Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2010-06-29, 18:33
  #37
Medlem
MissBloodyMarys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parker
Jag måste skamset erkänna att jag och min bror gjorde oss skyldiga till just den förseelsen när vi var barn. Jag vet inte varför, men vi tömde ur burken som fungerade som askkopp över balkongräcket ner över grannens trädgård. En himla massa fimpar lade sig till rätta på gräsmattan.

Grannen var dock ingen mes. Hon berättade ganska omgående för vår mor vad vi hade gjort. Mamma blev lack och gjorde gemensam sak med grannen; jag och min bror skulle plocka upp varenda fimp vi besudlat mattan med. Vi plockade och skämdes som hundar.

Efter den händelsen blev inget mer nedkastat.

Fast om det är småungar och föräldrarna agerar precis som din mamma, så har jag inget problem med det. Det är arrogans och likgiltigheten inför andra hos vuxna/äldre tonåringar jag har svårt för. För som du beskriver - ni lärde er något på att få plocka upp efter er.
Citera
2010-06-29, 18:34
  #38
Medlem
MissBloodyMarys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Belle de jour
Nu är det så att jag har sedan september förra året talat om för både föräldrar och bostadsbolaget att jag INTE accepterar det här beteendet.

Igår var det så att spargrisen landade precis bredvid mig och barnet som befann sig hemma hos mig. Vet du vilken skada den enorma spargrisen orsakar om den hamnar i nån huvud?

Dessutom hade jag minuterna innan varit uppe och gett tillbaka leksaker och sagt att nu får det fan vara nog med flygande inredningsprylar och leksaker.

Det är självklart inte okej. De utsätter er för fara på det sättet. I det läget skulle jag inte slå sönder leksakerna framför grannen, utan kräva att bostadsbolaget agerar.
Citera
2010-06-29, 18:36
  #39
Medlem
BeachHunterNs avatar
Du kan ju sälja sakerna på blocket.
Citera
2010-06-29, 19:22
  #40
Avstängd
dagboks avatar
Samla ihop all skit och så har du loppis.
Citera
2010-06-29, 22:08
  #41
Medlem
Belle de jours avatar
Nej det var väl inte vidare genom tänkt att slå sönder spargrisen men det var droppen som fick bägaren att rinna över och jag såg rött!

Bostadsbolagets lösning hittills har varit att skicka lappar till familjen om att de inte får kasta ner saker...

Nu har jag införskaffat vattenslang med bra munstycke som ger hård stråle och en sopsäck för leksaker, askfat och allt annat som "ramlar ner" och "tappas". Vattenslangen är avsedd för föräldern som gärna dumpar sina fimpar så vi vet nu hur ungen lärt sig att man kastar ner saker.
Citera
2010-06-29, 22:32
  #42
Medlem
Ein Verlechters avatar
Kasta tillbaka. Har inte TS något han vill bli av med? Den Gamla VHS-samlingen? Den fula prydnadsvasen farmor gav bort i jul? Middagsrester?
Detta förslag hjälper på intet sätt att lösa problemet men det skulle göra tråden ännu roligare
Citera
2010-07-04, 21:16
  #43
Medlem
Samla ihop alla prylarna och gå upp till dem och var dörrförsäljare. Sälj dem väldigt dyrt .

Skämt åtsido, tycker du ska spara alla saker som kommer ner. Förstöra dem eller liknande, då förstår kanske ungen att man inte får dem.
Citera
2010-07-06, 23:33
  #44
Medlem
invisuss avatar
Tror nästan det är dags att du börjar undersöka hämnd tråden, låter som dom dära idioterna inte förstår sig på något annat.....
Citera
2010-07-06, 23:54
  #45
Medlem
General-snuss avatar
se det positivt '' WTF FREE STUFF''

OnT tycker du gjorde bra ifrån dej där, skulle betala för att sett deras miner när du slog sönder spar grisen
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback