• 1
  • 2
2010-06-26, 19:57
hur djupt dyker man när man hoppar från typ 20 meter?
Citera
2010-06-26, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jobbigfan

Beror nog på hur van dykare du är. Det finns tävlingar där man dyker från 25 meter. Vill du så kommer du långt ned, vill du inte så räcker det med några meter.

Klippdykarna i Acapulco dyker väl från närmare 33 meters höjd och landar där det bara är 3-4 meter djupt.

.
Citera
2010-06-26, 20:54
Citat:
Ursprungligen postat av Wheelgunner
Beror nog på hur van dykare du är. Det finns tävlingar där man dyker från 25 meter. Vill du så kommer du långt ned, vill du inte så räcker det med några meter.

Klippdykarna i Acapulco dyker väl från närmare 33 meters höjd och landar där det bara är 3-4 meter djupt.

.

hoppa från 33 meter ner i 3-4 meter djupt vatten , det är ju inte det första jag skulle göra.

tackar för infon, då är det ju bara ut och hoppa nu då
Citera
2010-06-26, 23:55
Medlem
AldrigVuxens avatar
Citat:

var det en fråga om teknik när du dyker eller hur djupt under vattnet du kommer när du hoppar?
Citera
2010-06-27, 07:18
Medlem
Citat:
hoppa från 33 meter ner i 3-4 meter djupt vatten , det är ju inte det första jag skulle göra.

tackar för infon, då är det ju bara ut och hoppa nu då

Det gäller att vänta på den rätta vågen! Missar dom den så går det illa..Höjden varierar tydligen, vissa sidor vill ha det till 45 meter!

Finns massor med filmer på nätet då det är en riktigt gammal klassiker för turismen i Acapulco. Finns till och med i en Elvisfilm. "Elvis i Acapulco"

.
Citera
2010-06-27, 10:34
jag tänkte hoppa från en bro som jag minns sen liten i sommar, så det vore ju ganska bra att veta hur djupt det bör vara tänker jag.

det var ju nån som sa att det beror på hur djupt man vill komma, och visst, det går ju att ta sig 5 meter ner av bara farten från när man simmar och sen dyker 90 grader.
Citera
2010-06-27, 10:55
Medlem
Citat:
jag tänkte hoppa från en bro som jag minns sen liten i sommar, så det vore ju ganska bra att veta hur djupt det bör vara tänker jag.

det var ju nån som sa att det beror på hur djupt man vill komma, och visst, det går ju att ta sig 5 meter ner av bara farten från när man simmar och sen dyker 90 grader.

Det är en jävligt bra ide att veta hur det ser ut UNDER ytan INNAN man hoppar i det blöta!

Det kan ju ligga en borttappad byggnadsställning med vassa rörstumpar en meter ned!
Många är det som brutit nacken då dom dykt på okänt vatten..

.
Citera
2010-06-27, 12:03
sen har vi ju de där psykfallet som bankade ner pålar på badplatserna för ett antal år sen, jag har fortfarande inte kommit över det där helt och hållet, jag bruka alltid simma runt och kolla i vattnet innan jag hoppar nånstans.
Citera
2010-06-27, 18:38
Medlem
Gyro Gearlooses avatar
Det är då inte att bara dyka. Snälla du, reka området där du tänkt hoppa, fråga gärna någon som bor i närheten. Det kan finnas överraskningar som man inte vill upptäcka när du väl träffar vattnet.!

Säkerhet min vän.

Om nu bron är 10 meter? Så skulle ju fem meters djup vara ganska lugnt om du är van dykare och inte dyker rakt ner vill säga.
Citera
2010-06-27, 20:33
Medlem
Dnimes avatar
Måste ju även tillägga att saltvatten har 4ggr högre densitet än sötvatten, så du kan inte jämföra Acapulco med Sverige. Hur högt ska du hoppa ifrån och hur djup är polen?
Citera
2010-06-27, 21:11
Citat:
Ursprungligen postat av Dnime
Måste ju även tillägga att saltvatten har 4ggr högre densitet än sötvatten, så du kan inte jämföra Acapulco med Sverige. Hur högt ska du hoppa ifrån och hur djup är polen?
om jag minns rätt så är det vel 15 meter
Citera
2011-06-30, 00:25
Medlem
Viktorinoxs avatar
använd cyklop och kolla runt om det är klart vatten. Annars får du dyka runt och känna med armar och fötter. Tycker nog att det bör vara minst 4-5 m djupt om du skall hoppa från 15 meters höjd.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in