Citat:
Ursprungligen postat av
sanning05
Det finns en religiös text som snart ska publiceras. Den liknar "The Gospel of the Flying Spaghetti Monster" men heter istället "The Gospel of the Flying Pizza Monster".
Där beskrivs en annan form av gud som är mycket mer bättre än spagettimonstret. Pizzaguden är den gud som skapat spagettimonstret. I början var spagettimonstret en god tjänare och dyrkade Pizzaguden. Sedan växte arrogansen inom spagettimonstret, och när Pizzaguden testade spagettimonstret, misslyckades han. Spagettimonstret drevs ut från Pizzagudens rike och hamnade på jorden. Nu vill spagettimonstret hämnas pizzaguden genom att vilseleda människorna att följa spagettimonstrets läror istället för pizzagudens läror.
Jag återkommer med mer information om vad pizzagudens läror är och vad denna gud uppmanar människorna att göra.
Förresten, ni som tror på Spagettimonstrets läror, tror ni att spagettimonstret skapade livet på jorden, eller tror ni på evolution?
tacksm för svar, ha en fortsatt trevlig helg.
Det kan alltså enbart vara en evolutionär process som givit DFSM den utomordentliga kraft att ha medverkat vid ölvulkaniska tillblivelsen, jag vet ju att pizzaproducenter sällan tillhandahåller med öl, däremot restauranger där DFSM dväljer, där får du alltid en ölkanna eller två och.. dessutom vinstänk i pastaanrättningen och det är som jag ser det, en väldigt, väldigt.. spirituell handling som enbart DFSM kan alstra, man blir införstådd i sådant redan efter en tugga mjölnudel (av valfri form) samt ihop med detta ölklunken, så när vinindränkta såsen som ofta puttrar i en väl tilltagen gryta, öses över.. är den benudlade andakten obeskrivlig.
Betänk också följande, hur tillagar de lägre pizza-anrättarna den lilla tunna vattniga sås som ligger på en styck utkavlat bröd, dvs närmast en skalk.. ?
Just det, de använder sig av skvättar av det himmelska recept som enbart DFSM besitter - varför jag är böjd att redan nu, se den knappt ens annalkande pizzaguden som mer än en ganska urvattnad nästnästnästkusin, som t.ex kallnar betydligt fortare än en pastasanrättning, det säger något om andliga hettans hållbarhet.
Mikrougnstestet : Sätt in en pizza i mikroungnen dagen efter, du får en trött sladder-skalk, sätt in en benudlad portion pasta, den är lika stringent träffsäker och känns som nytillagad..
Det där med nudlarna är i sig en diger historia, en riktigt hängiven pastfarian skulle säkert kunna tillhandahålla dig med den mer fioslof-esoteriska sann-historien bakom nudlarnas kraft, tentaklerna skulle vid närmare eftertanke ha en räckvidd utöver galaxer dit pizzaskalken sällan når, sedan rörligheten, bara den, sättet DFSM:s rörlighet ; attraktionen som är närmast intellektuellt snabbt omsvepande medan en pizza ligger fallen och trycker mot tallriken.
Ja Lady & Lufsen, säger egentligen allt vad gäller romantikfaktorn. För min del.
Du får inte glömma att enbart hanteringen av en pastasil, är en mycket mångbottnad sensuell upplevelsehantering i sig, en brödkavel eller en klen trässkyffel är förgänglig, silens håligheter i sig, utgörs av hål (du kan inte ens ta på dem!) för mer än kokande vattnets utväg vid silning, man kan t.ex ha den som potta i det fall man har för mycket av saltkristaller i urinen, så DFSM har tänkt på mycket vad gäller evolutionen från amöbor maneter kräftor apor, till njutande finsilade varelser. Ja.. bl.a kan mostret själv evaporera via hålen där, ifall pastaladdningen blivit överkokt eller i det fall man översaltat..
Är det inte omtänksamt andligt med sådan multidimensionell intention, man blir rörd.. DFSM verkar då vara överallt. Pizza, är fint, men har emanerat sig till platt fall.