jag svarar på din nuvarande fråga så kommer du med en till och efter den så dyker en till upp osv...

Det här är verkligen pinsamt att läsa, du kan inte på något rationellt sätt motbevisa FSM's existens på samma som man inte kan bevisa Gud/gudars existens/icke-existens. Rent metafysiskt är dessa identiska, det finns ingen separation mellan dessa tankemönster. Alla religiösa konstruktioner bygger på cirkelargumentations-principen. Detta är något som till och med de allra mest hårt inbitna filosofer har granskat och förklarat. Det är sant för att jag tror att det är sant är det budskapet som är ständigt närvarande i din retorik. Tro vad du vill för allt vad jag bryr mig, men det blir aldrig sant.

Motbevisar du FSM's existens med din metodik så kan exakt samma resonemangs-metodik tillämpas på din och alla andra människors tro varvid du hamnar precis där du börja igen. Och vips så sitter så sitter du och argumenterar för och emot dig själv eftersom det är exakt samma fenomen som du talar för och emot på en och samma gång.

Allvarligt talat...
Här...

http://www.amazon.co.uk/Logic-Dummies-Mark-Zegarelli/dp/0471799416

Citat:
Ursprungligen postat av Drandreasson
Tack, men jag ogillar att ge upp så pass snabbt.

Handlar inte om att ge upp, handlar om att inse att du försöker resonera med en illiterär person när det kommer till logik och resonerande. Annars vill jag gärna råda dig att snarare ta och titta i tråden som jag hänvisade dig till när det kommer till att analysera religiös (muslimsk debatt-teknik speciellt).

Annars upptäckte för en kort tid sedan dessa trådar också av användaren illum. Kanske lite OT, men något vettigt lär man åtminstone sig.

https://www.flashback.org/t319420
https://www.flashback.org/t401166
https://www.flashback.org/t455827
Senast redigerad av Mehr 2010-07-02 kl. 23:51.
Citera
2010-07-03, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mehr
Motbevisar du FSM's existens med din metodik så kan exakt samma resonemangs-metodik tillämpas på din och alla andra människors tro varvid du hamnar precis där du börja igen. Och vips så sitter så sitter du och argumenterar för och emot dig själv eftersom det är exakt samma fenomen som du talar för och emot på en och samma gång.

Varsego, skapa en tråd där du motbevisar Allah med samma argumentation som jag använde.

Citat:
Allvarligt talat...
Här...

http://www.amazon.co.uk/Logic-Dummies-Mark-Zegarelli/dp/0471799416

Helt ärligt, det finns bara en sak jag vill visa dig...

http://encefalus.com/wp-content/uploads/2009/07/YouSuck.jpg
Citera
2010-07-03, 00:24
Medlem
Mehrs avatar
Citat:
Varsego, skapa en tråd där du motbevisar Allah med samma argumentation som jag använde.

Muslimsk retorik när den är som allra bäst antar jag, oförmåga att förstå inlägget?

Jag skrev.

Citat:
Det här är verkligen pinsamt att läsa, du kan inte på något rationellt sätt motbevisa FSM's existens på samma som man inte kan bevisa Gud/gudars existens/icke-existens. Rent metafysiskt är dessa identiska

Detta innebär att frågan kring Guds och FSM's existens/icke-existens delar exakt samma sorts argument och motargument oavsett vad man tror.

Användaren ber mig skapa en tråd för att motbevisa "Allahs" (Vilket egentligen är den arabiska månguden Hubal) existens. Som om de miljontals trådar som redan finns inte räcker, som om alla inlägg och trådar om den felaktiga metodiken som används för att definiera vad fakta är ifrån icke-fakta bland muslimer inte var tillräckligt. Som om de tusentals vetenskapliga upptäckterna inte skulle räcka. Som om de filosofiska problemen med Guds existens inte var tillräckligt. Som om Teodicéproblemmet som granskats för evigheter sedan och sätter iden om en allsmäktig och god Gud i en paradox inte var tillräckligt. Som om svårigheten med konceptet kring en allsmäktig Gud och hur detta ställs gentemot ontologiska lagar inte var tillräckligt.

Så ber denna användare mig att starta en ny tråd?
Mina damer och herrar?

Behövs en ny tråd?

Insinuerade jag ens på att jag var ute efter att bevisa någonting överhuvudtaget mer än att förklara att den argumention-metodik som ärkemytomanen Salah-addin använder sig utav är exakt samma argument som kan användas emot honom?

Ja mina damer och herrar, vansinnet är totalt när islamisten är oral.

Skön avslutning med ett meningslöst personangrepp gentemot mig. Det stärker bilden av dig som en seriös debattör än mer.

PS: Säg mig, om Allah är så grym som du säger. Varför är då hans kuk mindre än hans testiklar? Bild

EDIT: BTW Sallad, jag är agnostiker. Jag har en helt annan utgångspunkt när jag diskuterar religion och det "övernaturliga". Så jag talar inte ur ett ateistiskt perspektiv.

http://en.wikipedia.org/wiki/Agnosticism

Lär dig skillnaden. Sen kring koncept som anti-theist, deist, teist så är det inte relevant för debatten.
Du kan annars ta och läsa mitt inlägg här kring min hållning som agnostiker.
https://www.flashback.org/sp23910675
Senast redigerad av Mehr 2010-07-03 kl. 01:02.
Citera
2010-07-03, 00:29
Medlem
Drandreassons avatar
Citat:

Aja, om du ändå ska vara i den här tråden kan jag väl bemöta vad du nu skrev. Få se nu, det du skrev först var väl något i stil med "Problemet med spaghettimonstret är titeln. Om vi skulle fråga vilken slumpvis person om de tror på Gud så förstår de på en gång vem vi syftar på. Skulle vi ställa frågan "tror du på monsterguden" så skapar det förvirring. Ett monster är en grym, ond och omänsklig figur som främst förekommer i Hollywood. Kolla upp orden monster och Gud. Även i grekiska mytologin fanns det monster (Minotaur), visst var de supernaturliga men de var inga gudar."?

Ok, så du påstår att, vad, att fsm inte kan finnas för att han har ett konstigt namn? Njaaaa, jag vet inte riktigt om det resonemanget håller, jag tror att många saker med udda namn kan existera.

(Sen vet jag inte riktigt om du märkt det, men jag är inte en riktig pastafarit, jag agerar endast som en i den här tråden.)
Citera
2010-07-03, 00:31
Medlem
Mehrs avatar
Jaja, jag ska inte förstöra tråden, Salah-addin är en inkonsekvent och oärlig debattör och det är nog bäst att andra användare själva får uppleva det istället för att jag ska hamna i käft med honom.
Önskar TS lycka till och jag hoppas du får ut något utav denna tråd.

mvh
Citera
2010-07-03, 01:04
Medlem
Citat:
Aja, om du ändå ska vara i den här tråden kan jag väl bemöta vad du nu skrev. Få se nu, det du skrev först var väl något i stil med "Problemet med spaghettimonstret är titeln. Om vi skulle fråga vilken slumpvis person om de tror på Gud så förstår de på en gång vem vi syftar på. Skulle vi ställa frågan "tror du på monsterguden" så skapar det förvirring. Ett monster är en grym, ond och omänsklig figur som främst förekommer i Hollywood. Kolla upp orden monster och Gud. Även i grekiska mytologin fanns det monster (Minotaur), visst var de supernaturliga men de var inga gudar."?

Ok, så du påstår att, vad, att fsm inte kan finnas för att han har ett konstigt namn? Njaaaa, jag vet inte riktigt om det resonemanget håller, jag tror att många saker med udda namn kan existera.

Det är inte bara själva titeln som är fel utan även gudabilden. Sedan urminnes tider så har människan trott på det som är mäktigare och bättre än människan, det kan vara alltifrån djur till planeter och stjärnor. Tycker du att en maträtt passar in i den kategorin?

Citat:
(Sen vet jag inte riktigt om du märkt det, men jag är inte en riktig pastafarit, jag agerar endast som en i den här tråden.)

Jag vet, med tanke på hur oseriöst folk tar denna "religion" borde väl vara bevis nog.

Helt ärligt, när du får den här frågan "Tror du på Gud" vem tänker du på.
Citera
2010-07-03, 01:07
Medlem
Drandreassons avatar
Citat:
Det är inte bara själva titeln som är fel utan även gudabilden. Sedan urminnes tider så har människan trott på det som är mäktigare och bättre än människan, det kan vara alltifrån djur till planeter och stjärnor. Tycker du att en maträtt passar in i den kategorin?

Om en maträtt passar in i bilden? Ja, varför skulle den inte göra det? Den har samma bevisgrunder som vilken gud som helst.

Citat:

Fred Phelps, men det kanske är Ot.
Citera
2010-07-03, 01:54
Medlem
ivorytowers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zardas
hur kan du ifrågasätta det uppenbara när FSM älskar dig? vill du inte bli älskad?

FSM gör mig bara hungrig. Syndar jag om jag äter honom?
Citera
2010-07-03, 02:06
Medlem
Drandreassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ivorytower
FSM gör mig bara hungrig. Syndar jag om jag äter honom?

Då måste du fånga honom först, se till att skaffa många pokebollar nästa gång du går till ICA.

Haha, nej, jag skämt åsido, han är inte en riktig maträtt utan en varelse som enbart ser ut som en maträtt. Källhänvisning: the Gospel of the Flying Spaghetti Monster
Citera
2010-07-03, 02:32
Medlem
Graspars avatar
Citat:

Kallar du det här att motbevisa FSM? Jösses.

Citat:
Problemet med spaghettimonstret är titeln. Om vi skulle fråga vilken slumpvis person om de tror på Gud så förstår de på en gång vem vi syftar på. Skulle vi ställa frågan "tror du på monsterguden" så skapar det förvirring. Ett monster är en grym, ond och omänsklig figur som främst förekommer i Hollywood. Kolla upp orden monster och Gud. Även i grekiska mytologin fanns det monster (Minotaur), visst var de supernaturliga men de var inga gudar.

FSM finns inte för FSM är ett löjligt namn!

Citat:
Grunden för FSM är tagen ifrån etablerade världsreligioner (det gäller även många New Age). Helt ärligt, skulle du vilja gifta dig, döpa dina barn och bli begraven i FSM kyrkan? Säger FSM's präster amen när de läst ur FSM evangeliet?
'

FSM finns inte för vi hittade på det före!

Citat:
OnT; Flygandesphagettimonstret är en falsk gud som inte existerar. En urusel kopia av etablerade religioner.

FSM finns inte för jag tror inte FSM finns!

Citat:

FSM finns inte för jag tycker du är dum!

Citat:

FSM finns inte för FSM beskrivs fjantigt!

Citat:
Jag vet, med tanke på hur oseriöst folk tar denna "religion" borde väl vara bevis nog.

FSM finns inte för du tror inte på FSM!

Citat:

FSM finns inte för de flesta tänker inte på FSM när dom hör ordet gud!

Ärligt talat, det här är långt ifrån motbevis.
Citera
2010-07-03, 03:05
Bannlyst
Citat:
Problemet med spaghettimonstret är titeln.

Jaså, är DET problemet med Spagetti-monstret, inte alls det andra? Allah är också ett skit-dumt namn på en Gud.

Citat:
Om vi skulle fråga vilken slumpvis person om de tror på Gud så förstår de på en gång vem vi syftar på.

Jaså, i vilken del av världen då? Det är jävligt olika!

Citat:
Skulle vi ställa frågan "tror du på monsterguden" så skapar det förvirring.

Er jävla bok är ju så motsägelse-full att inte ens muslimer förstår den att du ens att du tar upp det är ju så dumt att man garvar halv ihjäl sig!! Hur många Haditer fanns det igen? Och hur värderades de? Och du tycker "FSM" är förvirrande?

Citat:
Ett monster är en grym, ond och omänsklig figur som främst förekommer i Hollywood.

Samma sak med Allah, han förekommer också mest i fiction.

Citat:
Kolla upp orden monster och Gud. Även i grekiska mytologin fanns det monster (Minotaur), visst var de supernaturliga men de var inga gudar.

Kanske beror på att de är fantasi-figurer, precis som Allah och FSM!

Citat:
Grunden för FSM är tagen ifrån etablerade världsreligioner (det gäller även många New Age).

Samma sak med Kristendomen och Islam!

Citat:
Helt ärligt, skulle du vilja gifta dig, döpa dina barn och bli begraven i FSM kyrkan? Säger FSM's präster amen när de läst ur FSM evangeliet?

FSM är en satir på religion, ej en religion! Men jag skulle hellre bekänna min kärlek till den fantasi-figuren än Allah. En mycket osympatisk fantasi-figur.
Citera
2010-07-03, 04:52
Medlem
Intressant tråd.

Citat:
Sen kan jag såklart konstatera det uppenbara, vi vet alla att det finns gott och ont, eller hur? Men hur skulle vi kunna skilja på dessa faktorer utan en allvetande omnipotent källa som förklarade vad gott och ont var? Nä, just det.

Efter din redogörelse var jag nästan beredd att konvertera till din religion. Men jag har experimenterat lite och stött på ett litet problem. Oavsett hur jag och mina medspagettimonstertroende än försöker leva som Spagettimonstret föreskriver så klarar vi inte av det. Spagettimonstret har lärt oss att inte ljuga men ändå fortsätter vi att titt som tätt fara med osanning. Och det här är inte bara begränsat till min lilla grupp spagettiintresserade, utan gäller alla människor jag stött på.

Hur förklarar du det här?
Senast redigerad av Cereus 2010-07-03 kl. 04:54.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in