2024-11-08, 19:55
Medlem
Vem0ths avatar
Man mste inte ha karr utan bog och skinka fungerar ven bra till pulled pork. En familjevn i somras serverade pulled pork p skinka, allts varmrkt en grovstyckad skinka tills den gick att slita isr med bara gafflar. Det var frbannat gott.
Citera
2024-11-08, 21:31
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vem0th
och skinka fungerar ven bra till pulled pork.
finns ju recept med julskinor som bas.
Citera
2025-04-21, 05:31
Moderator
Arne.Ankas avatar
Har en flaska caj,p original som gick ut frra veckan som jag tnkte kra slut p med en bit 1kg flskkarr, blir nog lite oljigt men det fixar jag med salladsslungan(vad har man annars sn till), 125 grader i ngra timmar kan det bli lagom? eller fr varmt/kallt?
Citera
2025-04-21, 12:31
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Har en flaska caj,p original som gick ut frra veckan som jag tnkte kra slut p med en bit 1kg flskkarr, blir nog lite oljigt men det fixar jag med salladsslungan(vad har man annars sn till), 125 grader i ngra timmar kan det bli lagom? eller fr varmt/kallt?
Om det r pulled pork som ska gras, s r just 125grader det jag alltid anvnder i ugnen.
Och min riktlinje r fyra timmar, och sen gaffeltestet att den delar sig i 3-4 delar fr klart.

Hur mycket grillolja ska du anvnda?
Undrar pga om du inte drnker den och tar med all grillolja, s kan jag inte se det som ett direkt problem.
Borde rcka med att lyfta den med en gaffel i par sekunder, s borde det vara det mesta borta.
Citera
2025-04-26, 02:34
Moderator
Arne.Ankas avatar
Testade en bit karr i en liten glasbytta med lock, skar upp kttet ungefr halvvgs och hllde ver kanske 0.7-0.8dl caj.p och penslade sen s allt ktt tcktes, krde ngra timmar i ugnen.
20% av kttet lg ovanfr ytan med vtska och hr fanns det lite mycket fett kvar dremot det som lg under ytan hade fettet smlt lite bttre, smaken poppade inte men fullt tbart.

Har ett par dl kvar att gra slut p s funderar p att gra ett till frsk men denna gngen ha lite mer grillolja fr mer smak funderar ven p om jag skulle tillstta ngot mer.

Jag r rtt frtjust i stsaker s kanske lite brunsocker eller kan det bli problem nr sockret inte lser upp sig?
Kanske 1 skivad lk, rd eller gul?
Nt annat?
Citera
2025-04-26, 02:36
Moderator
Arne.Ankas avatar
Har ett presentkort att brnna av p ica, nn som har koll p vilken skillnad det r mellan dessa? vilken som allmnt har minst fett? och vilken som r bst till pulled pork?

karre frsk i bit benfri ica
Flskkarr Frsk Benfri Scan
Karr Frsk Rapsgris Scan
Karr bit benfri Dalsjfor Ktt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här